Spring naar bijdragen
jordi

Tolplichtig ?

Recommended Posts

Op 3-5-2018 om 21:30 zei marcel69:

(...) Zo zijn de duitsers ook de uitvinders van de dusseldorfer pallets

Begrijp serieus niet waarom men daar nog mee werkt.
Bijzonder handig ook als je van 64 van die ondingen mee retour moet nemen en onder in je kist moet gooien, of bovenop je terugvracht moet gaan stapelen.
7 Van de 10 zijn of krom, of kapot, om dan nog maar niet te spreken van de vrachten die ik om heb zien liggen of om heb zien gaan tijdens het lossen wanneer het op Düsseldorferpallets stond... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, dat omruilen van pallets die vervolgens je volgende vracht in de weg staan, heb je natuurlijk ook met Europallets... Dus doe mij maar lekker Chep :ok: 

Inmiddels al tal van kunststof Düsseldorfers gezien, vooral bepakt met dranken uit Duitsland. Die lijkenook stukken stabieler dan die paar houten latjes met blikken beugeltjes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Tsja, dat omruilen van pallets die vervolgens je volgende vracht in de weg staan, heb je natuurlijk ook met Europallets... Dus doe mij maar lekker Chep :ok: 

Inmiddels al tal van kunststof Düsseldorfers gezien, vooral bepakt met dranken uit Duitsland.

Denk dat het wat betreft de europallets best meevalt; over het algemeen kon ik europallets overal wel ruilen, of kon ik ze in ieder geval wel ergens bij een andere klant in de buurt wegzetten waar we palletruil hadden.

Düsseldorfers wilde men écht helemaal nergens hebben. Met geluk kon ik ze soms ergens stallen en was een collega dan weer de Sjaak die ze later weer op mocht komen halen, maar anders gewoon alles onder in de kist of er overheen. En dat nou houten of plastic Düsseldorfers waren of zijn maakt weinig uit, er zijn volgens mij haast geen bedrijven die standaard hun producten op Düsseldorfers zetten, op een paar van die Duitse drankenfabrikanten na en in ieder geval niet bij de bedrijven waar wij kwamen.

Verreweg het meeste werk wat bij ons op die ondingen stond kwam gewoon op euro's binnen en werd overgestapeld op Düsseldorfers omdat zo'n Aldi dat zo wilde hebben. Wat dat betreft is zo'n systeem als Chep of IPP inderdaad ideaal en zou eigenlijk de standaard moeten zijn in die hele DC-industrie; gewoon lossen en niks geen rommel mee retour.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is hoop in deze: wij rijden het bier voor de Aldi, op CHEP-Dusseldorfers :ok: Blijft alleen wel de instabiliteit en zeker i.c.m. die ouderwetse klapbruggen bij de eerste paar slagen...

Aan de andere kant zijn er ook klanten die leveren op CHEP en die één op één geruild willen hebben, zowel de blokkers als het euroformaat :eek: Dan streef je je doel voorbij volgens mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Marotrans:

Er is hoop in deze: wij rijden het bier voor de Aldi, op CHEP-Dusseldorfers :ok: Blijft alleen wel de instabiliteit en zeker i.c.m. die ouderwetse klapbruggen bij de eerste paar slagen... (...)

Ook die CHEP 80 x 60 is mij bekend Maarten. Het blijft hetzelfde gedoe, alleen de kleur is anders.
Wat betreft de klapbruggen...ooit 1 Düsseldorfer en meer dan 500 blikjes knakworstjes op je knieën bij elkaar moeten rapen? LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marotrans:

Er is hoop in deze: wij rijden het bier voor de Aldi, op CHEP-Dusseldorfers :ok: Blijft alleen wel de instabiliteit en zeker i.c.m. die ouderwetse klapbruggen bij de eerste paar slagen...

Aan de andere kant zijn er ook klanten die leveren op CHEP en die één op één geruild willen hebben, zowel de blokkers als het euroformaat :eek: Dan streef je je doel voorbij volgens mij.

Wij ook maar dan op euro's voornamelijk Frankrijk en België

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marotrans:

(...) Aan de andere kant zijn er ook klanten die leveren op CHEP en die één op één geruild willen hebben, zowel de blokkers als het euroformaat :eek: Dan streef je je doel voorbij volgens mij.

Het zal met afspraken te maken hebben waarschijnlijk.
Moet jij 80 km om, om die 24 Cheps kwijt te raken, niet jou probleem. Uurtje factuurtje...;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Pierre:

En dat nou houten of plastic Düsseldorfers waren of zijn maakt weinig uit, er zijn volgens mij haast geen bedrijven die standaard hun producten op Düsseldorfers zetten, op een paar van die Duitse drankenfabrikanten na en in ieder geval niet bij de bedrijven waar wij kwamen.

Verreweg het meeste werk wat bij ons op die ondingen stond kwam gewoon op euro's binnen en werd overgestapeld op Düsseldorfers omdat zo'n Aldi dat zo wilde hebben. Wat dat betreft is zo'n systeem als Chep of IPP inderdaad ideaal en zou eigenlijk de standaard moeten zijn in die hele DC-industrie; gewoon lossen en niks geen rommel mee retour.

Beide zaken helemaal met je eens, die dingen zijn volgens de wiki-link ook door de baas van de PLUS en een palletfabrikant bedacht. En die hoeven er zelf niet mee te werken... :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Pierre:

Ook die CHEP 80 x 60 is mij bekend Maarten. Het blijft hetzelfde gedoe, alleen de kleur is anders.
Wat betreft de klapbruggen...ooit 1 Düsseldorfer en meer dan 500 blikjes knakworstjes op je knieën bij elkaar moeten rapen? LOL

Gedoe? Niet ruilen, ideaal juist!

En dat rapen is ook m'n grootste 'angst'...

12 uur geleden zei ELZEN106:

Wij ook maar dan op euro's voornamelijk Frankrijk en België

Daar kan het wel, gek hè... Dezelfde Duitse moeder maar beter aangepast aan het land van immigratie ;-)

10 uur geleden zei Pierre:

Het zal met afspraken te maken hebben waarschijnlijk.
Moet jij 80 km om, om die 24 Cheps kwijt te raken, niet jou probleem. Uurtje factuurtje...;)

Het is juist met distri-ritjes irritant: stapeltje blok, stapeltje euro-maat, stapeltje blank etc.

Volle bakken is meestal geen ruil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Marotrans:

Gedoe? Niet ruilen, ideaal juist!

En dat rapen is ook m'n grootste 'angst'...

Met gedoe bedoelde ik eigenlijk het hele ritueel wat wij hadden met bepaalde vrachten voor de Aldi's. Plastic folie verwijderen en dan maar hopen dat alles bleef staan, als het in de auto of op de klep al niet om lag...:D
Op Chep 80 x 60 heb ik eigenlijk nooit geleverd bij de Aldi's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Pierre:

Met gedoe bedoelde ik eigenlijk het hele ritueel wat wij hadden met bepaalde vrachten voor de Aldi's. Plastic folie verwijderen en dan maar hopen dat alles bleef staan, als het in de auto of op de klep al niet om lag...:D

Inmiddels mag je bij meerdere vestigingen het folie laten zitten. :ok:

En anders: Niet in de auto het folie eraf halen maar pas als de pallets op de vloer staan en zo nodig bovenaan een rand laten zitten. Willen ze dan töch nog alles eraf hebben, zijn de gevolgen ook voor hen :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Leeuw:

Inmiddels mag je bij meerdere vestigingen het folie laten zitten. :ok:

En anders: Niet in de auto het folie eraf halen maar pas als de pallets op de vloer staan en zo nodig bovenaan een rand laten zitten. Willen ze dan toch nog alles eraf hebben, zijn de gevolgen ook voor hen :rolleyes:

Correct: bij de ene wel, de ander weer niet. Bij sommigen moet je de folie meenemen, bij de ander mag je het weer achterlaten, allemaal verschillend. Dat verschilde per land ook nog eens. Aldi's in België, Duitsland of Frankrijk.
Met pallets was folie verwijderen eigenlijk nooit een probleem, ik doelde meer op het spul wat op düsseldorfers stond wat nog wel eens problemen gaf met het lossen.
In mijn geval waren dat meestal de Panda-knakworstjes: düsseldorfers met trays van ieder 12 kleine blikjes. Of de boterkuipjes, dat hoefde je maar aan te kijken en het lag al om bij wijze van spreken. Die zette ik altijd eerst neer, maar moest dan wel de folie verwijderen door het los te snijden en de düsseldorfers voorzichtig van elkaar te halen. Dat ging niet altijd van een leien dakje zeg maar....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die folie kun je gewoon weggooien in de buurt van het DC echter wel effe eventuele herkomst papiertjes verwijderen, een andere optie is de folie op het DC in de straatputten stoppen lagge met regenbui, hier dien je echter wel te letten op eventueel aanwezige cameraas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden