[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Een Chinese Truck kopen


Peter Bonkes

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei steenhaas1:

Wat dat je van goedkeuring door de RDW, mss dat Hino al een EU toelating heeft dan is hij makkelijker op NL kenteken te krijgen.(als dat de bedoeling is)

Keuringseisen voor auto's van buiten de EU zijn hetzelfde als voor auto's zonder kenteken of zonder typegoedkeuring.

Moeten compleet technisch voldoen aan de eisen van het bouwjaar.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraag het busbedrijven die de BYD hebben rijden.

 

Er is ook wel wat EV spul uit China te vinden, d8 ik. Vooral bestelauto's.

 

Qua organisatie is het, wellicht, dichterbij dan je denkt.

 

Dongfeng Motor Groep heeft al een importschap in NL.. voor de kleine bedrijfsauto's.

http://dfsk.nl/over-dfsk/

 

Wellicht dat er een link te maken is met de Dongfeng Trucks?

http://www.dongfengtrucks.com/about-us/introduction/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 uur geleden zei corydon:

Deze zin zegt alles... Chineese gewoontes om alles overal te jatten en dan na te maken....

 

Het Westen liet er goedkoop haar producten maken en de Chinezen hebben daardoor veel productie know-how opgedaan. En nu kunnen ze heel veel kunstjes zelf en kun je erop wachten dat ze een serieuze concurent worden...

Overigens schijnen ze idd geen boodschap aan copyright te hebben

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het lijkt me dat de kwaliteit van trucks in China ook is verbeterd t.o.v. vroeger. 

Onderhoud en reparatie lijkt mij geen probleem, maar misschien denk ik hier te makkelijk over. 

 

Heeft men nog meer ideeën waarom wel en waarom niet een Chinese truck te kopen? 

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
6 uur geleden zei Leeuw:

 

 

Overigens schijnen ze idd geen boodschap aan copyright te hebben

 

 

Wat wij copy right noemen, noemen hun daar het right to copy, en dat is echt geen onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb ooit met een Amerikaan gesproken die QC deed voor GM.

Hij vertelde me het verschil tussen quality control in de VS en China.

In de VS halen ze iets van de lopende band, testen het maanden lang.

In China halen ze iets van de lopende band, kijken er naar, en leggen t terug.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Jij snapt hem, en hoe hebben ze dat opgelost ?

Simpel, de wet op nagemaakte artikelen, invoer en zo, verkoop.

Motto van China is, beter goed gejat dan zelf gemaakt, werkt daar heel goed, haha.

En China heeft veel geïnvesteerd in Afrika, drie keer raden waar die ook hun werk aan uit besteden.

 

Goed voorbeeld doet volgen, dachten de Chinezen, waar wij het  voormalig oost blok hebben ontdekt, hebben de Chinezen dat dus ook maar gekopieerd. LOL

 

Kan ze dus niet echt bepaald dom noemen, :nee:

 

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
13 uur geleden zei Peter Bonkes:

Het lijkt me dat de kwaliteit van trucks in China ook is verbeterd t.o.v. vroeger. 

Onderhoud en reparatie lijkt mij geen probleem, maar misschien denk ik hier te makkelijk over. 

 

Heeft men nog meer ideeën waarom wel en waarom niet een Chinese truck te kopen? 

 

Die laatste vraag zou ik juist aan jou willen stellen: Waarom wil je (misschien) een Chinese truck kopen?

Verwacht je voordelen tegenover een Europese truck en zo ja, welke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

China heeft geen boodschap aan buitenlands copyright, echter wel aan het binnenlands copyright.
Een bedrijf mag daar ongekende hoeveelheden van een product produceren en onder diverse namen/labels verkopen. Dit gebeurde toen westerse bedrijven gingen samenwerken met locale chinese bedrijven....
Een ander chinees bedrijf mag het product niet kopieren, vandaar dat vele westerse bedrijven nu een eigen fabriek opzetten, zelf produceren, niemand mag het kopieren (mijn werkgever deed hetzelfde enkele jaren terug).

 

Verder laten de chinezen niets in andere landen produceren, de chinezen hebben chineesjes genoeg, voor net zoveel geld. Uitbesteden kost meer, ivm vrachtkosten...

China investeerd in andere landen, om dicht bij de grondstoffen te zitten....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb toch iets anders gehoord van mijn zus.

Als een chinees bedrijf een bepaald machien wilt hebben dat echt 100% van de tijd voor 100% moet werken laten ze t niet alleen in t buitenland maken, zelfs de kleinste onderdelen, de grondstoffen, niks mag uit China komen.

Ze doet QC voor berdrijfen als Siemens, veel Deense fabrikanten van wind energie.

En ze doet t langer dan de meeste mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-4-2018 om 00:07 zei corydon:

Originated from the Chinese culture and further developed on craftsmanship with trust, professionalism and global techniques.

 

Deze zin zegt alles... Chineese gewoontes om alles overal te jatten en dan na te maken....

 

Maar dan veel kutter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden