[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat te doen bij een spookrijder?


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Spookrijder veroorzaakt dodelijk ongeluk op A16 bij Breda, weg richting Antwerpen weer vrij

BREDA - Bij een zwaar ongeluk op de A16 zijn zaterdagnacht een 49-jarige man uit Dordrecht en een 27-jarige man uit Litouwen om het leven gekomen. De politie laat weten dat de aanrijding vermoedelijk het gevolg is van een spookrijder. Tussen Breda en knooppunt Galder was de weg lange tijd dicht. Inmiddels is die weer vrijgegeven.

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/279025832/Spookrijder+veroorzaakt+dodelijk+ongeluk+op+A16+bij+Breda,+weg+richting+Antwerpen+weer+vrij.aspx

 

~~~~~~

 

Dit bericht deed mij weer even denken aan wat ik van de week meemaakte.

Ja, ik weet dat het advies bij een spookrijder is om rechts te gaan rijden en met lichtsignalen te waarschuwen. ;)

 

Ik maakte van de week, 's nachts, mee dat er op de A1, kruising met de A6 (Hilversum > A'dam) een rode VW Polo 6N het nodig vond om te keren. Hij/Zij had de afrit naar Almere gemist.

Voor de duidelijkheid: ik reed op de andere rijbaan, richting Amersfoort.

 

Ik zag dus die Polo ineens keren (de rijbaan was op dat moment leeg).. :eek:  :eek:

Ik toeterde een paar keer (uit reflex denk ik).. want veel zal het niet uithalen..

Echter, de auto rijdt dus in tegengestelde richting terug naar het puntstuk van de afrit naar de A6.. ondertussen komt er wél verkeer aan, vrachtauto en personenauto..

 

Om te waarschuwen begon ik te seinen.. vanaf de andere rijbaan dus.. en het is daar nog al (hemels)breed..

Het is goed afgelopen, denk dat die collega chauffeur de spookrijder ook al wel in de smiezen had doordat het zo rustig was op de weg...

 

Wat ik mij naderhand wel afvroeg was of het nou verstandig van mij was om (flink) te gaan seinen..

Ik bedoel, ik kan mij voorstellen dat een hevig seinende vrachtwagen op enige afstand ook de aandacht kan trekken.. en dat dat dus de aandacht op die naderend spookrijder juist afhoudt.. averechts effect dus.

 

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen of heb je ooit al iets dergelijks meegemaakt?

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een keer ingehaald geworden door een spookrijder op de A1 vanaf Parijs naar Lille, erg bizarre ervaring.

Je rijd en dan links van je, aan de andere kant van de vangrail word je ingehaald door een personenwagen.

Ik begon ook gelijk te toeteren, met groot licht te seinen, maar ja, of het daadwerkelijk helpt ?

Was nagenoeg ook gelukkig pas mijn eerste ervaring met een spookrijder, hopelijk blijft het ook zo.

Ikzelf moest toen pauze maken, wat dus al op de planning stond, gestopt op bij het tankstation, naderhand na mijn pauze, hadden ze bij Arras de tol afgesloten, en de auto stond ergens stil links op de rijbaan, met een hoop politie erbij.

Vermoed dat de bestuurder het op een lopen heeft gezet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ben er al eens één tegen gekomen op de A1 bij Stroe 's avonds om 'n uur of acht: die man leeft sindsdien niet meer want vlak daarna heeft hij een ongeluk veroorzaakt. Dit was nog bij Van Gend & Loos, dus in de jaren '90.

 

Wat kun je doen? Niets, zeg ik dan... We reden met twee auto's achter elkaar aan, ik reed voorop en omdat we toch al in gesprek waren over de mobilofoon meteen die collega gewaarschuwd en daarna via de centrale de politie laten bellen. Uiteraard wel getoeterd en met licht geseind naar die man maar wat voor zin heeft dat nog als je 'm in de ogen kunt kijken...

Op de radio natuurlijk al gehoord dat het foute boel was, gewoon de rit afgemaakt maar dan zie je wel steeds die auto weer aankomen in je gedachten.

 

Bij terugkomst in Deventer werd ik al door de politie opgewacht om een verklaring af te leggen, het aanbod voor slachtofferhulp heb ik afgewezen. Daar hadden anderen meer recht op en belang bij vond (én vind) ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb jaren geleden een aanrijding gehad met een (dronken)spookrijder op de N2 tussen avesnes en laon(net voorbij de routier onder avesnes)om ong 2300 uur.het ging in een flits.alleen materiele schade en de spookrijder nog aangehouden in het volgende dorp hij was nog doorgereden,een inwoner had gelukkig zijn kenteken genoteerd.een paar jaar later bij het passeren van dat dorpje ging ik automatisch op de rem en keek naar de straat waar hij uitkwam die avond.

Dus blijft toch ergens in je hoofd rondspoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

De eerste keer was in de verbindingsboog van de A7 vanaf Drachten naar de A32 naar Leeuwarden. Daar kwam mij een auto tegemoet. Ik heb geseind, alarmlichten aan gestopt en die gozer duidelijk gemaakt dat hij als de sodemieter om moest keren. Hij was namelijk verkeerd gereden. Ja, jammer joh, bij Akkrum kun je keren. Doei.

 

De tweede keer was 's nachts op de A28 net voorbij Haren vanaf Groningen gezien. Op een gegeven moment keek ik in mijn spiegel en ik zag zes koplampen naast elkaar. Huh? Even later werd ik aan de andere kant van de vangrail ingehaald door een auto die achtervolgd werd door de politie. Die auto bleek gejat, maar de politie heeft hem niet kunnen stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden