[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

palletwerk op industrie


frl79

Vraag

Geachte mede forummers,

 

Ik ben een beginnend chauffeur werkzaam op een bakwagen in de distributie voor zowel particulieren en bedrijven ( hoofdzakelijk particulieren) alléén ik merk bij mijzelf dat ik het leuker vind om op industrieterreinen gewoon palletwerk te doen dan van alles en nog wat bij particulieren te bezorgen.

heeft iemand suggesties voor een leuk  bedrijf wat hoofdzakelijk palletwerk verricht op industrie terreinen ?

mvg frl79

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Met een bakwagen kom je op plaatsen waar een trailer niet kan komen dus of er veel werk is voor een bakwagen die alleen op industrieterreinen lossen waar ook een trailer kan komen?

Maar wie weet is er iemand die zo'n zeldzaam baantje weet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Doornekamp33:

DHL,en andere pakketdiensten doen niet veel anders met de bakwagens, dus zo zeldzaam is het niet, maar of je blij word om elke dag hetzelfde te doen en bij dezelfde stops te komen is een ander verhaal.

 

Met alleen industrieterreinen? Lijkt mij dat je overal en nergens komt.

Tenminste dat was mijn ervaring met een bakwagen. Juist de krappe adresjes maakt het leuk :ja:

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Met alleen industrieterreinen? Lijkt mij dat je overal en nergens komt.
Tenminste dat was mijn ervaring met een bakwagen. Juist de krappe adresjes maakt het leuk :ja:
 
Dat krappe maakt het ook leuk, bij bijvoorbeeld de DHL rijd je met de pakket bakautootjes, de particulieren en bedrijven met de losse paketjes, de bakwagens rijden de pallets weg, deze zijn over het algemeen voor de bedrijven, partikulier kom je bij de DHL niet snel tegen op de bakwagen, eerder op de kleingoed auto's.

Maar TS wil dat werk graag, pallets op industrie tereinen, denk dat er weinig bedrijven zijn die dat landelijk doen dus kom je bij de regio vervoerders terecht, lijkt mij saai werk, mijn werkgever rijd landelijk, heb ik bijvoorbeeld het even gehad met Noord Holland gaan we toch de Achterhoek in, of zoals maandag ritje Limburg, en dat in de supermarkt distributie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe maar 10 tot 14, en dan kom je nog eens ergens, weinig saai's aan als je lekker overal binnendoor aan het koetsen bent.

 

Als je elke dag op hetzelfde industrie gebied rijd hooguit 30 km om de standplaats, dat is voor mij pas saai.

 

En ja, ik heb het gedaan, elke dag hetzelfde rondje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Met die laatste alinea ben ik het helemaal eens @Pierre als we allemaal hetzelfde kunstje zouden willen doen dan word de spoeling wel heel erg dun.Daarbij heb best respect voor de distriboeren en wegbrengers zoals @Leeuw. Tis niet mijn ding maar idd ieder zijn meug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei Pierre:

 

Dit topic dreigt weer zo'n kant uit te gaan van wat voor de één droom werk is, voor de ander de grootste nachtmerrie kan zijn.

 

Het begrip 'rondje rond de kerk': dat kan voor de één een ritje van 30 km. rond standplaats zijn, voor de ander is een rit van Groningen naar Limburg en alles wat daar tussen ligt nog niet genoeg, voor weer een ander valt een rit naar Parijs e.o. nog steeds onder het 'buurtsuperen', zoals de 'barre gaanders' onder ons het ook wel eens noemen.:D
Zo'n beetje als de uitspraak van Doornekamp "en dan kom je nog eens ergens". In zijn beleving komt hij nog eens ergens -tenminste dat vind hijzelf- maar  met alle respect is het toch nog steeds 'slechts' gewoon hoofdzakelijk regionaal of misschien landelijk vervoer.
Ga eens praten met jongens van Mammoet, VTS etc. Die kunnen zeggen...ik kom nog eens ergens. Tegelijkertijd kom je hiermee op weer een ander punt; keuzes... Wil iemand eigenlijk wel zover weg, word iemand er gelukkig van om een paar nachten van huis te zijn, of word een ander er heel blij van om iedere dag dezelfde klantjes af te rijden?

 

 

Is dat zp Pierre?

Mijn ouders zijn zo ongeveer heel europa door geweest met vakantiebusreizen. Een maand geleden dus de reisboeken weer op tafel, waar nu weer heen.

Ik zeg, ga eens naar zuid-west Frankrijk daar is het ook prachtig.

Nee zegt mijn vader, in Frankrijk zijn we al zo vaak geweest. Ja over de snelweg door Frankrijk, maar dan heb je nog niets gezien van het land.

Het zelfde als chauffeurs die neer kijken op bakwagen werk en meteen door willen stomen naar de oplegger want dat is tenminste werk.

Dan heb ik zo iets, met de bakwagen kom je tenminste nog eens ergers, tenminste als je wat anders wil als industriegebieden gezoeken :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

We hebben d'r allemaal wel eens een kloteweek of waardeloos adres tussen zitten maar zolang dat niet de overhand krijgt en je de rest van de tijd met een glimlach je werk doet zit je nog steeds op je plek, ongeacht welk soort werk.

Back on topic; zoals hierboven al een keer gevraagd, welke regio zoekt TS? Timmerman Staphorst doet ook veel bakwagenwerk bij bedrijven evenals Westerman Hasselt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Dus met andere woorden: trailerwerk staat in jou beleving inherent aan industriegebieden, grote klanten en DC's en dat soort zaken? En alleen met de bakwagen kom je wat verder dan alleen de industriegebieden?
Misschien is dat bij Peter Appel zo, ik nodig je dan toch uit om eens een weekje mee te gaan...
Ook wij komen midden in het centrum van de grote steden...... Maar dus niet met de bakwagen, en dus ook niet alleen op industrieterreinen...
En zuid-Frankrijk is inderdaad prachtig,..............

 

20180223_092052.jpg

 

 

En anders mag hij wel een weekje bij ons "spelen", wij komen met trailer ook op plekken die te boek staan als bakwagenadres (hartje Parijs, Londen enz. afgelegen boeren bovenin de Alpen) ;)

Vorige week nog lekker aan het pielemousen geweest met mijn combi, 18.75 lang door een woonwijkje in noord Frankrijk met wat haakse bochtjes en maar een 1/2 cm speling aan beide zijden. (dan is je onderste foto nog een situatie van "gas d'r op" :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

Dat geloof ik best dat je dat gedaan hebt, maar dan nog zijn er genoeg transportbedrijven die gewoon met de motorwagen distributie verzorgen waaronder palletwerk op industrieterreinen en waar je iedere dag een compleet andere hoek in gaat.

En iedere dag hetzelfde rondje...ik vermoed zo dat jij met filiaaldistributie ook steeds weer bij dezelfde winkels komt. Misschien niet iedere dag, maar het blijft in mijn optiek hetzelfde, ook allemaal gesneden koek. Vandaag kom je linksom gereden, volgende week rechtsom maar de rest blijft hetzelfde. Weinig nieuws aan dus...

Dan het begrip 'rondje rond de kerk': dat kan voor de één een ritje van 30 km. rond standplaats zijn, voor de ander is een rit van Groningen naar Limburg en alles wat daar tussen ligt nog niet genoeg, voor weer een ander valt een rit naar Parijs e.o. nog steeds onder het 'buurtsuperen', zoals de 'barre gaanders' onder ons het ook wel eens noemen....

Nou, voordat ik alle 900 filialen die we in ons bestand hebben langs ben geweest zijn we wel een jaartje verder, klopt dat ik ritten regelmatig terug krijg, maar nooit meer dan 1 keer in de week.

 

Ik denk dat jij net zo vaak bij dezelfde adressen komt als ik.

 

En noem eens 1 bedrijf die distri doet met een bakwagen en alleen palletwerk diet doet bij bedrijven op industrie tereinen, ken er zat die in de winkels dat doen, maar niet die alleen op indusrrietereinen komen en ook nog eens landelijk rondtuffen vanaf 1 standplaats, die rijden of met een trailer of combi rond.

 

 

En nee, ik kijk op geen enkel werk neerbuigend neer, ieder zijn vak, ik ben gelukkig in het winkelwerk, we hebben ook een deel distri, ril al bij de gedachte dat ik dat moet doen, weer een uurtje wachten bij de Jumbo, Emte, of waar dan ook, anderen bij on willen niet anders, mooi toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Dus met andere woorden: trailerwerk staat in jou beleving inherent aan industriegebieden, grote klanten en DC's en dat soort zaken?

En alleen met de bakwagen kom je wat verder dan alleen de industriegebieden?

 

Nee Pierre dat bedoelde ik dus niet. 

Maar ts vraagt naar bakwagenwerk wat voornamelijk industiegebieden rijdt waarop ik een opmerking maakte dat juist met de bakwagen op plaatsen komt waar een oplegger niet kan komen. Oké er zullen altijd chauffeurs zijn die dat wel kunnen of zeggen te kunnen.........

Verder zal jij wel goed weten wat voor werk Appel doet dus daar ga ik maar niet op in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Doornekamp33:

 

 

En noem eens 1 bedrijf die distri doet met een bakwagen en alleen palletwerk diet doet bij bedrijven op industrie tereinen, ken er zat die in de winkels dat doen, maar niet die alleen op indusrrietereinen komen en ook nog eens landelijk rondtuffen vanaf 1 standplaats, die rijden of met een trailer of combi rond.

 

Dat bedoel ik, meestal is het het een combinatie en niet alleen industietereinen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
6 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

En vroeger waren dat dus ook gewoon "dagritjes" 

 

5 keer in de week naar Parijs kon vroeger ook binnen je uren. 

 

En gewoon vrijdagavond thuis aan tafel eten :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
6 uur geleden zei lientje:

 

Is dat zp Pierre?

Mijn ouders zijn zo ongeveer heel europa door geweest met vakantiebusreizen. Een maand geleden dus de reisboeken weer op tafel, waar nu weer heen.

Ik zeg, ga eens naar zuid-west Frankrijk daar is het ook prachtig.

Nee zegt mijn vader, in Frankrijk zijn we al zo vaak geweest. Ja over de snelweg door Frankrijk, maar dan heb je nog niets gezien van het land.

Het zelfde als chauffeurs die neer kijken op bakwagen werk en meteen door willen stomen naar de oplegger want dat is tenminste werk.

Dan heb ik zo iets, met de bakwagen kom je tenminste nog eens ergers, tenminste als je wat anders wil als industriegebieden gezoeken :D

 

 

Hmmm, als ik sommige foto's op fb mag geloven kom je met een grailer ook overal hoor. Midden in een woonwijk, onder een viaduct en op een fietspad :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja hoor, ik kom er elke dag, in de woonwijken dan, ze bouwen daar de meeste supermarkten, en meestal met een starre 3 asser, fietspad soms ook, en vrijdag voor het eerst een busbaan, motoragent kwam even kijken wat ik daar deed, toen ik achteruit een donker gat inreed ging die weer door.
Te laag viaduct heb ik nog nooit gehad, ook al scheelde het in Culemborg 18/19 jaar geleden maar een paar meter, kwam er net op tijd achter dat de leentrailer 4 meter was ipv de normale die ik er achter had van 3.6 meter, en dan past het daar net niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Nee Pierre dat bedoelde ik dus niet. 
Maar ts vraagt naar bakwagenwerk wat voornamelijk industiegebieden rijdt waarop ik een opmerking maakte dat juist met de bakwagen op plaatsen komt waar een oplegger niet kan komen. Oké er zullen altijd chauffeurs zijn die dat wel kunnen of zeggen te kunnen.........
Verder zal jij wel goed weten wat voor werk Appel doet dus daar ga ik maar niet op in. 
Wij rijden meerendeels distri met bakwagens. Maar ook met trailers crossen wij door woonwijken....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden