[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wonen in duitsland werken in nederland


Dieseldrinker

Vraag

Goedemiddag, ik woon net over de grens in duitsland en ga binnenkort beginnen met mij nieuwe werk bij een transportbedrijf in Nederland. En daar zal ik mijn chauffeurs opleiding volgen en mijn CE halen. Zijn er chauffeurs die ervaring hebben met regelgeving met betrekking tot grenswerkers en het halen van je rijbewijs en van code 95.

 

In principe is het zo dat je in het land waar je woont je rijbewijs haalt maar ik weet niet of dat voor beroeps chauffeurs het zelfde is of dat daar een andere regeling voor is. Hoewel het er nu naar uit ziet dat ik mij eerst weer ga inschrijven in nederland ( en pas na 165 dagen als Nederlander mijn rijbewijs mag halen) zijn er misschien chauffeurs met een andere ervaring.

 

Ik hoor het graag.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Klopt inderdaad 
Je kunt alleen je rijbewijs behalen in de gemeente/stad/land waar je woont .
Als je je gaat inschrijven in nederland moet je idd 165 dagen wachten. 

Maar !! 
ik werk voor een belgische werkgever en heb mijn rijbewijs op hun kosten mogen halen bij een nederlandse rijschool
Ik ben een nederlander die in belgie werkt  
Ik hoef geen speciale vergunningen te hebben maar denk wel aan je ziektekosten verzekering deze moet je aanvragen in het land dat je werkt 
Misschien als je de nieuwe werkgever eens braaf aankijkt wil hij je wel helpen nogmaals misschien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dank voor je reactie, ik heb me inmiddels ingeschreven in nederland. Het is vrij complex maar dan gaan ik het gewoon zo doen. Ik kan komende 8 maanden in twee landen ingeschreven staan. En hoop voor die tijd alles te kunnen hebben afgerond. Zodat ik weer terug naar “huis” kan;-).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden