Spring naar bijdragen
Murphy

Girteka heeft grote plannen

Recommended Posts

Onze grote vriend uit Litouwen heeft grote plannen.

Van 10.000 naar 20.000 chauffeurs en dat alles binnen 3 jaar…...

https://www.at.no/artikler/girteka-skal-oke-fra-10-000-til-20-000-sjaforer/443050

En dan in een ander artikel lezend dat zei de prijzen naar boven bijstellen als gevolg van schaarste aan chauffeurs en daarom hogere loonkosten.

http://www.tungt.no/transportmagasinet/girteka-setter-opp-prisene-6660441

En verder lezend dat Termo Transit 100% eigedom is geworden van deze reus uit Litouwen….

http://www.tungt.no/transportmagasinet/girteka-vokser-i-danmark-og-norge-3740237

Nou weet ik het niet zeker, maar zijn daar al die boze forumleden naar toe gegaan?

En schamen zich nu voor hun nieuwe werkgever?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Murphy:

En verder lezend dat Termo Transit 100% eigedom is geworden van deze reus uit Litouwen….

(...)

Nou weet ik het niet zeker, maar zijn daar al die boze forumleden naar toe gegaan?

En schamen zich nu voor hun nieuwe werkgever?

Nee, volgens mij niet hoor.
Kalakuski ofwel Willem reed toen al bij Thermo Transit en is ter eigen bescherming verwijderd, terecht of onterecht doet er nu niet toe.
Nal rijd ook in die regionen, weet niet of dat ook bij Thermo Transit is, RobNiat heeft een paar weken in Finland gereden maar is nog steeds gewoon actief lid hier, en voor de rest kan ik geen boze forumleden bedenken die hun heil daar zijn gaan zoeken? :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik rijd zelf op Scandinavië en kom deze mensen veel tegen van Girteka. Het grappige is dat je dit bedrijf, vooral in het Noorden, heel vaak voorbij hoort komen in allerlei zeer uiteenlopende onderwerpen. Zo was ik ooit op zoek naar een 2e hands Volvo. Ik kwam bij "Class Trucks" terecht nadat ik op de website van Girteka had gelezen dat ze al hun verkopend materieel via hun verkopen. Class Trucks blijkt door meerdere landen in Europa gevestigd te zijn, zo ook Nederland. Het gekke was dat alle Volvo trekkers om en nabij de jaar oud waren en rond de 100.000km erop hadden zitten. De prijs lag gemiddeld rond de €80.000,-. Wat helemaal geen slechte prijs is voor een Volvo van een jaar oud, gezien ze nieuw rond de €105.000,- zijn. Ik heb mij toen door een verkoper laten vertellen dat Girteka hier veel aan verdient. Ze plaatsen een gigantische order van 1000 trucks, en krijgen hierdoor fikse korting. Zij betalen dus per trekker ook zo'n €80.000,-.. nieuw! Vervolgens rijden ze er een jaar mee, draaien er dus een mooie omzet mee, en verkopen ze hem weer voor de zelfde prijs. Geen afschrijving, niks. Pure winst. 

Ik ben kortgeleden in gesprek geraakt met een chauffeur van Girteka uit Letland, en die vertelde dat Girteka eigenlijk een Russisch bedrijf is. Hier zitten Russische investeerders achter. Met andere woorden: Rusland verdient op deze manier gigantisch veel geld aan de EU, maar stimuleren hierdoor ook veel charters en kleine bedrijven om met een lager bedrag een nagenoeg nieuw en goed onderhouden vrachtwagen te kopen. Of de EU hiervan op de hoogte is? Vast wel. Of ze het erg vinden? Denk het niet. Ook de EU heeft hier een mooie stuk van de taart. 

Daarbij ben ik vergeten te vertellen dat Class Trucks hoogstwaarschijnlijk van Girteka zelf is, maar dat ze het natuurlijk niet onder Girteka gaan verkopen. De Volvo zou dit namelijk nooit willen. Wel erg toevallig dat ze Class Trucks op hun eigen website promoten en dat ze door heel Europa zitten. 

bewerkt door Xhavefunx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Xhavefunx:

Ik ben kortgeleden in gesprek geraakt met een chauffeur van Girteka uit Letland, en die vertelde dat Girteka eigenlijk een Russisch bedrijf is. Hier zitten Russische investeerders achter.

UAB Girteka Logistics is een logistiek bedrijf gevestigd in de stad Vilnius ( Litouwen ). Het werd in 1996 opgericht door Mindaugas Raila (* 1972) en heeft zakenpartners in de Baltische staten , Rusland , Wit-Rusland en West-Europa. De Girteka Group biedt werk aan meer dan 7.100 mensen, waarvan 90% chauffeur is. [2] Het bedrijf behoort tot de groep Me Investicija .

Bron:https://de.wikipedia.org/wiki/Girteka

UAB Me Investicija is een Litouwse dienst groep in de transportsector .

De Groep biedt transport-, logistieke en reparatiediensten . Met de vastgoedontwikkelaar AB Hanner is de groep van plan een logistiek centrum in Sint-Petersburg te bouwen via de bedrijven "Shushary investicija", "ME Holding NT" en "Proterma" . [1]

2012 een omzet van 1061000000 realiseerde het bedrijf een litas en een nettowinst van 53.532.000 litas. Het bedrijf bezit 34 dochterondernemingen. Een van hen is een van de grootste transportbedrijven, de Girteka . In 2012 had de groep 3318 werknemers.

90% van de aandelen van ME investicija zijn eigendom van Mindaugas Raila , de rest is van Edvardas Liachovičius (2011). [2] Bestuurder is Laurynas Kuzavas, de holding biedt werk aan 19 mensen (2013). [3]

Bron:https://de.wikipedia.org/wiki/Me_Investicija

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-10-2018 om 11:33 zei Xhavefunx:

die vertelde dat Girteka eigenlijk een Russisch bedrijf is. Hier zitten Russische investeerders achter.

Waaronder de echtgenote van de burgemeester van Moskou. Dus indirect Putin.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden