Spring naar bijdragen
DELACC1

Teken de petitie tegen slechte EU-plannen

Recommended Posts

Teken de petitie tegen slechte EU-plannen voor transportsector!

  • 29-05-2018
  •  

Europese wetsvoorstellen leiden tot verlies van onze banen en meer uitbuiting: teken de petitie tegen deze slechte plannen!

Het is weer eens zover. De Europese politici hebben allerlei voorstellen bedacht voor de transportsector. Welke voorstellen dat zijn, wat de gevolgen zijn en wat de FNV wil, vind je hier:
EU maakt van buitenlandse chauffeurs nomaden van de weg
Mobility Package: behoud de eis van dienstbetrekking!

Plannen uit Europa onacceptabel!

FNV Transport en Logistiek maakt zich grote zorgen over deze voorstellen. We willen de Nederlandse en Europese politici duidelijk maken dat de gevolgen desastreus zijn. Ze leiden tot banenverlies en nog meer uitbuiting. Verdere liberalisering van de transportsector is wat ons betreft onacceptabel.

Voor een eerlijke transportsector

Wij zijn tegen social dumping. Wij vinden dat iedere chauffeur die in of vanuit Nederland werkt recht heeft op beloning volgens onze cao. Dat zorgt voor eerlijke concurrentie en behoud van banen. Dat zorgt bovendien voor minder uitbuiting van buitenlandse chauffeurs.

Brede steun: ook TLN en CNV doen mee!

Werkgeversorganisatie TLN is ook tegen de Europese plannen. Hier vind je onze gezamenlijke reactie (pdf) aan de Europese én Nederlandse politici. 

Engelstalige oproep voor demonstratie in Straatsburg (pdf).

Samen een vuist maken!

Ben jij ook tegen deze slechte voorstellen uit Europa? En steun je de inzet van de FNV? Teken dan onze petitie. Doe dat zo snel mogelijk. Meer handtekeningen maken een grotere gezamenlijke vuist. Vraag daarom je collega’s ook onze petitie te tekenen.

TEKENEN DE PETITIE!

Willem Dijkhuizen, eerste onderhandelaar FNV Transport en Logistiek: ‘Jij tekent toch ook? Alvast bedankt!’

 

U kunt de petitie ook tekenen op de site van FNV >>> klik <<<

bewerkt door *Ger*

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Marotrans:

 één keer rechtstreeks en één keer via de FNV- site :angel:

Zou kunnen.

 

Heb je ook al antwoord gehad, ik kreeg deze:

Dear Ger,

 

Thank you very much for your email. As you may know, I am the shadow rapporteur for the Greens/EFA group on the Driving and Rest Times report, which is due to be voted on in the Transport Committee later this afternoon (4th June).

 

I have been working very closely with representatives from the European Transport Workers Federation during my work on this report, and my position is very close to that of the ETF.

 

I am in complete agreement with your assessment that a change in the reference period from two weeks to four weeks will lead to longer driving periods, with less time off and have a negative effect on the private and family life of drivers. I remain heavily opposed to these changes.

 

I think it is wholly unreasonable to expect drivers to spend their weekends sleeping in the cabin of their vehicle, and I would like to see a requirement for operators to provide adequate accommodation in hotels or similar so that drivers can be properly rested before beginning their working week. It is clearly a problem that there is limited  availability of secure parking facilities across the European Union, however I don’t believe that addressing this shortfall in any way impacts the need of drivers to spend their rest times outside of their vehicle.

 

I am very concerned that the focus on “flexibility” in the proposed changes will lead to a destabilising of the working conditions of drivers. While on the surface, more flexibility for weekly and monthly driving, rest and break times may seem to give drivers more options, in practice this will only mean more flexibility for the employers with drivers having to complete loading, unloading, passenger pick ups and drop offs and many other activities in their break times. For this reason, I am opposed to allowing the 30 min followed by 15 min break times to be split into three blocks of 15 minutes.  Without strict measures in place to guarantee longer break times, pressure will be put on drivers to push their driving times to the limits in the interest of the company and to the detriment of their safety and the safety of other road users.

 

As you rightly say, along with working conditions and quality of life for the drivers, this is a serious matter for road safety. Driver fatigue is one of the leading causes of road accidents, and I have been working hard to protect drivers - and all other road users - from the potentially dangerous changes being proposed.

 

Thank you for taking the time to get in touch with me. Please be assured that my Greens/EFA colleagues and I will be voting in the interest of drivers this afternoon.

 

Best regards,

 

Keith Taylor

 

cid:image001.png@01D3FC16.F5BC8850

 

cid:image002.png@01D3FC16.F5BC8850

 

cid:image003.png@01D3FC16.F5BC8850

Keith Taylor MEP

Member of the European Parliament

Greens/EFA Group

ASP 04F134 / ' (+32) 228 47153

LOW T05089 / ' (+33) 3881 77153

* keith.taylor@europarl.europa.eu

http://www.greens-efa.eu

Logo WWWwww.keithtaylormep.org.uk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×