[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeluk A20 29 maart


Gast shompie

Recommended Posts

Misschien dat iemand er een link bij kan zetten.

 

Het zal mij niet verbazen dat dit ongeluk zo uit de hand heeft kunnen lopen doordat bij de eerste vrachtwagen het automatische noodrem systeem heeft ingegrepen.  Er stond een personenauto dwars voor en de trailer stond bijna over 3 banen terwijl de trekker recht stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tja, je mag het niet zeggen maar als je de capriolen ziet die ze uithalen met in- en uitvoegen :zegtniets:

 

En dan de telefoon: Op de meest linkse baan, gewoon lopen appen of zo... Ik ben ook niet heilig wat dat betreft, maar niet bij 130 en/of op 'n drukke snelweg.

Richt de  controle's maar eens op die categorie: neem 'n Engelse trekker, tweede man op de linker stoel om bewijs te filmen en 'n camera op het front voor de kentekenfoto. Weg financieringstekort!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gebeurde voor mijn neus. Ik heb de bestuurder van de bus recht in de ogen gekeken. 

 

Hij keek heel verbaasd. Nu denk ik dat ik misschien had moeten stoppen maar er stapte aan de andere kant waar het gebeurd was ook al veel mensen uit. Wat ik er van hoorde waren beide inzittende van dat kleine vrachtwagentje aanspreekbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

Het zal mij niet verbazen dat dit ongeluk zo uit de hand heeft kunnen lopen doordat bij de eerste vrachtwagen het automatische noodrem systeem heeft ingegrepen

 

Zit dat er op bij deze?

Is niet het nieuwste XF type, volgens mij. Zie ook niks voor de ruit qua camera..

 

Het zou evengoed wel kunnen, is een rot punt.

 

1 uur geleden zei Marotrans:

En dan de telefoon: Op de meest linkse baan, gewoon lopen appen of zo.

 

Ja, vooral bij zo'n trajectcontrole.. waar er relatief langzaam gereden wordt..

 

Aan de andere kant.. dat stuk is gewoon ruk.. want 80 km/h per uur is voor de personenwagens vaak 80 of minder op de teller.. dus 'wij;  rijden dan 75 ofzo (althans, ik dan..)

Als ik de 80 wil aanhouden.. kom ik al snel in conflict met de personenwagens.. Ik probeer daar al t.h.v. Correct op de middenbaan te rijden.. zoals deze vrachtauto (zover ik kan beoordelen) ook deed..  maar dat maakt dus niks uit..

 

Op de parallelbaan van Utrecht (ook 80 km/h) ervaar ik het verschil in snelheid tussen personenwagens en vrachtwagens niet zo erg als bij R'dam.

Jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marotrans:

Tja, je mag het niet zeggen maar als je de capriolen ziet die ze uithalen met in- en uitvoegen :zegtniets:

 

En dan de telefoon: Op de meest linkse baan, gewoon lopen appen of zo... Ik ben ook niet heilig wat dat betreft, maar niet bij 130 en/of op 'n drukke snelweg.

Richt de  controle's maar eens op die categorie: neem 'n Engelse trekker, tweede man op de linker stoel om bewijs te filmen en 'n camera op het front voor de kentekenfoto. Weg financieringstekort!

 

De bestuurder van de personen auto was op zijn gemakje aan het bellen. Volgens mij had hij geen flauw benul van wat er achter hem allemaal gebeurd was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Durashift:

 

Zit dat er op bij deze?

Is niet het nieuwste XF type, volgens mij. Zie ook niks voor de ruit qua camera..

 

Het zou evengoed wel kunnen, is een rot punt.

 

 

Ja, vooral bij zo'n trajectcontrole.. waar er relatief langzaam gereden wordt..

 

Aan de andere kant.. dat stuk is gewoon ruk.. want 80 km/h per uur is voor de personenwagens vaak 80 of minder op de teller.. dus 'wij;  rijden dan 75 ofzo (althans, ik dan..)

Als ik de 80 wil aanhouden.. kom ik al snel in conflict met de personenwagens.. Ik probeer daar al t.h.v. Correct op de middenbaan te rijden.. zoals deze vrachtauto (zover ik kan beoordelen) ook deed..  maar dat maakt dus niks uit..

 

Op de parallelbaan van Utrecht (ook 80 km/h) ervaar ik het verschil in snelheid tussen personenwagens en vrachtwagens niet zo erg als bij R'dam.

Jullie?

 

Het is een kut stuk ja.

 

Maar het is de hele dag al raak met ongelukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei roadtrain:

Als je ziet hoe die middelste vrachtauto er uit ziet valt dat nog mee.....(afhankelijk van wat de precieze verwondingen zijn). 

 

Ja, denk dat het de 'mazzel' is geweest dat, door de kracht, de as óver de betonnen barrier is gelanceerd.. want de neus ín (tegen) dat beton drukt alles bij de voeten/benen naar binnen, denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
18 minuten geleden zei Durashift:

 

 

 

Op de parallelbaan van Utrecht (ook 80 km/h) ervaar ik het verschil in snelheid tussen personenwagens en vrachtwagens niet zo erg als bij R'dam.

Jullie?

Al die trajectcontroles, bloedirritant! Dan zijn ze allemaal o zo braaf...

17 minuten geleden zei shompie:

 

De bestuurder van de personen auto was op zijn gemakje aan het bellen. Volgens mij had hij geen flauw benul van wat er achter hem allemaal gebeurd was

Dat bedoel ik, ieder in z'n eigen wereld en de rest zoekt het maar uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-3-2018 om 21:10 zei Marotrans:

 Dan zijn ze allemaal o zo braaf...

Dat bedoel ik, ieder in z'n eigen wereld en de rest zoekt het maar uit...

Braaf niet,maar denken dat iedere euro aan het CJIB er twee teveel zijn ( zoals ik b.v.):D

Dit is allemaal t resultaat van die kleine k*t bekeuringkjes die je met regelmaat van de klok thuis krijgt ,en heeft niks te maken dat men t braafste jongetje/meisje van de klas wilt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Misschien, maar wat ik met 'braaf' bedoel is dat iedereen dan ruim ónder de 80 gaat rijden (met file's tot gevolg) tot het einde en dan weer met piepende bandjes door rijdt.

Of wanneer je er met een vrachtauto naast gaat rijden, dan zijn ze alles vergeten :rolleyes:

 

Die bekeuringen voor één of twee kilometer te snel hebben dat veroorzaakt ja, geheel eensch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Misschien, maar wat ik met 'braaf' bedoel is dat iedereen dan ruim ónder de 80 gaat rijden (met file's tot gevolg) tot het einde en dan weer met piepende bandjes door rijdt.

Of wanneer je er met een vrachtauto naast gaat rijden, dan zijn ze alles vergeten :rolleyes:

 

Die bekeuringen voor één of twee kilometer te snel hebben dat veroorzaakt ja, geheel eensch...

Verder zijn onze tacho's ge-eikt;80 is ook 80( + 3 km meettolerantie is 83 :D) luxe wagens geven meestal een km of 4/5 te weinig aan,dus als hun streep 80 rijden is t in werkelijkheid maar 75 of 76.

En dan begint de ergernis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Precies....

Vanochtend zag ik iets voorbijkomen  van een rijschoolhouder (nota bene) die moeite heeft "met inhalende vrachtauto's op de spitsstrook. Mijn leerlingen mogen maar 80 en ze duwen je op en rijden je gewoon voorbij". Dat gebeurt dan op de A15 tussen Rozenburg en Spijkenisse, waar door een storing de spitsstrook permanent open is met bijbehorende snelheidsbeperking.

 

Ik had willen reageren, heb maar besloten de wijste te zijn en mij er buiten te houden :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei europeaan:

Verder zijn onze tacho's ge-eikt;80 is ook 80( + 3 km meettolerantie is 83 :D) luxe wagens geven meestal een km of 4/5 te weinig aan,dus als hun streep 80 rijden is t in werkelijkheid maar 75 of 76.

En dan begint de ergernis.

 

Meettolerantie is 3 km, maar er wordt pas bekeurd bij 4 km te snel, dus bij 87km/u bij 86 heb je geen last.

Boven de 100km/u is dat 1km meer dus 108 en 128 is bekeuring, maar  de minister vond dat bij de toen nieuwe maximum snelheid van 130 km/u de limiet op 135 moest komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden