Spring naar bijdragen
  • 0
Durashift

Een rijtje praktische (ervarings) vragen.

Vraag

Beste mensen, even een paar vragen naar aanleiding van mijn eerste week met meerdaagse ritten, het werken in de buitenlucht en het soepel maken van het materiaal zodat dat werken nóg iets aangenamer wordt.

Met welk product smeren jullie de ratels? Ik heb nu wat WD40 gespoten.. maar is na een regenbui al wel weer wat 'verdwenen' leek het wel.

Is er ook een (glij) middel om de bak van de rijplaten mee in te smeren.. zodat het metaal en metaal wat soepel met elkaar in contact staat, zeg maar? 

Wie heeft er ervaring met een goede regenoverall?

Alvast dank voor het meedenken / reageren. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0
Op 11-9-2018 om 08:03 zei Dokus:

Niet omdat maar sinds je van werkgever bent veranderd
(...)

Dus toch een duidelijke verandering. En aangezien jij ook weet hoe ik over Shompie denk kun je wel begrijpen dat ik dat geen verandering ten goede vind.

(...)
Ondanks dat ik vaak best met je gedachtengang kan meegaan maakt de toonzetting het lezen ervan niet prettiger. Ook de algehele sfeer op het forum heeft hieronder te lijden. Het is misschien moeilijk om te accepteren, maar ook jij bent niet perfect.

Nee hoor, niks van dat alles.

Je kan mijn reacties lezen en intrepereren hoe je dat zelf wil, er is in mijn standpunten t.o.v. bepaalde zaken dan ook niks veranderd, ook niet sinds ik van werkgever ben veranderd.

Mijn standpunt t.o.v. 'onze nieuwe collega's uit het Oostblok -ofwel gewoon 'de platkoppen' zoals men ze ook wel noemt- is niks veranderd, ook niet in vergelijking met 5 of 10 jaar terug op dit forum.

Hoe je daar zelf over denkt mag je zelf weten, maar de onophoudelijke toestroom van deze avonturiers, wat ik meemaak en zie gebeuren onderweg baart mij serieus grote zorgen en zie ze daarom nog liever vandaag dan morgen allemaal terug gaan naar hun eigen land. Dat is een utopie en dat besef ik me terdege. Ik ventileer dat misschien in onomwonden woorden, maar niet anders dan pakweg 3 of 5 jaar geleden. Ook toen noemde ik het beestje gewoon bij de naam, niks nieuws en onzin wat je zegt dus...

Ongeacht mijn standpunt jegens dat Oostblok: het neemt niet weg dat ik altijd iemand zal helpen, of hij nou uit Polen of Oezbekistan komt. Dat komt niet omdat ik milder ben geworden of omdat ik tegenwoordig met Roemeense collega's te maken heb, ook bij mijn vorige werkgever liep het over van de Polen, voor mij niks vreemds dus en dus allemaal niet zo zwart wit als jij en een ander het misschien willen lezen.

Wat betreft de collega's, de zielepieten en de jankerds: wat ik bij mijn vorige werkgever in Tilburg mee heb gemaakt met collega's die er een potje van maakten met ziekteverzuim voor de meest ondenkbare onzin en het misbruik van hun zogenaamde ziektebeeld, daar kan ik serieus boeken over schrijven. Mede dat is -daar ben ik van overtuigd- debet geweest aan het bijna-faillisement van een mooi, groot en florerend familiebedrijf zoals Gebr. Huybregts ooit was. Eerder werd me hier al eens verweten dat ik niet op de stoel van een Arbo-arts zit en geen oordeel kan en mag vellen over het wel of niet onterecht ziek thuis zijn, de voorbeelden die ik kan geven zijn oneindig en letterlijk om te janken, geloof me.

Eerder, een jaar of 7 geleden toen Huybregts werd overgenomen door Bakker en de rel geboren was rondom vaststellingsovereenkomsten werd hier in een Bakker-topic door een oud-medewerker -die er ook een potje van maakte- zijn ongenoegen en verontwaardiging uitgesproken richting de directie van Bakker omdat hij meende onheus bejegend te zijn door enkele managers.

Ook toen al heb ik hier in klare taal een reactie op gegeven, waarbij ik tegelijkertijd de vraag stelde waarom iemand met dit soort capsones ooit de beslissing heeft kunnen nemen om chauffeur te willen worden. Datzelfde idee heb ik ook nog wel eens als ik hier sommige verhalen lees en reageer dan ook op dezelfde manier; ook hier dus niks nieuws onder de zon.

Om voor de laatste keer terug te komen op de vete tussen Ger en mij: het heeft niks met "de pot verwijt de ketel te maken". Ger heeft hier zijn account opgezegd en is achter mijn rug om mij persoonlijk belachelijk gaan maken.

Dat Ger vertrokken is heeft een reden, ik geloof echter niet dat woordje 'kakkerlakken' de enige is alhoewel het misschien wel als oorzaak aangedragen werd; je moet nu eenmaal een stok hebben om mee te slaan.

Maar goed Dokus, zie het een beetje als dat Shompie op zijn Facebook-pagina jou in de zeik gaat nemen en daarbij zelfs je vrouw erin betrekt. We zullen zien wat je reactie dan is.

Ik haal er in dit voorbeeld Shompie bij omdat het een beetje dezelfde vergelijking met 'virtuele vijanden' is als Ger en mij. Verders bedoel ik daar niks mee naar Shompie.

Nogmaals, ik heb op eigen verzoek dat topic laten verwijderen, eerder had ik Ger ook een soort van handreiking gedaan maar Ger wil niet, begon zijn hetze richting mijn persoon en heeft zich schijnbaar vastgebeten. Ook prima, dan ligt het niet aan mij.

Dit was het laatste wat mij betreft over de kwestie Ger. Ik heb naar mijn gevoel het juiste gedaan, Ger leest hier ongetwijfeld mee en wat hij ermee doet is aan hem. Ik laat het achter me....

En zo zijn Shompie en ik ook een soort van 'tot elkaar gekomen' en kunnen tot op heden redelijk normaal naar elkaar zijn. Je kan en moet niet willen om altijd in het verleden te blijven hangen.

Misschien heb ik fouten gemaakt in het verleden, ben ik wel eens te grof geweest maar inderdaad zoals je zegt: ook ik ben niet perfect en leer nog steeds iedere dag.

Daarom misschien een idee voor jou om daar ook een voorbeeld aan te nemen, een keer toenadering te zoeken met je vijand of vijanden om zodoende de sfeer wat te doen verbeteren op dit forum  en je niet te laten voeden -zoals enkele anderen hier- door het 'pro-Ger' of 'anti-Shompie' kamp en allerlei onzin erbij gaan halen om zodoende iemand op zijn puntjes te kunnen wijzen.

Verders, ik zit hier niet op het forum om met iedereen dikke vriendjes te zijn en hoef ook niet leuk en aardig gevonden te worden door iedereen. 

Dit was mijn uitspraak, en hier moet u het mee doen.

Snel naar binnen nu, m'n Ricardje word lauw...:wijn:

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
9 uur geleden zei andremast:

Mmmm na zo'n lap tekst is dat ricardje al verdampt hoor pierreemoji23.pngemoji23.png
Dan maar eenemoji485.png

Dat zowiezo André, standaard op tafel in Frankrijk.

Maar de boodschap is duidelijk lijkt me, daar ging het uiteindelijk om

Genoeg weer gezegd en geheel off-topic.

Snel maar weer terug naar de kruipolie en de regenjas! ;) 

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Jammer dat er tussen zaterdag 23.56 en zondag 10.03 lappen text zijn weggehaalt of postings zijn aangepast.:(

(wat mij vaker is opgevallen is dat blijkbaar de betalende leden van deze site langer de tijd hebben om teksten aan tepassen ?) .

Pierre schreef een verhaal over dat wij watjes zijn want vroeger.... bij de mariniers ....was alles veel erger. Dagen liepen zij in de regen met bepakking........

Lang verhaal met foto er bij wat hij bedoelde.....nu dus verdwenen...

Terwijl hij afgelopen week in Frankrijk zat, niet wetende wat voor heftige buien over nederland trokken had hij wel zijn oordeel om iemand naar beneden te halen.

Iemand die een vraag stelde hoe je het werken in de buitenlucht aangenamer kon maken  

Op 8-9-2018 om 11:36 zei Durashift:

Beste mensen, even een paar vragen naar aanleiding van mijn eerste week met meerdaagse ritten, het werken in de buitenlucht en het soepel maken van het materiaal zodat dat werken nóg iets aangenamer wordt.

Met welk product smeren jullie de ratels? Ik heb nu wat WD40 gespoten.. maar is na een regenbui al wel weer wat 'verdwenen' leek het wel.

Is er ook een (glij) middel om de bak van de rijplaten mee in te smeren.. zodat het metaal en metaal wat soepel met elkaar in contact staat, zeg maar? 

Wie heeft er ervaring met een goede regenoverall?

Alvast dank voor het meedenken / reageren. ;)

Sorry dat ik de hele tekst plak, maar dan is het misschien duidelijk.

Fijn dat hij later nog zijn exusses voor heeft aangeboden voor het feit dat hij niet wist wat voor weer het hier was.

Ik kan de opmeringen van andere leden van oa Dokus en Mebo  wel begrijpen voor mensen in een verdomhoekje worden geplaatst.

Maar ik neem aan dat Piere dat ook begrijpt nu hij even terug denkt

Ik blijf het dan ook jammer vinden dat bepaalde stukken worden verwijdert zodat dat topic uit zijn verband wordt gerukt.

Ik kan mij voorstellen dat forumleden die afgelopen weekend met huis en gezin bezig waren, of een feestje hadden en dit niet hebben gelezen, hun vraagtekens er bij hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zo even kort, wat er gebeurd is: Pierre heeft mij verzocht dat stuk over de mariniers incl. foto's te verwijderen; dat heb ik gedaan met bijbehorende reacties. 

Persoonlijk ga ik niet meteen alles verwijderen, maar eens wordt het gewoon teveel. Dan bedoel ik het enorm off-topic gaan en het gezeik over en gehak op elkaar: zo is ieder topic, hoe interessant ook, gedoemd te mislukken en haken belangstellenden af.

Zover mij bekend hebben betalende leden geen langer aanpassingsrecht dan anderen...

Maarten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
14 minuten geleden zei road train:

Wat heeft dit met de vraag van durashift te maken :p

13 uur geleden zei Durashift:

Ik wist.niet eens dat.je hier ook betaald lid.kan.zijn. 

11 uur geleden zei Teddybeer:

Betaald lid betekend weinig meer dan geen reclame banners meer in de berichten te zien.

2 uur geleden zei Doornekamp33:

Die reclame is van Tapatalk, ik ben VIP gebruiker, dus reclame vrij, heeft me ooit 49 cent gekost.

8 uur geleden zei matthieu:

Ik heb wel Tapatalk en krijg gewoon die reclames tussendoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 9-9-2018 om 16:20 zei schoenenreus:

een regenpak in welke vorm dan ook is een leuk iets alleen voordat je hem aan hebt ben je al tot op je onderbroek nat geregend dus is die eigenlijk al overbodig, zodra je klaar bent met je werk moet die ook uit en regen je dus weer tot je onderbroek nat al zal die al doorweekt zijn van het aantrekken en het zweten dus eigenlijk maakt het dan niet uit. niemand trekt zijn regenpak op de motortunnel aan en uit aangezien dat ook geen doen is.

Omkleden kan prima voor de bijrijdersstoel......

bij ons ligt daar standaard al een rubber mat en over de stoel heb ik (maar dst is toeval) zo n eenvoudige monteurshoes. 

Heb het in dit werk slechts een keer meegemaakt dat het heftig regende en zou blijven regenen. Toen meteen binnen regenpak aangedaan. (Had toen nog geen oplegger met kist/klep achterop en schuilplek was er ook niet). Achteraf daar weer regenpak uit. Broek op de grond laten drogen en jas over de stoel. Ging prima. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden