[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Internet Buitenland


Gast Valkje

Vraag

Nou ben ik al jaren bij t-mobile, altijd tevreden over geweest, heb een fijn abonnement met 20 gig aan data om lekker te kunnen internetten in het buitenland.

Doordat ik al jaren klant ben, kon ik een nieuwe telefoon krijgen, maar helaas kon dit niet via mijn huidige abonnement, wel als ik dan koos voor minder gig.

Goed, jammer dan, kon het niet upgraden, was helaas niet mogelijk, maar ineens kreeg ik de vraag, of ik mijn databundel opmaakte in het buitenland.

Ja, zie ik droog, aangezien ik veel in het buitenland ben, i.v.m. beroep en jullie netwerk zeer stabiel is overal.

U moet wel weten, mijnheer Valk, dat als u alleen maar data verbruikt in het buitenland, U extra kosten kan ontvangen daarover, omdat dit niet is toegestaan ?

Pardon ? zei ik, U verkoopt het toch als onbeperkt internet door de EU?

Met een beperking van 20 gig en dan zet U de rem erop en dan gaat het zoals vroeger met een inbel modem en duurt het uren voor een pagina laad.

Ja,maar dan toch, U mag niet heel Uw bundel opmaken in het buitenland.

Ok, maar die 5 gig wat ik extra heb ingekocht voor 20 euro en ook heb opgemaakt ik het buitenland ? Daar krijg ik dan ook nog een rekening over ?

 

Tot op heden daar dus niet echt een antwoord op gekregen, heb al aangegeven dat ik dus hier echt wel werk van ga maken als ze mij extra kosten in rekening willen gaan brengen.

Schijnbaar is dit dus ook bij andere providers ook zo.

 

Vandaar mijn vraag aan de grootverbruikers onder ons, wat jullie gemiddeld verbruiken, of iemand dus ook erop is gewezen dat hij of zij teveel data verbruikt in het buitenland.

Ikzelf heb een abonnement van 51 euro, daar zit wel deezer bij in, 20 gig onbeperkt bellen en internetten door de hele EU, met uitzondering van Zwitserland, wel onbeperkt bellen, alleen maar 250 mb aan internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Ja, dit is meer een principe kwestie geworden voor mij.

Ik sloot dat abonnement dus af, juist omdat ik veel in de EU ben en als ik thuis ben, dan gebruik ik dus gewoon mijn wifi.

Als ik in Nederland moet blijven overnachten, is dat meestal op de plek waar ik gewoon gebruik kan maken van het wifi netwerk aldaar.

Dus dan maak ik nagenoeg geen gebruik van mijn internet bundel op Nederlandse bodem.

Alleen het vreemde is, dat dus dit pas ter sprake kwam omdat ik dus graag een nieuw toestel wilde, met mijn huidige abonnement.

Dat ging dus niet, wel met een ander abonnement in combinatie met eentje van 10 gig en toen kwam dus die opmerking, dat ik niet alles mocht opmaken in het buitenland.

Tja, met zoiets moet je niet bij mij aankomen als je het verkoopt als onbeperkt internet door heel de EU.

Vandaar mijn vraag, hoe de ervaring is van anderen hiermee.

Dezelfde kwestie ook al aangekaart bij de consuwijzer, omdat ik dit gewoon graaien noem, omdat de tarieven die ze hanteren als ze dat daadwerkelijk doen, niet misselijk zijn.

7 euro voor elke gig wat ze maximaal mogen toepassen.

Stel, je internet dus 4 maanden, dat is dan voor mij 4 maal 20 gig, is 80 gig, ik zou daar 60 gig van in het buitenland verbruiken, een naheffing kunnen krijgen van 60 maal 7 euro.

Ik zeg dus niet dat dit al is gebeurd, maar ik voorkom dit dus liever door nu al dit feitje voor te leggen over leuke verkooppraktijken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ja, die opmerking hoorde ik ook van anderen, dat anderen gewoon ook in Zwitserland konden internetten, onbeperkt.

Maar goed, nu ben ik niet zo`n muggenzifter, accepteerde dat gewoon, omdat ik gewoon tevreden ben over t-mobile.

Maar nu roepen ze gelijk met EU-regelgeving, komen ze aan met de bijbehorende prijzen, maar verkopen het als onbeperkt EU.

Das tegen mijn scheenbeen, en als ik iets niet leuk vind, is het dat wel, dus overweeg dus echt om over te stappen.

Ook de vraag gesteld, zie eventueel woordenwisseling op FB met t-mobile, wat betreft data verdubbelaar.

Hey, lekker veel data voor onderweg.

En dan 4 maanden later de rekening binnen krijgen.

Vandaar ook of iemand ooit al eens een sms heeft ontvangen dat men teveel data verbruikte, of zelfs extra heeft moeten bij betalen ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe zit het dan met Roaming kosten in niet EU landen?

 

Hoorde vanmorgen op de radio dat iemand een rekening van 12.000 euro had gekregen  voor internet in Noorwegen alsook op de boot.

Hoorde dat er een soort zee net is als je op de boot zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei ELZEN106:

Hoe zit het dan met Roaming kosten in niet EU landen?

 

Hoorde vanmorgen op de radio dat iemand een rekening van 12.000 euro had gekregen  voor internet in Noorwegen alsook op de boot.

Hoorde dat er een soort zee net is als je op de boot zit.

 

Dat jochie was een film aan't kijken via de satelliet hadden ze het over.

Niet goed opgelet dat er ook wifi was op het cruiseschip ( of de wifi was te traag)

 

Mijn vrouw had het wel een keer langs de kust in Normandië dat ze verbinding had via een Ierse provider van een ferry waarschijnlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nou, ik roep niet gauw iets, maar weet nu honderd procent zeker, nu al, ook bevestigd gekregen van juridische bijstand, dat T-Mobile mij niks in rekening kan brengen.

Simpelweg omdat ik deze sms-jes altijd ontvang:

 

Welkom in Belgie. Je kunt hier je hele internetbundel zonder extra kosten gebruiken, en ook  onbeperkt bellen en sms'en. Kijk op https://t-mobile.nl/roaming voor de status van jouw internetbundel. Bekijk de tarieven op t-mobile.nl/sssb1d of sms PRIJS naar 5545 [dit is gratis] Fijne reis, T-Mobile

 

Dus nu gaan we gewoon afwachten tot de eerste extra kosten er gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


Oké, dat begrijp ik. Ik heb 10Gb maar krijg dat nog niet bijna op, en ik zit ook de hele week over de grens.
Beetje surfen, appen, een filmpje of wat foto's kijken of versturen en af en toe de mail lezen, voor de rest geen Netflix en dat soort dingen.

 

En wie betaald thuis de rekeningen :( :D:D 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei ELZEN106:

Hoe zit het dan met Roaming kosten in niet EU landen?

 

Hoorde vanmorgen op de radio dat iemand een rekening van 12.000 euro had gekregen  voor internet in Noorwegen alsook op de boot.

Hoorde dat er een soort zee net is als je op de boot zit.

Had het je graag willen vertellen, maar mijn sms-jes in het buitenland zeggen altijd; uw werkgever heeft bedrijfsspecifieke afspraken gemaakt....

Nu weet ik dat ik de enige ben die wereldwijd onbeperkt internet heb, dit na een klacht mijnerzijds dat halverwege de maand de 'rescue-app' (iets met 1 druk op de knop en de helikopter komt, ofzo...) niet meer functioneerd als het internet ermee ophoudt....

Maar de kosten van het hele gebeuren zie ik nooit. Mijn redenatie; zullen dus wel meevallen

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb t eens bij KPN opgezocht, aangezien ik daar een abonnement heb. 

 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

 

daar staat dus dat ik alles op kan maken in EU (dus niet NL)

 

de redenatie van t-mobile klopt in mijn ogen dus niet. Ik heb ooit ook al eens een akkefietje met ze gehad en ga nooit meer naar t-mobile toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden