[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Afslag gemist


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

LOLIk reed vanmorgen ook de afslag voorbij, maar da was nie zoon probleem.
Reed stijl rechtdoor Brussel in vanaf A12 Antwerpen, door dat een chauffeur van de opdrachtgever belde dat er een weg afgesloten  was ivm kermis
En dak bij  de bordjes max 10 ton gewoon door moest rijden,

Ik zeg Willy, da doen we toch altijd in Belgie, want anders geraken we nooit op ons losadresLOL

  • Like 4
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Pierre:


Inderdaad, goede vraag...

 

De chauffeur.

 

De begeleider is er voor de veiligheid van het overige verkeer. Dat de klunzen die er achter reden voortaan gewoon lekker het verkeer moeten gaan regelen op een kruispunt lijkt me duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
De chauffeur.
 
De begeleider is er voor de veiligheid van het overige verkeer. Dat de klunzen die er achter reden voortaan gewoon lekker het verkeer moeten gaan regelen op een kruispunt lijkt me duidelijk.
Maar weet de begeleiders dan niet waar het heen gaat????
Die moeten de route toch ook weten???

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Jij zegt de chauffeur, Shompie...

Maar, is niet diegene die de route verkend heeft (chauffeur of wie dan ook verantwoordelijk)?

Lijkt mij dat dit soort jongens niet zomaar op de bonnefooi rondrijden...

Maar, inderdaad, indien routeboek aangeeft: rechtdoor en de chauffeur gaat rechtaf…. :stom:

Maar, met zulk transport, rijdt er geen begeleider VOOROP???

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Murphy:

Jij zegt de chauffeur, Shompie...

Maar, is niet diegene die de route verkend heeft (chauffeur of wie dan ook verantwoordelijk)?

Lijkt mij dat dit soort jongens niet zomaar op de bonnefooi rondrijden...

Maar, inderdaad, indien routeboek aangeeft: rechtdoor en de chauffeur gaat rechtaf…. :stom:

Maar, met zulk transport, rijdt er geen begeleider VOOROP???

 

 

Boven de 50 meter moeten er in Nederland 2 begeleiders bij zitten. Ik weet niet of ze in Congo mochten rijden. Maar het transportbedrijf heeft de vergunning met de route. De chauffeur heeft hem in de auto. Voor de begeleider lijkt het me handig als hij de route kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Voor de begeleider lijkt het me handig als hij de route kent.

officieel als het vervoer vergunningsplichtig is dan moet er een vergunning zijn voor de begeleiders om hem over die route heen te begeleiden.

 

Verder idd boven de 50m moeten er twee begeleiders zijn, en wanneer je als spitser begeleid moet je de route in jouw voertuig aanwezig hebben in een draaiboek. 

 

Maar in feite is het altijd een samenwerking tussen chauffeur en begeleiders en bij zoals alle werkzaamheden gaat er wel eens iets mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, ik zag dit dus staan vanochtend, iets na 11 uur). Stonden wel 3 begeleidingswagens bij..

 

Geen idee waar men vandaan kwam? Bestemming zal wel HvH moeten zijn?

 

Is de kromming i.c.m. beperkte bodemvrijheid een beletsel voor het nemen van tunnels?

Want anders lijkt mij dat het in- en uitrijden van de Thomassentunnel gewoon mogelijk is.. en dan een rondje maken op de Maasvlakte om te keren.. toch?

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Doornekamp33:

Dat mag niet op een snelweg, maar doorrijden is ook geen optie als ik het goed zie waar ze staan.

 

Maar met hulp van Rijkswaterstaat en de rijkspolitie mag dat wel.

Als de snelweg geblokkeerd is vanwege een ongeval worden vaak zat auto's via de vluchtstrook tegen het verkeer in teruggeleid naar een afrit

 

Heb zo'n vermoeden dat de snelweg nu toch ook al geblokkeerd is dus veel verkeer zal er niet meer achterop komen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Oh, maar dan wel laag genoeg voor alle viaducten op de A20??

 

Dit span stond niet op de snelweg. Het had de A15 misschien wel verlaten.. dat weet ik niet.

Ik zag dit dus staan zoals op de foto, dus de toerit naar de A15, net na de bocht en voor de tunnel.  Tegenover de autoterminal van CRO. (vh Broekman)

 

Op de plek waar al die rijplaten gelegd zijn.. stonden de gele begeleidingsbusjes.. de politie Passat en nog wat 'betrokkenen'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Maar met hulp van Rijkswaterstaat en de rijkspolitie mag dat wel.
Als de snelweg geblokkeerd is vanwege een ongeval worden vaak zat auto's via de vluchtstrook tegen het verkeer in teruggeleid naar een afrit
 
Heb zo'n vermoeden dat de snelweg nu toch ook al geblokkeerd is dus veel verkeer zal er niet meer achterop komen
Dat is in noodgevallen, en dan moet de snelweg ook nog eens helemaal afgesloten zijn achter het ongeval, en dat is in deze niet het geval, dit is meer eigen schuld, dus je wacht maar tot de oplossing er is, in dit geval wat rijplaatjes zodat ze door kunnen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

RWS maakt er ook een potje van.

 

Een goedkopere oplossing is het span achteruit over de weg laten gaan tegen het verkeer in onder een afzettng in de nacht. Maar daar gaat dan en precedentwerking vanuit en dat wil men voorkomen.

Een tweede is dat een weg alleen mag worden afgezet/afgesloten als er geen andere oplossing is, en die is er al is hij duurder. 

 

Marco of Shompie zullen mijn volgende uitspraak kunnen ontkrachten of beamen,...... en hier stop ik omdat ik net nieuwe beelden zie.

Wat ik wilde zeggen is dus gebeurt, vanaf de oprit zijn rijplaten gelegd en het geheel is achteruit gemanuvreerd en heeft zijn weg kunnen vervolgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden