Spring naar bijdragen
  • 0
funtrucker

autobahnhellingen

Vraag

Ik vraag mij af wat nu de steilste autobaanhelling(en) is of zijn in Duitsland?

Ik kan mij de 7 voor de geest halen en dat dat 20 jaar geleden met toen al 430 pk niet zo heel vlot ging.

Hoe snel gaat er tegenwoordig zulks op en af, volle bak wel te verstaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

• 0

De 8 van Karlsruhe naar Munchen was ook pittig 25 jaar geleden met 280 pk en een totaalgewicht van 40 ton.

Pforzheim en de Aichelberg wat ik me zo nog voor de geest haal, met 20 a 25 kmpu omhoog op de steilste stukken.

bewerkt door Kiepenboer
foutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 minuut geleden zei Kiepenboer:

De 8 van Karlsruhe naar Munchen was ook pittig 25 jaar geleden met 280 pk en een totaalgewicht van 40 ton.

Pforzheim en de Aichelberg wat ik me zo nog voor de geest haal, met 20 a 25 kmpu omhoog op de steilste stukken.

Klopt zijn ook pittig........als je bij Karlsruhe de bocht om komt vanaf de 5 de 8 op denk je soms ....fuck val helemaal stil.......tis al beter geworden daar met de wegomleggingen daar.

Als ik het goed begrepen heb willen de duitsers in nieuw aan te leggen gedeeltes max 4% helling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
46 minuten geleden zei josimo:

Als ik het goed begrepen heb willen de duitsers in nieuw aan te leggen gedeeltes max 4% helling

Ben al lang niet meer over het stuk vanaf Stuttgart ri Ulm gereden, maar dacht dat de aichelberg een heel stuk vlakker is geworden.
Daar was men jaren geleden al mee bezig en daar zijn nogal wat cubs zand verplaatst:D

Tijdje terug wel van Karlsruhe naar Stuttgart, hahaaha maar toen gaf 1 van de 6 zuigers maar 80% vermogen:(
Het mooie was dat ik een collega met een vrij nieuwe Daf nog makkelijk bij kon houdenLOL
Wel geluk gehad dat de motor niet helemaal in de soep is gelopen.

Ben uiteindelijk wel op het los adres gekomen en daar kwam een monteur van Scania ff checken, en mocht geen meter meer rijden, ook niet naar de 7 km verderop gelegen Scania garage.
Ben de dag erop met 2 vertegewoordigers van de broederij mee terug naar huis gegaan en die man van de Scania heeft hem naar zijn garage gesleept.

Bus en zuiger eruit en nieuwe erin en het apparaat loopt weer als een zonnetje:ok:

bewerkt door Kiepenboer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
11 uur geleden zei funtrucker:

Ik vraag mij af wat nu de steilste autobaanhelling(en) is of zijn in Duitsland?

Ik kan mij de 7 voor de geest halen en dat dat 20 jaar geleden (...)

11 uur geleden zei josimo:

We hebben het over autobaan Josimo. Niet over binnendoor...
Ik denk dat je met 6% tot hooguit 8% stijging of daling in het Europese hoofdwegennet al een heel eind in de richting zit, uitzonderingen misschien daargelaten.

Ook met zo'n helling van 6 of 8% heb je het gevoel dat je op een gegeven moment ergens stil komt te staan met een ton of 25 geladen...
Als je zoals onze Poolse collega in jou voorbeeld met 40 ton een klim wil bedwingen van 25%, dan kun je je afvragen wat men daar deed op dat moment, of dat men ergens toch een gebrek aan inzicht heeft en niet de intentie gehad heeft om eerder te stoppen en te keren.

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=18381

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
49 minuten geleden zei Dokus:

Wij beginnen en eindigen de rit altijd met een 24% helling.
Oké geen Duitse autobahn maar vaak best wel lastig.

Da's een stukje van nog geen 50 meter als je bij jullie de plaats afrijd..:D
Wel vanuit stilstand, dat kan inderdaad lastig zijn.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden