Spring naar bijdragen
Durashift

Chauffeurstekort oplossen met de inzet van duizenden gepensioneerde chauffeurs.

Recommended Posts

Ja ik "lul" stoer omdat ik wel bereid ben om meer dan 20 km te rijden. Reiskosten zijn ook niet verplicht voor een werkgever.....ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op (geen premies hoeven te betalen als werkgever en lonen laag houden, dus ze zijn erg welkom). Er zijn geen andere manieren om een pensioengat op te vullen voordat je met pensioen ga (bijvoorbeeld meer sparen, beleggingen en minder uitgaven). En werkgevers zitten niet aan tafel in Den Haag om te lobbyen en zogenaamd advies te geven (wat ze altijd doen in verschillende hoedanigheden). Als we alles maar pikken, verzieken we het prachtige beroep alleen maar meer. 

bewerkt door Gamer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Durashift:

Mijn ervaring bedoel je?

(....)

Dus, ik hoop dat het vanaf volgende maand een stukje beter wordt, met meerdaagse ritten, met gaan slapen én wakker worden op de werkplek. :D

Ik rijd 2 x 35 minuten in de week naar m'n werk, en dat is eigenlijk al te lang naar m'n zin. Maar ach, het hoeft gelukkig niet iedere dag.
Wat betreft jou vooruitzicht; het is écht even wennen in het begin, maar eenmaal je draai gevonden wil je nooit meer terug.
Alle begin is moeilijk, zorg vooral goed voor jezelf en laat je daarbij vooral goed adviseren door de gastronomen op dit forum die precies weten te vertellen waar te parkeren en te eten. ;)

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
43 minuten geleden zei Gamer:

Ja ik "lul" stoer omdat ik wel bereid ben om meer dan 20 km te rijden. Reiskosten zijn ook niet verplicht voor een werkgever.....ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op (geen premies hoeven te betalen als werkgever en lonen laag houden, dus ze zijn erg welkom). Er zijn geen andere manieren om een pensioengat op te vullen voordat je met pensioen ga (bijvoorbeeld meer sparen, beleggingen en minder uitgaven). En werkgevers zitten niet aan tafel in Den Haag om te lobbyen en zogenaamd advies te geven (wat ze altijd doen in verschillende hoedanigheden). Als we alles maar pikken, verzieken we het prachtige beroep alleen maar meer. 

Zeg je nu dat er GEEN mogelijkheden zijn om zelf te sporen voor een pensioen bijvoorbeeld....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gamer:

...ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op (geen premies hoeven te betalen als werkgever en lonen laag houden, dus ze zijn erg welkom). Er zijn geen andere manieren om een pensioengat op te vullen voordat je met pensioen ga (bijvoorbeeld meer sparen, beleggingen en minder uitgaven). En werkgevers zitten niet aan tafel in Den Haag om te lobbyen en zogenaamd advies te geven (wat ze altijd doen in verschillende hoedanigheden). Als we alles maar pikken, verzieken we het prachtige beroep alleen maar meer. 

Die ouderen die geen premie's meer betalen, hebben die premie's al betaald totdat ze met pensioen gingen..... Dus ook ingelegd in de zaken waarvan jij nu profiteert.

Wat betreft minder uitgaven? Misschien eens iets kritischer bij je eigen ouders in de financiele huishouding kijken? De kosten stoppen niet na je pensioen, ziektekosten stijgen zelfs.

Als ik refereer aan de situatie zoals die bij mij/ons thuis was, waren de mogelijkheden voor extra sparen, pensioensopbouw, pensioengat e.d. zo'n 20/25 jaar geleden toch iets anders. Simpelweg gezegd, die waren er minder en minder goed geregeld.

Daarbij hebben pa en ma besloten om te investeren in de toekomst van hun kinderen (waaronder ikzelf), ipv zorgen dat ze zelf op een bounty eiland zitten na pensioen en wij hier op een houtje (houten stuur) bijten moeten....

Groet Ron

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gamer je slaat de nagel op de kop man, je weet exact hoe die oudjes hun pensioen kunnen aanvullen, maar voor jezelf zeg je geen idee te hebben of je later wel pensioen hebt. Je zou ook kunnen stoppen met stoer praten en er wat aan doen dat je later ook pensioen hebt, namelijk je handen laten wapperen, dat hebben die oudjes ook gedaan en doen het vaak nog steeds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei shompie:

Zeg je nu dat er GEEN mogelijkheden zijn om zelf te sporen voor een pensioen bijvoorbeeld....

Als sarcastische opmerking bedoeld.

Ik ga geen verdere opmerking meer maken. Kan de energie beter in mijn werk kwijt. Ik laat anderen wel stukjes schrijven erover. Daaaaaaag! 🙋‍♂️

https://www.elsevierweekblad.nl/belasting/achtergrond/2018/04/ouderen-beter-af-dan-jongeren-603687/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Dus eerst op de trompet blazen en als er dan reactie met de staart tussen je benen afdruipen.

Ik hou wel van mensen met het hart op de tong, ik dacht dat jij ook zo was :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Gamer:

Ja ik "lul" stoer .....ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op 

LOLLOL  Denk eerder dat de Polen en wat er nog meer in NL werkzaam is de economie redden.

Als die ouwe morgen niet meer komen, zal het zoon vaart nie lopen, maar als alle Oost Europeanen morgen nie meer terug komen licht de boel zo plat, en niet alleen in NL maar ook in andere omliggende landen

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Gamer:

Als sarcastische opmerking bedoeld.

Ik ga geen verdere opmerking meer maken. Kan de energie beter in mijn werk kwijt. Ik laat anderen wel stukjes schrijven erover. Daaaaaaag! 🙋‍♂️

https://www.elsevierweekblad.nl/belasting/achtergrond/2018/04/ouderen-beter-af-dan-jongeren-603687/

Die link van jou Gamer...je leest wat je wilt lezen en ziet dat als waarheid.

De waarheid die jou het beste uit komt.

Die ouderen van nu.... zouden die het makkelijker hebben gehad in de tijd dat zij  jong waren in vergelijking met de jongeren van nu. Tjonge jonge, wat heb jij het zwaar  :confused:

Nogmaals, ik snap niet dat jij met je HBO diploma, (of was het dat je op de opleiding hebt gezeten?) chauffeur bent geworden. Als jij in de goede studie richting hebt geleerd kan je ergens ander veel makkelijker en sneller aan je geld komen. 

bewerkt door lientje
  • Like 1
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei lientje:

Die ouderen van nu.... zouden die het makkelijker hebben gehad in de tijd dat zij  jong waren in vergelijking met de jongeren van nu. Tjonge jonge, wat heb jij het zwaar  :confused:

Niet zwaarder denk ik, wel anders. De tijd dat men nog 3 dagen onderweg was met een ritje Luxemburg, dat zijn dagritten tegenwoordig.
Of de 'goeie ouwe tijd' toen Bordeaux nog tegen de Spaanse grens lag. Nu ligt het nét achter Parijs...

• Like 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Depressie en Burn-out klachten komt steeds vaker voor onder de leeftijd grens van 20, en dan moeten ze nog de arbeidsmarkt op!

De jeugd onze nieuwe generatie heeft het velen malen zwaarder dan de vorige generaties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het artikel gaat niet alleen over internationaal chauffeurs he Pierre. 

Maar ook hetvtransport is niet te vergelijken met de tijd toen de heftruck en laadklep nog moest worden uitgevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei erwin75:

.Blijft wel het feit als ze teveel bijverdienen die blauwe envelop ze weer met de neus op de feiten drukt.

Maak je maar geen zorgen hoor,niet alleen over"teveel"bijverdienen,maar over "iedere euro"betaal je belasting.:D, óók als pensionado.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Ze deken dat ze het zwaarder hebben.

We worden aan alle kanten beschermd en beperkt. Kijk alleen maar in de kinderopvang, een kind mag niet meer spelen klimmen en klauteren. En als hij dan een keer gaat staan of op een stoel klimt moet het kind als hij valt aan alle kanten beschermd zijn door rubber kussen of weet ik al niet wat.

Vind je het gek dat als zo'n kind als hij later in de maatschappij iets tegen heeft gelijk in een hoekje gaat zitten kniezen. Er is hem door wet en regelgeving nog nooit iets overkomen.

We worden geel te veel betutteld/dom gehouden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei shompie:

We worden aan alle kanten beschermd en beperkt. Kijk alleen maar in de kinderopvang, een kind mag niet meer spelen klimmen en klauteren. En als hij dan een keer gaat staan of op een stoel klimt moet het kind als hij valt aan alle kanten beschermd zijn door rubber kussen of weet ik al niet wat.

Ik denk eerder dat de oorzaak daarvan is om maar te voorkomen dat het beschuldigende vingertje de kant van de toezichthouder uit gaat wijzen.

Om een eventuele verzekeringsclaim af te kunnen wijzen,als die er al zou komen.

Niet alleen in de kinderopvang hoor,maar je ziet t overal onderweg;kijk maar naar de "hesjes bende"overal en iedereen wilt dat je zo n ding draagt ,ook al heeft t geen enkel nut.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
18 minuten geleden zei europeaan:

Ik denk eerder dat de oorzaak daarvan is om maar te voorkomen dat het beschuldigende vingertje de kant van de toezichthouder uit gaat wijzen.

Om een eventuele verzekeringsclaim af te kunnen wijzen,als die er al zou komen.

Niet alleen in de kinderopvang hoor,maar je ziet t overal onderweg;kijk maar naar de "hesjes bende"overal en iedereen wilt dat je zo n ding draagt ,ook al heeft t geen enkel nut.

Het gevolg is dat bij elk wisse wasje het koppie naar beneden gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kiepenboer------ Denk eerder dat de Polen en wat er nog meer in NL werkzaam is de economie redden

die betalen nog minder belastingen en premies volgens mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei jean:

kiepenboer------ Denk eerder dat de Polen en wat er nog meer in NL werkzaam is de economie redden

die betalen nog minder belastingen en premies volgens mij.

Denk dat je niet begrijpt wat er bedoeld word?

Er word gesteld dat zonder die ouwetjes, ( ik ben er zelf ook een, maar nog lang nie met pensioen ) dat het transport stil komt te staan.

De meeste werken via een uitzendbureau en wat bv in de DC,s van Jumbo AH en weet nog hoeveel magazijnen werken, die werken niet in het zwart lijkt me.
Het gaat erom dat als hunnie nie meer komen dat er in de magazijnen niet veel werk meer verzet word.

Trouwens, ik woon in een appartement waar een Jumbo onder zit, en je moest eens weten hoeveel Polen hier hun boodschappen komen doen, en dan woon k nog maar in un durpke van 5 a 6 duizend inwoners.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

die werken niet in het zwart lijkt me.

dat klopt, maar die mogen in hun eigen land de inkomsten belasting en een deel van hun premies betalen, waar het een stuk minder is dan hier (en dat geld niet alleen voor de Polen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
1 minuut geleden zei jean:

die werken niet in het zwart lijkt me.

dat klopt, maar die mogen in hun eigen land de inkomsten belasting en een deel van hun premies betalen, waar het een stuk minder is dan hier (en dat geld niet alleen voor de Polen)

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er nog zoveel werkelozen zijn. De werkelozen roepen dat het salaris te laag is en dat ze daar hun bed niet voor uit komen. Ik vind op mijn beurt dat je vanuit werk makkelijker werk vind.

Gewoon onder je niveau aan het werk ipv jarenlang een uitkering genieten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei DAFne:

Depressie en Burn-out klachten komt steeds vaker voor onder de leeftijd grens van 20, en dan moeten ze nog de arbeidsmarkt op!

De jeugd onze nieuwe generatie heeft het velen malen zwaarder dan de vorige generaties.

en ik denk dat sociale media daar nog het meeste aan ten grondslag ligt.........😟

groeten martje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei shompie:

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er nog zoveel werkelozen zijn.....

Ik wel, dat zijn namelijk geen werklozen maar mensen die niet willen werken. Wat mij betreft mogen ze per direct de uitkering stopzetten van dat soort gasten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Er zijn zoveel vacatures....

Je kan mij niet wijsmaken dat er geen passend werk te vinden is. En die mensen leven ook gewoon allemaal. Eten drinken noem maar op. 

Je zou haast denken dat ze het wel goed vinden. En dan heb ik het niet over alleenstaande ouders met kleine kinderen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites