[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gelukkig


Gast grietje80

Recommended Posts

Ik hoop het dan maar. Maar in de meeste gevallen word er gewoon niet opgelet. Er staat niet zomaar opeens een bots absorber midden op straat he, op het moment dat je daar tegenaanrijd heb je al.wat gemist hoor....

 

Maar deze discussie is al zo vaak gebeurt, als zoiets een goedkope collega overkomt schreeuwen we moord en brand en als het een van "ons" gebeurd is hij onwel geworden. 

 

Het zal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah.....

 

Goed om te horen dat Harm ok is.

 

Erger vind ik, dat (gezien de foto) de locatie nog iets meer te denken geeft.

Als men op een punt komt, waar men geacht wordt te stoppen en dan alsnog de botsabsorber niet ziet.....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bestuurder heeft gewoon niet opgelet. Niets onwel of wat dan ook. Als Harm er niet had gestaan had het zomaar heel anders af kunnen lopen.

 

Gewoon rijbewijs afnemen en berechten. Geen  enkel excuus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei shompie:

Harm heeft de klap opgevangen....

 

De bestuurder die erop geklapt is moeten ze zijn rijbewijs afnemen.

Shompie reageert hier met voorkennis...

Vandaar deze reactie... hij wist hier dus al dat bestuurder van het busje wat er opgeklapt is niet onwel geworden was...

maar gewoon niet heeft opgelet..

Ik ben nog ff aan t puzzelen hoe ik de andere foto's  erbij kan zetten... 

 

Even geduld aub.

bewerkt door grietje80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei ayla:

Tsjah.....

 

Goed om te horen dat Harm ok is.

 

Erger vind ik, dat (gezien de foto) de locatie nog iets meer te denken geeft.

Als men op een punt komt, waar men geacht wordt te stoppen en dan alsnog de botsabsorber niet ziet.....

 

Groet Ron

Op dit punt was het niet nodig dat de auto zou stoppen maar gewoon met gepaste snelheid zou rijden uitwijken en verder rijden. 

 

Deze foto heb ik gemaakt op t moment dat het busje van de botsabsorber was bevrijd en de auto van Harm enkele  meters naar voren was gezet. Enkel en alleen om de berger ruimte te geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei lambiek:

Je bent heel erg kort door de bocht , Ron

Neej niet kort door de bocht...

 

Als Harm er niet had gestaan had t heel anders kunnen aflopen..

 

Mijn mening... de bestuurder van de bus heeft simpelweg niet zitten opletten.. als hij genoeg afstand had gehouden op zn voorganger had hij kunnen anticiperen..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50...

Als je 100 km/uur hebt breng je terug naar 70 km/uur

 

Bij een 80 km stuk breng je t terug maar 50km/uur

 

Dit stuk waar het is gebeurd is 80km/uur omdat je verkeerslichten naderd en een rotonde.. daarvoor en daarna is het een 100 km weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even mijn verhaaltje....

 

Vanmorgen bij het opdraaien van de verkeersborden was er al een idioot die mijn bloed wilde gebruiken om zijn auto te verven, vond ik geen goed idee en meneer droop af.

 

Een uur later, nog een beetje onder de indruk van dat autootje dat op een meter afstand stil stond, was het koffie tijd. Bots ongeveer 50m achter de boorwagen en wij bij de boorwagen aan de koffie. Toen reed er een touringcar langs met veel kabaal leek het en ik dacht dat hij een van de deuren niet goed gesloten had toen de man van het boren zei dat er iemand achterop was gereden. Ik dacht dat hij een geintje maakte maar toen ik realiseerde dat het werkelijkheid was ging bij mij alles op automatische piloot.in werking. Eerst Ferdie ( boormeneer ) gezegd 112 te bellen en de twee VKRs die ik mee had aan het werk gezet om de veiligheid te vergroten van ons. Want geloof het of niet iedereen reed met 80+ km/h voorbij, ook collega chauffeurs die zagen dat er een ongeval was. Tot 1 chauffeur van Wolter Koops ( ja met witte plaat ) de auto voor het witte puntstuk neerzette zodat de VKR's aan het werk konden. Daarna gelijk het slachtoffer checken die gaf aan dat er  niets was maar daar was ik niet gerust om. Omdat ik weet dat de meldkamer in eerste instantie Harderwijk zou aansturen voor een Ambu heb ik die gebeld dat we bijna voor de deur stonden van de post Zeewolde daar zijn ze dan ook vandaan gekomen.

 

Wat was de verklaring van de tegenpartij?:

Ik zag dat de bus de linkerrijstrook op ging en omdat ik deze weg ken dacht ik dat ik hem voor de rotonde nog wel rechts voorbij kon dus ik gaf gas. Maar ik reed echt niet harder dan 70/80 km/h. Mijn reactie was gelijk dat dat veel te hard was, "nee" zei hij je mag daar 80km/h. Hij heeft nooit het bord 50km/h gezien zo dicht heeft hij achter de bus gereden om hem maar voorbij te kunnen.

 

De borden stonden vanaf de rotonde Nijkerkerweg/Gooiseweg op de Gooiseweg richting Almere. In het eerste deel stonden borden J16/A01 50 tb60*90 "Rijdende Afzetting" na het puntstuk stonden dezelfde borden alleen met A01/70. De agenten die langs de file zijn gereden hebben zelfs de borden op snelheid kunnen lezen en hebben dat ook bevestigd in hun dagrapport. 

 

Ik kan wel 1 ding zeggen.... ik heb dit vaker meegemaakt maar toch toen ik thuis kwam en mijn vrouw daar in tranen zag dat er echt niets met mij aan de hand was kwam bij mij de schrik.

Maar ook het besef dat als mijn auto er niet had gestaan er nu doden te betreuren waren geweest. 

  • Like 10
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei HIT:

^^Ja en van "Ik ken de weg en die  neem ik altijd zo"......:zegtniets::kill:

 

 

Mentaliteit van die stumper...

 

"Ik wou er nog even snel rechts voorbij"  buiten dat hij dus met zijn ogen dicht aan het rijden is heeft hij ook met zijn oren dicht bij zijn theorie lessen gezeten. Anders had hij geweten dat je niet ff snel rechts in mag halen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei shompie:

Het lukt Grietje niet om de foto's te plaatsen. Hierbij...

IMG-20180831-WA0004.jpg

(...)

 

Aha.. dat (koerier/bezorg/montage) bedrijf uit Hoofddorp, zo te zien.

Sommigen daarvan hebben inderdaad wel een 'aparte' rijstijl.. zo wat ik ervan meemaakte rond hun standplaats...:rolleyes:

 

~~~~~~

 

Goed om te lezen dat de bestuurders oké zijn.

 

Qua schade.. is het alleen de bots vervangen of is ook het chassis van de MAN getroffen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

Mentaliteit van die stumper...

 

"Ik wou er nog even snel rechts voorbij"  buiten dat hij dus met zijn ogen dicht aan het rijden is heeft hij ook met zijn oren dicht bij zijn theorie lessen gezeten. Anders had hij geweten dat je niet ff snel rechts in mag halen.

 

 

 

Precies.. en hij had kennelijk ook gemist dat touringcars (in de meeste gevallen) 100 km/h mogen (sticker achterop).. dus qua snelheid winst was er weinig eer te behalen..

Maar goed, dan ging die touringcar wel op 't laatst naar links denk?

Want anders zou je toch wel zeggen dat ie de pijl had kunnen waarnemen.. en dan noodremming.. en met 80 meter stil staan?

 

2 uur geleden zei HIT:

Want geloof het of niet iedereen reed met 80+ km/h voorbij, ook collega chauffeurs die zagen dat er een ongeval was.

 

Ja, bizar eigenlijk. Ik zie eigenlijk ook maar weinig collega beroepchauffeurs ruimte maken bij pechgevallen op vluchtstroken,bijvoorbeeld.

Vanmiddag nog op de A15, net na de sluizen bij Tiel. ANWB auto.. deur op links gaat open van de pechauto.. ik kon niet naar links.. maar afremmen naar 70 en op de middellijn rijden kon wel..  Dat deed ik.. maar de kerel achter mij reed 'gewoon' zijn lijn.. :rolleyes::mad:

 

2 uur geleden zei HIT:

Tot 1 chauffeur van Wolter Koops ( ja met witte plaat ) de auto voor het witte puntstuk neerzette zodat de VKR's aan het werk konden.

 

:ok:

 

 

2 uur geleden zei HIT:

Bots ongeveer 50m achter de boorwagen en wij bij de boorwagen aan de koffie.

 

Dan stond je auto afgelopen dinsdag (middag uur) een stuk veiliger toen ik je tegenkwam.. van de weg af, op de ventweg na de rotonde..

Maar goed, toen waren de gaten geboord en al gevuld. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden