Spring naar bijdragen
DELACC1

!OPROEP!

Recommended Posts

Gast Leeuw
35 minuten geleden zei Valkje:

Maar zichzelf de vraag stellen, waarom mensen geen lid willen worden, daar een oplossing voor te verzinnen, zichzelf te moderniseren, nee, die oplossing word niet gezocht, maar omgezet dat leden dan maar extra beloond moeten worden.

Ikzelf heb al aangegeven dat ik niet wil betalen om mijn mening te mogen geven.

Prima, je kan dus ook als niet lid gewoon je woordje zeggen, maar dan stel ik mij oprecht de vraag af of dan wel serieus word ingegaan op een mening van een niet lid.

Je goed recht om niet te willen betalen om je mening te mogen geven, logische conclusie is dan ook dat je mening niet wordt gehoord en er niets mee gedaan wordt. De vraag of er iets met de mening van een niet-lid gedaan wordt kan ik niet beantwoorden... Wel vind ik dat het oprecht luisteren naar de mening van bondsleden en er ook serieus iets mee doen, een eerste vereiste zou moeten zijn!   En dat gevoel heb ik niet zozeer..

37 minuten geleden zei Valkje:

Niks mis mee, Ger, dat jij een voorstander bent van de bond, respecteer jouw om je goede uitleg en mening en voel en lees diezelfde waardering in mijn standpunten.

Maar neem nu gewoon de pensioenleeftijd, die heeft niks met de vergrijzing te maken, absoluut niet, maar omdat de pensionfondsen ons geld verspeeld hebben door stomweg verkeerd te beleggen, zonder enig gevolg of verantwoording daarvoor te hoeven af te leggen.

De top van die fondsen treft het niet in de beurs, gezien hun riante inkomen op jaarbasis.

Die strijd hebben de bonden ook verloren omdat op 65 te houden, vervroegd met pensioen kunnen gaan is ook verloren gegaan, maar die punten zijn wel de punten die mensen belangrijk vinden.

Als je dus keer op keer belangrijke punten verliest, verliest men het geloof daar in.

Dat is wel de meest gehoorde reactie, dat de bonden juist de belangrijkste punten die de werkende mens aankaart, bakzeil haalt en het dus moet toegeven.

Maar neemt niet weg dat jij wel bent die de discussie openhoud, gewoon op een moderne manier, zonder enige vorm aan zelfverrijking te doen.. :p

Dat het geld van de pensioenfondsen is vergokt (meer is het niet...) is de bonden niet aan te rekenen, lijkt me. De fondsen werd politiek en wettelijk die mogelijkheid geboden en ze hebben het gedaan. Want het leek allemaal zo mooi...

Natuurlijk willen de werkgevers ook niet voor de schade opdraaien, dus trekt de werknemer maar weer aan het kortste eind...

En ja, de pensioenleeftijd was ook niet houdbaar... De werkgeversbonden hebben een achterban van 90%, de werknemersbonden wel 20%: Wie zou er dan aan het langste eind trekken?

Ook ik heb niet bijzonder veel vertrouwen in vakbonden, mede door verhalen die je links en rechts hoort..., maar wat is het alternatief?

Het ligt ook bij de bonden hoor: Maak het aantrekkelijk en wordt vooral zichtbaar voor de werknemer. Laat zien wat je kunt en vooral ook wilt betekenen.

Maar maak ook vooral schoon schip met praktijken van zelfverrijking, laat zien dat je een betrouwbaar partner bent: Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie nu pas dat ik een topic gemist heb ;)

6 uur geleden zei Valkje:

als je ergens in faalt, door bijvoorbeeld het niet weten hoe je leden aan kunt trekken, dan faal je toch als instantie

Kom eens met de oplossing, mensen vinden het nit meer hip om bij een vakbond te zijn, dat is iets uit de vorige eeuw.

Ze vergeten alleen dat het zonder niet kan, degen die roepen van wel overzien helemaal niet wat de gevolgen (kunnen) zijn.

Ze stellen zichzelf ook die vraag en komen met een oplossing dat leden dan maar extra beloont moeten worden.

Hoe kom je er bij dat dit voorgesteld is als een oplossing, iets met klepel en klok ;)

Dan koop je dus leden, die willen profiteren dat ze lid zijn.

Dat is onzin, je betaald gewoon voor hun diensten.

Ik huur dan als het ware iemand in die voor mij de onderhandelingen voert met mijn werkgever.

Dit is iets wat jullie allemaal toch willen, zelf onderhandelen en voor je eigen opkomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Leeuw:

Want ik ben, net als jou, ook van mening dat werknemers een vertegenwoordigende partij moeten hebben

Alleen willen we er niet voor betalen ;)

6 uur geleden zei Leeuw:

Het is niet voor niets dat van de werkgevers iets van 90% zich wel georganiseerd heeft

Juist

6 uur geleden zei Leeuw:

Maar écht iets doen, zelf actief worden? Da's toch ook wel lastig en veelgevraagd... (<- dat geldt ook voor mij, hoor)

Jammer, zo verander je niets en blijf je piepend op de bank zitten :p

6 uur geleden zei Leeuw:

Als mensen die wel bondslid zijn alleen maar van een CAO kunnen profiteren en niet-leden niet, dan is het ook niet eerlijk. Dus dat ligt erg moeilijk...

Waarom niet, zo als ik al zei ik huur dan iemand in die voor mij de onderhandelingen voert en degene die ze zelf wil voeren heeft dan toch ook zijn/haar zin.

Onder aan de streep zullen we dan wel zien wie aan het kortste eind trekt :ja:

6 uur geleden zei Leeuw:

Als dat altijd zo was geweest, hadden we nu helemaal geen CAO gehad...

Als er in de vorige eeuw niet een paar mensen op de bres waren geklommen dan was er misschien wel een CAO maar of die ook zo goed was :confused:

Veel van waar we toen voor hebben geknokt is al verdwenen of versobert, neem alleen maar ATV van 5 naar 3,5 de 18 KNV dagen :rolleyes:

6 uur geleden zei Leeuw:

De vraag of er iets met de mening van een niet-lid gedaan wordt kan ik niet beantwoorden..

Ik wel, elk goed plan wordt opgepakt door kader leden en op de tafel gelegd bij de vergadering.

Ik had een oproep voor zo'n vergadering, helaas kon ik niet, maar op de agenda stond oa deze regel:

De onderzoekers willen ook graag met kaderleden van de bonden spreken (met jou dus!) om te horen wat jij vinden van de ontwikkelingen en hoe jij tegen de toekomst aankijkt. 

Daarom nodig ik je uit voor een bijeenkomst met onderzoekers van Basis & Beleid en Panteia. De bijeenkomst wordt gehouden op: .....................

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ik mij aan stoor is dat.elke keer maar gewezen word naar de niet leden die piepend op de bank zitten.

Maar waren het niet de leden die massaal voor de nieuwe cao stemde en terwijl de inkt nog niet droog was hulend elkaar in de arme vielen omdat ze vonden dat ze weer genaait waren....

En dan nu naar de niet leden wijzen. Sorry hoor, maar ik probeer het te snappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎2‎-‎6‎-‎2018 om 19:24 zei Pierre:

Wat een goede vraag zeg!
Ik hoop toch maar niet voor jou dat jij er vandaag tussen zat, want dan zag het er zomaar beroerd uit voor je leeftijd...:bey:

Hoezo, nog 11 weken en dan pensioen. Lag ik jou uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ELZEN106:

Da's mooi Elzen. Ik hoop dat je er van mag genieten! :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ELZEN106:

Hoezo, heb je dan zo'n hekel aan je werk dat je er zo naar uitkijkt? Ik moet er nietaan denken dat ik thuis weg ga zitten kwijnen. Elke dag weer met heel veel plezier aan het werk....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei road train:

Da's allemaal heel mooi ger maar wórdt het dan eens geen tijd dat ze is wat hoger in gaan zetten want dat uurloon van een chauffeur :zegtniets: is gewoon belachelijk laag als je is kijkt bv timmerman zijn uur loon en die begint smorgens niet om 5uur maar is wel om 1600u thuis. 

Kunnen wij nog wa trappen om in paar centen te verdienen ja fantastisch onze vakbonden de enige die er beter van worden zijn ze zelf  en nee ben geen lid ga ik zeker ook niet worden :nee:

Die timmerman wordt vaak pas betaald vanaf het moment dat hij op zijn werk is. De bouwplaats dus.

Moet jij voor de grap een om 5.45 bij Hoorn rijden, dan zie je hoe veel busjes er uit friesland richting Amsterdam rijden.

Zouden die allemaal vanaf huis (Drachten bijvoorbeeld) tot thuis betaald krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei lientje:

Die timmerman wordt vaak pas betaald vanaf het moment dat hij op zijn werk is. De bouwplaats dus.

Moet jij voor de grap een om 5.45 bij Hoorn rijden, dan zie je hoe veel busjes er uit friesland richting Amsterdam rijden.

Zouden die allemaal vanaf huis (Drachten bijvoorbeeld) tot thuis betaald krijgen?

image.png

Uit de CAO van de bouw >> klik <<

bewerkt door *Ger*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt en staat daar heel mooi. Maar sowieso is al 1 uur voor je eigen. Daarnaast hebben de meeste werkgevers een hele mooie routeplanner die de gunstigte  route doorberekenen van postcode naar postcode. En daar worden de reisuren naar uitbetaald. Dus vertraging zoals file etc niet. Maar sommige hebben vroeger misschien iets goed gedaan en krijgen alles betaald van uit tot thuis,boven de 7.5 uur gewoon overuren .

bewerkt door erwin75
Tekst vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei erwin75:

Dus vertraging zoals file etc niet.

Dat durf ik gerust aan te vechten, maar ja je kunt beter je werkgever tevreden houden toch ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ger sorry dat ik het zeg maar wat een kut opmerking. Net of ik alleen mijn werkgever tevreden hou. Kan je wel vertellen dat ik daar 18 jaar geleden ergens voor getekend heb. En nog steeds de vruchten van pluk. Weet heel goed wat de wereld te bieden heeft. Er is niet alleen een chauffeurs tekort. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei erwin75:

Ger sorry dat ik het zeg maar wat een kut opmerking.

Jij komt met de klachten toch

3 uur geleden zei erwin75:

Dus vertraging zoals file etc niet. 

Nou ik geef dus als antwoord dat ik dat gerust aan durf te vechten, dat jij iets getekend hebt weet op dat moment niemand 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werkplezier is ook heel wat waard.

Voor sommige mensen wel in ieder geval.

En om dan voor elk dingetje een discussie te gaan voeren met je werkgever???

Een goede verstandhouding is heel wat waard en verdiend zich in het algemeen vanzelf wel terug is mijn ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-6-2018 om 10:54 zei *Ger*:

Ook jou inkomen wordt bepaald door wat een vakbond er uitsleept voor de betalende en niet betalende werknemers :bey:

Daar heb je groot gelijk in Ger :ok:,

Je kunt ,als eenling,nu eenmaal niet altijd alles voor jezelf regelen.

Ik ben zelf ook al n paar jaar lid van een bond( en heb zelfs al zo een gouden speldje met saffier erin gekregen)

Maar dat wil niet zeggen dat je altijd als n blind paard achter ieder standpunt of idee van een bond moet gaan staan.:angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-6-2018 om 13:46 zei Leeuw:

Dat het geld van de pensioenfondsen is vergokt (meer is het niet...)

Er schijnt nog een beetje over te zijn, 1700 miljard omtrent;€ 1700 000 000 000,das 17 met 11 nullen.

Dus dat "vergokt" is lichtelijk overdreven.:D

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei europeaan:

Maar dat wil niet zeggen dat je altijd als n blind paard achter ieder standpunt of idee van een bond moet gaan staan

Niet ieder standpunt, dit ben ik helemaal met je eens, ik ben niet voor niets een paar jaar geleden gestopt als actief kaderlid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-6-2018 om 20:14 zei *Ger*:

Dat is onzin, je betaald gewoon voor hun diensten.

Ik huur dan als het ware iemand in die voor mij de onderhandelingen voert met mijn werkgever.

Dit is iets wat jullie allemaal toch willen, zelf onderhandelen en voor je eigen opkomen

Hoeveel oostblokkers hebben er precies contributie betaald?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎4‎-‎6‎-‎2018 om 06:21 zei shompie:

Hoezo, heb je dan zo'n hekel aan je werk dat je er zo naar uitkijkt? Ik moet er nietaan denken dat ik thuis weg ga zitten kwijnen. Elke dag weer met heel veel plezier aan het werk....

Nee hoor en blijf ook nog wel enkele dagen werken. Alleen nu kan het en toen (moest) het.

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei ELZEN106:

Nee hoor en blijf ook nog wel enkele dagen werken. Alleen nu kan het en toen (moest) het.

Ik heb vandaag ook gewerkt. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei shompie:

Ik heb vandaag ook gewerkt. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Ondanks  dat  ik het al  3 jaar niet meer hoeft , ga ik morgen met alle plezier  weer 'n dagje werken !

Deze week 2 daagjes , niet omdat het moet , maar omdat ik het leuk vindt .

• Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
Op 4-6-2018 om 06:21 zei shompie:

Meer tijd voor de familie, hobby's en om leuke dingen te doen is toch niet erg? Niet omdat je een hekel aan het werk hebt, maar omdat er veel meer dingen zijn waaraan je plezier kunt beleven. Als je alleen maar leeft om te werken, leef je eigenlijk niet...

Op 10-6-2018 om 20:43 zei ELZEN106:

Ik hoop dat je lang van je pensioen mag genieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites