[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Salaris vraagje


JeffreyH

Vraag

  • Forumlid

Hallo, 

 

ik begin 1juni als distributiechauffeur in loonschaal d4 gemiddeld ga ik zo,n 50a55 uur werken kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer verdien netto per 4 weken inlcusief onkostenvergoeding en overuren. 

 

Alvast bedankt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dat is te makkelijk natuurlijk ;)

De ervaring leert, dat mensen netto in de knip willen weten.

Zal ff een kleine berekening maken:

 

D4 per 4 weken is  bruto 2227,20, rekeninghoudend met ca. €190 pensioenpremie ongeveer kom je netto uit op ca. €1673

Pak ik ff 40 overuurtjes erbij 40 maal 18,10 =  bruto €724, trek er 49% belasting af en je houdt daar van over ca. € 369

Onkostenvergoeding 200 uur maal 0,62 cent is: € 124 netto (mits buiten standplaats)

Alles bij elkaar opgeteld, zal het ongeveer €2166 zijn per 4 weken met 50 uurtjes per week, wat je ongeveer kunt verwachten.

Werk je na 18:00 kan de onkostenvergoeding nog wat oplopen.

 

En een en ander is natuurlijk ook afhankelijk of je baasje alles netjes betaald;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-5-2018 om 19:27 zei Showfeur:

Dat is te makkelijk natuurlijk 

 

....knip....

 

En een en ander is natuurlijk ook afhankelijk of je baasje alles netjes betaald;)

 

 

 

Kijk hier heb ik wat aan super bedankt voor je reactie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-5-2018 om 19:27 zei Showfeur:

Dat is te makkelijk natuurlijk ;)

De ervaring leert, dat mensen netto in de knip willen weten.

Zal ff een kleine berekening maken:

Etc etc etc

 

 

 

Maar goed dat jij mijn boekhouding niet doet:D:D

Het netto loon kun je alleen uitrekenen op basis van je jaarloon.

Neem je D 4  aan 2227.20 per 4 weken is  dat (x13) €28953,60 ( zonder overuren.) op jaarbasis

Daar van betaal je in de eerste schijf over € 20.142 ,36,55 % belasting dat is € 7361,90.

IN de tweede schijf blijft er dan (€ 28953 - €20124 ) € 8829 over ,waarover je 40.85 % betaald dat is€ 3606.64.

Totaal betaal je dus € 10968.54 

Blijf er netto over:€ 17985,60 dat is € 1383.50 per 4 weken.

 

IN deze berekening is geen rekening gehouden met aftrek van de algemene heffingskorting en arbeids korting en ook niet met eventuele hypotheek aftrek.

Dus het belastbaar inkomen in box 1 zal nog wat lager uitvallen zodat er netto meer overblijft

 

Maak je ook nog overuren ,worden die in de tweede én in de derde schijf belast met 40,85 %

Zou je gemiddeld 40 overuren per 4 weken maken is dat ( €724 x 12( want je hebt 20 dagen vakantie waarin je geen overuren maakt) = € 8688.00,daar gaat dan ook 40,85 € af dat is € 3549,04 zodat er netto 5138.96 overblijft,per jaar.

Overuren worden niet met 49 % belast.

de 49 % is het bijzonder tarief,en geld alleen voor betalingen zoals je vakantie geld,een dertiende maand of vakantie dagen die je uit laat betalen.

 

En je OKV moet je nooit bij je inkomen rekenen,je moet er van uit gaan dat dit opgaat aan uitgaven die je onderweg maakt,zoals eten en drinken.

Alles wat je daarvan overhoudt is extra,maar dat hoeft de belastingdienst niet te weten,geen slapende honden wakker maken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat het maar beter is dat jij je eigen boekhouding niet doet;)

In je mooie berekening ben je ten eerste vakantiegeld vergeten mee te rekenen.

Zoals je zelf al zegt, heb je geen rekening gehouden met algemene heffingskorting en arbeidskorting.

En dat maakt een behoorlijk verschil

Je gelooft toch zelf niet, dat je van 2270 bruto, maar netto 1383 overhoudt.:rolleyes:

Ik houd van 2584 bruto in de maand D6, net geen 1900 Euro netto over.

Bovendien gebruik ik deze tool: https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/bruto-netto-salaris.html, en die houdt wel rekening met die kortingen.

En vul ik dan nog handmatig de pensioenpremie in, en die rekentool klopt heel aardig, zit er vaak maar enkele euro's tot tientjes naast.

Ik durf met jou te wedden, dat ik met 1673 er veel dichter bij zit, dan jij met 1383

 

Hypotheekrente aftrek, moet je ten eerste al een hypotheek voor hebben, en ten tweede is dat voor iedereen zo verschillend, dat je dat nooit mee kunt nemen in de berekening.

Overuren worden bij mij wel degelijk belast voor 49,19 procent (wordt gekeken wat je het jaar ervoor verdiend heb) en vallen onder de tabel bijzondere beloningen.

https://www.ostraka.nl/definitie/inkomstenbelasting-2017-belastingtarieven-en-schijven.html

Naarmate je meer verdiend, krijg je minder algemene heffingskorting en arbeidskorting.

Vandaar een voorheffing die flink hoger ligt dan 40,85%

Bij TS kan het misschien 45 procent zijn, omdat het loon wat lager ligt met D4.

Maar heb met 49% gerekend, zodat het eerder mee, dan tegenvalt voor hem.

TS snapt zelf ook wel, dat als hij vakantie opneemt, dus geen overuren maakt en het salaris dan lager is.

 

En wat de onkostenvergoeding betreft: dat is toch helemaal de vraag niet van TS.

Hij wil weten wat hij ongeveer aan Euro's kan verwachten per 4 weken, inclusief onkostenvergoeding.

bewerkt door Showfeur
Typfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je met een werkgever onderhandeld over salaris en je wil ongeveer weten wat je dan netto verdient, dan kan je gewoon de pi maal duim regel volgen en dat is dat je van je brutto ongeveer twee derde netto overhoud. Dat is ongeveer je basis, de rest mooi meegenomen, want overuren kunnen zo maar van de ene op de andere dag verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik hoef niks na te rekenen, mijn berekening staat als een huis en klopt voor 95%

De tarieven van de belastingschijven weet ik wel.

Maar jij houdt in jouw berekening ook helemaal geen rekening met pensioenpremie, daar ga jij nog vrolijk belasting over betalen:rolleyes:

Helaas europeaan, maar dit keer zit je er finaal naast.

Blij dat jij mijn boekhouding niet doet,  kon ik direct het armenhuis inLOL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden