[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Mercedes Active brake assist


Davester

Vraag

  • Forumlid

Goedendag,

Wij rijden met een 2-tal nieuwe Mercedes bakwagens die uitgerust zijn met het active brake assist systeem. Nu heb ik al meerdere malen gehad dat ik een bocht nader, of neem en hij een melding op het scherm geeft. Ik heb dit nagevraagd maar mijn collega's hebben dit ook. 

Nu denkt het systeem waarschijnlijk dat je iets gaat raken, maar mijn zorg zit er vooral in dat hij ingrijpt terwijl dit niet nodig is. 
Iemand ervaring met dit systeem en ook last van deze meldingen die plots komen en soms een tijd niet.

 

http://mercedesbenzblogphotodb.files.wordpress.com/2012/04/active-brake-assist-2-in-the-mercedes-benz-travego-3.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
59 minuten geleden zei Doornekamp33:

Als die ingrijpt gaan er achter ook rode lampjes branden, als zij daar niet op reageren is het hun probleem. Het is nog steeds afstand houden, de bekende 2 seconden regel.

 

Nu is een 2 sec. regel in de stad natuurlijk niet te doen.

Op de snelweg overigens ook niet altijd helaas

 

Verder vraag ik me ook wel eens af.........

Zou ik het als mens kunnen winnen van een truck voor me die compleet door een computer een noodstop maakt ???

Ben bang van niet......ongeacht mijn 2 sec, als ik zo die filmpjes zie dan remt de truck automatisch wel gruwelijk hard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei scania1965:

 

Nu is een 2 sec. regel in de stad natuurlijk niet te doen.

Op de snelweg overigens ook niet altijd helaas

 

Verder vraag ik me ook wel eens af.........

Zou ik het als mens kunnen winnen van een truck voor me die compleet door een computer een noodstop maakt ???

Ben bang van niet......ongeacht mijn 2 sec, als ik zo die filmpjes zie dan remt de truck automatisch wel gruwelijk hard

 

In de stad ga je dat met een snelheid van 50 km/h of minder echt niet winnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
36 minuten geleden zei Davester:

 

In de stad ga je dat met een snelheid van 50 km/h of minder echt niet winnen denk ik.

 

Precies ! Dat denk ik dus ook.

Dan vindt ik het systeem eigenlijk best wel bedenkelijk

Kijk....JIJ als chauffeur hebt niks te vrezen. Maar IK met mijn 2e hands trekkertje rij mijn handel de vernieling in en raak zelf wellicht (zwaar) gewond

Lekker sociaal dus 😉😉 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

 

Nu is een 2 sec. regel in de stad natuurlijk niet te doen.

Op de snelweg overigens ook niet altijd helaas

 

Hoezo niet, ben jij er zo 1 die altijd dicht op de voorligger moet rijden, op de snelwegen heb ik wel eens van die klevers dat ik denk, wil je mijn achterkant poetsen, hetzelfde wat je veel te vaak ziet, nog geen auto lengte er tussen

Ikzelf probeer altijd voldoende afstand te houden, en als het moet gaat het gas iets los om die te krijgen, en raar maar waar, ik kom ook overal waar ik heen moet en zonder stress.

 

En in de bebouwde kom lukt het ook prima, gewoon niet 50 willen rijden als de rest 45 hard zat vind.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Doornekamp33:

 

 

 

 

 

Hoezo niet, ben jij er zo 1 die altijd dicht op de voorligger moet rijden, op de snelwegen heb ik wel eens van die klevers dat ik denk, wil je mijn achterkant poetsen, hetzelfde wat je veel te vaak ziet, nog geen auto lengte er tussen

Ikzelf probeer altijd voldoende afstand te houden, en als het moet gaat het gas iets los om die te krijgen, en raar maar waar, ik kom ook overal waar ik heen moet en zonder stress.

 

En in de bebouwde kom lukt het ook prima, gewoon niet 50 willen rijden als de rest 45 hard zat vind.

 

 

 

 

 

Nee hoor, ik heb een hekel aan bumperklevers.

Maar als ik ruim afstand houdt, dus die 2 sec regel.......duikt er altijd wel weer een malloot tussen zodat mijn veilige ruimte gelijk weer weg is !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ooit een keer met een Actros op de A4 tussen Rotterdam en Delft een hartverzakking gekregen. Ik kende de Actros niet goed en hoorde ineens een onbekend pingeltje. Ik keek naar mijn dashboard en terwijl ik een rood scherm zag ging dat ding al in de ankers. Gelukkig ben ik best snel en heb ik weer gas gegeven, maar dit kwam dus door een viaduct.

 

Dus ja, je kunt bij tijd en wijle verrast worden. Het houdt je scherp zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden