[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
Heb al redelijk veel gelezen hier en ben eigenlijk op zoek naar wat inzichten mbt het volgende. Ik ben net 40 geworden en mijn huidige (kantoor)baan staat op het punt te eindigen. In mijn *ahum* "carriere" heb ik over het algemeen altijd functies gehad waarbij ik zijdelings met logistiek te maken had en ik heb aan het begin van mijn werkende leven zelf veel logistieke klussen gedaan met BE combi's en grote caravans op evenementen (heb dus BE en veel ervaring uit die tijd, aanhangertje achteruitsteken ben ik nog niet verleerd al snap ik ook wel dat dit niet te vergelijken valt met een CE combinatie). Dit heb ik altijd erg leuk gevonden en ben dus aan het overwegen om chauffeur te worden. Verder ben ik vrijgezel en heb een huis in Amsterdam waar wel gewoon de hypotheek op betaald moet worden. Ik ben niet bang van hard werken en uren maken en heb die mogelijkheid ook gezien mijn burgerlijke staat.
Een aantal vragen die ik heb en waar ik niet direct een antwoord op kan vinden:
- Stel ik haal mijn C en code 95 om mee te beginnen. Is het aan te raden dit via een werkgever te doen of zelf te betalen (ik zag dat een aantal werkgevers schermen met betaalde opleiding met baangarantie? Even snel gezocht kost me dit tussen de €3000 - €4000. Klopt deze inschatting qua kosten?
- Ik heb mijn papieren binnen en ga ergens aan de slag als bakwagen chauffeur, bijvoorbeeld in de horeca distributie. Ervaring opdoen en dan na 1 of 2 jaar CE erachteraan. Wat is in grove lijnen een realistisch startsalaris en een salarisverwachting voor de paar jaar daarna? Ik vind het geen probleem om in eerste instantie een behoorlijke stap achteruit te doen qua inkomen (uiteindelijk is het een soort omscholing natuurlijk) maar zoals gezegd moet de hypotheek wel gewoon betaald worden. Ik heb gekeken naar de CAO en de daarbij behorende schalen maar daar ben ik onvoldoende mee bekend om daar een inschatting op te maken. Kom je als beginnend chauffeur bakwagen binnenland bijvoorbeeld altijd in schaal D0 binnen? En zijn de salarissen zoals in de tabellen staan op basis van 40 uur, dus overwerk komt daar nog bij?
Ik ben sowieso van plan om zeer binnenkort een intake bij een rijschool te doen zodat ik wellicht een betere inschatting van de kosten heb. Iemand een aanbeveling in of rondom Amsterdam?
En dan nog een wat aparte vraag. Ik ben 2.05m lang. Stel dat ik ook ooit internationaal wil gaan rijden. Pas ik in dat mandje? ;-)
Ik hoop op enige inzichten vanuit de ruime ervaring die zich hier op het forum bevindt en dank jullie alvast bij voorbaat voor de wijze raad.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
pieterAMS
Beste dames en heren chauffeurs,
Heb al redelijk veel gelezen hier en ben eigenlijk op zoek naar wat inzichten mbt het volgende. Ik ben net 40 geworden en mijn huidige (kantoor)baan staat op het punt te eindigen. In mijn *ahum* "carriere" heb ik over het algemeen altijd functies gehad waarbij ik zijdelings met logistiek te maken had en ik heb aan het begin van mijn werkende leven zelf veel logistieke klussen gedaan met BE combi's en grote caravans op evenementen (heb dus BE en veel ervaring uit die tijd, aanhangertje achteruitsteken ben ik nog niet verleerd al snap ik ook wel dat dit niet te vergelijken valt met een CE combinatie). Dit heb ik altijd erg leuk gevonden en ben dus aan het overwegen om chauffeur te worden. Verder ben ik vrijgezel en heb een huis in Amsterdam waar wel gewoon de hypotheek op betaald moet worden. Ik ben niet bang van hard werken en uren maken en heb die mogelijkheid ook gezien mijn burgerlijke staat.
Een aantal vragen die ik heb en waar ik niet direct een antwoord op kan vinden:
- Stel ik haal mijn C en code 95 om mee te beginnen. Is het aan te raden dit via een werkgever te doen of zelf te betalen (ik zag dat een aantal werkgevers schermen met betaalde opleiding met baangarantie? Even snel gezocht kost me dit tussen de €3000 - €4000. Klopt deze inschatting qua kosten?
- Ik heb mijn papieren binnen en ga ergens aan de slag als bakwagen chauffeur, bijvoorbeeld in de horeca distributie. Ervaring opdoen en dan na 1 of 2 jaar CE erachteraan. Wat is in grove lijnen een realistisch startsalaris en een salarisverwachting voor de paar jaar daarna? Ik vind het geen probleem om in eerste instantie een behoorlijke stap achteruit te doen qua inkomen (uiteindelijk is het een soort omscholing natuurlijk) maar zoals gezegd moet de hypotheek wel gewoon betaald worden. Ik heb gekeken naar de CAO en de daarbij behorende schalen maar daar ben ik onvoldoende mee bekend om daar een inschatting op te maken. Kom je als beginnend chauffeur bakwagen binnenland bijvoorbeeld altijd in schaal D0 binnen? En zijn de salarissen zoals in de tabellen staan op basis van 40 uur, dus overwerk komt daar nog bij?
Ik ben sowieso van plan om zeer binnenkort een intake bij een rijschool te doen zodat ik wellicht een betere inschatting van de kosten heb. Iemand een aanbeveling in of rondom Amsterdam?
En dan nog een wat aparte vraag. Ik ben 2.05m lang. Stel dat ik ook ooit internationaal wil gaan rijden. Pas ik in dat mandje? ;-)
Ik hoop op enige inzichten vanuit de ruime ervaring die zich hier op het forum bevindt en dank jullie alvast bij voorbaat voor de wijze raad.
Gr. Pieter
Link naar opmerking
Deel via andere websites
37 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.