[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

zij instromen


Pieterdnchauf

Vraag

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid

Ik denk dat het wel handig is om te realiseren dat die jongensdroom zo'n 40 jaar terug in de tijd ontstaan zal zijn.. een heel andere transporttijd, zeg maar.

Die droom is geen werkelijkheid meer, denk ik maar zo..

Kortom, met dat beeld in het transport stappen.. kan wellicht een teleurstelling zijn.

Update de droom, zou ik zeggen. ;)

 

Zelf ben ik ook een zij-instromer. Kantoorervaring heb ik ook. Tja, wat is het verschil? Afhankelijk van de tak van transport kan je in beide gevallen gewoon 8 uur op een stoel zitten. :p Papierwerk, een beeldscherm, heb je ook mee te maken.

 

Werktijden zijn wel verschillend, in de meeste takken van transport t.o.v. standaard kantoortijden.

 

Verder is het ook vooral wat je zelf wenst... wil je ver weg, dagen van huis?

Of elke dag thuis? (al is dat relatief.. want in de praktijk zo'n 10-12 uur van huis minimaal.. wat eten en slapen en je kan weer aan de gang..:zegtniets:).

 

Enfin, ik heb collega's erbij die het fantastisch vinden om iedere werkdag dezelfde (pendel) ritten te doen. Die hebben, kennelijk, behoefte aan een vast stramien.

Kortom, probeer een beeld te krijgen van welk soort werk jij het beste bij jouw behoeften vind passen, zou ik zeggen. Is lastig vanaf de zijlijn.. door het te doen in de praktijk lukt dat beter, denk ik.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid

Om op het verhaal van Rini terug te komen over eventuele afspraken na werktijd, de planning kan mij nog zoveel werk meegeven maar als ik heb aangegeven dat ik om 16.00 op de zaak moet zijn dan ben ik om 16.00 op de zaak. Of ik dan mijn werk af heb of niet zal mij een zorg zijn aangezien afspraken altijd van 2 kanten nagekomen moeten worden. Ik moet smorgens ook om 06.00 vertrekken en kan ook niet voor mezelf verzinnen dat ik 08.30 een fijnere tijd vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pieterdnchauf:

Goedenavond,

 

Hier een 50 jarige met 20 jaar kantoor ervaring wil zijn jongensdroom waarmaken en overstappen op het chauffeursvak. 

Zijn er misschien mensen die ook een overstap aan het maken zijn?

 

Groet,


Pieter

Waarom??? Omdat het een droom is  in hét chauffeurs leven is het niet van 9&5 dus zou dr goed over nadenken en wat vindenze dr thuis van dromen zijn bedrog 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
33 minuten geleden zei mebo 07:

Niet doen.Chauffeur dat ben je,dat word je niet.

 

Is dat zo? ... 4 jaar landbouw .... 17 jaar Scania ..... nu al 15 jaar op de weg .... ik doe iets fout 😀😀

 

Als planners eens goed hun werk doen en gemaakte afspraken nakomen dan kan het best leuk werk zijn voor zij instromers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei josimo:

Als planners eens goed hun werk doen en gemaakte afspraken nakomen dan kan het best leuk werk zijn voor zij instromers

 

 

 Als chauffeurs eerst eens goed nadenken voordat ze iets proberen, vervolgens goed hun best doen en gemaakte afspraken nakomen dan zal het ook voor een zij-instromer leuk werken zijn.

 

.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast mebo 07
2 uur geleden zei josimo:

 

Is dat zo? ... 4 jaar landbouw .... 17 jaar Scania ..... nu al 15 jaar op de weg .... ik doe iets fout 😀😀

 

Als planners eens goed hun werk doen en gemaakte afspraken nakomen dan kan het best leuk werk zijn voor zij instromers

Dan ben jij dus chauffeur.Maar voor velen die denken "dan word ik wel chauffeur"word het niks.Je moet er een bepaalde tik voor hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 13-7-2018 om 21:01 zei Pieterdnchauf:

jongensdroom waarmaken en overstappen op het chauffeursvak. 

 

Gewoon doen hoor.

Ff rijbewijs en code 95 halen en gaan.

Kan je mooi met je eigen kantoor oppad met wisselend uitzicht. 

Heb het 15 jaar trug ook gedaan en kan nu net een beetje rijden 

 

Succes 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

lange dagen van 12 tot 15 uur per dag , altijd onderweg en nooit weten wanneer je thuis komt ( dus vergeet sowieso je doordeweekse avondafspraken maar )  , uren en uren in de file , wachten voor het laden , wachten voor het lossen , als een stuk vuil behandeld worden op los en laadadressen , s avonds laat thuis , snel eten en douchen en je bed weer in omdat je wekker weer om 02.30 uur afloopt en dan niet slapen omdat het veel te vroeg is om je bed in te gaan en ga zo maar door 

 

ik zelf heb afgelopen 1 juni het chauffeursvak vaarwel gezegd en gekozen voor een technische functie 4 dagen in de week , ik had het geluk een technische achtergrondte  hebben en via een kameraad wat anders te kunnen gaan doen , heerlijk iedere dag om 6 uur mijn bed uit en om 8 uur beginnen , iedere dag tussen 17.00 uut en 18.00 thuis , auto van de zaak , 4 dagen werken en dat voor een salaris waar ik op de auto heel wat uurtjes voor moest maken...........................ik vind het prima , ik hoef niet meer zo nodig en dan moet ik daar nog bij vertellen dat ik de laatste 3 jaar voor een HEEL ERG fatsoenelijk bedrijf gereden heb ( Hema ) en dat het dus nog heel veel gekker kan allemaal 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei RINI 68:

lange dagen van 12 tot 15 uur per dag , altijd onderweg en nooit weten wanneer je thuis komt ( dus vergeet sowieso je doordeweekse avondafspraken maar )  , uren en uren in de file , wachten voor het laden , wachten voor het lossen , als een stuk vuil behandeld worden op los en laadadressen , s avonds laat thuis , snel eten en douchen en je bed weer in omdat je wekker weer om 02.30 uur afloopt en dan niet slapen omdat het veel te vroeg is om je bed in te gaan en ga zo maar door 

 

ik zelf heb afgelopen 1 juni het chauffeursvak vaarwel gezegd en gekozen voor een technische functie 4 dagen in de week , 

 

 

 

 



Tis toch wel erg dat je na al die jaren als chauffeur gewerkt te hebben er achter komt dat je er eigenlijk niets aan vond:p
Dat moeten toch wel zware jaren geweest zijn en misschien bij het verkeerde bedrijf gewerkt.

avondafspraken>>> in overleg met planning geen probleem.
lange dagen      >>>  je zal iets extra moeten doen als je een paar euro wil verdienen
Uren file, wachten op la/lo>>>>   zijn toch allemaal betaalde uren, waar je zelf weinig invloed op hebt.
Oei 2.30 opstaan>>>> Tja vroeg starten is ook betijds weer klaar.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Op zich is het wel lekker, zo'n tropenrooster in deze tijd; maandag om iets voor 2 gaat mij wekkertje ook weer.

Dan is het prettig werken: fris vanaf huis.

 

Maar blijft die wektijd de hele week zo en slaap je in de auto: succes!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 13-7-2018 om 21:01 zei Pieterdnchauf:

Goedenavond,

 

Hier een 50 jarige met 20 jaar kantoor ervaring wil zijn jongensdroom waarmaken en overstappen op het chauffeursvak. 

Zijn er misschien mensen die ook een overstap aan het maken zijn?

 

Groet,


Pieter

En is die jongensdroom altijd blijven trekken en heb je zoiets van als het nu niet gebeurd dan gebeurd het nooit..of is het een gevalletje midlifecrisis? (we moeten nog op de motor/vrachtwagen want dan voelen we ons nog jong en vrij)

In het laatste geval zou ik zeggen laat het een droom blijven, in het eerste geval zeg ik direct doen.

Ik ben zelf 4,5 jaar geleden op de auto gestapt na een loopbaan van +23 jaar in de vloeren als stoffeerder, bij mij was het een jongensdroom die bleef trekken. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd....dat ik het niet eerder heb gedaan. Ondanks dat ik het stoffeerdersvak altijd met veel plezier heb gedaan (en nog steeds 1 van de mooiste beroepen vind) zit ik nu volledig op mijn plek en ga elke dag met een grijns op mijn gezicht aan het werk. Natuurlijk zullen er ook k:zegtniets:tdagen tussen zitten maar die heb je overal, wat voor werk je ook doet.

 

Zorg wel dat het thuisfront 100% achter je beslissing staat, ook voor hun zal het een hele omslag zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Pierre:


Nou nou wat een haast allemaal, snel eten douchen en vroeg opstaan.
Sta over het algemeen toch wel ergens tussen 18.00 en 20.00 stil. Het is alleen eerder 02.30 voor ik er onderhand weer eens in lig... :p
 

Das het voordeel van internationaal distri. Kunt maar aanleveren tot een uurtje of 5-6, de volgende is niet te ver rijden en opent om een ur of 8-9. Dan kan het (en ja ik blijf ook plakken als het kan en doe het licht uit ;)) Maar distri binnenland, af standplaats, heb je toch een stuk minder rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou ja, ook niet altijd hé. Er zijn dagen genoeg dat het ook later word, maar zeker ook dat je om 17.00/18.00 aan de gesloten poort komt en een boerennacht kunt maken bij één of ander routiertje, die Fransen beginnen meestal niet voor 08.00...
 
Wat je stelt over distri binneland klopt helemaal.
Ik heb zelf ook jarenlang distributie binnenland/benelux gereden en ..................ondanks dat ik het distributiewerk binnenland ook altijd met plezier gedaan heb. 

Dat dus, ik heb de eerste periode ook distri binnenland gereden nu tussendoor nog wel dus ik weet wat het is. Op het buitenlandwerk heb je weliswaar minder adressen op een dag, ben je net zo druk bezig, maar op het moment dat je de sleutel uit het contact haalt is het klaar. Geen papieren inleveren (en bijbehorende vragen die tijd kosten), niet een 1/2 uur naar huis rijden, en de volgende morgen niet hetzelfde ritueel in omgekeerde volgorde.

Alles heeft zijn charme en ieder voelt zich bij iets anders prettig. De 1 doet liever distri om de kerk, de ander liever 3 weken verweggistan, allemaal persoonlijke keuze en niks mis mee.
Ik voel me als een vis in het water op het buitenland, heb tot heden ook niemand om voor thuis te blijven behalve mijn kinderen om het weekend dat maakt het makkelijk.
Nu heeft mijn zoon aangegeven dat hij om de week een hele week bij mij wil wonen wat dus betekent dat ik de ene week buitenland kan rijden en de andere week binnenland distri, niet echt mijn ding maar ik heb het er voor over. En raad eens wat (laat een ander maar lullen dat er alleen slechte bazen bestaan) de reactie op de zaak was; hoe we het doen zien we wel maar het gebeurd gewoon en jij bent dan uiterlijk 18.00 uur terug. Distri is niet echt mijn ding ben het liefst de hele week (of 2) van huis maar wie weet. Misschien bevalt het wel elke avond thuis te komen en ga ik het weer continu doen. Hoewel dan waarschijnlijk geen distri maar eerder zoiets als Trieftol of Shompie doet.
Jij weet ook dat er zoveel keuzes als smaken zijn in dit werk maar het moet wel in je zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 9
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden