Spring naar bijdragen
PaulRush

Chauffeur na Defensie

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Paul, 58 jaar, woon in Arnhem en ga op 1 januari 2019 met pensioen na bijna 41 jaar als beroepsmilitair.

Ik heb in 1979 mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald in dienst, er echter weinig mee gedaan de afgelopen decennia.

Dit jaar mijn code95 gehaald en inmiddels aangenomen bij een transportbedrijf op nulurencontract(mijn eigen keuze).

Ik ga dit jaar in mijn vrije tijd starten op een bakwagen en per 1 Jan dus 2, 3 of soms meer dagen in de week.

Ik heb natuurlijk mijn inkomen als oud militair, maar voel mij te jong om thuis te zitten. Daarnaast is het prettig om mijn afgenomen inkomen wat aan te vullen.

Ik heb er erg veel zin in, maar moet natuurlijk nog veel leren, daar is dit forum handig voor.

Paul

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!
Als oud-gediende bij Defensie ook daarna aan de slag gegaan als beroepschauffeur en in inmiddels alweer 19 jaar op de baan.
Weliswaar op een jongere leeftijd en in een iets andere setting de dienst verlaten, en nooit geen moment spijt van gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PaulRush:

Ik hoop op gewoon ontslag, niet om onaangename redenen het Korps verlaten?

Nee, zeer zeker niet. Geweldige tijd gehad in Doorn, maar destijds in '98 even geen carrièremogelijkheden meer en toen maar gaan doen wat ik mijn hele leven eigenlijk al wilde: chauffeuren.
Kom nog steeds in Rotterdam en Doorn op de kazernes i.v.m. activiteiten oud-mariniers, het laat me dan ook nooit meer los maar besef en weet voor mezelf dat ik toen de juiste beslissing heb genomen.
Lekker rijden, lang leve de vrijheid!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom, en ik kan Pierre zijn relaas alleen maar beamen. Ben nu zo'n 23 jaar geleden vanwege reorganisatie in het transport terecht gekomen en bevalt nog steeds. 

Alleen sta ik tegenwoordig wat vaker in de weg:p:ja:

• Like 2
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HIT:

Vroeger;

Wij rijden voor ú.

Nu

Wij rijden vóór u.

Dezelfde letters ,maar t ligt er maar net aan waar je de klemtoon legt.:D

• Like 4
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast grietje80
2 uur geleden zei HIT:

Alleen maar...... of laat andere t in de weg staan doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor het warme welkom, ik ben al een beetje aan het struinen op het forum. Mijn hemel, wat enorm veel info. Ben even begonnen bij de rij- en rusttijden, alleen dat is al een wetenschap op zich, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei PaulRush:

Dank voor het warme welkom, ik ben al een beetje aan het struinen op het forum. Mijn hemel, wat enorm veel info. Ben even begonnen bij de rij- en rusttijden, alleen dat is al een wetenschap op zich, haha.

Welnee,gewoon even duidelijk lezen en het verhaal tot je door laten dringen.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei PaulRush:

(..) Mijn hemel, wat enorm veel info. Ben even begonnen bij de rij- en rusttijden, alleen dat is al een wetenschap op zich, haha.

Welkom hier. :ok:

Die rij-rust tijden zijn toch gesneden koek na een cursus code 95? ;)

Niet te druk over maken.. in de praktijk zal je zien dat de werkelijkheid niet altijd bij de theorie past. :zegtniets:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Durashift:

Niet te druk over maken.. in de praktijk zal je zien dat de werkelijkheid niet altijd bij de theorie past. :zegtniets:

Dan is t de kunst om ook de controlerende instanties hier van te kunnen overtuigen.:D

15 uur geleden zei Durashift:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier,mooi forum met veel info.Jaren geleden ook heerlijk gechaufeurd en eigenlijk mijn hele leven in de logistiek gezeten en voor de hobby ook heerlijk onderweg met een vrachtauto camper

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites