Spring naar bijdragen
EJD

Dikken is het zat

Recommended Posts

En dan achteraf bij de bond gaan huilen dat je ol een Duits contract stond en dat dat nietmag.

Dat had je lekker moeten doen toen je het aangeboden kreeg.

En ja, ik weet het ik ben een LUL. Boeit me niet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
47 minuten geleden zei shompie:

En dan achteraf bij de bond gaan huilen dat je ol een Duits contract stond en dat dat niet mag.

Dat had je lekker moeten doen toen je het aangeboden kreeg.

Uit het stuk op RTV Oost:

Voormalige personeelsleden van de in opspraak geraakte transporteur Dikken uit Nieuwleusen slepen hun ex-werkgever voor de rechter. Meerdere truckers zijn in financiële nood geraakt omdat Dikken ze liet werken via een Duits contract. De problemen ontstonden toen de fiscus met een naheffing op de proppen kwam omdat er in Nederland te weinig aan sociale premies is afgedragen. 

De chauffeurs zijn dus niet bij de bond gaan "huilen" omdat een Duits contract niet mag, maar omdat de werkgever te weinig premie's heeft afgedragen.

Nu vraag ik me toch echt af waarom je de dat verhaal verdraait?

Ik lees ook dat de chauffeurs wel degelijk hebben gevraagd, waarom het een Duits contract was maar daarop geen (duidelijk) antwoord kregen. Elders las ik dat hen door de werkgever werd verteld, dat alles goed zat.

Hamvraag: Moet je een werkgever vertrouwen of juist wantrouwen?

Natuurlijk, achteraf gezien was het beter geweest hier niet mee in zee te gaan. Achteraf weet je ook op welk lot de hoofdprijs is gevallen. Je koopt er alleen niets voor...

Op zich hoeft een Duits contract natuurlijk geen enkel probleem te zijn, als de werkgever gewoon zijn verplichtingen nakomt en alles netjes wordt betaald. Dat is hier niet gebeurt en dat is wel degelijk de schuld van de werkgever. Ik vind het heel vreemd dat je maar op de chauffeurs blijft schieten en de werkgever in jouw ogen blijkbaar niets fout kan doen.

58 minuten geleden zei shompie:

En ja, ik weet het ik ben een LUL. Boeit me niet!

Dat boeit je wel degelijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leeuw je lult.

De chauffeurs zijn in financiele nood gekomen omdat de werkgever geen premies afdroeg....

Sinds waneer zijn premies salaris? En als ik tegen jou zeg, jongen hier heb je een cy contractje is allemaal prima voor elkaar. Echt maak je geen zorgen, omdat ik het zeg is het echt geen probleem teken jij dat maar?

Nou, ik niet. Want ik weet net als de rest van Nederland dat dat niet is zoals het hoort. 

En dat Josimo mij een lul vind interesseerd me echt geen reet. En als jij dat vind nog minder echt.... Ik heb hier mijn mening over en dat gaat het woord lul niet veranderen. Dan moet je met goede argumenten komen maar die heb ik hier nog niet gezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
10 uur geleden zei shompie:

Dat mag jij vinden.

Maar waar zeg ik niet de waarheid of praat ik onzin?  Achteraf begint het gezeik. Bezind eer gij begint is mij geleerd. Dit is achter de feiten aanrennen en eigenlijk triest.

Nou oke vind je geen lul maar wees eerlijk zoals die man met personeel om gaat lijkt nergens op.

En een beetje ondernemer die heeft niet de verantwoording over 15 man maar 15 gezinnen.

Ook ik heb wel eens zoiets meegemaakt. Daar word je niet vrolijk van kan ik je zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei josimo:

Nou oke vind je geen lul maar wees eerlijk zoals die man met personeel om gaat lijkt nergens op.

En een beetje ondernemer die heeft niet de verantwoording over 15 man maar 15 gezinnen.

Ook ik heb wel eens zoiets meegemaakt. Daar word je niet vrolijk van kan ik je zeggen.

Josimo, die vent is pas een lul. Geen Dikken maar Dick zeg maar.

Maar dat personeel...... ze wisten niet dat een Duit contract niet hoorde. Wanten Dicken had gezegd dat het allemaal prima in orde was. En nu moet een advocaat of de bond hun komen vertellen dat ze een beetje dom zijn geweest. Jaja, zoals eerder gezegd. Ik geloof niet in sprookjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een gezeik allemaal: iedereen zit te springen om chauffeurs (chauffeurs!) dus als ze iets willen en kunnen zijn ze vanaf komende maandag weer aan de bak. Op NL Contract. Heb je eind van de maand gewoon weer salaris.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei EJD:

Wat een gezeik allemaal: iedereen zit te springen om chauffeurs (chauffeurs!) dus als ze iets willen en kunnen zijn ze vanaf komende maandag weer aan de bak. Op NL Contract. Heb je eind van de maand gewoon weer salaris.

.

Wat moeten wij toch zonder jou met al je wijze raad :zegtniets:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei EJD:

.

En dat is ook precies zoals het zal aflopen.

Even een versnelling terug en het gas er weer op, zo doen chauffeurs dat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
8 uur geleden zei shompie:

1 Leeuw je lult.

2 De chauffeurs zijn in financiele nood gekomen omdat de werkgever geen premies afdroeg....

3 Sinds waneer zijn premies salaris? En als ik tegen jou zeg, jongen hier heb je een cy contractje is allemaal prima voor elkaar. Echt maak je geen zorgen, omdat ik het zeg is het echt geen probleem teken jij dat maar?

4 Nou, ik niet. Want ik weet net als de rest van Nederland dat dat niet is zoals het hoort. 

5 En dat Josimo mij een lul vind interesseerd me echt geen reet. En als jij dat vind nog minder echt.... Ik heb hier mijn mening over en dat gaat het woord lul niet veranderen. Dan moet je met goede argumenten komen maar die heb ik hier nog niet gezien.

1 Dank je vriendelijk.

2 ... en de chauffeurs het nu mogen ophoesten. Je "vergeet" de helft weer eens...

3 sinds nooit. Als ex-werkgever weet je precies hoe het werkt en daarom vind ik het stuitend dat je doet alsof je gek bent:.Een buitenlands contract hoeft an sicg geen probleem te zijn, wanneer alles netjes geregeld en betaald wordt. Maar...

4 ...malafide werkgevers maken er graag misbruik van en dat hoort idd niet. Ik zou het ook niet aannemen maar schijn nogal achterdochtig te zijn.

Neemt niet weg dat de chauffeur met te goed vertrouwen in de werkgever niet hoort te boeten wanneer de werkgever de boel belazert...

5 Ik heb je nergens voor uitgemaakt en ben dat ook niet van plan.

Wat goede argumenten betreft... Het lijkt het er meer en meer op dat je alles wat niet op jouw mening aansluit gewoon negeert.

Dat mag je hoor, maar het wordt voor een ander water naar de zee dragen. Zinloos dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
7 uur geleden zei josimo:

En zo word alles wat krom is recht gepraat..... lekker makkelijk

Je kunt je bovendien afvragen of mensen die dit rechtpraten, als werkgever zelf ook zo doen of zouden doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leeuw, wat je hier dus eigenlijk zegt is dat de gemiddelde chauffeur maar een goedgelovig sulletje is die zich door de eerste de beste werkgever maar een flut contract in zijn maag laat splits3n.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie allemaal zoveel tijd om tijdens het rijden en werken dit soort epistels neer te zetten hier?....:zegtniets:

• Like 3
  • Haha 2
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
1 uur geleden zei shompie:

Leeuw, wat je hier dus eigenlijk zegt is dat de gemiddelde chauffeur maar een goedgelovig sulletje is die zich door de eerste de beste werkgever maar een flut contract in zijn maag laat splits3n.

Nee hoor, maar dat je dat uit mijn bericht denkt te halen is veelzeggend.

Water -> zee = zinloos. :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei josimo:

Een ondernemer/werkgever mag het allemaal zelf uitzoeken en voor werkgevers is er in Nederland in sociaal opzicht niets geregeld (behalve alle plichten). Ik kan met heel goed voorstellen dat er baasjes zijn, die denken ik stop met deze flauwekul, zeker als je auto's ook internationaal rijden. Hier lopen chauffeurs te zeiken over een maandje salaris. Vraag even aan Shompie wat het faillissement hem heeft gekost, omdat hij "zo nodig de verantwoording voor gezinnen op zich wilde nemen en een goed werkgever wilde zijn". Het gebrek aan respect dat werknemers in veel gevallen voor hun werkgever hebben, is de laatste 20 jaar ook omgekeerd toegenomen. Wat laten we wel wezen, de meeste werkgevers/ondernemers komen nog wel aan hun eten zonder personeel, maar personeel vreet droog brood zonder werkgevers.

• Like 5
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

. Hier lopen chauffeurs te zeiken over een maandje salaris.

Tsja een maandje salaris is voor de meeste een hoop geld.
Niet iedereen heeft een "buffer"
Beetje minachtend die opmerking..vind ik
  • Like 5
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Localton:

Een ondernemer/werkgever mag het allemaal zelf uitzoeken 

Dat weet je toch van te voren als je één bedrijf begint ze zullen dr vast wel iets aan verdienen kheb er geen medelijden mee & wil ook niet met hem ruilen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei andremast:

Tsja een maandje salaris is voor de meeste een hoop geld.
Niet iedereen heeft een "buffer"
Beetje minachtend die opmerking..vind ik

Daarentegen vraag ik me geregeld af hoe b.v. mensen met 2 modale salarissen zichzelf toch in de financiële ellende hebben kunnen storten.

Daar kun je van allerlei redenen voor vezinnen, maar als je ruim boven je stand leeft met het salaris van een beroepschauffeur, geen maat weet te houden met uitgaven voor allerlei onzin, zelf meent dat je twee keer per jaar op vakantie moet en toch halverwege de maand al zenuwachtig begint te worden of het salaris toch wel op tijd gestort word, dan zet ik daar wel vraagtekens bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei steenhaas1:

Als je de Ton niet krijgt, weet je dat er iig geen pensioenpremies afgedragen worden.

En dat ie waarschijnlijk jouw deel zelf houdt....:(

Deze mensen zaten op Duit contract. Krijg je dan de Duitse ton?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites