Spring naar bijdragen
  • 0
The body

Trucknavigatie

Vraag

Hallo.

Ik ben zoekende voor een goede trucknavigatie.

Zit veel in stedelijk gebied nl en b.

Winkelbevoorrading.

Deze vraag is misschien al eens gepasseerd maar ben sinds vandaag lid.

Hoor graag jullie mening hierin.

B.v.d

bewerkt door The body

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

• 0
6 uur geleden zei The body:

Zit op dit moment te kijken naar een TomTom 6250 professioneel.

Die heb ik.

Was even wennen in het begin maar ben er nu wel tevreden over.

Ideaal is om op je smartphone (TomTom-app) je adressen of routes te zoeken en deze zo door te sturen naar je appataat. Ideaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Neemt niet weg dat het toch een apparaat blijft die soms alleen de kortste weg kiest, wat feitelijk langer duurt wat betreft rijtijd.

Dus mijn advies is, toch een kaart ernaast bij gebruiken, indien het je echt ontbreekt aan de nodige wegenkennis, want soms is omrijden makkelijker.

Voorbeeld als ik wegrijd uit Jandun Frankrijk, over Charleroi, zodra ik de poort uitrij, rechtsaf en dan lekker binnen door is het advies van mijn tom tom.

Rijtijd tot aan Hazeldonk, tussen de 4,15 en 4,30 minuten.

Ga ik direct linksaf, dus anders dan de navigatie het aangeeft, dan heb ik een rijtijd van maar maximaal 4 uur.

Zijn dus meer kilometers, maar mijn gemiddelde snelheid ligt hoger, omdat ik meer op de autobaan rijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
39 minuten geleden zei Valkje:

Neemt niet weg dat het toch een apparaat blijft die soms alleen de kortste weg kiest, wat feitelijk langer duurt wat betreft rijtijd.

Dus mijn advies is, toch een kaart ernaast bij gebruiken, indien het je echt ontbreekt aan de nodige wegenkennis, want soms is omrijden makkelijker.

Voorbeeld als ik wegrijd uit Jandun Frankrijk, over Charleroi, zodra ik de poort uitrij, rechtsaf en dan lekker binnen door is het advies van mijn tom tom.

Rijtijd tot aan Hazeldonk, tussen de 4,15 en 4,30 minuten.

Ga ik direct linksaf, dus anders dan de navigatie het aangeeft, dan heb ik een rijtijd van maar maximaal 4 uur.

Zijn dus meer kilometers, maar mijn gemiddelde snelheid ligt hoger, omdat ik meer op de autobaan rijd.

Gaat er mij om als ik de steden in ga om bij de winkels te komen.

Voor de rest rijd ik bijna niet op tomtom.

Ben nog van de oude garde😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
2 uur geleden zei Valkje:

Een goeie nav houdt natuurlijk rekening met de hogere snelheid, Tomtom in elk geval wel. Ik denk dat je ook via de binnendoor-route wel binnen de 4 uur blijft, maar bij vertrek geeft 'ie nog een ongunstiger tijd weer. Ik ben het wel met je eens dat hij niet vaak genoeg voor een handige omweg kiest en te snel in de buurt van het doel op een lastige stadsweg gaat rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

ik gebruik nu veel google maps, die geeft ook actueel wegafsluitingen en file's aan.

en de keuze's aan verschillende route's, 

ik heb geen landkaarten meer bij, omdat die ook gewoon op de navigatie staan, 

en mocht dat niet meer werken, er staan altijd wel bordjes met naar huis erop LOL

bewerkt door tiny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden