zoetwatermatroos 576 Bericht rapporteren Geplaatst 8 augustus 2018 Weet iemand waarom dit sterretje in het display staat? Het staat bij een nachtrust, daar kan ik mij nog een voorstelling van maken dat het * er bij staat. Maar waarom het bij een langere "pauze" er bij staat? Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites
Showfeur 387 Bericht rapporteren Geplaatst 8 augustus 2018 Het komt er te staan bij een pauze langer dan een uur, lees ik hier: 1 zoetwatermatroos klikten hier op Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites
Pierre 9986 Bericht rapporteren Geplaatst 8 augustus 2018 (bewerkt) Het lijkt inderdaad te maken te hebben wanneer een pauze 1 uur of langer heeft geduurd. Kan het misschien ook te maken hebben met het type tachograaf? Mijn vorige VDO -de nieuwere versie met de 29 seconden mogelijkheid- geeft deze sterretjes namelijk niet weer. (rechts) Mijn huidige VDO -de oudere versie- doet dat inderdaad wel wanneer de tachograaf minimaal 1 uur of langer op het bedje heeft gestaan. (links) Volgens Sindaco heeft het te maken met rijtijd-onderbreking (< 1 uur) of rust (> 1 uur). Hoe men het wil noemen -pauze, rust of onderbreking- maakt verders niet uit. Of je 15-30 min., 45 min. of 7 uur stil hebt gestaan, je kan weer 4½ uur sturen en zal ergens op de dag toch weer minimaal 9 uur aan de kant moeten. Op 27-6-2008 om 21:12 zei Gast sindaco: alle onderbrekingen van de rijtijd korter dan 1 uur wordt gezien als rijtijdonderbreking. alles wat langer is dan 1 uur wordt gezien als rust en daarom komt het sterretje pas na een tijdslimiet van 1 uur er achter te staan. wij noemen dat wel rust of pauze , maar het is technisch gezien een rijtijdonderbreking. ( alles dus korter dan 1 uur ) 8 augustus 2018 bewerkt door Pierre 1 zoetwatermatroos klikten hier op Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites
schoenenreus 688 Bericht rapporteren Geplaatst 9 augustus 2018 Heb jij zoveel tijd om te slapen de hele dag @Pierre? Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites
Pierre 9986 Bericht rapporteren Geplaatst 9 augustus 2018 55 minuten geleden zei schoenenreus: Heb jij zoveel tijd om te slapen de hele dag @Pierre? Tegenwoordig 'n stuk minder. Maar nog steeds meer dan genoeg! 2 road train en schoenenreus klikten hier op Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites
zoetwatermatroos 576 Bericht rapporteren Geplaatst 11 augustus 2018 Op 8-8-2018 om 22:43 zei Showfeur: Het komt er te staan bij een pauze langer dan een uur, lees ik hier: Aha "duidelijk" . Zoek functie niet goed gebruikt door mij. Deel dit bericht Link naar bericht Deel via andere websites