[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Een rijtje praktische (ervarings) vragen.


Durashift

Vraag

  • Forumlid

Beste mensen, even een paar vragen naar aanleiding van mijn eerste week met meerdaagse ritten, het werken in de buitenlucht en het soepel maken van het materiaal zodat dat werken nóg iets aangenamer wordt.

 

 

Met welk product smeren jullie de ratels? Ik heb nu wat WD40 gespoten.. maar is na een regenbui al wel weer wat 'verdwenen' leek het wel.

 

Is er ook een (glij) middel om de bak van de rijplaten mee in te smeren.. zodat het metaal en metaal wat soepel met elkaar in contact staat, zeg maar? 

 

Wie heeft er ervaring met een goede regenoverall?

 

 

Alvast dank voor het meedenken / reageren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Bij mij zitten er kleine rolletjes in de bak waar de rijplaten in gaan dat werk t goed. Doen ze in Nijkerk waar die kassbohrs  van jullie in reparatie zijn .dus even vragen 

 

Voor de ratels van die witte spray 

 

En een regen overal is wel lekker als je dr veel moet laden maar zoals jij hier 1 daar 1 ist niks beter is dan regen pak 

Krijg je dat niet dan bij jullie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

 

Is er ook een (glij) middel om de bak van de rijplaten mee in te smeren.. zodat het metaal en metaal wat soepel met elkaar in contact staat, zeg maar? 

Koppeltafelvet..... of vaseline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei road train:

Bij mij zitten er kleine rolletjes in de bak waar de rijplaten in gaan dat werk t goed

 

Ik heb één geleidende bout met moer op links (van de rechter plaat motorwagen) en op rechts daarvan een afgebroken bout..:p

Ik red mij d'r mee en kijk wel voor een nieuwe bout..

De vaseline tip doe ik eerst.

 

2 uur geleden zei road train:

Voor de ratels van die witte spray 

 

Klopt, liggen ook in de kist. Hoorde ik later ook van de planner.

D8 dat die spray voor het smeren van de spindels is.

 

2 uur geleden zei road train:

En een regen overal is wel lekker als je dr veel moet laden maar zoals jij hier 1 daar 1 ist niks beter is dan regen pak 

 

Ja, 1 d'r op en 3 omzetten in de regen.... zoals donderdag. :eek:

 

Of leeg terugkomen op de standplaats en er dan 5 op moeten zetten.. in de regen en dan ook de auto's zoeken..  :p

Regenpak zag ik bij een collega. Toen dacht ik: da's 2 dingen aantrekken.. in overall vorm wordt dat met één beweging wat makkelijker. ;)

 

Grootste uitdaging wordt "waar laat ik dat natte pak".. :(

 

2 uur geleden zei road train:

Krijg je dat niet dan bij jullie :D

 

Zit niet in het starterspakket. Zal best te bestellen zijn, na proeftijd krijg ik (als ik die tijd dus goed doorkom ;)) een kledingbudget om te bestellen bij de leverancier. Zal wel op jaarbasis zijn.. dus eerst maar een goede, lange, werkbroek voor de winter uitzoeken. én een paar extra T-shirts bestellen zodat ik wat reserve heb met al dat zweten. :rolleyes:

bewerkt door Durashift
x
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Citaat

 

 

Ja, 1 d'r op en 3 omzetten in de regen.... zoals donderdag. :eek:

 

 

Grootste uitdaging wordt "waar laat ik dat natte pak".. :(

 

 

 

 

 

Boven aan de auto hangen droog tie mooi op :ja: 

 

De vaseline is voor andere doeleinden :zegtniets:  

 

Kzou vet nemen werkt ook goed ff met bokken poot goed smeren :ja: 

 

En regen ja  hoort dr bij  je kan ook even wachten :bey: suc6  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
47 minuten geleden zei Pierre:

Je haalt je nu van alles in je hoofd maar trekt uiteindelijk zo'n pak hooguit twee keer per jaar aan.

 

Oh.. dan heb ik dat aantal (de keren dat ik 'm aan had willen hebben) al verbruikt dit jaar.. :zegtniets:  :D

 

1 uur geleden zei road train:

Boven aan de auto hangen droog tie mooi op :ja:

 

Yup, da dacht ik ook met de handdoek van de week.. had ik mooi aan de trap gehangen.. ging het regenen toen ik net in bed lag..:rolleyes:

 

Jij hebt nog waslijnen aan de auto.. ik niet. 

 

1 uur geleden zei road train:

En regen ja  hoort dr bij  je kan ook even wachten :bey: suc6  

 

Zekers.. maar ben niet van suiker. ;). Zit alleen naderhand zo ruk, die natte bende.

Intussen al wel ondervonden dat een pet met een klep bij regen wel nut heeft. Komt er toch minder water op mijn brillenglazen. :ok:

 

37 minuten geleden zei martje:

ik gebruik eigenlijk zowat teflon spray voor daar pakt geen stof en zand op dus blijft langer werken.

 

Ja, da's ook een goeie. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:


Zijn dit nou de mannen van staal? Er is nog geen druppel regen gevallen dit jaar, tenminste niet in die week dat je nu buiten moet werken met lossen of laden.
En van een paar druppels water die op je kop vallen smelt je niet ofzo... :rolleyes:

Nou Pierre tis wel ff iets anders als je auto's moet laden en verzetten en het regent wordt ik er ook niet vrolijk van zit je de hele dag met die zeik natte kleren aan en 3x per dag verkleden is ook niet fijn dus ik snap Sander wel. 

 

En woensdag morgen viel er in langerak toch 20 mm regen naar beneden dus kwas blij dat ik de avond tevoren geladen had  dit is wel ff andere tak van sport dus goed regenpak doet wonderen en niet die rommel van action.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Pierre:

Er is nog geen druppel regen gevallen dit jaar, tenminste niet in die week dat je nu buiten moet werken met lossen of laden.

 

 

Citaat

(..) De jaarlijkse Amsterdam City Swim waarmee geld wordt ingezameld voor onderzoek naar de ziekte ALS gaat morgen niet door. De waterkwaliteit is niet goed genoeg, meldt de organisatie.

 

(..) Uit metingen door Waternet blijkt dat het water "niet voldoet aan de zwemwaternorm met betrekking tot de E. coli-bacterie".

 

Door een combinatie van de extreme droogte gevolgd door de vele regen van de afgelopen dagen is het riool overgelopen. Een grote hoeveelheid vervuild water is daardoor in de grachten terechtgekomen. (..)

 

https://nos.nl/artikel/2249579-amsterdam-city-swim-gaat-niet-door-riool-overgelopen.html

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik moet in deze Pierre wel gelijk geven, het idee om een regenpak bij je te hebben is goed bedacht maar de praktijk is dat je die nauwelijks zal gebruiken. Ik heb ook een regenpak bij me, gewoon een simpele van de Action, maar heb die nog nooit gebruikt. Terwijl ik ook regelmatig mijn zijkanten sta af te breken/op te bouwen (en dat is niet simpelweg als bij een taut maar 3x zoveel rongen en schotten plaatsen), mijn collega's die op Engeland rijden en dagelijks de helft van de tijd op de kooi-aap zitten gebruiken hem ook niet/nauwelijks.

Maar toch, als je graag een goede regen-overall wil, loop eens bij een motorzaak binnen. Daar hebben ze wel goede regenpakken voor een redelijke prijs. (maar zoals Pierre ook aangeeft, als het giet zal je zowiezo niet droog blijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-9-2018 om 11:36 zei Durashift:

Beste mensen, even een paar vragen naar aanleiding van mijn eerste week met meerdaagse ritten, het werken in de buitenlucht en het soepel maken van het materiaal zodat dat werken nóg iets aangenamer wordt.

 

 

Met welk product smeren jullie de ratels? Ik heb nu wat WD40 gespoten.. maar is na een regenbui al wel weer wat 'verdwenen' leek het wel.

 

Is er ook een (glij) middel om de bak van de rijplaten mee in te smeren.. zodat het metaal en metaal wat soepel met elkaar in contact staat, zeg maar? 

 

Wie heeft er ervaring met een goede regenoverall?

 

 

Alvast dank voor het meedenken / reageren. ;)

Het gaat niet over een regenpak .

Durashift vraagt hoe hij.  Lees zelf maar 

Regenpak was maar bijzaak :hamer:

 

Hoe een simpele vraag weer kan lijden tot iets wat er totaal niks mee te maken heeft 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Niet in de dure en hoog kwalitatieve 'ademende' pakken waar ik eerder aan refereerde, ook niet in de goedkopere pakken met een rubber coating van binnen want na 10 minuten ben je zeiknat van de zweet.

 

Ja, zo herinner ik mij ook het regenpak uit de tijd van mijn jeugd.. irritante dingen, gauw zweten.

Duss, ik ben er op voorhand geen fan van.. maar nu ik toch al 2x keer ff 'gauw' ben natgeregend.. denk ik dat ik er dan maar voor kies om in een regenpak te gaan werken.. en dan maar met een bezweet shirt de auto in.. Dát doe ik nu toch ook al.. want ik transpireer nogal snel van mijn eigen.. helaas.

 

Ik denk dat ik voor deze ga:

 

44163.jpg

https://www.toolstation.nl/shop/Kleding+%26+PBM/d70/Regenkleding/sd3228/Portwest+waterproof+regenoverall/p44163

 

Vestiging  Leiden heeft er één op voorraad.. ik zal daar van de week zeker nog wel in dezelfde straat 'landen' om te lo/la... dus dat kan ik dan mooi combineren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei road train:

Het gaat niet over een regenpak .

Durashift vraagt hoe hij.  Lees zelf maar 

Regenpak was maar bijzaak :hamer:

 

Hoe een simpele vraag weer kan lijden tot iets wat er totaal niks mee te maken heeft 

 

Inderdaad lees zelf maar. Hij vraagt naar ervaringen met een regenpak/regen-overall (onder andere). En die ervaringen zijn gegeven...namelijk dat ze in de praktijk nauwelijks gebruikt worden.

(met andere woorden; het heeft er wel degelijk mee te maken ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

een regenpak in welke vorm dan ook is een leuk iets alleen voordat je hem aan hebt ben je al tot op je onderbroek nat geregend dus is die eigenlijk al overbodig, zodra je klaar bent met je werk moet die ook uit en regen je dus weer tot je onderbroek nat al zal die al doorweekt zijn van het aantrekken en het zweten dus eigenlijk maakt het dan niet uit. niemand trekt zijn regenpak op de motortunnel aan en uit aangezien dat ook geen doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een paar wegwerpoverals in de auto (van het baasje gekregen) deze voornamelijk om in warme tijden op de ADR adressen waar je lange mouwen en lange broeken moet hebben te dragen.

Ook deze vangen het meeste water op bij een regenbui. Hoef je niets te drogen maar gooi je gewoon weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden