Spring naar bijdragen
Durashift

Chauffeurstekort oplossen met de inzet van duizenden gepensioneerde chauffeurs.

Recommended Posts

5 uur geleden zei Leeuw:

Kinderen mokken ook wel als ze iets niet aanstaat, maar accepteren op enig moment dat die regel er nu eenmaal is en snappen dat doordrammen geen zin heeft.

Kinderen snappen dat wél... 

Beste Leeuw,:D

Ik mok niet hoor,en dat die regel er is zal ik wel moeten aanvaarden.

Maar het enige wat ik wil weten is waarom die regel er is,ik heb dat werk,waar die regel betrekking op heeft ,gedurende een aantal jaren( iets van 45 jaar) gedaan,ook de nodige weekenden onderweg gestaan.

IK ben dan misschien geen echte chauffeur,maar herken wel waar t over gaat,en kan je verzekeren dat ik,en al de collega's die ik ken en die dit werk gedaan hebben,nog nooit de behoefte gehad hebben aan een verbod op verblijf in de cabine, zeker niet zonder de garantie in welke omstandigheden we dan wel gaan verblijven

Als zo een regel er ineens is ,en er op gehandhaafd word heb ik toch t recht om te vragen waarom deze regel er is,en waarom er ineens op gehandhaafd moet worden of niet dan?

IK heb meneer van Rijssel ,in de live sessie ,netjes zijn motivatie gevraagd,en er nederig bij gezegd dat hij misschien wel dingen ziet die ik,als eenvoudig chauffeur niet zie.

Niemand heeft tot nu toe mij een fatsoenlijk antwoord kunnen geven; de hr v Rijssel niet,Ger niet,en jij al helemaal niet.

Het enige wat eruit komt is: omdat t in de wet staat.....ja dank je,

En waarom staat t in de wet ?snijdt t hout?of was er nog plaats op het A 4 'tje en moest dat aangevuld worden tot t vol was.

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei *Ger*:

Ik had je slimmer ingeschat :rolleyes:;)

En nu ga ik lekker uitwaaien en een blokje toeren 

Intruder .jpg

Veel plezier en een behouden thuisvaart.:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei ELZEN106:

En naar ik denk nog veel meer die het met Ger en Leeuw eens zijn maar die reageren wijselijk genoeg niet.

Daar zou jij misschien best eens gelijk in kunnen hebben.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
51 minuten geleden zei europeaan:

<knip>

Maar het enige wat ik wil weten is waarom die regel er is,ik heb dat werk,

<knip>

Als zo een regel er ineens is

<knip>

1) Vraag het de wetgever, die heeft immers besloten die wet in te voeren.

2) Die regel is er niet ineens. Ik vind het meer dan flauw, dat je dat -terwijl je beter weet- toch blijft beweren...

3) :bey:  want voortdurende herhaling van zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei ELZEN106:

En naar ik denk nog veel meer die het met Ger en Leeuw eens zijn maar die reageren wijselijk genoeg niet.

Zijn dat dan de vakbondsleden. Die durven hun mond ook niet open te trekken.

Triest eigenlijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei shompie:

Triest eigenlijk

Triest is dat er maar een paar mensen voor hun mening uit durven komen.

Argumenten van "het gaat mij niet aan" worden daar maar al te vaak voor gebruikt.

Bij CAO onderhandelingen komen er met moeite 100-200 mensen van de bank 

In de CAO maar ook in de rijtijdenwet staat nergens dat je geen overnachtingen hoeft te maken, ook staat er nergens dat we geen weekenden onderweg hoeven te staan.

Er wordt vaak geroepen "mij sturen ze niet weg voor een weekend of een overnachting, dan ga ik wel ander werk zoeken" ik zal je vertellen dat je geen ontslag hoeft te vragen, dat krijg je wel vanwege werk weigeren, ja nu hebben we weer een grote mond omdat we overal kunnen beginnen, maar geloof me er komen ook weer andere tijden, en dan is het "als ik dat geweten had" 

Met 5 reacties op een chauffeursforum doe je niets, als er hier 5000 meningen staan dan wordt het al iets anders, ook meningen van mensen die het zogenaamd niet aangaat tellen ;)

Misschien sta je ooit voor de keus ontslagen worden of die rit met dat weekend of overnachting er in maken, ook ik begon niet vrijwillig aan weekenden onderweg, maar moest ze wel gaan maken onder druk van de markt in een tijd dat er weinig ander werk te vinden was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei europeaan:

Daar zou jij misschien best eens gelijk in kunnen hebben.:D

Je vraag werd beantwoord, maar verder loopt het in je topic nog niet best, geen storm van reacties te bekennen, buiten eentje die het niet normaal vindt dat je in de cabine moet overnachten ;)

77 keer bekeken en (g)een mening,

image.png

overigens is het aantal bezoekers van het CNV forum "mijn achterban" daar niet schuldig aan, maar liefst 162.738 bezoekers waarvan het er maar 77 het waard vonden om jou topic te bezoeken, het leeft ook daar niet ;) 

image.png

image.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reactie verplaatst: (klik>>>)

Edit: ik zie nu dat mijn reactie niet in het juiste topic is geplaatst omdat twee verschillende topics door elkaar zijn gaan lopen, uiteindelijk beiden met de discussie over de 45 uur wekelijkse rust in de cabine...

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

Je vraag werd beantwoord, maar verder loopt het in je topic nog niet best, geen storm van reacties te bekennen, buiten eentje die het niet normaal vindt dat je in de cabine moet overnachten ;)

77 keer bekeken en (g)een mening,

image.png

overigens is het aantal bezoekers van het CNV forum "mijn achterban" daar niet schuldig aan, maar liefst 162.738 bezoekers waarvan het er maar 77 het waard vonden om jou topic te bezoeken, het leeft ook daar niet ;) 

image.png

image.jpeg

Het is"mijn "topic niet hoor Ger.

Jij wees me op het bestaan van "mijn achterban"( waarvoor dank:ok:)en stelde voor om daar aan de hr v Rijssel zijn mening te vragen,dat heb ik gedaan en heb een antwoord van hem gehad.

Waar ik een dezer dagen nog wel op reageer

Het enige wat ik doe is hier wat roeren zodat het onderwerp niet op de achtergrond verdwijnt,zodat anderen er ook hun idee over kunnen vormen en zich eventueel kunnen;laten horen .

Zodat niet ,over een tijdje,als t kalf eenmaal verdronken is, de put gedempt moet worden.

Iedereen heeft de mond vol over het"mobility package" en dit soort forums,en ook "mijn achterban"wat an sich ook een forum is, zijn een uitgelezen gelegenheid om van mening te wisselen.

Zodat de mening van de man op de werkvloer ook gehoord word.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-5-2018 om 10:40 zei *Ger*:

Jammer voor jou maar het is een Europeesche regel, en die paar Nederlandse chauffeurs die verschijnen als er ergens tegen geprotesteerd moet worden maken geen verschil in Brussel :p

Ja Shompy, lekker puh. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-5-2018 om 09:16 zei dannyrood:

Conclusie, er is een  te kort, maar deze is nog niet groot genoeg dat de arbeidsomstandigheden worden aangepast zodat ook jonge chauffeurs het interessant vinden om er te werken, wie gaat er 's middags om half 2 pas beginnen? Ben je heel de ochtend aan het ijsberen.

Nou, ik wil wel hoor. Vanmorgen moest ik om 5.20u, dat vind ik weer niks. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik was zaterdag avond om 19.30 op weg naar huis en vanmorgen om 4 uur weer op de weg terug, en ik vind het prima, leuke ritten, lange dagen en met veel plezier.

Maar bij ons kunnen ze er ook nog wel een paar goede chauffeurs gebruiken, we hebben al twee gepensioneerden rond tuffen dus ze komen wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-5-2018 om 20:12 zei RealZeus:

Nou, ik wil wel hoor. Vanmorgen moest ik om 5.20u, dat vind ik weer niks. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Heerlijk hoor. 4 uur wil ook niemand bij ons... Doe ik wel. Beter als 7 uur.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker niet, als jij je er goed bij voelt. :ok:

Ik ben er nieuwsgierig naar.. omdat er, volgens mij, wel een verschil is om om 4 uur op te staan IN je werkplek.. OF dat je om 4 uur bij je werkplek moet zijn.. 

als daar reistijd etc. aan vooraf gaat, wordt het wel een uitdaging, vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van huis af reken ik anderhalf uur vóór aanvang dienst de wekker zetten, vanaf 0600u 'n kwartier extra...

Slaap ik in de auto dan 45 minuten van te voren; is dat op eigen vestiging dan ook 'n kwartier extra voor 'n bakkie met meestal wel aanwezige collega's. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

toch nog 45 minuten voor in de auto. 

Ik reken een uur qua opstaan thuis voordat ik vertrek richting auto. Bij elkaar ook zo'n anderhalf uur, inderdaad..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Durashift:

toch nog 45 minuten voor in de auto. 

Ja, ik moet wel de tijd hebben om wakker genoeg te worden om te rijden. Sommigen kleden zich aan en zijn met 'n kwartier op pad, dat gaat bij mij niet goed komen.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Durashift:

Zeker niet, als jij je er goed bij voelt. :ok:

Ik ben er nieuwsgierig naar.. omdat er, volgens mij, wel een verschil is om om 4 uur op te staan IN je werkplek.. OF dat je om 4 uur bij je werkplek moet zijn.. 

als daar reistijd etc. aan vooraf gaat, wordt het wel een uitdaging, vind ik.

Mijn wekker loopt 10 min voor. Ik heb 45 minuten nodig om met de vrachtauto te vertrekken incl bakkie doen. Soms is vertrek nog eerder. Anderen gaan liever savonds “op” ik slaap zoveel mogelijk thuis  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Durashift:

^ hoe laat sta je dan naast je bed, als ik vragen mag?

Wekker gaat een uur voordat ik de deur uit wil. Ik heb een hekel aan haasten, 'smorgensvroeg. Even onder de pomp door, honden door de tuin sleuren, konijnen naar buiten doen,  honderen voederen en daarna zelf ontbijten. In een enkel geval nog wat rovend wild uit de tuin schoppen. (Soms letterlijk)

Dan stap ik op de fiets en een kwartier later rij ik dan bij de zaak vandaan.

Meestal gebeurt dit ergens tussen 4 en 6.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta rond 6.25 op en dan vertrek ik rond 7.45. Ik ben niet zo snel 's morgens.

Zou ik echt vroeg op moeten, dan smeer ik de avond van te voren mijn brood en sta ik twintig minuten voor vertrek op.

Als ik in de auto slaap zet ik de wekker twintig minuten van te voren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites