[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Salaris correct?


Charrlot

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Mijn vriend werkt sindskort als internationaal chauffeur waarbij hij gemiddeld 3/4 nachten per week van huis is.

Hij is ingeschaald in D3 en zijn salaris ligt gemiddeld zo rond de 3.250 netto. Nu heb ik op een aantal forums een salaris van 4 á 5000 euro voorbij zien komen. Wordt hij nu zwaar onderbetaald of zijn dit banen waarbij je de hele maand van huis bent?

gr.

bewerkt door Charrlot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

3250€ Lijkt mij helemaal niet zo slecht voor D3.

Veel chauffeurs zitten in D6 of zelfs in E7, dan zal je met diezelfde uren en overnachtingen wel in de buurt van de €4000 kunnen komen.

€5000 lijkt mij echter extreem veel, en nauwelijks haalbaar als je binnen de rijtijden wil blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

€ 2141,52 bruto per 4 weken, voor 40 uur per week.

 

https://www.janverver.nl/senior/de-content/uploads/2018/01/TLN-Functieloonschalen-per-1-januari-2018.pdf

 

Nou, € 48,00 verblijfskosten per nacht..

 

Ik vind het knap om dan met 3250 netto thuis te komen .. zal wel op zondagmiddag weg wezen zijn.. en zaterdag, einde ochtend, thuis komen?

 

Ik denk dat op bepaalde forums bruto lonen als 'netto' voorgespiegeld worden.. inclusief vakantiegeld zeker..:p

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hij heeft uitbetaling per maand. Werkt gewoon doordeweeks en komt vrijdagavond vaak wel laat thuis, heel soms op zaterdagochtend maar dit is eerder uitzondering dan regel. Hij rijdt maximaal met uren en vaak nog wat extra door laden/lossen etc. Rijdt ongeveer tot polen/hongarije/frankrijk. Enne is excl vakantiegeld 

bewerkt door Charrlot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 uur geleden zei Charrlot:

Hallo,

Mijn vriend werkt sindskort als internationaal chauffeur waarbij hij gemiddeld 3/4 nachten per week van huis is.

Hij is ingeschaald in D3 en zijn salaris ligt gemiddeld zo rond de 3.250 netto. Nu heb ik op een aantal forums een salaris van 4 á 5000 euro voorbij zien komen. Wordt hij nu zwaar onderbetaald of zijn dit banen waarbij je de hele maand van huis bent?

gr.

 

geef eens een link naar die forums?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kan ik zo snel even niet vinden maar zag het als eerst op indeed staan onder bepaalde vacatures en daarna beetje gaan zoeken op het wereldwijde web. Maar jullie geven allemaal al aan dat 5000 niet realistisch is en dat hij netjes verdiend. Dat wilde ik even weten, niet dat ik vriendlief hele week kwijt ben terwijl ie zwaar onderbetaald wordt😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 minuten geleden zei jean:

3250 netto,is dat zonder onkosten vergoeding?

das dan een zeer net maandsalaris volgens mij. lang geleden dat ik dat verdiend heb (netto he)

 

 

Is volgens TS met 3 a 4 overnachtingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Charrlot:

 

Mijn vriend werkt sindskort als internationaal chauffeur 

 

31 minuten geleden zei Pierre:


Correct en tevens juist.

Ik bedoelde eigenlijk "wie laat zich in deze tijd in dat werk voor het karretje spannen voor D3"
Het zal misschien met leeftijd of ervaringsjaren te maken hebben, dat zou mogelijk kunnen zijn.

De inleiding van TS is duidelijk.....

 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


"Mijn vriend werkt sindskort als internationaal chauffeur waarbij hij gemiddeld 3/4 nachten per week van huis is.

Hij is ingeschaald in D3 (...)"

Dat zegt mij eigenlijk niet zo heel veel. In de regel gaan er toch een tijd aan vooraf voordat iemand aan een carrière als "internationaal chauffeur" begint. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen die koud hun rijbewijs hadden en gelijk de grote baan opgingen zonder enige ervaring.
Daarmee verwacht ik dus dat hij al wel een jaar of misschien aantal jaren ervaring heeft.

Dan nog kan je beginnend internationaal chauffeur zijn.....

hij zal bijvoorbeeld maar een paar jaar op een bakwagen in de regio hebben gezeten......

 

ik zelf ging pas na 28 jaar beroepsmatig de grens over. Was ik toch ook weer een beetje beginnend..... 

maar wat is er tegenwoordig zo een verschil tussen binnenland en buitenland als je over Europa praat. 

Geen grensformaliteiten meer. 

Overal tanken met 1 pas dus geen zak met geld meer nodig. 

De weinige verschillen in verkeersregels. 

Hoogstens een taalbarriere......

(maar daar kan je ook in Nederland tegenaan lopen🙀)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:


Correct en tevens juist.

Ik bedoelde eigenlijk "wie laat zich in deze tijd in dat werk voor het karretje spannen voor D3"
Het zal misschien met leeftijd of ervaringsjaren te maken hebben, dat zou mogelijk kunnen zijn.

Dat denk ik ook,het baasje zal eerst de kat uit de boom kijken alvorens de hoofdprijs te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
14 minuten geleden zei Murphy:

Op het www is zeker de laatste versie van de CAO te vinden. Daar vindt ook jij wel het antwoord. Maar als je het mij vraagt zit ie wel aardig met dat loon....

 

Inderdaad ... met wat laad los uren ...... advies is wel niet aan de stamtafel gaan zitten anders verdien je altijd te weinig LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op een week vertrek Maandag 5.00 uur en retour vrijdagavond 22.00 heb je al 225 euro verblijfskosten vergoeding volgens de site van Jaclang

Dus hij hep al 1000 euro verblijfskosten, en kweet niet hoeveel uur hij maakt maar dan is zijn salaris 2250 per maand, of ben ik nu gek??

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

Op een week vertrek Maandag 5.00 uur en retour vrijdagavond 22.00 heb je al 225 euro verblijfskosten vergoeding volgens de site van Jaclang

Dus hij hep al 1000 euro verblijfskosten, en kweet niet hoeveel uur hij maakt maar dan is zijn salaris 2250 per maand, of ben ik nu gek??

Een beetje wel ja want 4 x 225 is 900..............🙀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Pierre:


Nemen we er dit bij, 3 tot 4 nachten per week, dan zou hij b.v. pas op dinsdag vertrekken en op vrijdag thuiskomen,

Of hij is tussendoor een nachtje thuis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:

2. Er word nergens door T.S. over 'netto' gesproken

 

Eh, staat er toch echt, Pierre. Laatste woord. ;)

 

21 uur geleden zei Charrlot:

Hallo,

Mijn vriend werkt sindskort als internationaal chauffeur waarbij hij gemiddeld 3/4 nachten per week van huis is.

Hij is ingeschaald in D3 en zijn salaris ligt gemiddeld zo rond de 3.250 netto

Tja, je berekening zal best reëel kunnen zijn.. 

Verblijfskosten zullen er toch wel gemaakt worden.. al zijn het de ingrediënten voor de te koken maaltijden door de vrouw. :D

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
59 minuten geleden zei Durashift:

oh jee.. dat wordt verteren in de kroeg. :D

Ook dat mocht hij willen😂 helaas magnetron maaltijdjes die hij zelf in het weekend heeft gemaakt, jup we zijn geemancipeerd🤘🏻 En als ie geluk heeft kan ie mijn ingevroren restjes eten(zo ben ik dan ook wel weer haha) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 uur geleden zei Pierre:


Ik hoop toch écht dat je dit niet serieus meent?
Ben benieuwd hoe lang hij dat zo vol wil gaan houden, z'n 'internationale carrière' zal geen lang leven beschoren zijn op deze manier denk ik zo...;)

 

 

Och ken ze die alle autohofen en routiers weten te zitten als je ze geloven moet en 5x per week uit de magnetron eet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden