[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

zij instromen


Pieterdnchauf

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei RINI 68:

 

ik zelf heb afgelopen 1 juni het chauffeursvak vaarwel gezegd en gekozen voor een technische functie 4 dagen in de week

 

Groot gelijk dat je dit hebt gedaan. Ik heb net bijna 4 weken vakantie gehad maar als je dan je loonstrook ziet valt het vies tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Wat je stelt over distri binneland klopt helemaal.

Ik heb zelf ook jarenlang distributie binnenland/benelux gereden en ik herken dan ook zeker wel hetgeen wat Rini68 stelt in zijn reactie: iedere ochtend halve nacht je nest uit om vervolgens -na 12 tot 15 uur gewerkt te hebben- 's avonds halfdood thuis op de bank neer te ploffen,

Het is maar net wat je afspreekt. Ik doe (nog) distributie en heb de afspraak niet eerder beginnen als 06.00 uur en uiterlijk 18.00 uur terug op standplaats. Woon maar 7 minuten rijden vanaf standplaats dus tijd genoeg thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei ELZEN106:

Het is maar net wat je afspreekt. Ik doe (nog) distributie en heb de afspraak niet eerder beginnen als 06.00 uur en uiterlijk 18.00 uur terug op standplaats

 

Zeker, denk alleen dat dit voor een medewerker met een lange staat van dienst beter af te spreken valt dan als beginner bij een bedrijf.. Dan sta je toch een beetje onderaan de ladder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Kiepenboer:



Daar heb je toch standairco voor :D

 

Nee, de meesten niet. Da's een probleem...

 

https://www.transport-online.nl/site/93486/vrachtwagenchauffeurs-slaan-alarm-over-hitte-in-cabine/

 

.. en de motor 's nachts laten draaien..?? Heb je eind van de week wagenparkbeheer op je dak.. met de vraag waarom het brandstofverbruik zo hoog is...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Citaat

Tis toch wel erg dat je na al die jaren als chauffeur gewerkt te hebben er achter komt dat je er eigenlijk niets aan vond:p
Dat moeten toch wel zware jaren geweest zijn en misschien bij het verkeerde bedrijf gewerkt.

avondafspraken>>> in overleg met planning geen probleem.
lange dagen      >>>  je zal iets extra moeten doen als je een paar euro wil verdienen
Uren file, wachten op la/lo>>>>   zijn toch allemaal betaalde uren, waar je zelf weinig invloed op hebt.

 

bedankt voor jou bijdrage als ervaren chauffeur hoor kiepenboer maar ik wordt in september 50 en inderdaad heel wat jaren op de auto gezeten en ook voor heel wat bedrijven gereden van nationaal / internationaal Hema ( NL , B , F ) tot en met groupage Italie in de jaren 90 , de klappen van het zweep zijn mij zogezegd niet vreemd en ik wil toch wel even toevoegen dat al de keren dat ik een avondafspraak had prive dat echt ALTIJD op de hele dag gezeik bij de planning uitdraaide omdat het altijd wel weer ergens mis ging onderweg vanwege veel te krap gepland en dat zie ik ook bij al de maten om me heen die op de auto zitten , het is echt altijd gezeik als je eens op tijd thuis moet zijn 

 

iets extra verdienen doe ik nu en dat in minder uren 😜 en wachturen betaald ??? het lijkt er op dat jij de ALLERBESTE werkgever van NL gevonden hebt kiepenboer :pgoed voor jou man , NOOIT weg gaan 

 

ik zelf heb lang genoeg mee gelopen in die wereld en vind het mooi geweest , op die paar onderbetaalde overuren zit ik niet te wachten , ik kies voor mezelf en voor genieten van het leven kan nu s avonds ipv vroeg mijn bed in of hangen op een stinkend toilet ( vroeger ook wel parkeerplaats genoemd ) lekker gaan motorrijden , fietsen of zeilen  

 

dat ik aan al die jaren op de auto niets aan heb gevonden is bullshit en dat schrijf ik volgens mij ook nergens dus weet niet waar je dat vandaan haalt maar is wel een feit dat toen ik destijds als chauffeur ging werken in ik geloof 1993 het een heel wat leukere en collegiale en relaxtere wereld was met heel veel minder stress ( geen telefoon in de auto , geen navigatie , geen blackbox en hoe al die troep ook heet ) maar als je die wereld nu nog leuk vind met zo,n 15 tot 17 adressen distributie in een trailer en dan nog even een paar adressen terug laden , prima voor jou maar ik vind het meer dan mooi geweest en blijkbaar ben ik de enige niet want er is geen chauffeur meer te vinden , niemand zit meer op zo,n baan te wachten en dat hebben al de transportbedrijven aan zich zelf te danken 

 

lange dagen , slecht betaald , allemaal gekut via payrollbedrijven zodat ze je lekker naar huis kunnen sturen van de winter als er weer geen werk is en jij lekker onbetaald thuis kan gaan zitten , als je dan eindelijk zoals een kameraad van me na een paar jaar contracten bij een niet nader te noemen werkgever tegen je vaste contract aan zit en je krijgt een hartinfarct er gewoon uitgeflikkerd worden met de mededeling dat je je vaste contract krijgt als je weer helemaal aan het werk kan en tot die tijd maar even naar het UWV moet , GOD JA , wat een fijne wereld is dat zeg die tranportwereld maar geniet er van , ik geniet zeker nog van de echte vrachtwagens van weleer ( DAF 2800 , Scania 111 enz ) en verder gaat mijn rijbewijs lekker bij de eerstvolgende verlenging in de ijskast

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Durashift:

 

 

.. en de motor 's nachts laten draaien..?? Heb je eind van de week wagenparkbeheer op je dak.. met de vraag waarom het brandstofverbruik zo hoog is...:(

Moet je ze vragen of ze airco uitdoen als ze gaan schaften, nee waarom ik dan wel?

Geen normale airco bij aflevering maar een standairco kost minder bij aanschaf, een win-win situatie dus. Nu heb ik geen standairco, maar de collega’s die regelmatig overnachten wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei Pierre:

 

Dat kun je nu wel roepen maar je hebt niet altijd alles zelf in de hand, en ook de planning kun je niet altijd de schuld geven als je niet op tijd terug bent. Als je onderweg of tijdens het laden of lossen grote vertraging oploopt door plotselinge problemen die zich voordoen, of in een onverwacht lange file terechtkomt op weg naar huis. Legio voorbeelden te noemen...

 

 

En er komen al meer chauffeurs bij die dit niet snappen met het gevolg dat bij veel bedrijven het werk niet meer is zoals het vroeger was.

In de tijd tijd dat men sprak over een chauffeurs leven. Iets wat het vak met alle regeltjes in het cao compleet anders maakt.

Men wil wel het leven van de chauffeur van 20 / 30 jaar terug hebben maar niet de lasten er van dragen. Er wordt vergeten dat daar wel wat tegenover stond.

 

Voor mij persoonlijk komt het beroep zoals het er nu uit ziet wel uit hoor, maar dat komt omdat ik niet meer fulltime (of meer) wil en kan werken. Bij Simon Loos werd 25 jaar geleden de eerste vrouwlijke chauffeur moeder en wilde 2 dagen in de week blijven werken. Dan liefst wel 2 lange dagen... nou het was mogelijk .... maar ook best moeilijk en vooral nieuw in die tijd.

Nu wordt er zoveel met opvul chauffeurs gewerkt zodat de planning. Chauffeurs zo veel mogelijk te gemoet te komen.

Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Dan ken je wel gaan eisen maar dan kan je beter op kantooor gaan werken of nog beter vanaf huis. Als dan de boel niet af komt dan is dat jou eigen probleem.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei ELZEN106:

Groot gelijk dat je dit hebt gedaan. Ik heb net bijna 4 weken vakantie gehad maar als je dan je loonstrook ziet valt het vies tegen.

 Kan je nagaan wat er loos is als je in de ziektewet of nog erger de WAO terecht komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei RINI 68:

 

bedankt voor jou bijdrage als ervaren chauffeur hoor kiepenboer maar ik wordt in september 50 en inderdaad heel wat jaren op de auto gezeten en ook voor heel wat bedrijven gereden van nationaal / internationaal Hema ( NL , B , F ) tot en met groupage Italie in de jaren 90 , de klappen van het zweep zijn mij zogezegd niet vreemd en ik wil toch wel even toevoegen dat al de keren dat ik een avondafspraak had prive dat echt ALTIJD op de hele dag gezeik bij de planning uitdraaide omdat het altijd wel weer ergens mis ging onderweg vanwege veel te krap gepland en dat zie ik ook bij al de maten om me heen die op de auto zitten , het is echt altijd gezeik als je eens op tijd thuis moet zijn 

 

 

 



Zoo je wordt AL 50 :D

Nou Abraham is bij mij al een jaartje of ? langs gekomen, en blij erbij dat je de verkeerde beroepskeuze hebt gemaakt, of verkeerde werkgevers hebt gehad.

Maar inderdaad, heb ik  een goede werkgever.

Tis wel werken en geen vakantie vieren, dus 85 stapels lege kratten met de klep lossen bij de laad boer en weer vol opladen en dit zelfde ritueel herhaald zich weer  in omgekeerde volgorde bij de losboer.

De hele auto word dagelijks gereingd en ontsmet, en soms help je mee en soms niet

Morgen om 3.30 gaat de wekker weer, en sta nog altijd met plezier op:ja:

Ook veel zijinstromers te spijt die met een roze bril op het transport in gaan, daar blijven er maar een paar van over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei ELZEN106:

Groot gelijk dat je dit hebt gedaan. Ik heb net bijna 4 weken vakantie gehad maar als je dan je loonstrook ziet valt het vies tegen.

dat is ook veel te lang vakantie😋🤣

 

groeten martje

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Pierre:

 

Dat kun je nu wel roepen maar je hebt niet altijd alles zelf in de hand, en ook de planning kun je niet altijd de schuld geven als je niet op tijd terug bent. Als je onderweg of tijdens het laden of lossen grote vertraging oploopt door plotselinge problemen die zich voordoen, of in een onverwacht lange file terechtkomt op weg naar huis. Legio voorbeelden te noemen...

 

 

 

tuurlijk is er nog altijd zoiets als overmacht maar als je smorgens je papieren pakt en ziet dat je 18 adressen hebt en dat je om 17,56 ingepland staat bij de laatste die om 16.00 gesloten is volgens het vakje ''opmerkingen'' en jij ook hebt gevraagd en toestemming gehad hebt om om 16.00 thuis te zijn vanwege wat voor afspraak dan ook weet je al dat het een onmogelijke opgave wordt. ik heb al een aantal keer halverwege de rit besloten om om te draaien omdat ik zeker wist dat ik de afgesproken tijd niet ging halen. afspraken komen altijd van 2 kanten en de planner stelt het ook niet op prijs als ik sochtends maar een keertje start wanneer het mij uitkomt zo dus ook met het op tijd thuis zijn verhaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, zo kun je het ook bekijken, ik heb het 1 keer aan de hand gehad, mijn planner had mij ingedeeld op een halve dag, andere planner had de ochtend een kwaaie chauffeur die met hem had afgesproken op tijd thuis te zijn, ik kom een half uurtje later had die mijn rit meegegeven aan die jankerd, prima, ik hem gevraagd waarom mijn rit was veranderd naar een lange rit, Tja hij moest op tijd thuis zijn, ik zei mooi, ik ook, geregeld met mijn planner en gister avond om 21 uur nog even doorgesproken, en dat ritje paste prima en deze niet, dus tot maandag, zie maar hoe je hem weg krijgt, prettig weekend.

Nooit meer wat van gehoord, en is bij mij ook niet meer voorgekomen.
Moet wel zeggen, hoef zelden op tijd thuis te zijn, neem weinig een snipperdag, 3 weekjes vakantie als het mij uitkomt, en de rest plan ik op mijn vrije woensdag.
Maar heb nu ook een prima werkgever, soms vraagt die wat extras, is eigenlijk nooit een probleem van mijn kant, tenzij die met de zaterdag komt, om en om is genoeg en in te passen in de RTW, nu werk ik in augustus een extra zaterdag, kost hem een vrije maandag voor mij, niet omdat ik dat wil maar omdat de RTW verlangt dat ik geen 3 wekelijkse rusten kan verkorten, en later de 45 te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei Pierre:

Dat is mooi als dat zo kan.Toch geloof ik niet dat jij dit je leven lang zo al doet...
De werkdagen van 15 uur, vervolgens halfdood op de bank thuis neerploffen en halve nacht weer onderweg zijn ook jou niet vreemd, daar ben ik van overtuigd.

Ik heb niet echt lang van die dagen gehad.

 

Ik heb 33 jaar in de distributie van apparaten gezeten. Dit is niet allen afleveren maar ook instaleren en instrueren (overigens de laatste 10 a 15 jaar in E6 op een bakwagen met een bijrijder). Dit werd me te saai en ben op een oplegger buitenland gaan rijden. Door een zware operatie moest ik hier mee stoppen en ben toen distributie Nederland Belgie gaan doen. Toen kwamen de lange dagen (zuid Belgie) en ben hier toen mee gestopt en bij de zelfde werkgever  van Max 06.00 tot max 18.00 uur Nederland gaan doen.

Nu nog 4 weekjes en dan pensioen. Ga dan nog een dag of 2 -  3 per week hetzelfde doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
48 minuten geleden zei Doornekamp33:

tenzij die met de zaterdag komt, om en om is genoeg en in te passen in de RTW, nu werk ik in augustus een extra zaterdag, kost hem een vrije maandag voor mij, niet omdat ik dat wil maar omdat de RTW verlangt dat ik geen 3 wekelijkse rusten kan verkorten, en later de 45 te laat is.

 

Kan wel indien jij je vakantieweek(en) aansluitend start, toch?

 

Ik bedoel. dan zou je in 2 weken 2x 6 werkdagen kunnen maken. (volle dagen bedoel ik dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:


Nou ja, dat vind ik dan meer een beetje de boel moedwillig frustreren. Als er de avond tevoren of dezelfde ochtend nog een ander op die rit gezet kan worden en jij alsnog op tijd thuis kan zijn met een andere rit, waarom zou je dan bewust de zaak in het honderd laten lopen? Ik geloof niet dat dit de werksfeer onderling ten goede komt, uiteindelijk betaal je met gelijke munt terug.

Is het puur 'opvoeden' omdat ze telkens weer dit soort fouten maken, dan zou ik daar een gesprek met de directie over gaan hebben. Daar heb je ze harder mee dan dat je een paar klanten mee terugbrengt.

 

stel dat die gesprekken niks opleveren, en je meerdere malen van kastje naar de muur gestuurd wordt,

 

dan is het tijd om te gaan, maar je kan, mag , niet ineens zeggen ben naar het volgende baasje.

er gaat eerst een tijd over heen om te realiseren dat dit zo niet verder kan.

en dan nog iets gaan zoeken, en het uitwerk termijn.

 

intussen moet jij op tijd thuis zijn, door omstandigheden waar je niet omheen kunt.

 

jij schrijft al ik zou niet gaan, 

ik zou proberen , tot het tijd is om naar huis te gaan 

 

dit verschilt per persoon,  en hoe die erin staat. niet goed of slecht.

maar ze moeten even goed de klanten bellen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-7-2018 om 12:34 zei Kiepenboer:

Ook veel zijinstromers te spijt die met een roze bril op het transport in gaan, daar blijven er maar een paar van over.

 

Misschien vanwege het feit dat je vaak wasmachines, fusten of zware meubels kan lopen sjouwen als je kiest voor een zij-instroom traject? En dat mensen dat gewoon niet volhouden omdat ze het werk niet gewend zijn? Het is niet alleen een roze bril, het is ook het werk wat je moet doen, vaak krijgt men ook een verkeerd beeld of wordt het een psychologisch spelletje...je wilt immers werken voor je gezin. Tip: Haal zelf onafhankelijk je rijbewijs of vind een werkgever waar je niet eerder genoemde zaken hoeft te sjouwen. En nee een beetje kieskeurig zijn is niet omdat je niet wilt werken, maar gewoon omdat je je verstand gebruikt. Als het goed is moet je nog wat jaartjes er tegenaan. 

bewerkt door Gamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Gamer:

. Tip: Haal zelf onafhankelijk je rijbewijs of vind een werkgever waar je niet eerder genoemde zaken hoeft te sjouwen. En nee een beetje kieskeurig zijn is niet omdat je niet wilt werken, maar gewoon omdat je je verstand gebruikt. Als het goed is moet je nog wat jaartjes er tegenaan. 

 

Zelf je rijbewijs halen is natuurlijk een goede tip. Maar als je echt je verstand gebruikt weet je NIETS is echt gratis is.

Wanneer je wel gebruik wil maken van een bijna gratis rijbewijs wordt wel wat voor terug verwacht... is dat vreemd :confused:

 

Nu kan je wel zeggen dat er veel te kiezen is tussen werkgevers .....tot de volgende crisis zich aandient.

Dan moet je nog maar zien of die werkgever zijn wagens rijdende kan houden, dus wat is slim kiezen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

58 minuten geleden zei lientje:


Zelf je rijbewijs halen is natuurlijk een goede tip. Maar als je echt je verstand gebruikt weet je NIETS is echt gratis is.Wanneer je wel gebruik wil maken van een bijna gratis rijbewijs wordt wel wat voor terug verwacht... is dat vreemd :confused: 

 

Nee, dat is zeker niet vreemd, alleen is het beeld niet helemaal juist van het "bijna gratis" rijbewijs. Dat rijbewijs is niet gratis, je betaalt zelf ook een bijdrage. Werkgever krijgt voor een groot deel subsidie met een zij-instroom traject. Dus voor beide partijen is het "bijna" gratis. Maar is het dan vreemd om een beetje selectief te zijn met het werk wat je moet doen? Waarom mag de werkgever alleen selectief zijn? Je werkt lange dagen, weekenden en misschien ook nachten. Vroeg beginnen, laat eindigen of de hele nacht rijden doe ik dan het liefste met werk wat mij het beste ligt. Daar profiteert de werkgever ook het meeste van qua arbeidsrelatie. Een globaal voorbeeld is minder ziekteverzuim bij tevreden werknemers. Daarnaast kan kan je dan ook nog eens beter uit je bed komen.

bewerkt door Gamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is z'n enige post geweest, daarna stilte.

Het leven is vaak een aaneenschakeling van toevalligheden en waarschijnlijk is er iets anders op z'n pad gekomen.

Ach....aan de meet komen we allemaal weer samen aan de stamtafel en de meesten hebben nooit 1 beslissing genomen, maar het eindresultaat is altijd het zelfde 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
Op ‎22‎-‎7‎-‎2018 om 01:59 zei Durashift:

 

Zeker, denk alleen dat dit voor een medewerker met een lange staat van dienst beter af te spreken valt dan als beginner bij een bedrijf.. Dan sta je toch een beetje onderaan de ladder..

Ben het toch niet helemaal met je eens, ook als beginneling kun je best aangeven wat je wilt en de transportbazen van vroeger zijn inmiddels wel overleden en wappert er toch vaak bij de gerenommeerde bedrijven een andere vlag. Immers , ze hebben nu ook liever mensen die hun werk leuk vinden en daardoor minder ziek zijn en dus minder kosten. Natuurlijk zullen er altijd van die ¨knijperds¨blijven die alleen maar dollartekens in hun ogen hebben maar of dat de baas is waar ik nog voor wil werken is zeer de vraag. Nee dus !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-7-2018 om 18:18 zei Pierre:

en weer om 03.00 uur je bed uit. En dat iedere dag weer opnieuw, jaar in jaar uit...dat breekt je vroeg of laat op.
Ik heb er voor gekozen om de hele week onderweg te blijven. Een sporadische overnachting die ik zelden maakte werden er meer, en ik ervoer de rust die dit automatisch met zich meebrengt. Bij mijn huidige werkgever betekend dat doorgaans 4 tot 5, soms 6 nachten of sporadisch een weekend onderweg, wat dan wel betekend dat het dikwijls op zondag vertrekken of zaterdag thuiskomen is. Dat moet je willen...niet iedereen zoekt dat.... 

 

dit is de reden dat ik weer buitenland wil rijden, ik denk dat het moment gekomen is dat ik gebroken ben als ik thuis kom en gebroken weer moet vertrekken..   over topic starter gesproken.. zou niet als 50 jarige willen instromen en kwa salaris flink op achteruitgaan want cao is nog steeds ruk.. je moet overuren hebben.. en op die leeftijd zou ik het niet meer opzoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden