[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nekhernia


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Heeft hier iemand ervaring met een nekhernia?  C7-Th1

Hoe lang duurt zoiets en wanneer hebben jullie de stap gezet om weer aan het werk te gaan?

Wat wel doen en wat niet? Te snel willen beginnen is niet goed, dat is het enigste wat ik krijg te horen.... maar wat is te vroeg?  

Er is zo weinig kennis van de combinatie chauffeur en nekhernia bij fysiotherapeuten heb ik het idee. 

Ik wil graag weer rijden maar ik wil zeker niet dat die verdomde pijn nog een keer terug komt. En ik wil zeker voorkomen dat ik nooit meer achter het grote stuur mag.

Iemand tips?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

3 jaar terug ben ik uitgegleden en op mijn achterhoofd gevallen bij het dicht doen van de opleggerdeuren.

Ik ben een beetje beroerd terecht gekomen en had een schedelbasisfractuur.

Of ik op een wielwringer ben gevallen ... het zou zomaar kunnen maar dat kan ik mij niet herinneren.

In ieder geval zag men toen al een beschadigde wervel. Of die door de val kwam is ook moeilijk te zeggen.

Behalve een zwaar hoofd had ik daar niet zo veel last van.

Ik sport om mijn spieren sterk te houden en let goed op mijn houding.

Op die manier kan je prima leven met een versleten wervel.

Zeker tijdens het rijden... rechtop en schouders naar beneden, niet in elkaar zakken en niet over het stuur gebogen.

 

Deze hernia die lager zit is even wat anders. Die zat er 3 jaar terug nog niet.

Achteraf had ik wel eens vaker van een pijnlijk schouderblad en tintelende vingers.

Een andere pijn dan een overbelaste schouder door het trekken aan een pompwagen of container in ieder geval.

Dat blijkt nu ook wel want de hernia drukte mijn zenuw plat vanuit mijn nek tot mijn pink. Zenuwpijn is moeilijk te stillen zeg maar.

Zoiets als dat je je elleboog stoot maar dan over de lengte van nek/schouder via de oksel naar je pink.

Dat liever niet meer...

 

Hoe het komt? Het kan door die val zijn.

Door het werk? Zo zwaar is mijn werk niet en ik werk maar 2 dagen in de week.... en soms een dagje extra.

Meer kan ik ook niet na die val. Het zijn wel lange dagen maar ik probeer dus op mijn houding te letten.

Of gewoon pech. Nu thuis ook maar op mijn houding letten en niet alleen als ik achter het stuur zit.

 

Ron, ik was positief dat het vanzelf over zou gaan. 

Maar ik heb niet zo veel geduld eigenlijk. 

Gewoon maar wachten ben in bang:rolleyes:

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De pijn is nu niet extreem maar zit er wel. De ene dag meer dan de andere dag.

Daarom is het moeilijk om thuis te zitten, ik ben niet gewent om mij wat van pijn aan te trekken eigenlijk en nu moet ik dus constant opletten wat ik voel en oppassen dat ik niet te veel doe.

Dan denk je dat het goed gaat, doe je iets meer en dan word je afgestraft. 

Gewoonlijk is het hup 2 paracetamol en door. Pijn gaat dan ook nog wel eens “zomaar” over.

Helaas heb ik dit geval alleen mijzelf er mee als ik door ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das niet grappig Carolien, heb ook ooit tijden last van mijn nek gehad, wat het is geweest is weet ik niet. Maar wel een jaar of anderhalf lastvvan gehad. Rust is het beste, ben niet zo'n huisarts ganger. Ben er al wel 20 jaar niet geweest denk ik. O,ja 2 keer om een ontstoken talgbult in mijn oor door te prikken.

Maar denk dat rust het beste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had in eerste instantie niet door dat het een hernia was hoor.

Mijn schouderblad deed zeer. Ik ben ook gewoon aan het werk gegaan en dat ging prima. 

Tot ik midden in de nacht toen ik mijn arm verlegde opeens het idee had dat hij er af gerukt werd.

Dat is dus het moment dat er een zenuw klem zit.

Ik kon ook meteen niets meer met mijn pink/ ringvinger, die waren gewoon dood en was het duidelijk dat er meer aan de hand was dan geïrriteerde spiertjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden