Spring naar bijdragen
Durashift

Chauffeurstekort oplossen met de inzet van duizenden gepensioneerde chauffeurs.

Recommended Posts

Zolang je er maar geen 4 gaat rijden, dan komt mijn baan in gevaar.

Succes Elzen106, geniet van de vrijheid, wij hebben er ook een paar lopen, heerlijk om te horen, volgende week effe niet bellen, ga weekje weg, dan denk ik, nog 12 tot 14 jaar dan hoop ik dit ook te kunnen, want 19+ hoop ik er niet te maken zoals Rutte wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Doornekamp33:

(...) dan denk ik, nog 12 tot 14 jaar dan hoop ik dit ook te kunnen, want 19+ hoop ik er niet te maken zoals Rutte wil.emoji849.pngemoji849.png

Jij staat met je 68 jaar gewoon nog aan die containers te leuren, geloof me nou maar.

En dan geen 4 maar 5 dagen in de week...LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak regelmatig een praatje met een collega die al even met pensioeninstelling is en die nog 2 dagen rijdt.

Heerlijk vind hij dat. Twee dagen, hardstikke mooi, geen druk. 4.45 zit hij in de kantine en bakkie koffie te drinken om daarna zijn rondje te rijden. Het mooie is dat hij twee volle dagen kan maken qua uren en qua km.

Een chauffeur die altijd meer dan fulltime heeft gewerkt en zich fit voelt moet niet in 1 klap stoppen.

Zijn werk is zijn hobby en hij is onder de mensen.... mooi laten gaan dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsjah, ik hoop dat vaders nog lang mag werken. gewoon 2 ritjes in de week bij een grotere bloemen en planten vervoerder, waar hij af en toe de mannen ook nog wat kan bijbrengen.

Niet omdat ie moet, maar omdat ie zo;

-de camper heeft betaald

-de 3x per jaar vakantie betaald, ze zijn nu de plaatsen aan het bezoeken welke ze altijd al wilden bezoeken

-af en toe wat nieuwe meubeltjes voor moeders koopt (vrouw is nog steeds baas in huis)

-eventueel in de nabije toekomst zelfs een oldtimertje koopt...

En het goede gevoel wat hun erbij hebben, alles cash betaald van de werkuren. Van het pensioen gaat het niet.

En als ik later groot ben, hoop ik het niet te moeten, maar wel te kunnen.

Groet Ron

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebeurt bij ons ook. (Waar niet?)

maar zo gauw deze mannen permanent een auto laten rijden zou er toch een vaste werkzoekende chauffeur op 

moeten. Al dan niet via uitzendbureau/tijdelijke/vaste aanstelling of wat dan ook. Ik zie hen als een tijdelijke noodoplossing. Het is niet de bedoeling dat ze een werkplek bezet houden. 

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hhhhm

Wat voor werkplek? Die niet invulbare? Die plek die niet opgevuld kan worden door een van die honderduizende werkzoekende?

Het vak en de beloning zullen aantrekkelijker gemaakt moeten worden. Je moet mensen weer geïnteresseerd maken, zo niet staan er aan de grens duizende arbeidsmigranten te wachten totdat onze regering groen ligt geeft.

En dat laat niet lang op zich wachten. Met dank aan werkgevers die nu het hardst roepen  dat er geen mensen meer te krijgen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei shompie:

Hhhhm

Wat voor werkplek? Die niet invulbare? Die plek die niet opgevuld kan worden door een van die honderduizende werkzoekende?

De werkplek van het “mooie werk” natuurlijk. Op de bulk of op de bierwagen.

De jeugd wil dat ook wel in plaats van in de winkeldistributie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei lientje:

De werkplek van het “mooie werk” natuurlijk. Op de bulk of op de bierwagen.

De jeugd wil dat ook wel in plaats van in de winkeldistributie.

Bij ons is er plek voor bulkchauffeurs.....regio Rotterdam en Velsen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei ELZEN106:

Waar ze wel een andere supermarkt willen maar door de gemeente word tegengehouden, als die er wel zou komen zijn die Polen ook weg bij de Jumbo.

Op het terrein  waar vroeger de berger Peter Delissen zat, maar daar gaan ze woningen bouwen hek gehoord.

Zou een Lidl of Aldi moeten worden, maar volgens de geleerden te ver uit het centrum???
Maar het was een mooie locatie, waar men voldoende parkeer plaatsen kon maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kiepenboer:

Zou een Lidl of Aldi moeten worden, maar volgens de geleerden te ver uit het centrum???
Maar het was een mooie locatie, waar men voldoende parkeer plaatsen kon maken.

Daar moeten ze/we toch naar toe, om eens op twee andere topics in te haken :angel:

Absolute scheiding van vracht- en ander verkeer is dan gewoon mogelijk, losdock binnen in 'n put... lekker hoor!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei roadtrain:

Bij ons is er plek voor bulkchauffeurs.....regio Rotterdam en Velsen. 

Jullie concurrent is ook op zoek.

Van jullie zie ik eigenlijk nooit wat voorbij komen. Maar zo moeilijk zijn bulkchauffeurs toch niet te vinden .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch wel...... eigenlijk zouden meer jongeren in moeten stromen maar na het een tijdje gedaan te hebben vinden ze het te rustig werk. 

Het “ bulken” moet je wel liggen. Heb er gezien (ook bij de collegas) die de auto wel leeg krijgen maar geen flauw idee wat ze aan het doen zijn. ( met alle risico’s van dien).....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden