Spring naar bijdragen
Gast Boarder

Chauffeur worden?

Recommended Posts

Gast Boarder

Beste allemaal, 

Ik zit er over na te denken om mij om te laten scholen tot bus/vrachtwagen chauffeur. Het enige wat ik heel lastig vind is dat er overal om een vmbo/mbo 2 diploma wordt gevraagd. Ik heb door een nierafwijking praktijkonderwijs gevolgd omdat ik toen meer in het ziekenhuis was dan thuis. Overigens heb ik er nu gelukkig geen last meer van! 

Als ik zelf mijn rijbewijs haal en dan solliciteer, kijken ze dan nog steeds naar mijn verdere opleidingen of gaat het bij de bedrijven vooral om de gok die ze natuurlijk met iemand moeten nemen en ze dus van een 'praktijkscholer' niet zeker weten of ze het rijbewijs wel kunnen halen? 

Ik hoop graag iemand te vinden die zich in mijn situatie herkent! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik het lees heb jij een valide reden waarom je een andere opleidingsachtergrond hebt dan dat wat 'standaard' gevraagd wordt.

Ik zou naar een informatieavond van de STL gaan. Daar een intake gesprek voeren en jouw situatie beschrijven. Daar is, naar mijn ervaring, begrip voor. De intercedenten die daar zitten kennen de pappenheimers wel en weten echt wel tot jouw werkelijke motivatie te komen.

Opleiding zegt niet alles, levenservaring is ook belangrijk.

Ik zou het wel bij een 'relatief' klein bedrijf proberen OF een groter bedrijf dat duidelijk sociaal-maatschappelijk betrokken is en daar ook naar handelt qua mensen een kans geven.

Ooit heb ik een reportage van van Gansewinkel gezien. Die waren actief bezig met het bieden van scholing aan mensen, bijvoorbeeld analfabetisme. Dat bedrijf is nu opgegaan in Renewi. 

Mogelijk dat dit aspect niet verloren is gegaan bij de overname / reorganisatie. :zegtniets:

Succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-9-2018 om 19:30 zei Gast Boarder:

Als ik zelf mijn rijbewijs haal en dan solliciteer, kijken ze dan nog steeds naar mijn verdere opleidingen of gaat het bij de bedrijven vooral om de gok die ze natuurlijk met iemand moeten nemen en ze dus van een 'praktijkscholer' niet zeker weten of ze het rijbewijs wel kunnen halen? 

Dit is een beetje tegenstrijdig. je haalt zelf je rijbewijs zeg je... dan hoeft een werkgever zich daar niet druk om te maken.

Als je zelf je rijbewijs haalt EN code 95 dan hoef je alleen maar een werkgever te zoeken die met een onervaren chauffeur in zee wilt gaan. Verdere schoolopleiding heb je in principe niet nodig.  verlengen code 95 (maar dan ben je 5 jaar verder) regelt  de werkgever. evt andere opleidingen in overleg en al dan niet betaald door de werkgever (geheel of gedeeltelijk of met werkverplichting) hier zijn vele variaties in mogelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bijdrage zal goedgekeurd moeten worden door een moderator

Gast
Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...