Spring naar bijdragen
Davester

Wetgeving, inkomen, internationaal... spinn-off van Kleine Poolse vrachtwagens

Recommended Posts

Dag mede chauffeurs,

Ik vraag me nou al een tijdje af wat de Poolse chauffeurs met die kleine bestelvrachtwagentjes met zeil vervoeren? Ze mogen niet veel laden dus ik vraag mij af wat ze nou zoal heen en weer rijden, omdat je er zoveel ziet. 

Ter info, het gaat om deze wagentjes.
http://www.112brabant.nl/news/16178-kleine-vrachtwagen-belandt-in-sloot-langs-a58-bij-oirschot/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het vakjargon ook wel kakkerlakken genoemd. Maar dat leer je nog wel...

Sorry Pierre.... Maar vind de term kakkerlakken niet kunnen.
En in het vakjargon heb ik ze nog nooit zo genoemd en ik denk ook velen collega's met mij....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei syme65:

Sorry Pierre.... Maar vind de term kakkerlakken niet kunnen.
En in het vakjargon heb ik ze nog nooit zo genoemd en ik denk ook velen collega's met mij.... emoji848.png

Ach, ik geloof nou niet dat je helemaal van gisteren bent Simon. Je moet het hier alleen niet in de verkeerde context lezen. Het was meer bedoeld als reactie naar de 'mieren' van Davester.
Ik zal er volgende keer een smiley bij zetten voor de duidelijkheid. Vergeten man...sorry. :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik geloof nou niet dat je helemaal van gisteren bent Simon. Je moet het hier alleen niet in de verkeerde context lezen. Het was meer bedoeld als reactie naar de 'mieren' van Davester.
Ik zal er volgende keer een smiley bij zetten voor de duidelijkheid. Vergeten man...sorry. :rolleyes:
Sorry Pierre.... Maar dit is echt de eerste keer dat ik hoor of zie dat ze zo genoemd worden.
En nee... Ben niet van gisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei syme65:

Sorry Pierre.... Maar dit is echt de eerste keer dat ik hoor of zie dat ze zo genoemd worden.

Nou ja, ik hoor het regelmatig, en ik niet alleen blijkbaar.
Maar nogmaals, een simpele reactie totaal uit z'n context en verband getrokken.
Om mij hierop aan te spreken is blijkbaar nogal wat lef nodig zoals ik begreep op Facebook, jij nam die taak op en plaatste op Ger zijn Facebook ook de reactie die je hier gaf.
Zou je ook mijn reactie daarop even willen plaatsen dan? ;)

41 minuten geleden zei Pierre:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja... Ik spreek je er op aan Pierre.
Niet vanwege op FB.
Maar een verhaal heeft ook twee kanten.
Dus vandaar mijn reactie...
Niet dat ik er echt aanstoot van neem.... Omdat ik uit Amsterdam kom waar dat woord meer wordt gebruikt.
Maar vind het niet netjes....(gebruik zelf dat woord ook niet) .... Misschien door de vergeten smiley..... Maar ook deze mensen werken keihard voor het geld....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei syme65:

Al jaren hebben ze t predikaat: "platkoppen"of "stinkbekken"of "badslippers" dus "kakkerlakken kan er ook nog wel bij.

Belgen zijn ook "dom"( sorry hoor Belgen)Hollanders zijn "eigenwijs"en "gierig"en Italianen zijn"spaghettivreters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei syme65:

Ja... Ik spreek je er op aan Pierre.
Niet vanwege op FB.
Maar een verhaal heeft ook twee kanten.
Dus vandaar mijn reactie...
Niet dat ik er echt aanstoot van neem.... Omdat ik uit Amsterdam kom waar dat woord meer wordt gebruikt.
Maar vind het niet netjes....(gebruik zelf dat woord ook niet) .... Misschien door de vergeten smiley..... Maar ook deze mensen werken keihard voor het geld....

Natuurlijk werken deze mensen keihard voor hun schamele centjes,maar op de manier waarop dat allemaal gaat kom je vanzelf aan"de naam "kakkerlak"

"wij"moeten alles volgens de regels doen,en zij hebben zich aan heel weinig regels te houden.

Vriend *GER* was hier de grote promotor ,voorvechter,van het handhaven van artikel 8.8. ,dus t verbod van verblijf in het voertuig ,tijdens de 45 urige rust.

En nu staat hij op zijn achterste poten omdat iemand  degene die "gebruik "maken van het ontbreken van menselijke regels dit soort mensen "kakkerlakken "noemt.

En inderdaad ja;Pierre had beter een smiley erbij kunnen zetten,dat maakt allemaal wat minder gevoelig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel of geen smiley zal mij een ruk zijn, het blijven mensen, net als amsterdammers of rotterdammers, waar je wieg stond kan je zelf niks aan doen.

Maar als iemand ze anders wil noemen prima, kan er niet wakker van liggen.

Ik vind het namelijk nog steeds allenaal best dat ze hier rondrijden, of het nu met een B bakkie is of een CE geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Doornekamp33:

Wel of geen smiley zal mij een ruk zijn, het blijven mensen, net als amsterdammers of rotterdammers, waar je wieg stond kan je zelf niks aan doen.

Maar als iemand ze anders wil noemen prima, kan er niet wakker van liggen.

Ik vind het namelijk nog steeds allenaal best dat ze hier rondrijden, of het nu met een B bakkie is of een CE geval.

Nee,maar je bent niet verantwoordelijk voor de kop die je hebt,maar wel voor de bek die je trekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach gossie, ken je het niet hebben dat ik niet met je mee huil.

Hoe komt het toch dat gepensioneerden vaak van die zemelaars worden, te veel vrije tijd of zo, ik hoop niet dat ik zo word zeg, schiet mij dan maar af of zo.

Trouwens, wat zou Ger er van vinden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Ger ervan zou vinden mag en kan geen ene invloed mogen hebben op dit topic.

Ger H. heeft vrijwillig te kennen gegeven dat hij niets meer met het CF, dus ook met de leden te maken wil hebben, zelfs verzocht ALLE sporen naar hem uit te wissen.

Dus, waarom dan nog zijn naam uberhaupt noemen?

Ik stel dan ook voor de hele discussie over welk ongedierte  naam het beste past bij de chauffeurs in "die kleine bakwagentjes" in een privesfeer (bijvoorbeeld op de FB pagina van Ger H.) uit te vechten en verder enkel nog reageren op de vraag:

"Ik vraag me nou al een tijdje af wat de Poolse chauffeurs met die kleine bestelvrachtwagentjes met zeil vervoeren? Ze mogen niet veel laden dus ik vraag mij af wat ze nou zoal heen en weer rijden, omdat je er zoveel ziet. "

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaan we nu ook de gepensioneerden discrimineren ????   

Nee hoor, maar valt gewoon op dat zodra men ouder word begint te zemelen over kleinigheidjes, is het de drang naar vroeger, of hoort het bij de leeftijd en is het normaal te noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

Dat dus. In 19 jaar 1x.
(...)
Voor de rest, wij distri boeren hebben alles wel voor mekaar emoji6.png

Scheelt toch wel een heel beetje in wat voor werk je zit. Moeilijk om vergelijkingen te maken vind ik.

Ben in m'n hele carrière in Nederland ooit 1 keer aangehouden bij Rijssen, dat was volgens mij ook nog ergens in 1999, het eerste jaar dat ik begon als chauffeur en alleen maar distributiewerk binnenland reed. "Wat heb je bij?", vroeg die agent. "Levensmiddelen" antwoordde ik. "Rijd maar door"... zonder verder nog ergens om te vragen. Daarna nooit meer, tenminste niet in Nederland
Wat jaren later zat ik heel veel in België, af en toe Luxemburg of bovenin Frankrijk, en ben daar toch wel verschillende keren gecontroleerd, 1 keer in Luxemburg en een keer of 4-5 in België. Ook nooit iets af hoeven rekenen want zo spannend was het allemaal niet, de keren dat ik tegen de 10 rij-uren per dag zat of in de knoei zou komen waren op één hand te tellen.

Nu zit ik alweer bijna een jaar bij een andere werkgever waar we eigenlijk alleen maar door geheel Frankrijk gaan, dikwijls twee ritten per week, onderweg koppelen, regelmatig te maken hebben met verplicht bewaakt staan, op zondag vertrekken, met de bekende '7e werkdag' lopen te stoeien etc. etc.

Nog steeds ben ik punctueel als het gaat om mijn rijtijden maar ben al snel tot de conclusie gekomen dat het in dit werk een heel stuk gecompliceerder ligt en het soms niet altijd past om alles keurig binnen de perken te houden, zeker in vergelijking met het distributiewerk zoals ik eerder deed. Met b.v. een diefstalgevoelige vracht kun je niet zomaar overal gaan staan, dan is rij-of diensttijd op dat moment van ondergeschikt belang.
Ik ben in Frankrijk in driekwart jaar al 2 keer gecontroleerd, dat is in verhouding bijna 10 keer zoveel als in de 18 jaren daarvoor, wat niet wil zeggen dat dit standaard is. Daarbij staat de "Blauwe Brigade" zeer frequent te controleren bij de diverse peáges op de hoofdwegen, en flikken ze het zelfs om bij de klant het terrein op te rijden en je daar te controleren zoals een paar maanden terug bij mij gebeurde in Laval...

scan bulletin de controle Laval.jpg

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Pierre:

met de bekende '7e werkdag' lopen te stoeien e

DE "zevende werkdag "bestaat niet,dat weet jij ook wel.

Je moet,na 6 periodes van 24 uur,een volgende wekelijse rust aanvangen.

Wat je in de tussentijd doet gaat ze geen zak aan,al begin je 8 keer in deze periode.

Natuurlijk met inachtneming van je pauzes en dagelijkse rust( van 11 of 9 uur)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei europeaan:

DE "zevende werkdag "bestaat niet,dat weet jij ook wel.

En óf die bestaat, en dat weet jij ook...;)

Als jij niet binnen je 6 periodes van 24 uur na je laatste wekelijkse rust aan de nieuwe wekelijkse rust kan beginnen om wat voor reden dan ook, begin je automatisch aan een 7e periode van 24 uur. In het 'vakjargon' (oeps...:D) ook wel de zevende werkdag genoemd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden