[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Mening eerste werk bakwagen en salaris


ralphy

Vraag

  • Forumlid

Goedendag iedereen,

 

Ik volg de forum vaker. Maar heb toch een mening van jullie nodig. 

 

Ik heb mijn rijbewijs C afgelopen Dinsdag gehaald. Nou zoek ik een baan! Wat raden jullie aan voor een beginnende chauffeur! Wat zal mijn start salaris ongeveer zijn. Ik kijk hier en daar en het verschilt behoorlijk! Ik neem aan dat het om het fysieke gedeelte gaat. Desondanks ligt de verschil toch tussen de €200. 

 

Wat raden jullie aan! 

Alvast bedankt..

 

 

 

bewerkt door ralphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Goedendag iedereen,
 
Ik volg de forum vaker. Maar heb toch een mening van jullie nodig. 
 
Ik heb mijn rijbewijs C afgelopen Dinsdag gehaald. Nou zoek ik een baan! Wat raden jullie aan voor een beginnende chauffeur! Wat zal mijn start salaris ongeveer zijn. Ik kijk hier en daar en het verschilt behoorlijk! Ik neem aan dat het om het fysieke gedeelte gaat. Desondanks ligt de verschil toch tussen de €200. 
 
Wat raden jullie aan! 
Alvast bedankt..
 
 
 
Hallo,

Het is "het" verschil, en "het" forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben zelf ook een beginnend chauffeur en werk nu in de horecadistributie, ja het is kut werk en veel tillen en trekken aan rolcontainers maar wel de manier op rijervaring op te doen, de hele dag steken en achteruitrijden in de meest gekke straatjes. Op termijn zal ik een andere functie gaan vervullen maar voor nu kan ik zo wel leren rijden, ik raad het aan. Salaris technisch als beginnend chauffeur zou ik rekening houden met C0, ik zit zelf in C1 met uitzicht om over een half jaar te klimmen naar hogere trede mits ik het aantal schades beperkt houdt.  (Teller staat nog op 0)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

^^ veel afstapel / inruim werk bij de klant of valt dat nog mee?

 

Verschilt, we hebben container wissel klanten waar de emballage reeds opgestapeld op container staat en waar je de volle ook op container mag wegzetten dus waar je binnen 15 minuten weg bent omdat het enkel omruilen is van de container. We hebben een aantal routes waar enorm veel kelderwerk bij zit en die moordend zijn, dan heb je natuurlijk wel een bijrijder. Maar we hebben ook een aantal routes waar enkel een chauffeur op rijd (ik rijd nu ook zo'n route, maar per volgende week zit ik weer op andere routes als springer zeg maar) dat zijn gelijkvloerse routes met een goede variatie aan afstapel klanten en wegzet klanten. Je hebt dan bij een afstapel klant soms in je eentje wel 2 uur werk. Verschilt ook per dag, dinsdag is op die route bijvoorbeeld voornamelijk omruilen maar op woensdag heb je weer iets meer afstapel klanten.

Zit geen haast achter het werk, alles zelf bepalen en oplossen onderweg. Niet iemand die constant met je meekijkt. Dus je kan rustig even een bakkie doen bij de klant.

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei Davester:

Verschilt, we hebben container wissel klanten waar de emballage reeds opgestapeld op container staat en waar je de volle ook op container mag wegzetten dus waar je binnen 15 minuten weg bent omdat het enkel omruilen is van de container. We hebben een aantal routes waar enorm veel kelderwerk bij zit en die moordend zijn, dan heb je natuurlijk wel een bijrijder. Maar we hebben ook een aantal routes waar enkel een chauffeur op rijd (ik rijd nu ook zo'n route, maar per volgende week zit ik weer op andere routes als springer zeg maar) dat zijn gelijkvloerse routes met een goede variatie aan afstapel klanten en wegzet klanten. Je hebt dan bij een afstapel klant soms in je eentje wel 2 uur werk. Verschilt ook per dag, dinsdag is op die route bijvoorbeeld voornamelijk omruilen maar op woensdag heb je weer iets meer afstapel klanten.

Zit geen haast achter het werk, alles zelf bepalen en oplossen onderweg. Niet iemand die constant met je meekijkt. Dus je kan rustig even een bakkie doen bij de klant.

Bedankt voor je uitleg. Dit is eigenlijk precies wat ik niet wil. Zou het uiteraard wel kunnen doen maar voor een langere lijkt het mij erg saai werk en zwaar natuurlijk. 

Voor werk bedrijf werk je en wat bezorg je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei ralphy:

Bedankt voor je uitleg. Dit is eigenlijk precies wat ik niet wil. Zou het uiteraard wel kunnen doen maar voor een langere lijkt het mij erg saai werk en zwaar natuurlijk. 

Voor werk bedrijf werk je en wat bezorg je?


Saai is het niet, zwaar wel. Gratis fitness? 
Zeker in de bakwagen wereld zal je vaak in dit soort werk terechtkomen of je moet hele lange dagen maken met enkel rijden en weinig fysieke inspanning, dat doen bijvoorbeeld de collega's bij ons die tankbier rijden, echter heb je daar weer rijervaring voor nodig. Vaak kan je op 2 manieren je geld verdienen in transport of door fysiek zwaar werk te doen en minder uur te werken voor hetzelfde geld of lange dagen rijden en weinig fysieke inspanning. Ik werk 4 dagen en ben dus lekker 3 dagen vrij elke week.

Ik rijd in opdracht van de Heineken/Sligro en bezorg frisdranken, kratten bier en fusten! ik ben echter werkzaam voor een ander bedrijf.

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vindt het altijd wel stoer van een bedrijf om een beginnende trucker op hun auto te zetten. Hoewel er veel chauffeurs gezocht worden zoeken ook veel bedrijven chauffeurs met minimaal 1 jaar rijervaring, en dan staat dit werk wel goed op je CV. Maar goed de ene persoon kan het wel volhouden en de ander niet. Lopen zat mensen bij ons weg, zowel bijrijders als chauffeur maar er zijn ook zat mensen die het al 30 jaar doen. Je kan het jezelf zo zwaar maken als je zelf wilt, ik gebruik altijd lekker veel plaatjes om over drempels te komen en maak het mezelf niet moeilijker of zwaarder dan nodig, vaak ook lekker met de steekwagen.

Soms rijd ik ook wel eens een dag een evenement ver weg, dan vervoer ik pallets die ik met een elektrische pompwagen alleen maar op de klep hoef te zetten en die er door de ontvanger zo afgelepeld worden. Simpeler bestaat niet.

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je leert wel rijden in de horeca distri.

Naast Sligro heb je ook nog bidfood / delixl en hanos. Ieder werk zijn eigen ding.

Je kunt ook gewoon in de distri. Palletten rondbrengen. Voordeel is je leert sturen en zoeken. Vooral als je ook nog eens op een kaart kijkt leer je meer dan met die domme navi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




 
Bedenk wel dát men toch vooral 'sjouwfeurs' zoeken..
 
 


Das in de hele distri wereld zo.

Wij doen ook tussen de 20 en 35 adressen met een bakwagen.

En met de trailer kun je er ook zo een stuk of 20 hebben. Rij ook wel bij gebrek aan bakwagen een route met trailer. Is het ook veel kaart kijken en puzzelen om goed aan te komen rijden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
6 uur geleden zei matthieu:

Als ik dit zo lees besef ik me eens te meer wat 'n luizenleventje ik eigenlijk heb. …..

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

LOL Anders ik wel…...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kan iemand mij nou eens uitleggen wat dat tegenwoordig voor flauwekul is met dat in de buurt beginnen om ervaring op te doen? Snap werkelijk niet waarom daar zo angstig over wordt gedaan hoor.Toen ik een paar jaar geleden begon met rijden was ik van kleins af aan best vaak meegeweest. Toen ik m'n rijbewijzen binnen had (zelf betaald, voor FL 900,- alles in de pocket) was het echt van:  'Daar staat ie, papieren liggen er in en de mazzel. Ik zie je wel als je terug bent'.

Mag dat nu niet meer ofzo?

bewerkt door matthieu
  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-7-2018 om 20:41 zei Durashift:

 

Den Haag > Schiedam =  1/2 uurtje met de toet, denk ik.

Je kan er zo beginnen.. ;)

 

Bedenk wel dát men toch vooral 'sjouwfeurs' zoeken..:D

 

 

Dat is precies wat ik eigenlijk dus niet wil. Ze zoeken eerder vooral sjouwfeurs! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden