[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtauto versus MRS


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

A6 tot vanavond dicht na ernstig ongeluk met vrachtwagen

De A6 bij Bant is dicht in de richting van Emmeloord na een ernstig ongeluk met een vrachtwagen. Die is tegen een pijlwagen aangereden en vervolgens gekanteld. Dat gebeurde rond 09:30 uur. De weg blijft naar verwachting tot het begin van de avond dicht.

 

Bron: https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/160806/a6-tot-vanavond-dicht-na-ernstig-ongeluk-met-vrachtwagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
6 minuten geleden zei HIT:

Ik begreep net uit onbevestigde berichten dat de chauffeur onwel was geworden en helaas is overleden.

 

Sterkte voor familie en bekenden/collega's.

 

 

En dan sta je weer even met de beide benen op de grond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei HIT:

Ik begreep net uit onbevestigde berichten dat de chauffeur onwel was geworden en helaas is overleden.

 

Sterkte voor familie en bekenden/collega's.

Klopt, kwam ik ook tegen. Chauffeur heeft voor het ongeval een beroerte gehad. 

 

@lientje was het een broodrijder uit Emmeloord? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei HIT:

Dat moet een harde klap zijn geweest als ik de foto's bij dit bericht bekijk

 

https://www.noordernieuws.nl/friesland/vrachtwagenchauffeur-ernstig-verwond-na-aanrijding-tegen-botsabsorber-a6-36224/

Als je het zo ziet, in combinatie met de berichten over de onwelwording is hij er gewoon op volle snelheid opgeklapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, beste klap. Cabine is (deels?)  gekanteld, trailer lijkt mij gewoon op zijn wielen blijven staan.

Triest, sterkte aan alle betrokkenen / collega's.

 

 

~~~~~~~~~~~~

 

Wat ik van zo'n MRS wel vind is dat die dingen bar krap op de rijstrook staan. Er is weinig vrije ruimte, ervaar ik.

Daarnaast, kennelijk mag zo'n MRS zonder aankondiging of pylonen op de vluchtstrook staan? Afgelopen week op de A30 ook langs zo'n ding gereden..

 

In tegenstelling tot als men de berm gaat maaien o.i.d... dan zijn er al 3 auto's nodig om de (verplichte?) voor-aankondigingen te doen.. voordat de werkelijke afzetting bereikt wordt.. zo'n mobiele rijstrook portaal staat er gewoon in éne keer. Vreemd dat dit, kennelijk, zo verschillend mag zijn. ??

 

Wellicht heeft HIT een antwoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo dicht mogelijk tegen de berm. 150 meter van tevoren liggen er strips. 

 

Overigens praat HIT gigantisch voor zijn beurt en dient zijn mond te houden alvorens bekend gemaakt word -langs officiele weg- dat de chauffeur dood is. Leuk voor de nabestaanden! Ik lees namelijk dat de man nog leeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Duke, mijn info komt van een collega van hem die het heeft verkregen via zoals hij zei familie. Nu is mijn ter ore gekomen dat hij nog leeft. Mijn excuses voor de misinfo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei the duke:

zo dicht mogelijk tegen de berm. 150 meter van tevoren liggen er strips. 

 

 

 

:confused::confused::confused:

Dan zie jij andere dingen, denk ik.

 

Ben nog geen MRS tegen gekomen waar strips (andreasstrips???) liggen.

 

Laat staan dat ze er 150 meter er voor liggen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

 

 

:confused::confused::confused:

Dan zie jij andere dingen, denk ik.

 

Ben nog geen MRS tegen gekomen waar strips (andreasstrips???) liggen.

 

Laat staan dat ze er 150 meter er voor liggen.........

Ik heb ze ongeveer een miljoenmiljard keer gezet en de strips in mijn fikken gehad. Ik zal het wel weten denk?

 

Achter de aanhanger mrs leg je de strips. Dan zet je de motorwagen skid 300 meter verder. Daar hoeven geen strips achter. Als je door onverhoopte omstandigheden de skid verder als 300 meter doch maximaal 500 meter moet je achter de skid ook strips leggen. Als er tussen de ahw en mw skid een in of uitvoeger zit moet je ook strips leggen. RWS is daar zeer zeer streng Op!!!!!!!!!!!

bewerkt door the duke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-6-2018 om 20:05 zei HIT:

Ik begreep net uit onbevestigde berichten dat de chauffeur onwel was geworden en helaas is overleden.

 

Sterkte voor familie en bekenden/collega's.

 

Ik vind het dus zeer slordig dat iemand dit ONBEVESTIGDE bericht dit zo de wereld ingeslingerd wordt .

En dan ook nog door iemand die zelf werkgever is.

 

 

Met de chauffeur van het ongeval van afgelopen vrijdag op de A6 gaat het naar omstandigheden redelijk.  

Hij heeft een tweetal operaties ondergaan en ligt hij op het IC en wordt in coma gehouden. 

Hij zal nog lang op het intensive care moeten verblijven. 

Officieel verkeerd hij nog steeds in levensgevaar, maar het lijkt de goede kant op te gaan.

Tot zo ver even de speculaties de wereld uit!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Ik was zelf aanwezig op het moment dat Harm dit bericht deelde.

Harm er overtuigd van was dat het bericht wat hem was medegedeeld op waarheid beruste.

Dat Harm totaal niet de intentie had, iemand met zijn mededeling, te kwetsen dan wel te beledigen.

Wij hier ook namelijk over dat ernstig ongeluk spraken.

Ik dit dus iedereen zwaar aanreken, dat iedereen nu Harm hierover aanvalt, terwijl hij direct zichzelf zijn excuses heeft aangeboden over deze mis informatie, en deze informatie met ons deelde op een gezellige BBQ.

Dat mensen dus nu denken dat zulke berichten wij onder het genot van een biertje er hard om lachen ?????

 

Namens iedereen die op de BBQ aanwezig waren, wij waren allen opgelucht dat deze chauffeur naar omstandigheden dus levend uit dit verschrikkelijk ongeval dus niet was overleden.

Wij hebben hier totaal niet gespeculeerd wat de oorzaak was, de eerste opmerking was direct, volgens mij is die chauffeur onwel geworden, ik weet helaas niet meer wie direct die opmerking plaatste.

Harm heeft die info geplaatst uit respect, onwetende dat dit dus misinformatie was en zelfs heeft aangegeven uit welke bron dat kwam.

Maar iemand die nu Harm dus een respectloze lul vinden, dan heb ik even een mededeling, dat ik iedereen die toezeggen te komen op de BBQ en het laten afweten, zonder even te zeggen, hoe of wat, ik daar dus ook een naam voor heb.

 

Wil men die naam weten, u bent uitgenodigd in 2019 op de BBQ.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron Harm kan gerust een beste vent wezen dat geloof ik direct.

Maar om zo op een forum te schrijven dat iemand dood is wat hij van 1 chauffeur van appel heet gehoord die blijkbaar geen directe collega was en dit niet uit de eerste hand kan hebben gehoord is niet netjes.

De aanname dat deze chauffeur door zou zijn verspreid zich als een olievlek wat verschrikkelijk moet zijn voor de familie en naaste collega’s en bedrijven die met deze chauffeur werken.

 

Ik zie Harm als een werkgever die begaan is met zijn personeel, daarom verbaas ik mij er over dat hij het hier schreef.

Ook bij een fb groep waar ik lid van ben schreef hij dit bericht en heeft dat niet weggehaald. Ook een personeelslid scheef dit verderop nog een keer. Haal die berichten dan meteen weg als je weet dat het niet juist is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-6-2018 om 17:42 zei the duke:

Achter de aanhanger mrs leg je de strips. Dan zet je de motorwagen skid 300 meter verder. Daar hoeven geen strips achter. (..). RWS is daar zeer zeer streng Op!!!!!!!!!!!

 

Okay, helder. :ok:

 

Blijft voor mij de vraag waarom er geen contourverlichting / striping op (vooral) de achterzijde zit. Zeker op onverlichte wegvakken staat zo'n skid op de vluchtstrook als een donker, vierkant, blok in mijn ogen.

Er zit 1 lampje voor de inbedrijfsstelling op..  maar dat zie je vooral vanaf de zijkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Waar ik mij oprecht zorgen over maak is dat steeds vaker ons berichten bereiken dat de oorzaak van een ongeval te wijten valt dat de chauffeur onwel is geworden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Valkje:

Waar ik mij oprecht zorgen over maak is dat steeds vaker ons berichten bereiken dat de oorzaak van een ongeval te wijten valt dat de chauffeur onwel is geworden.

 

Bij een “eenzijdig” ongeval is dat een van de mogelijkheden net als dat men er tegenwoordig van uit gaat dat de smartphone een oorzaak kan zijn. 

Off topic: als je het (na) kan vertellen kan je beter zeggen dat je met iets anders bezig was dan dat je onwel bent geworden. In het eerste geval kan he zo weer rijden maar in het tweede geval ga je wellicht de medische CBR molen in........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Gast shompie

Beste klap geweest weer.

 

Wqt ik mij bij dit soort dingen afvraag, je ziet ze van kilometers afstand. Dus als je gewoon af en toe ee  beetje oplet weet je dat het er aan zit te komen. Hoe lang moet je dan afgeleid zijn om er toch tegenaan te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden