Spring naar bijdragen
EJD

Dikken is het zat

Recommended Posts

3 uur geleden zei EJD:

Hoeveel minachting tegenover een werknemer moet men in feite hebben om zich op een dergelijke manier te uiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Snap echt het gezeik hier over niet.Hij stopt ermee klaar en over. Nu valt iedereen over hem heen, kan niet zo maar blablabla, de man is al eerste eerlijk dat hij ermee stopt en zijn personeel in deze tijd de tijd geeft om een andere werkgever te vinden, maar nee natuurlijk word hij weer neergezet als een zakkenvuller en zijn chauffeurs naait en onderbetaald. Tuurlijk mannen beter faillissement aanvragen, zijn de chauffeur een stuk verder mee toch, wat is die Dikken toch een slechte hond, wel vreemd dat hij nog chauffeurs had , maar ja voor mij is dit verhaal hetzelfde als de vakbond zegt die pool verdient 230 euro per maand, pure bull shit, zou graag het verhaal van een Dikken chauffeur hier eens lezen

• Like 2
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals altijd lopen ze weer achger de feiten aan.

En zoals altijd proberen ze er achteraf weer een slaatje uit te slaan, waneer leren ze nu eens vooruit denken. Als dit allemaal zo verwerpelijk was zoals we allemaal nu zeggen. Waarom hebben ze niet eerder ingegrepen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En zoals altijd proberen ze er achteraf weer een slaatje uit te slaan, waneer leren ze nu eens vooruit denken. Als dit allemaal zo verwerpelijk was zoals we allemaal nu zeggen. Waarom hebben ze niet eerder ingegrepen?
Misschien omdat er nog niemand had geklaagd .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei andremast:

Misschien omdat er nog niemand had geklaagd .

Dan zijn we er.

Deze mensen hebben dus altijd met plezier en naar alle tevredenheid gewerkt. Totdat het baasje er geen zin meer in had (weer heel veel kleine ondernemers met personeel zich in kunnen vinden) en de wereld is te klein.

Had een vent geweest en had eerder aan de bel getrokken.

Krokodillentranen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
45 minuten geleden zei shompie:

Dan zijn we er.

Deze mensen hebben dus altijd met plezier en naar alle tevredenheid gewerkt. Totdat het baasje er geen zin meer in had (weer heel veel kleine ondernemers met personeel zich in kunnen vinden) en de wereld is te klein.

Had een vent geweest en had eerder aan de bel getrokken.

Krokodillentranen....

Eigenlijk ben je gewoon een lul

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shompie heeft hier wel een punt.
Wel vreemd dat de klachten pas komen als de werkgever er mee stopt.
Trek direct aan de bel als het loon of iets dergelijks niet klopt.
Werknemer kan zelf ook een beetje moeite doen als er een vermoeden is dat er iets mis is met het contract of pensioen premies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei josimo:

Dat mag jij vinden.

Maar waar zeg ik niet de waarheid of praat ik onzin?  Achteraf begint het gezeik. Bezind eer gij begint is mij geleerd. Dit is achter de feiten aanrennen en eigenlijk triest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei josimo:

Vroeger reden er Nederlandse chauffeurs op Spanje bij Spaanse bedrijven. Als je ze hoorden waren wij gek dat we bij een Hollander zaten.

Het Netto salaris was veel hoger!!!

Helaas hadden de heeren hunzelf te rijk gerekend. Het sociale stelsel in Spanje is iets anders dan bij ons. Dus geen geld bij ziekte of ww. Ook moest je je pesioen zelf regelen. Ik heb ze dat een aantal keren wijgemaakt, ook enkele van mijn eigen chauffeurs omdat die daar wel interesse inhadden. Ben ik dan een lul (jou woorden) omdat ik ze de waarheid vertel?

Lijkt me een beetje kortzichtig niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak nergens uit op dat die chauffeurs hier iets hebben gemeld !

4 uur geleden zei josimo:

Shompie zijn antwoord : Dat mag jij vinden.

Ook hier kan ik niet zeggen of hij Dikken bedoeld of iemand anders

Maar als je, je eigen aangesproken voelt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen die zin en tijd heeft om in het forum te spitten kan vast wel de items over Spaanse, Cypriotische en andere buitenlandse contracten terugvinden en de opmerkingen die toen geplaatst zijn door degenen die nu zo hoog van de toren blazen, ik zou zeggen lees en verbaas je. Alhoewel iedereen die al een tijdje meedraait weet zo langzaam wel hoe er gedacht wordt.

Trouwens vooral tekeer gaan over de vakbonden, want stel dat chauffeurs zich echt gaan verenigen, dat is wel het laatste waar deze heren op zitten te wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
15 uur geleden zei SPL:

Snap echt het gezeik hier over niet.Hij stopt ermee klaar en over. Nu valt iedereen over hem heen, kan niet zo maar blablabla, de man is al eerste eerlijk dat hij ermee stopt en zijn personeel in deze tijd de tijd geeft om een andere werkgever te vinden, maar nee natuurlijk word hij weer neergezet als een zakkenvuller en zijn chauffeurs naait en onderbetaald.

Meneer Dikken schijnt het spelletje volgens zijn eigen regels te willen spelen waardoor de chauffeurs mogelijk (?) benadeeld worden. Natuurlijk mag je vinden dat hij het netjes doet, door te melden dat hij ermee stopt en de chauffeurs even tijd te geven om een andere baan te vinden. Ook dat mensen zeiken over het feit dat hij zich niet aan de regels houdt: Dat mag...

Maar wat je ervan vindt dat hij de regels niet volgt omdat hij bij het UWV geen ontslagvergunningen heeft aangevraagd? Dat hij blijkbaar geen/te weinig pensioenpremie's en belasting heeft afgedragen waardoor de chauffeurs nu op de koffie komen? Dát kan ik in je bericht niet vinden en daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
6 uur geleden zei shompie:

Maar waar zeg ik niet de waarheid of praat ik onzin?

Makkie. Hier:

9 uur geleden zei shompie:

en hier:

8 uur geleden zei shompie:

- Je concludeert dat de chauffeurs er met plezier en naar alle tevredenheid gewerkt hebben, waar haal je die wijsheid vandaan? Heb je ze gesproken?

Waarom negeer je dat S&S bijvoorbeeld meldt dat er chauffeurs slechts 3 maanden hebben gewerkt en nog geld van die werkgever te goed hadden? Volgens mij waren er dan op zijn minst een paar mensen niet zo heel erg tevreden...

- Je generaliseert (weer eens) door iedereen weg te zetten als mensen die achteraf ergens een slaatje uit proberen te slaan.

Die mensen zijn hun baan kwijt, dit is hen net voor de vakantie is aangezegd en de werkgever vraagt geen ontslagvergunningen voor hen aan maar probeert hen doodleuk te dumpen met een brief in de trant van: "Je krijgt 2 maanden geld, zoek maar wat anders op. Doei!"

Dan vind ik het veelzeggend dat jij blijkbaar beklag met die werkgever hebt...

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
6 uur geleden zei volvofh12:

Werknemer kan zelf ook een beetje moeite doen als er een vermoeden is dat er iets mis is met het contract of pensioen premies.

Weten we of chauffeurs hebben geklaagd of aan de bel hebben getrokken?

Of er misschien één of meerdere van hen bezig waren om het geld waar ze recht op hadden te krijgen?

Hoeveel werkgevers zijn er wel niet, die af en toe laat zijn met betalen om welke reden dan ook?

Ja, wanneer je vermoed dat er iets niet klopt, kun je zelf moeite doen. Maar als de werkgever blijkbaar (dat haal ik uit de berichten) steeds meldt dat alles in orde is, zullen velen dat voor waar aannemen. En ergens is dat zo gek niet: Je hoort je werkgever te kunnen vertrouwen, toch?

De meeste mensen die opgelicht worden zeggen achteraf ook: Ik had het misschien wel kunnen weten".

Neemt niet weg, dat iemand die zo "dom/goedgelovig" is om erin te trappen, nog steeds het slachtoffer is. De oplichter is immers diegene met de kwade bedoelingen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
6 uur geleden zei volvofh12:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Leeuw:

Weten we of chauffeurs hebben geklaagd of aan de bel hebben getrokken?

Of er misschien één of meerdere van hen bezig waren om het geld waar ze recht op hadden te krijgen?

Hoeveel werkgevers zijn er wel niet, die af en toe laat zijn met betalen om welke reden dan ook?

Ja, wanneer je vermoed dat er iets niet klopt, kun je zelf moeite doen. Maar als de werkgever blijkbaar (dat haal ik uit de berichten) steeds meldt dat alles in orde is, zullen velen dat voor waar aannemen. En ergens is dat zo gek niet: Je hoort je werkgever te kunnen vertrouwen, toch?

De meeste mensen die opgelicht worden zeggen achteraf ook: Ik had het misschien wel kunnen weten".

Neemt niet weg, dat iemand die zo "dom/goedgelovig" is om erin te trappen, nog steeds het slachtoffer is. De oplichter is immers diegene met de kwade bedoelingen...

Lekker makkelijk. Ze zijn allemaal gedwongen daar onder Duits contract aan het werk te gaan. Allemaal met een pistool op hun kop ze konden niet anders. Ook was er nergens een andere werkgever te vinden waar ze gewoon een nl contract konden krijgen.

Nee hoor. Ik ga hierin absoluut niet met je mee. Al had ik het anders gedaan, dat dan weer wel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei jan45:

Iedereen die zin en tijd heeft om in het forum te spitten kan vast wel de items over Spaanse, Cypriotische en andere buitenlandse contracten terugvinden en de opmerkingen die toen geplaatst zijn door degenen die nu zo hoog van de toren blazen, ik zou zeggen lees en verbaas je. Alhoewel iedereen die al een tijdje meedraait weet zo langzaam wel hoe er gedacht wordt.

Trouwens vooral tekeer gaan over de vakbonden, want stel dat chauffeurs zich echt gaan verenigen, dat is wel het laatste waar deze heren op zitten te wachten.

Mijn mening veranderd niet hoor. Moetennze allemaal zelf weten. Maar jiet achteraf huilen enndat gebeurd wel. Weet je nog, bezind eer gij begint....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een stukje uit het :  https://www.transport-online.nl/site/92948/vakbonden-wat-dikken-transport-doet-kan-niet-door-de-beugel/Image1.jpg.dcfc1d84355982d1ac347046748d22e4.jpg  Waar haal jij die buitenlandse contracten nou vandaan ?

Transporteur liet personeel via Duits contract werken: truckers slepen oud-baas voor rechter

Link naar artikel staat in post nr: #43

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Meneer Dikken schijnt het spelletje volgens zijn eigen regels te willen spelen waardoor de chauffeurs mogelijk (?) benadeeld worden. Natuurlijk mag je vinden dat hij het netjes doet, door te melden dat hij ermee stopt en de chauffeurs even tijd te geven om een andere baan te vinden. Ook dat mensen zeiken over het feit dat hij zich niet aan de regels houdt: Dat mag...

Maar wat je ervan vindt dat hij de regels niet volgt omdat hij bij het UWV geen ontslagvergunningen heeft aangevraagd? Dat hij blijkbaar geen/te weinig pensioenpremie's en belasting heeft afgedragen waardoor de chauffeurs nu op de koffie komen? Dát kan ik in je bericht niet vinden en daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.

Leeuw die snap ik maar weet jij als je werkgever wel premie afdraagt, weet je hoeveel vervoerders met een goede naam naar de klote zijn, en waar bleek dat het personeel nog even door kon omdat de premies als jaren niet waren afgedragen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Premie's niet afgedragen is gewoon fout, ongeacht om welke werkgever het gaat of ging. Dit is niet het eerste geval en ik vrees ook niet het laatste...

Werkgevers hebben net als werknemers, rechten en plichten. Beide horen zich aan regels en wetten te houden. Van het loon van de werknemer worden premie's en belastingen ingehouden. Maar of die bedragen vervolgens ook keurig worden afgedragen aan diegene waarvoor ze zijn bedoeld, is nogal moeilijk te checken lijkt me. Dus zul je je werkgever erop moeten vertrouwen dat het correct gebeurt.

Nu krijgen we dus het vreemde geval, dat je blijkbaar stom bent wanneer je een werkgever vertrouwd die je verteld dat alles in orde is.

Maar, van de andere kant mag je er natuurlijk ook niet vanuit gaan, dat je werkgever een schurk is.

En alsof die betrokken chauffeurs al niet genoeg problemen hebben, staan hier dan weer gasten klaar om ze de les te lezen. Helden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Leeuw:

Premie's niet afgedragen is gewoon fout, ongeacht om welke werkgever het gaat of ging. Dit is niet het eerste geval en ik vrees ook niet het laatste...

Werkgevers hebben net als werknemers, rechten en plichten. Beide horen zich aan regels en wetten te houden. Van het loon van de werknemer worden premie's en belastingen ingehouden. Maar of die bedragen vervolgens ook keurig worden afgedragen aan diegene waarvoor ze zijn bedoeld, is nogal moeilijk te checken lijkt me. Dus zul je je werkgever erop moeten vertrouwen dat het correct gebeurt.

Nu krijgen we dus het vreemde geval, dat je blijkbaar stom bent wanneer je een werkgever vertrouwd die je verteld dat alles in orde is.

Maar, van de andere kant mag je er natuurlijk ook niet vanuit gaan, dat je werkgever een schurk is.

En alsof die betrokken chauffeurs al niet genoeg problemen hebben, staan hier dan weer gasten klaar om ze de les te lezen. Helden...

Ga je nou eerst eens inlezen voordat je wat schrijft. 

De betrokken chauffeurs hebben ellende over zichzelf afgeroepentoen ze een Duits contract tekenden. Toen hadden ze misschien moeten denken, hé ik werk toch bij een Hollands bedrijf?  Maar nee, het is de normaalste zaak van de wereld want de heer Dikken zecht het.

Ik geloof niet in sprookjes, volgens mij ben je dan niet bijster goed bezig lijkt me.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites