Spring naar bijdragen
EJD

Dikken is het zat

Recommended Posts

47 minuten geleden zei EJD:

Dikken is het zat/is er klaar mee. Allemaal op zoek naar een nieuwe baan, gelukkig liggen die momenteel voor het opscheppen.15 pareltjes die zo ergens anders aan de slag kunnen. Denk ik.

https://www.transport-online.nl/site/92862/dennis-dikken-transport-stopt-ermee/

.

personeel mooi er ingestonken met deze concstructie......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo? Of hebben ze onder dwang moeten tekenen? Als je in deze tijd met een dergelijke constructie akkoord gaat dan vind je het A allemaal wel best of B kun je nergens anders terecht. En in dat laatste geval mag je Dikken nog dankbaar zijn dat hij je aan het werk heeft gehouden. Tot nu dan.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

beetje link om je personeel nog een week te laten rijden met je materiaal, je kunt beter per direct opzeggen lijkt mij kost wel een weekje loon extra maar in ieder geval kun je dan zicht op je materiaal houden als baas/leasebetaler. Voorts hoop ik dat de heer Dikken het wel een beetje goochem speelt op deze manier, hij zou zomaar uitgekleed kunnen worden door een of andere vakbondsjurist

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei steenhaas1:

Er staan geen verhalen, maar de waarheid ;)

ik doelde meer op het stukje of zijn werknemers het niet op sociaalmedia wouden zetten,

is niet gelukt geloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, de berichten leveren meer vragen op dan antwoorden.

Als de chauffeurs gewoon op Nederlandse contracten rijden, zou de werkgever via het UWV hun ontslag moeten aanvragen. Hiervan lijkt geen sprake te zijn en over de hierbij horende verplichtingen (denk aan een transitievergoeding) wordt met geen woord gerept. Dat is opvallend.

Ook voor Duitse contracten (*) lijkt het me trouwens niet logisch dat deze wél zonder verdere verplichtingen opzegbaar zijn. Als een Nederlandse werkgever, Nederlandse chauffeurs op Nederlandse auto's inzet, maar hen een Duits contract aanbiedt, moet je je serieus afvragen aan welk avontuur je begint...

De keuze van de werkgever raakt 15 werknemers en hun familie's en is daarmee geen privézaak van de werkgever. Hoewel de werkgever kan vinden dat hij het "netjes" oplost door de medewerkers twee maanden loon door te betalen, maar daar kunnen chauffeurs en de wet heel anders over denken.

Maar voor een werkgever die het stopzetten van de transportactiviteiten keurig netjes afrondt, zou dat geen enkel probleem mogen zijn: Wanneer die zich netjes aan alle wetten en regels houdt is er immers geen vuiltje aan de lucht?

Netjes had ik het trouwens gevonden, wanneer de chauffeurs eerder ingelicht zouden zijn over de (mogelijke) aanstaande beëindiging van het transport. Nu staan ze gewoon met de kloten voor het blok. Mogelijk zouden er al eerder chauffeurs zijn vertrokken, maar een goed werkgever zou toch niets liever willen dat zijn werknemers een goede toekomst hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei josimo:

Hij was pas een vent geweest als hij iedereen zaterdag in een bijeenkomst had verteld miz ....

Of kijken of er een ander bedrijf alles in een keer wil/kan overnemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Schots en Scheef:

En alle tegoeden had uitbetaald....

D'r gaan d'r nog een zooitje eeen bult geld mis lopen zo.

Welke tegoeden bedoel je dan?

Er staat dat de maand gewoon betaald wordt en dat de evt overuren (wellicht van de maand ervoor) betaald worden, vakantie geld is vorige maand al betaald neem ik aan en nieuwe zijn nog niet opgebouwd. 

Vanuit gaande dat alles hiervoor altijd netjes betaald is.

De vraag die mij vooral bezighoudt is of die jongens een Nederlands of een Duits contract hebben want dat maakt nogal een verschil.

Hier staat er iets over: https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/ontslagrecht-in-duitsland/

Verder is het wel een soort novum de manier waarop dit bedrijf eindigt, geen faillissement of overname maar gewoon omdat de eigenaar er geen zin meer in heeft, misschien is hij volgende maand wel geëmigreerd naar Australië. :bey:

bewerkt door scania 440

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je in hemelsnaam aan een Duits contract beginnen? Is dat überhaupt rechtsgeldig in Nederland. Zijn de arbeidsvoorwaarden / vergoedingen /salarissen veel slechter? 

Ik vind het maar een vreemd verhaal.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei scania 440:

Verder is het wel een soort novum de manier waarop dit bedrijf eindigt, geen faillissement of overname maar gewoon omdat de eigenaar er geen zin meer in

Heel apart inderdaad. Al heb ik iets dergelijks een tijd terug ook al eens gelezen / gehoord, volgens mij.

Ik ben ook wel benieuwd wat de beste man tegen zijn klanten verteld heeft (als die er (nog) zijn)..

Die staan over een week ook zonder transportfirma... zou ik denken..

Er zal wel een luchtje aan zitten. :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei scania 440:

Welke tegoeden bedoel je dan?

Er staat dat de maand gewoon betaald wordt en dat de evt overuren (wellicht van de maand ervoor) betaald worden, vakantie geld is vorige maand al betaald neem ik aan en nieuwe zijn nog niet opgebouwd. 

Vanuit gaande dat alles hiervoor altijd netjes betaald is.

De vraag die mij vooral bezighoudt is of die jongens een Nederlands of een Duits contract hebben want dat maakt nogal een verschil.

Hier staat er iets over: https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/ontslagrecht-in-duitsland/

Verder is het wel een soort novum de manier waarop dit bedrijf eindigt, geen faillissement of overname maar gewoon omdat de eigenaar er geen zin meer in heeft, misschien is hij volgende maand wel geëmigreerd naar Australië. :bey:

Als in mei alle vakantiegeld is uitbetaald kunnen de chauffeurs nog wat terugstorten........... net als evt teveel opgenomen verlofdagen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden