[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Help, rijtijd overschreden met 20 minuten


Martijnn

Vraag

  • Forumlid

Zojuist heb ik mijn rijtijd overgeschreden omdat ik bijna op de zaak was en ik heb gehoord dat een paar minuten overschrijding door de vingers wordt gezien. Echter reed ik de file in de afslag voor de zaak wat normaal nooit is daar.

 

Ongeacht schuld vraag ik me af wat de boete is in Nederland en in België wanneer je wordt gecontroleerd. En hoe lang valt dit te checken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Zojuist heb ik mijn rijtijd overgeschreden omdat ik bijna op de zaak was en ik heb gehoord dat een paar minuten overschrijding door de vingers wordt gezien. Echter reed ik de file in de afslag voor de zaak wat normaal nooit is daar.
 
Ongeacht schuld vraag ik me af wat de boete is in Nederland en in België wanneer je wordt gecontroleerd. En hoe lang valt dit te checken?
Volgens mij is het iets van 110 euro per uur en België moet je dit direct aftikken.

Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Liesje:

Volgens mij is het iets van 110 euro per uur en België moet je dit direct aftikken.

Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk
 

 

 

Dat 110 euro per uur was ik van op de hoogte in Nederland en dat vind ik ook prima, het is immers mijn eigen keuze geweest om dat kleine stukje door te rijden, ik was echt in de buurt van de zaak. Ik had uiteraard de keuze om stil te gaan staan bij een benzinepomp maar dat heb ik niet gedaan.

 

Nu hoor ik links en rechts dat het in België toch anders werkt en dat, ook al is de rijtijd overschreden met een half uur, je meteen €1500,- boete krijgt. Ik heb niet eens 4.5 aan 1 stuk gereden, ik stond zeker 45 minuten te lossen ergens, maar door het verzetten van de wagen is deze tijd uiteraard gereset. Daar kwam ik dus onderweg achter toen de wagen de rijtijd melding aangaf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
 
Dat 110 euro per uur was ik van op de hoogte in Nederland en dat vind ik ook prima, het is immers mijn eigen keuze geweest om dat kleine stukje door te rijden, ik was echt in de buurt van de zaak. Ik had uiteraard de keuze om stil te gaan staan bij een benzinepomp maar dat heb ik niet gedaan.
 
Nu hoor ik links en rechts dat het in België toch anders werkt en dat, ook al is de rijtijd overschreden met een half uur, je meteen €1500,- boete krijgt. Ik heb niet eens 4.5 aan 1 stuk gereden, ik stond zeker 45 minuten te lossen ergens, maar door het verzetten van de wagen is deze tijd uiteraard gereset. Daar kwam ik dus onderweg achter toen de wagen de rijtijd melding aangaf. 
1500 euro! Pff Stomme Belgen.... -. -

Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet of dat ook waar is hoor, maar ik hoor dat van een aantal mensen. Maar dat lijkt me wel erg stug voor een overschrijding van zeg een half uur? Met 250kpu door een woonwijk racen is nog goedkoper in dat geval........ Heel krom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei Martijnn:

 

 

 

Nu hoor ik links en rechts dat het in België toch anders werkt en dat, ook al is de rijtijd overschreden met een half uur, je meteen €1500,- boete krijgt. 

Vlug naar specsavers en je hoorapparaat bij laten stellen:D,wat je "gehoord"hebt is n.l klinklare onzin.

Zie hier de" tarieven lijst"

 

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-190700/679-bijlage1 ( Aanhangsel 3)

 

DE boetes werken daar" gemoduleerd"hoe meer overschrijding je hebt hoe hoger de boete kan oplopen.

 

Overigens kant wel voorkomen dat je tijden één controle sessie een boete van € 1500 of mee riskeert,maar dan word je op alles gecontroleerd en worden alle overtredingen apart beboet en bij elkaar op geteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

28 dagen te checken en printje maken en als reden file opschrijven op de print 

Wat je ook nog kunt doen is :D,met de uitdraai waarop je je overtreding + de reden aangemerkt hebt langs de ILenT te gaan,of de BAG in Duitsland,daar je boeteverhaal doen en een stempeltje op je uitdraai vragen.

Dikwijls betaal je dan helemaal geen boete omdat men er van uit gaat dat je "ter goeder trouw"geweest bent.

 

Echter met die door de ILenT of BAG gestempelde uitdraai mag de Belg of Fransman je niet meer bekeuren.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Martijnn:

maar blijkbaar was de rustmeter gereset nadat ik eventjes de wagen heb verplaatst om te laden. 

 

Ja, dat springt vanzelf op 'rijden' na een halve wielomtrek..

 

Tip: als je een redelijk recente tacho hebt met de zgn. 29 seconden regel..  de auto binnen een 25 tellen verplaatsen en dan weer op bedje drukken.. blijft je rust aanéén gesloten.

 

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Durashift:

 

Ja, dat springt vanzelf op 'rijden' na een halve wielomtrek..

 

Tip: als je een redelijk recente tacho hebt met de zgn. 29 seconden regel..  de auto binnen een 25 tellen verplaatsen en dan weer op bedje drukken.. blijft je rust aanéén gesloten.

 

:p

Nee, ligt aan de hoeveelheid pulsen.

Het is geen 29 seconden, maar langste aaneengesloten activiteit per minuut, korter als 20 ben je goed, als je op 19seconden gaat rijden tot 41seconden in een klokminuut van je tacho wordt er rijden genoteerd met 22 seconden gereden!
Als je wil verzetten wacht tot er 31 seconden verstreken zijn als de tacho verspringt, dan kun je bijna een minuut rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gewoon de tips van Ger en Eueopeaan opvolgen en vooral geen paniek; niet achter iedere boom staat 'n controle...
 
Ik denk dat je geloofwaardiger bent met af en toe 'n foutje op de kaart dan alles altijd100% eerlijk gezegd :angel:
Dat van mij geloven ze nooit. Regelmatig dagen met 6 of 7 rijuren.... 9 is zeldzaam. En 10 al wel een jaar niet gehad....
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-4-2018 om 14:37 zei steenhaas1:

Nee, ligt aan de hoeveelheid pulsen.

Het is geen 29 seconden, maar langste aaneengesloten activiteit per minuut, korter als 20 ben je goed, als je op 19seconden gaat rijden tot 41seconden in een klokminuut van je tacho wordt er rijden genoteerd met 22 seconden gereden!
Als je wil verzetten wacht tot er 31 seconden verstreken zijn als de tacho verspringt, dan kun je bijna een minuut rijden.

 

Dat verzetten binnen de 29 seconden in de rust deed ik ook wel eens.

Maar dat kun je nu beter toch maar niet meer doen.

 

Onderstaande vond ik op: https://www.cw-digitaletachograaf.nl/index.php/bedrijfsanalyse-manipulatie

 

Na invoering van de 1-minuut regeling na 1-10-2011 bleek al gauw dat deze regeling niet altijd wordt gebruikt waarvoor het is bedoeld namelijk het reduceren van de dagelijkse rijtijd.

Er zijn vele situaties waarin deze regeling volkomen onterecht wordt gebruikt.

Een ervan is het verplaatsen van het voertuig tijdens een pauze/rust en wel zodanig dat de rijtijd wordt beperkt tot maximaal 29 seconden.

De chauffeur is verteld dat deze 29 seconden rijtijd niet is te zien. Hij heeft gedeeltelijk gelijk. Bij de registratie van de rij- en rusttijden komen deze 29 seconden inderdaad niet als rijtijd tevoorschijn.

Bij de snelheid wordt het echter wel degelijk als rijtijd geregistreerd.

Na even “gegoogled” te hebben kan ook worden vastgesteld dat hiervoor inmiddels boetes zijn opgelegd.                        (chauffeur € 1500,= en onderneming/voertuigeigenaar € 4400,=)

Bij de ILT wordt deze gedraging beschouwd als “Fraude”. Vergeet ook nu weer niet dat hiermede de naam van het bedrijf kan zijn “besmeurd”.

 

En hier: https://www.abw.nl/strengere-controle-op-1-minuut-maatregel/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook hier bij geldt het zelfde.

 

Als je tijdens je pauze de auto een keer verzet en gebuik maakt van de mogelijkheid zal je er weinig problemen mee krijgen.

 

Als je echter dit 3 x per dag doet, of 7 x achter elkaar in 7 minuten dan heb je wel wat uit te leggen bij een controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 9-4-2018 om 18:12 zei Martijnn:

Zojuist heb ik mijn rijtijd overgeschreden omdat ik bijna op de zaak was en ik heb gehoord dat een paar minuten overschrijding door de vingers wordt gezien. Echter reed ik de file in de afslag voor de zaak wat normaal nooit is daar.

 

Ongeacht schuld vraag ik me af wat de boete is in Nederland en in België wanneer je wordt gecontroleerd. En hoe lang valt dit te checken?


De eerste 7 dagen van de 28 zijn al bijna om :D 

Na een rust van 13 uur thuis afgelopen vrijdag om 1.00 gestart en stond om 18.00 bij autohof Hoyer Vechta.  zijn 17 diensturen met hooguit 9.45 rijtijd

Door omstandigheden overdag wat tijd verloren die je niet meer inhaalt en was dus pas om 17.45 op 8 km van het autohof  leeg.
Tja dan blijf je daar niet bij een boer staan waar niks is:p

Met lossen in de regen word je er niet frisser op en dan kan je wel een douche en een goei bord eten gebruiken.

Weer een rust van 11 uur erachter en dan geloof ik het wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei ouwe:


De eerste 7 dagen van de 28 zijn al bijna om :D 

Na een rust van 13 uur thuis afgelopen vrijdag om 1.00 gestart en stond om 18.00 bij autohof Hoyer Vechta.  zijn 17 diensturen met hooguit 9.45 rijtijd

Door omstandigheden overdag wat tijd verloren die je niet meer inhaalt en was dus pas om 17.45 op 8 km van het autohof  leeg.
Tja dan blijf je daar niet bij een boer staan waar niks is:p

Met lossen in de regen word je er niet frisser op en dan kan je wel een douche en een goei bord eten gebruiken.

Weer een rust van 11 uur erachter en dan geloof ik het wel weer.

 

Maar van die 11 uur vallen er maar 7 binnen de 24uur dus
 geen dagelijkse rust  volgens de wet!

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden