[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Uitzenden van buitenlandse chauffeurs naar Nederland


Gabethebabe

Vraag

Hallo allemaal, ik heb de ballen verstand van de transport CAO en wat een normaal loon is, ik ben mij aan het inlezen in het FUWA boekje etc om mijn kennis bij te spijkeren.

Maar zoals vaak, is het gewoon sneller om informatie in te winnen bij de experts :)

 

Ik werk voor een uitzendbureau en moet proberen chauffeurs naar Nederland te halen. We zoeken C+E internationale chauffeurs die voornamelijk op de weg zullen zitten en vaak in de cabine moeten slapen. Ze rijden met o.a. containers, pallets, schuifzeiloplegger. Geen gevaarlijk of speciaal vervoer. Waar moet ik aan denken als het gaat om de beroepsgroep van deze mensen? Is dat D-nogwat? De chauffeurs moeten zich eerst bewijzen en krijgen niet meteen een vast contract - klinkt logisch. Voor dit tijdelijke contract, wat is een redelijk bruto maand startsalaris dat er aangeboden moet worden.

 

Ik heb namelijk het idee dat er laag wordt ingezet en zoek daarom een second opinion. Merci!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Is dit serieus???

 

^^als je roemenen bulgaren  polen of wat voor gespuis hier heen wilt halen dan kun je beter ergens anders vragen ....... maar ja daaraan kun je al zien dat je de ballen verstand (van transport) hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Even voor de duidelijkheid, we zullen deze chauffeurs hard nodig hebben in Nederland krijgen we een tekort dat is duidelijk.
Als je dan deze mensen hier heen haalt dan dienen ze ook mark conform betaald te worden en dienen niet te concurreren op loon.
De loonschaal zal in de meeste gevallen dus D zijn, de trede wordt bepaald na gelang de ervaring die betreffende chauffeur heeft, eerste jaar D0 tweede jaar D1 en zo verder. 
 
Kom op, iets hoger inzetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei wesley 85:

Ron,je loopt achter. Was jaren geleden in Veghel al. Momenteel geen idee

groeten Wesley
 


Als jij die Poolse chauffeurs bedoeld die bij VDT reden dan waren dat gewoon jongens die hier ook woonden en sommige nog steeds en zijn ook ander werk gaan doen.
Daar waren er ook bij die beter konden sturen dan menig hollander.

Voor mij waren dat toen ook gewoon collega,s

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als jij die Poolse chauffeurs bedoeld die bij VDT reden dan waren dat gewoon jongens die hier ook woonden en sommige nog steeds en zijn ook ander werk gaan doen.
Daar waren er ook bij die beter konden sturen dan menig hollander.

Voor mij waren dat toen ook gewoon collega,s
Ouwe gdm,

ik Qoute Ron mbt de Oost Europese chauffeurs in de winkeldistributie dus waarom jij VDT er nu bij haalt?

Verder heb ik daar alleen met een Tsjechische kerel gewerkt en dat was een top kerel maar is inmiddels al een hele tijd weg

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei shompie:

Het gaat beginnen.

 

Echt hoor, ze rijden staks ook in de winkeldistributie. Let maar op.

 

goed en begrijpend lezen Ron

 

We zoeken C+E internationale chauffeurs die voornamelijk op de weg zullen zitten en vaak in de cabine moeten slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
18 minuten geleden zei josimo:

 

goed en begrijpend lezen Ron

 

We zoeken C+E internationale chauffeurs die voornamelijk op de weg zullen zitten en vaak in de cabine moeten slapen

 

Let maar op!!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
6 minuten geleden zei josimo:

 

waar jij over begint is een heel ander verhaal.......lezen...... hij vraagt int.chauffeurs

Ik kan lezen Josimo.

 

Dit is het begin...en ik denk niet dat je heel lang hoeft te wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei wesley 85:

Ouwe gdm,

ik Qoute Ron mbt de Oost Europese chauffeurs in de winkeldistributie dus waarom jij VDT er nu bij haalt?

Verder heb ik daar alleen met een Tsjechische kerel gewerkt en dat was een top kerel maar is inmiddels al een hele tijd weg

groeten Wesley
 

Ja als jij over winkeldistributie en Veghel dan kom je al gauw uit bij Jumbo.
En van Jumbo kom je bij VDT  die niet meer bestaat  en ergens in 2009 reden daar ook Poolse chauffeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja als jij over winkeldistributie en Veghel dan kom je al gauw uit bij Jumbo.
En van Jumbo kom je bij VDT  die niet meer bestaat  en ergens in 2009 reden daar ook Poolse chauffeurs
Haha we halen even 2 vervoerders door mekaar. De VDT die ik bedoel werk ik ook en bestaat dus nog steeds.

Jij bedoelde die witte met groene letters??

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Gabethebabe:

Hallo allemaal, ik heb de ballen verstand van de transport CAO en wat een normaal loon is, ik ben mij aan het inlezen in het FUWA boekje etc om mijn kennis bij te spijkeren.

Maar zoals vaak, is het gewoon sneller om informatie in te winnen bij de experts :)

 

Ik werk voor een uitzendbureau en moet proberen chauffeurs naar Nederland te halen. We zoeken C+E internationale chauffeurs die voornamelijk op de weg zullen zitten en vaak in de cabine moeten slapen. Ze rijden met o.a. containers, pallets, schuifzeiloplegger. Geen gevaarlijk of speciaal vervoer. Waar moet ik aan denken als het gaat om de beroepsgroep van deze mensen? Is dat D-nogwat? De chauffeurs moeten zich eerst bewijzen en krijgen niet meteen een vast contract - klinkt logisch. Voor dit tijdelijke contract, wat is een redelijk bruto maand startsalaris dat er aangeboden moet worden.

 

Ik heb namelijk het idee dat er laag wordt ingezet en zoek daarom een second opinion. Merci!

Als je Nederlands CAO wilt betalen kun je ook gewoon Nederlandse mensen aannemen; met t juiste werk en de juiste beloning zijn die er zat te krijgen.

En ;laat je niet wijs maken dat die het buitenland "niet meer willen doen"want dat is niet zo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden