[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Dit kan niet, volgens mij!


Willem W W

Vraag

Ben heftruckchauffeur en sinds een paar maanden ook chauffeur trekker-oplegger. Heb wel veel ervaring maar alleen binnenland. Kom er nu even niet meer uit: moet zondag vanuit Tiel naar Zuid-Duitsland. Vertrek zondagavond om 22.00 uur. Als ik dan maandagmorgen aankom moet ik meehelpen met laden. Zou de hele dag gaan duren. 's Avonds slapen in een hotel op kosten van de baas. 2 vragen: ben geen robot dus hoe kan dat nou, zeker 8 uur rijden (schat ik) en dan meteen daarna werken (laden dus). Vraag 2: als ik om 22.00 uur vertrek, wanneer en hoe lang moet ik dan verplicht stoppen, is dat na 4 en een half uur of binnen 4 en een half uur in totaal 3 kwetier? Heb normaal gesproken geen omkijken naar die rij en rusttijden omdat ik daar nooit overheen ga.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Als je om 2200 uur vertrekt heb je diensttijd tot 1300 uur de volgende dag dus dan zou je de auto geladen moeten hebben......je kunt dan dus de auto ook niet verplaatsen meer daarna..... maar ik vermoed dat je op een beurs moet laden dus dat zal lastig worden.

 

Verder gewoon binnen 4,5 uur rijtijd 3 kwartier pauze .......met 8 rijuren zou je dus om 7.00 uur op de plaats van bestemming kunnen zijn.....is dat te vroeg dan misschien later vertrekken zodat je de 's middags ook later kunt stoppen  wat mss beter uitkomt

 

optie 2 is zaterdagmorgen vertrekken en weekend over staan met 2 hotel overnachtingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

Ik denk dat zijn baas dat al ingecalculeerd heeft.

Hij komt `s morgens aan, staat de hele dag stil, eventueel blijft de wagen zelfs daar geparkeerd staan, tijd dat hij werkt ziet zijn baas ( lees volgens de tachograaf als rust ).

`s avonds dan goed je buik vol eten, de minibar plunderen en dan de volgende dag weer uitgerust naar huis.

 

Ik heb al slechtere dagen meegemaakt hoor. LOL

Ja, je moet dus nadat jij hebt gereden gewoon een keer een dag aansluitend doorwerken.

Zo te lezen is dat geen schering en inslag en daarnaast mag je altijd aangeven dat jij daar geen behoefte aan hebt, je beroept op wettelijke regeltjes, wat wel en niet mag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
20 minuten geleden zei Valkje:

Ik denk dat zijn baas dat al ingecalculeerd heeft.

Hij komt `s morgens aan, staat de hele dag stil, eventueel blijft de wagen zelfs daar geparkeerd staan, tijd dat hij werkt ziet zijn baas ( lees volgens de tachograaf als rust ).

`s avonds dan goed je buik vol eten, de minibar plunderen en dan de volgende dag weer uitgerust naar huis.

 

 

 

 

Tacho hele dag op rust tijdens het laden dan zou je in de namiddag ook weer terug naar Tiel kunnen rijden......die minibar:wijn: gaat hij nooit zien :nee:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

Ik begrijp zijn onbegrip, compleet, dat hij niet zo bekend met de rijtijdenwet.

Maar ik stoor me wel eraan dat de titel gelijk is:

 

Dit kan niet, volgens mij.

 

Dan word ik al gelijk nieuwsgierig onder welk contract hij werkzaam is.

Als heftruckchauffeur / loodsmedewerker of als volledig chauffeur ? :rolleyes:

Ik vermoed het eerste, gezien zijn onwetendheid over de RTW.

Maar wel veel ervaring heeft, dat rijmt dus niet echt bij mij :D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei josimo:

je kunt dan dus de auto ook niet verplaatsen meer daarna..... maar ik vermoed dat je op een beurs moet laden dus dat zal lastig worden.

 

De tacho op OUT zetten..:angel:

 

1 uur geleden zei Valkje:

Maar wel veel ervaring heeft, dat rijmt dus niet echt bij mij 

  Ach, ligt er maar net aan op welke ervaring hij doelt. Het kan best zo zijn dat meneer al heel wat kilometers in NL heeft gemaakt.. met een klein bakwagentje waar geen C rijbewijs voor nodig was? 

 

Je hebt wel een punt.. want uiteindelijk heb je als beroepschauffeur nou eenmaal te maken met het rij- en arbeidstijdenbesluit.. ook al blijft men daarin (voor zijn of haar gevoel) ruim binnen de grenzen.. ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 minuten geleden zei Durashift:

 

De tacho op OUT zetten..:angel:

 

 

 

Daar zal ik maar niet op in gaan:nee:

 

Net zo als mn planner paar weken terug dacht....... dan ga je toch laden met je 29 seconden regeling aangezien ik een laadtijd had die ik niet kon halen ivm nachtrust......... heb hem de volgende morgen gebeld en gemeld dat het gelukt was met 120 x 29 seconden .....of te wel gewoon een uur later dan de geplande/afgesproken tijd ben gaan laden en eerst m'n 9 uurtjes gemaakt hebLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei josimo:

 

Verder gewoon binnen 4,5 uur rijtijd 3 kwartier pauze .......

 

 

NA max. 4.5 uur rijden 45 minuten pauze.

Breng die jongen nou niet in de war.

Maar goed, als hij zijn rijbewijzen heeft zou hij dat toch nog moeten weten lijkt mij?

En anders toch eens binnenkort een cususje code 95 doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 minuten geleden zei *Ger*:

Het moet idd binnen 5:15 uur 3 kwartier zijn, als hij binnen 4,5 uur 3 kwartier neemt heeft hij maar 3:45 gereden en kan hij in het 2e blok in de problemen komen en nog een pauze moeten nemen ;)

 

Weet is een beetje muggeziften.....maar aangezien TS ook nog nachtarbeid verricht vanaf 2200 uur word z'n diensttijd ook nog korter.....word een ingwikkeld verhaal zo voor hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

Even kennis testen dan, haha.

 

Ik vermoed dat hij naar de Messe moet in Munchen 

Duiven-Munchen, 22.00 uur vertrekken,  ongeveer 700 km, dan is hij er inderdaad ongeveer rond 7 uur, inclusief pauze. :rolleyes:

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Valkje:

Even kennis testen dan, haha.

 

Ik vermoed dat hij naar de Messe moet in Munchen 

Duiven-Munchen, 22.00 uur vertrekken,  ongeveer 700 km, dan is hij er inderdaad ongeveer rond 7 uur, inclusief pauze. :rolleyes:

 

Als dat zo is moet zijn baas hem 100 euro mee geven anders komt hij niet verder als de P plaats:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei josimo:

 

Weet is een beetje muggeziften.....maar aangezien TS ook nog nachtarbeid verricht vanaf 2200 uur word z'n diensttijd ook nog korter.....word een ingwikkeld verhaal zo voor hem

 

Nou ja, die 10 arbeidsuren lukken toch wel?

 

Wat er daarna gebeurt.... tja..

 

Het komt er eigenlijk op neer.. dat een werkgever een werknemer voor bijna 24 uur 'werken'  op pad stuurt.

Vermoedelijk met de gedachte: 'ach, d'r heen rijden is niet zo inspannend.. 9 uur op je kont zitten..  daarna beetje laden (toekijken hoe zo'n beurs wordt afgebouwd.. dus vooral ook wachten op anderen..).. en dan een goed hotelbed als beloning'..

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sorry Josimo, mijn smileys doen het niet en ik ken er maar een paar uit mijn hoofd. Maar er had een knipoog achter moeten staan..... ; ) 

 

 

 

 

De meeste doe hij niet eens eigenlijk.............

De ingevoerde waarde bevat een niet teken dat niet is toegestaan, zoals een emoji.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei lientje:

Sorry Josimo, mijn smileys doen het niet en ik ken er maar een paar uit mijn hoofd. Maar er had een knipoog achter moeten staan..... ; ) 

 

 

 

 

De meeste doe hij niet eens eigenlijk.............

De ingevoerde waarde bevat een niet teken dat niet is toegestaan, zoals een emoji.

 

 

Naar beneden scrollen, daar staan de oude vertrouwde. (bij mij althans).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zojuist zei Durashift:

 

Ja joh, is een entree kaart voor de vrachtwagen daar zo kostbaar?

:p

 

Nee..... iets van een borgsom.... bij het verlaten weer retour

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

@ Josimo, hoezo, 100 euro en Parkeerplaats ?

 

Hij gaat leeg op, aangezien hij daar gaat laden, dus neem aan dat de gang er wel in blijft dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 minuten geleden zei Valkje:

@ Josimo, hoezo, 100 euro en Parkeerplaats ?

 

Hij gaat leeg op, aangezien hij daar gaat laden, dus neem aan dat de gang er wel in blijft dan.

 

Als je op de Messe Munchen moet laden moet je 100 euro borg betalen eer je de messe op kunt........ duidelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

 

Naar beneden scrollen, daar staan de oude vertrouwde. (bij mij althans).

En degene die je hebt gebruikt komen dan weer boven aan te staan, dus heb je gelijk die je het meest gebruikt boven in 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
50 minuten geleden zei wesley 85:

Ken die borgsom alleen van Messe Stuttgart in München nog nooit meegemaakt 

 

Laatste keer was vorig jaar voor me......mocht gelijk betalen voor een armoedige collega voor me die er al stond:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dank voor de reakties. Ben aangenomen als chauffeur (trekker oplegger), heftruckchauffeur en loodsmedewerker. Van alles wat dus. Best afwisselend. Heb alle rijbewijzen plus Code95, maar blijf dat gedoe met rij- en rusttijden verdomd lastig vinden. Tja, de een kan beter leren en onthouden dan een ander, toch? Vandaar de fragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden