[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mooy


Recommended Posts

3 minuten geleden zei andremast:

Toch vraag ik mijzelf weleens af hoe zo'n bedrijf zoals mooy(en andere)die als een gezond en goed bedrijf bekend staat/stond in een paar jaar tijd failliet gaat.
Mismanagement misschien?

 

Het gaat al heel lang niet goed met dit bedrijf. Ik denk al langer dan 10 jaar, ik denk dat de topic starter hierover meer kan vertellen :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeurs gewond achter laten en hun bezittingen opslaan voor verkoop heeft het toch niet kunnen compenseren.

Moet je maar doen met chauffeurs die prive kind aan huis zijn bij diverse van je opdrachtgevers, Mooy Logistics  is al jaren rot tot op het bot. 

 

Ik ga een vreugde borrel inschenken en laat een traantje voor bijna alle betrokkenen.

bewerkt door DAFne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laten klappen en dan lekker daarna doorgaan onder een nieuwe naam en sommige mensen neem je mee en de "dure" moeten op zoek naar een andere hobby. Of je gooit iedereen er gewoon uit. En start fris en fruitig, alsof er niks gebeurt is. Er is al belangstelling....goh....verrassend...

 

https://www.ad.nl/gouda/waddinxveens-transportbedrijf-mooy-failliet-260-ontslagen~a3aa66ff/

bewerkt door Gamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎16‎-‎8‎-‎2018 om 19:17 zei Gamer:

Laten klappen en dan lekker daarna doorgaan onder een nieuwe naam en sommige mensen neem je mee en de "dure" moeten op zoek naar een andere hobby. Of je gooit iedereen er gewoon uit. En start fris en fruitig, alsof er niks gebeurt is. Er is al belangstelling....goh....verrassend...

 

https://www.ad.nl/gouda/waddinxveens-transportbedrijf-mooy-failliet-260-ontslagen~a3aa66ff/

 

 

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Mooy stond al jaren op de rand van omvallen maar aangezien de banken er met zoveel geld in zaten ondertussen is de boel overeind gebleven. HZ heeft heel slim voor een vermoedelijk niet heel hoog bedrag een meerderheidsbelang genomen zodat ze de touwtjes in handen hadden, zodoende hebben ze rustig rond kunnen kijken wat wel of geen geld oplevert en dus niet rendabel is en afgestoten moet worden. Ik ben ook geen voorstander van het maar failliet gaan en dan doorstarten of overgenomen worden maar zo zit de nederlandse wetgeving nou eenmaal in elkaar en biedt dus deze mogelijkheid aan ondernemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Zou een bedrijf op die manier willen investeren ? Ik vroeg me al af waarom HZ zijn vingers er aan wil branden als het al zolang slecht met Mooy ging. Dat er  onvrede was onder de chauffeurs was mij wel bekend, de chauffeurs die ik onderweg wel eens sprak waren nu niet echt positief  zal ik maar zeggen.  ( AL heb je bij elk bedrijf natuurlijk negatievos werken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/doorstart-transportbedrijf-mooy-logistics/ar-BBMIhj6?ocid=spartandhp

 

Bron: De Telegraaf

 

Transportbedrijf Mooy Logistics maakt een doorstart. Het grootste deel van de activiteiten van het eerder deze maand failliet gegane bedrijf worden overgenomen door het Oostenrijkse Gartner. Een distributiecentrum in...

 

 

bewerkt door Marotrans
Stukkie tekst en bron toegevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/doorstart-transportbedrijf-mooy-logistics/ar-BBMIhj6?ocid=spartandhp
 
Bron: De Telegraaf
 
Transportbedrijf Mooy Logistics maakt een doorstart. Het grootste deel van de activiteiten van het eerder deze maand failliet gegane bedrijf worden overgenomen door het Oostenrijkse Gartner. Een distributiecentrum in...
 
 
Is hij al uit de gevangenis dan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maandag de spulletjes over gooien in de groene MAN ( badslippers niet vergeten!),het Tjechische / Hongaarse / Roemeense kenteken op een kladje schrijven zodat je het niet vergeet en mooy verder karren :p.

 

.

bewerkt door EJD
  • Like 3
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei road train:

Dat is toch van donge uit dirksland die heeft ook een vinger in de pap :ja:

 

Daar valt gist toch ook onder :ja:

Van Dongen Dirksland is verkocht aan Gist,wat op zijn beurt weer onderdeel is/was van de Linde groep ( die gasboer)

Peeman behoort ,als dochter van v Dongen ook tot de Gist groep.( nog steeds dacht ik)

 

Zover ik begrijp is v Dongen dat VDH begonnen( wie weet,met t geld wat hij voor v Dongen transport aan Gist gevangen heeft :D),maar  heeft totaal niks met Gist of v Dongen transport Dirksland te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Dongen had al jaren geleden de tent verkocht (samenwerking noemde die dat) om te kunnen uitbreiden, en idd ook Peeman hoorde daarbij, en nog iets in het Westland, kan effe niet op de naam komen, die is Mera begonnen na onvrede, iets met gouden kettingen en een stamtafel op de boot.

Toen men besloot om 1 naam te gaan voeren was van Dongen daar niet zo blij mee, die is er toen uitgestapt, en zeg nu zelf, hoe vaak zie je Gist nu rijden, minder vaak dan nu VDH, dus ik denk dat er een hoop klanten zijn meegegaan naar VDH.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei europeaan:

Mwaah,Twee panden,een zwik auto's en 250 mensen personeel.:ja: .

 

 

Het oorspronkelijke bedrijf Mooy?

 

Dan moet je toch maar eens met wat oud chauffeurs gaan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken een stel ex collega's die,na de overname van t restant van Fransen Transport door M Mooy,daar werken/gewerkt hebben.

Het "oorspronkelijke" M Mooy kwam uit De Lier,en is na een management buy out door Willem Sonneville( de directeur) in een stroomversnelling geraakt en is flink uitgebreid naar Waddinxveen en later,ook naar Hazeldonk.

Jammer dat Rik Bos hier verdwenen is die werkt er nog steeds part time,die heeft maar zat"inside information":D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden