[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rechtse deur opent niet ??


dafdriver75

Recommended Posts

ik rij met de DAF XF 106 space cab en heb onlangs ondervonden wanneer ik de deuren open doe de rechtse deur niet ontgrendeld terwijl de deur van de chauffeur het wel doet elke keer moet ik met mijn hand de deur open doen iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of iemand hetzelfde al meegemaakt ?

bewerkt door dafdriver75
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, dit lijkt mij ook standaard, althans zo heb ik het ook ervaren.

Wat staat erover in het boekje?

 

2x achter elkaar ontgrendelen op de sleutel zou kunnen.

 

Het is inderdaad wel jammer dat die knop op het dashboard in het midden zit én alleen de rechter deur bediend..

Als je dus netjes, zoals het hoort, de pauze op de rechter voorstoel maakt en je wilt ff dutten.. dan kan je met die knop niet het linker portier op slot doen..

Vond ik soms irritant.

 

Ik heb nou dubbelop.. Eén knop boven het stuur om beide deuren te vergrendelen.. maar ik kan ook de deurgreep binnenzijde naar beneden drukken voor sluiten.. :confused:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei europeaan:

Wie zegt dat?

 

Dat weet u wel. ;)

 

48 minuten geleden zei europeaan:

Wat is er mis met de linker stoel?? of gewoon op het bed gaan liggen( als dat erin zit)

 

Bij dat eerste dat je dan opnieuw je stoelleuning moet instellen als je weer wilt rijden (na een dutje..) :D

Dat tweede vind ik dan weer een hele onderneming voor een half uur of 3 kwartier. Tevens hangt het er maar vanaf in welke staat dat bed/matras is.. .. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei _alain_:

Dat is bij onze MAN's ook, 

dit is bij ons voorgesteld als extra veiligheid. 

Dan kan er niemand binnen langs de passagierskant als jij instapt. 

Hier is dat precies voor bedoeld wat  alain  schrijft

En als je op de rechtse stoel gaat zitten , stap je toch over de tunnel !

Een beetje chauffeur zet zijn schoenen of klompen op de treeplank, en rijdt op zijn witte sokkies

Je kan ook om lopen en de deur met je sleutel openen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is nieuw voor me,dat de zuiderburen dat zeggen,nooit van gehoord.

 En;op andermans nest moet je even organiseren natuurlijk,als ik mijn auto af gaf ruimde ik mijn dekbed en laken op en legde dat op het bovenbed ,of t ging mee naar huis.

Ik verdom het categorisch om in welke stoel dan ook te gaan "hangen"als mijn baas me een auto toewijst waar een bed in zit.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Marotrans:

Onze zuiderburen toch? 

 

En op andermans nest gaan liggen vind ik vrij asociaal eerlijk gezegd...

 

Dan ben jij er het persoon niet voor om met 2 man te rijden 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
2 uur geleden zei europeaan:

Dat is nieuw voor me,dat de zuiderburen dat zeggen,nooit van gehoord.

 En;op andermans nest moet je even organiseren natuurlijk,als ik mijn auto af gaf ruimde ik mijn dekbed en laken op en legde dat op het bovenbed ,of t ging mee naar huis.

Ik verdom het categorisch om in welke stoel dan ook te gaan "hangen"als mijn baas me een auto toewijst waar een bed in zit.

Het verhaal ging altijd dat er geschreven werd voor pauzeren achter het stuur, of spiegel schoonmaken etc. 

 

Bovenbed heb ik niet, als ik 'n vrije dag of weekend heb neem ik m'n zooi mee naar huis.

Maar waarom altijd slapen in 'n pauze? Dat doen kantoorklerken of magazijnmedewerkers toch ook niet... Overnachten i.v.m. je werk vind ik toch iets anders, daar is dat bed voor.

 

2 uur geleden zei shompie:

 

Dan ben jij er het persoon niet voor om met 2 man te rijden 🤣

Klopt, en niet alleen daarom :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Marotrans:

 

Maar waarom altijd slapen in 'n pauze? Dat doen kantoorklerken of magazijnmedewerkers toch ook niet... Overnachten i.v.m. je werk vind ik toch iets anders, daar is dat bed voor.

 

 

IK heb voor mijn oud werkgever wel eens nachtpendeltjes gemaakt naar Luxemburg, Peronne ofRheinböllen ,vertrek rond 20 uur ,middernacht omkoppelen en pauze maken tot ong 01,30 u.

Dan denk je toch niet dat ik midden in de nacht op de stoel ga hangen als er een bed achter mij is.

Degene met wiens auto ik de rit deed wist dat tevoren en kon zijn beddegoed eruit halen,of niet,dan rolde ik het op. 

Als je overdag een rit met andermans auto doet en ergens moet wachten ligt t wat anders .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Marotrans:

Ach, in de tien jaar dat ik nachtdienst reed zaten we gewoon in de kantine! Koffie bij de hand, automaten met snaaierij en van vrijdag op zaterdag vette hap. Oergezellig en dat uur- anderhalf uur was zó om! 

Slaap je overdag ook beter :angel:

 

Het is maar net wat en waar je voor rijdt. Om nou in een kantine te zitten met mensen die ik niet versta, nee dank je.

Zo-ie-zo is het vooral 's nachts heerlijk om even je ogen dicht te doen om ze rust te geven na het getuur in het donker.

Overdag gebeurd er op de lange stukken genoeg om allert te blijven in tegenstelling tot 's nachts.

Even 45 minuutjes languit, als ik een parkeerplaats kan vinden,  de ogen dicht op en onder mijn eigen dekentje  :ok:

 

Het maakt misschien uit dat ik niet fulltime werk en ik toch het liefste zo veel mogelijk in een normaal dag/nachtritje van mijn gezin wil blijven.

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zeker, ieder op zijn/haar eigen manier natuurlijk; al blijf ik er bij dat het niet fris is om andermans bed te gebruiken. De vaste chauffeur kan idd ook het bed afhalen als die auto de nacht in gaat, als daar tijd voor is. Vaak hoef je bij terugkomst niet eens zelf de deur open te doen :zegtniets:

 

Maar zo lang collega's gewoon jouw slaapkamer gebruiken als rookhok of er schotelvet in de matras gevonden word blijf ik bij mijn mening: óf delen óf slapen.

 

Kortom: wil je naar de rechterstoel dan even de sleutel meenemen :rolleyes:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Marotrans:

Ach, in de tien jaar dat ik nachtdienst reed zaten we gewoon in de kantine! Koffie bij de hand, automaten met snaaierij en van vrijdag op zaterdag vette hap. Oergezellig en dat uur- anderhalf uur was zó om! 

Slaap je overdag ook beter :angel:

Maar je groeit wel helemaal dicht metal die vette hap.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij met de DAF XF 106 space cab en heb onlangs ondervonden wanneer ik de deuren open doe de rechtse deur niet ontgrendeld terwijl de deur van de chauffeur het wel doet elke keer moet ik met mijn hand de deur open doen iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of iemand hetzelfde al meegemaakt ?
Klopt hoort zo. Is al jaren zo....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden