[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekrust.


DeDwerg

Vraag

  • Forumlid

Hallo, ik heb een vraag over het volgende. 

 

Zaterdag 2 september weer begonnen met werken, zondag vrij geweest 

Maandag, dinsdag woensdag en vrijdag ook werken, nu vraagt mijn werkgever of ik zaterdag 8 september ook kan. Maar dat komt toch niet goed met de 45 uur rust? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij kan het wel. Maar dan wel zondag en maandag de wekelijkse rust van 45 uur maken en voor eind derde week compenseren.

Je hebt 3 september 24 uur wekelijkse rust gemaakt. Dan mag je weer 6x 24 uur je ding doen. Na een verkorte wekelijkse rust altijd 45 uur rust. Voor eind derde week compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

DE wekelijkse rust moet je nemen na 6 periodes van 24 uur,en die kan op elk moment beginnen,dit is dus niet afhankelijk van kalenderdagen of weken,

Dat zijn alleen het aantal rijuren per twee weken,hiervoor moet je wel de kalenderweken aanhouden ( van maandag 0.00 uur tot zondag 24.00 uur

 

Als je dus zaterdag gewerkt hebt,en zondag niet heb je dus vanaf zaterdag einde werk tot maandag begin werk méér dan 24 uur vrij geweest,dit kun je wegschrijven als een"verkorte wekelijkse rust"

Als je dus maandag weer begint heb je weer 6 periodes van 24 uur ,dus tot zondag de week erop ,dan moet je wél een gewone wekelijkse rust maken,van 45 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

 

Je hebt 3 september 24 uur wekelijkse rust gemaakt. Dan mag je weer 6x 24 uur je ding doen. Na een verkorte wekelijkse rust altijd 45 uur rust. Voor eind derde week compenseren.

 

Het kan dus ook, dus dat is het probleem niet, als je zondag maar aan 45 uur rust begint.

En de compensatie van afgelopen weekend word Donderdag al gemaakt, want die werk TS niet volgens zijn bericht.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een vriendin was pas een weekend naar Barcelona geweest met de bus, de chauffeurs legden het een beetje uit hoe het werkt met pauze's en wissels icm. files.

Ze vond het maar ingewikkeld 😉

Nou zei ik daar heeft elke chauffeur elke dag mee te maken, een onverwachte file kan betekenen dat je je pauze op een kale parking moet doorbrengen terwijl een kwartier verder een koffietent zit.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden