Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Kom naar onze FNV ledenvergadering
Zaterdag 26 mei   OF   Zaterdag 2 juni 2018

De afgelopen jaren hebben we hard gevochten tegen illegale constructies in de sector Transport en Logistiek. We hebben daarom ook positieve dingen bereikt. Denk bijvoorbeeld aan het invoeren van de Wet Aanpak Schijnconstructies, het tegenhouden van de verruiming cabotageregels en de nieuwe Wet ketenaansprakelijkheid. Dit wordt teniet gedaan als de Europese plannen voor de nieuwe transportwetgeving doorgaan. Die plannen heten:
Mobility Package.

Wat zijn deze Europese plannen? 

Er is grote onenigheid tussen Oost- en West-Europese landen als het gaat om wetgeving in de transportsector. De Oost-Europese landen willen nog meer vrijheid om ritten in West-Europese landen uit te voeren tegen Oost-Europese voorwaarden. De West-Europese landen willen de huidige wetgeving niet verder liberaliseren. Zij willen juist betere handhaving en naleving en hogere boetes bij overtredingen. Toch ligt er nu in de Europese politiek een pakket maatregelen voor, waar we enorm van schrikken, omdat het grote gevolgen zal hebben voor de sector: 

·  Er worden meer cabotageritten mogelijk (verdringing van werk)

·  De arbeidstijden worden verder verruimd (minder veiligheid op de weg)

·  Nog minder vaak gelijk werk voor gelijk loon (concurrentie op loon)

·  Meer kansen voor schijnzelfstandigheid (eigen baas zonder zeggenschap)

Wij willen samen met jou gaan voor:

·  Behoud van de huidige cabotageregelingen, liever helemaal geen cabotage.
(Het is nu toegestaan voor een buitenlands bedrijf om binnen een periode van 7 dagen 3 cabotageritten uit te voeren die aansluiten op een internationale rit)

·  Behoud van de Eis van dienstbetrekking
(Het is een vervoerder nu verboden vervoer te verrichten met gebruikmaking van bestuurders van vrachtauto’s die niet bij hem in dienstbetrekking zijn.)

·  Behoud van de huidige arbeidstijden

·  Gelijk werk, Gelijk loon bij detachering (het uitlenen van werknemers aan een derde partij, vaak door uitzendbureaus)

·  Vergunning grens van 500 kg naar 0 kg, om schijnzelfstandigheid te beperken

·  Betere handhaving en naleving: dus meer inspecties onderweg

·  Hogere boetes bij overtredingen 

FNV Transport en Logistiek organiseert in het gehele land ledenvergaderingen. Kijk daarvoor op de site FNV Transport en Logistiek

Graag willen wij met jullie overleggen over de gevolgen en welke acties wij hierin kunnen nemen. Jullie zijn degenen die de sector begrijpen als geen ander.

De toekomst van jouw sector en werk is in gevaar. Kom daarom naar een van onderstaande ledenvergaderingen.

U kunt kiezen uit een van de onderstaande ledenvergaderingen in de regio:

26 mei 2018 Colmschate, Hof van Colmschate Holterweg 104 7429 AH  aanvang: 10.30 uur

26 mei 2018 Asten, Best Western Nobis Nobisweg 1 5621 VA aanvang: 10.30 uur

26 mei 2018 Urmond, van der Valk hotel Stein-Urmond Mauritslaan 65 6129 EL

Aanvang: 14.00 uur

2 juni 2018 Zevenbergschenhoek, Hotel De Gouden Leeuw, Moerdijkseweg 1, 4765 SJ,

Aanvang: 13.30 uur

2 juni 2018 Donkerbroek, Restaurant ’t Witte huis, Geert Wolter Smitweg 20 8435 WG,

Aanvang: 13.30 uur

2 juni 2018 Ridderkerk, Van der Valk , Krommeweg 1, 2988 CB aanvang: 9.30 uur

2 juni 2018 Berkel Enschot, Hotel de Druiventros Bosscheweg 11 5056 PP aanvang: 14.00 uur

2 juni 2018 Breukelen, Van der Valk hotel Breukelen, Stationsweg 91 3621 LK

aanvang: 13.00 uur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei josimo:

dit noem ik gewoon zuigen...... ga er dan heen en vraag daar op die vergadering wat ze bereikt hebben..... scheelt hier 23 pagina's leesvoer;)

Noem het zuigen.

Gister weer even kennisgemaakt met een staaltje bondskortzichtigheid. Tel daar bij op wat ze in het cao bereikt hebben (niet veel als je het geklaag mag geloven) en dqn nog waar ze zich nu druk om maken (verdiep je eens in de speerpunten).

Dan graag ik mij terrecht af wat ze bereikt hebben voor hun leden ja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei shompie:

Dan graag ik mij terrecht af wat ze bereikt hebben voor hun leden ja.

Wat ze in ieder geval bereikt hebben is dat jij nog steeds een redelijk loon kunt verdienen, ja ook als ZZPer want als onze lonen achterblijven dan jou loon ook.

En als er hier iemand een arrogante toon aanslaat dan ben jij het wel alles beter weter 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei shompie:

Gister weer even kennisgemaakt met een staaltje bondskortzichtigheid.

Ben je vakbondslid? Zo niet, is je mening over een vakbond niet relevant. :nee: 

(als je ergens niet zelf mee te maken hebt, is je mening niet relevant. Zo las ik recent hier nog ergens)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

13 uur geleden zei *Ger*:

De Oost-Europese landen willen nog meer vrijheid om ritten in West-Europese landen uit te voeren tegen Oost-Europese voorwaarden.

Goed bezig van de bond om die oostblokkers in de gaten te houden in ons belang.

Ik heb het idee dat die landen toch hun eigen plannen trekken/door drukken als west europa even de andere kant op kijkt.

Wel klappen met geld en kennis uit het weste aan nemen om sterker te worden om vervolgens nu hun economie loopt proberen ze over ons heen te lopen.

Dit is naar mijn idee de manier om ze een beetje bij hun eigen landgrenzen te houden en niet door ze elke 3 weken verplicht in een hotel te stoppen.

Bedankt voor het delen van deze info Ger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei lientje:

niet door ze elke 3 weken verplicht in een hotel te stoppen.

Niemand is verplicht om in een hotel te gaan.

Je kunt ook thuis slapen, er is geen plekje in Europa wat je niet in 2 weken visa versa kunt bereiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei *Ger*:

(...) En als er hier iemand een arrogante toon aanslaat dan ben jij het wel alles beter weter 

Nou nou nou, moet dat nou zo? Laten we een beetje lief zijn voor elkaar zijn en het proberen een beetje gezellig te houden hier.
Er is al zoveel ellende op de wereld... :D:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei *Ger*:

Niemand is verplicht om in een hotel te gaan.

Je kunt ook thuis slapen, er is geen plekje in Europa wat je niet in 2 weken visa versa kunt bereiken.

Zo zit er veel verschil in het soort werk wat je doet.

Niet iedereen wil zijn lange weekend thuis doorbrengen en in niet al het werk valt dat ook zo makkelijk te plannen.

En maar vreemd vinden dat wij dat werk kwijt raken : ( 

............... maar daar hebben we het vaker over gehad in andere topic's ;) 

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Ben je vakbondslid? Zo niet, is je mening over een vakbond niet relevant. :nee: 

(als je ergens niet zelf mee te maken hebt, is je mening niet relevant. Zo las ik recent hier nog ergens)

Whahahha....

Meen je dit serieus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe dan ook, het zal er wel weer op neer komen dat er dadelijk 100 mensen komen opdraven en dat er 100.000 achteraf zitten te piepen dat ze niks te zeggen hadden toen de regels op de tafel kwamen :bey: 

Dat is de reden dat ik het hier gepost heb, je hebt nu weer eens de kans ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei lientje:

Goed bezig van de bond om die oostblokkers in de gaten te houden in ons belang.

Ik heb het idee dat die landen toch hun eigen plannen trekken/door drukken als west europa even de andere kant op kijkt.

Wel klappen met geld en kennis uit het weste aan nemen om sterker te worden om vervolgens nu hun economie loopt proberen ze over ons heen te lopen.

Dit is naar mijn idee de manier om ze een beetje bij hun eigen landgrenzen te houden en niet door ze elke 3 weken verplicht in een hotel te stoppen.

Die landen zullen het prima vinden, dat ze aan de ene kant door de EU geld toegestopt wordt en aan de andere kant hun economie gesterkt wordt door inwoners die elders in de EU geld verdienen en vervolgens tenminste een deel van dat verdiende geld in de eigen economie laten vloeien.

Mogelijk gemaakt wordt dit niet alleen door de EU maar ook door ons zelf: Als de meeste kiezers op partijen stemmen die nóg meer EU willen, vinden ze het blijkbaar prima dat we als relatief rijk land de minder rijke landen sponsoren, ten koste van onze eigen welvaart. :rolleyes:

30 minuten geleden zei shompie:

Meen je dit serieus?

In de discussie over ([twee-]wekelijkse) rust in de cabine niet vond jij toch ook, dat mensen die er niets mee te maken hebben, zich er buiten moeten houden?

Waarom geldt dat dan andersom niet?

Kijk eens, als je argumenten hebt of verbetervoorstellen, dan zijn ze vast welkom. Maar gaan lopen blaffen omdat je het woordje "vakbond" ziet, is niet nodig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei *Ger*:

Hoe dan ook, het zal er wel weer op neer komen dat er dadelijk 100 mensen komen opdraven en dat er 100.000 achteraf zitten te piepen dat ze niks te zeggen hadden toen de regels op de tafel kwamen :bey: 

Dat is de reden dat ik het hier gepost heb, je hebt nu weer eens de kans ;)

Dat komt natuurlijk ook door die tweede datum: Op de 2e juni zitten die andere 99.900 vakbroeders ergens op een dijk te BBQ'en :ok:

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Leeuw:

In de discussie over ([twee-]wekelijkse) rust in de cabine niet vond jij toch ook, dat mensen die er niets mee te maken hebben, zich er buiten moeten houden?

De spijker op zijn kop!

Reageren om te pas en te onpas je eigen mening te geven is wat hier steeds gebeurt.

Inhoudelijk juiste info wordt door S..... zelden gegeven, en zeker niet wanneer het woord vakbond is gevallen.

Triest eigenlijk dat sommigen na al die jaren nog hun verlies niet kunnen dragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Leeuw:

Die landen zullen het prima vinden, dat ze aan de ene kant door de EU geld toegestopt wordt en aan de andere kant hun economie gesterkt wordt door inwoners die elders in de EU geld verdienen en vervolgens tenminste een deel van dat verdiende geld in de eigen economie laten vloeien.

Mogelijk gemaakt wordt dit niet alleen door de EU maar ook door ons zelf: Als de meeste kiezers op partijen stemmen die nóg meer EU willen, vinden ze het blijkbaar prima dat we als relatief rijk land de minder rijke landen sponsoren, ten koste van onze eigen welvaart. :rolleyes:

Kijk eens, als je argumenten hebt of verbetervoorstellen, dan zijn ze vast welkom. Maar gaan lopen blaffen omdat je het woordje "vakbond" ziet, is niet nodig...

Ik bedoelde daar iets anders mee Leeuw. Die beslissen dat voor degene die nog wel willen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei shompie:

Ik bedoelde daar iets anders mee Leeuw. Die beslissen dat voor degene die nog wel willen...

Die beslissen zelf niks. Ze zijn alleen groot voorstander van een bepaalde regeling of wet.
In dit geval is dat op het verbod op het doorbrengen van de 45-uur wekelijkse rust in de cabine. Iets wat ze zelf totaal niet aangaat, dat is inderdaad juist. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei shompie:

Die beslissen dat voor degene die nog wel willen...

Ik wil ook nog best een weekendje maken hoor, niks op tegen.

Ik wil alleen niet gedwongen worden om dat in een hok van 2x2 meter door te brengen, kom me nu niet met "je hebt een keuze" want die heb je niet of je moet het zelf betalen, en nee daar zijn de OKV niet voor :nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Pierre:

Ze zijn alleen groot voorstander van een bepaalde regeling of wet.

Ik ben geen voorstander van wettelijke regelingen, maar schijnbaar kan het niet anders geregeld worden.

Werkgevers hebben tientallen jaren de kans gehad om het fatsoenlijk te regelen, en wat doen ze, ze jagen de werknemer in plaats van 3 weken 3 maanden van huis en laten hem doodvallen als er even niets te rijden valt.

Maar ja, we willen alleen naar ons zelf kijken net als die werkgever, ikke ikke ikke 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei *Ger*:

Ik wil ook nog best een weekendje maken hoor, niks op tegen.

Ik wil alleen niet gedwongen worden om dat in een hok van 2x2 meter door te brengen, kom me nu niet met "je hebt een keuze" want die heb je niet of je moet het zelf betalen, en nee daar zijn de OKV niet voor :nee:

Dom gelul Ger.
In al die jaren die je hebt gewerkt en weekenden onderweg hebt gestaan, heb je nooit met één woord gerept over een hotel of het niet willen verblijven 'in een hok van 2x2'. Nu is er een wet doorgedrukt -of word een bestaand wetsartikel- opeens strikt nageleefd en wil je wél een weekendje onderweg blijven, maar niet in een hok van 2x2 maar wél in een hotel verblijven wat je uiteraard niet zelf wil en hoeft te betalen.

En nee, OKV is daar niet voor bestemd. En ook niet voor de aanschaf van allerlei luxeartikelen of het aflossen van een hypotheek. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Pierre:

nooit met één woord gerept over een hotel of het niet willen verblijven 'in een hok van 2x2'.

Hoe wil jij dat weten?

Dat noem ik nou dom gelul 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden