[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Brexit,waarom wel en waarom juist niet,en een Nexit,waarom wel en waarom beslist niet


Gast geworden

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

Ja zoiets had ik ook al bedacht maar is ook geen oplossing !

 

Misschien is minder vriendjes met EU zijn 'n oplossing.!

"Wij"in Nederland,leven bij de gratie van de handel.:angel:

En om handel te drijven heb je toch partners nodig,en die kun je t beste maar in je buurt hebben.

Ik weet niet of je t spreekwoord kent: een goede buur is beter dan n verre vriend.:D

Vraag dat over en paar jaar maar eens aan de Engelsen,als de Brexit i.d.d doorgaat.

 

Hoewel ik t wel met je eens ben dat een beetje minder EU en wat meer EEG best zou mogen.:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 14-8-2018 om 16:24 zei europeaan:

"Wij"in Nederland,leven bij de gratie van de handel.:angel:

En om handel te drijven heb je toch partners nodig,en die kun je t beste maar in je buurt hebben.

Ik weet niet of je t spreekwoord kent: een goede buur is beter dan n verre vriend.:D

Vraag dat over en paar jaar maar eens aan de Engelsen,als de Brexit i.d.d doorgaat.

 

Hoewel ik t wel met je eens ben dat een beetje minder EU en wat meer EEG best zou mogen.:kiss:

 

Om handel te drijven heb je inderdaad partners nodig, om van hen te kopen of aan hen te verkopen. De EU (politiek) is niet zo'n partner en dus daarvoor niet nodig.

Waar de politiek van waarde zou kunnen zijn, is om een gelijk speelveld te creëren voor bedrijven in binnen- en buitenland. Dat was een grote verdienste van de EEG: Het versimpelen en stroomlijnen van de handel en het goeddeels wegnemen van de grenzen.

Blijft de vraag wat de toegevoegde waarde van de EU is voor "de handel"...


Andere Europese landen kunnen prima met de EU en diens lidstaten samenwerken (denk aan Zwitserland en Noorwegen), dus die Brexit is niet onmogelijk.

Maar politici zijn bang dat andere landen weleens dezelfde stap zouden kunnen zetten waardoor de Brusselse vetpot leeg zou kunnen raken, en dus wil men de Britten zwaar laten boeten voor deze beslissing en zo andere landen angst inboezemen...

Dit gaat niet om de belangen van de burger of de handel, maar om de goedgevulde zakken van de EU-politici.

Deze EU-politici zijn dus een enorme belasting voor de handel, want hun vetpot wordt mede door de handel in stand gehouden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Leeuw:

 

Om handel te drijven heb je inderdaad partners nodig, om van hen te kopen of aan hen te verkopen. De EU (politiek) is niet zo'n partner en dus daarvoor niet nodig.

Waar de politiek van waarde zou kunnen zijn, is om een gelijk speelveld te creëren voor bedrijven in binnen- en buitenland. Dat was een grote verdienste van de EEG: Het versimpelen en stroomlijnen van de handel en het goeddeels wegnemen van de grenzen.

Blijft de vraag wat de toegevoegde waarde van de EU is voor "de handel"...


Andere Europese landen kunnen prima met de EU en diens lidstaten samenwerken (denk aan Zwitserland en Noorwegen), dus die Brexit is niet onmogelijk.

Maar politici zijn bang dat andere landen weleens dezelfde stap zouden kunnen zetten waardoor de Brusselse vetpot leeg zou kunnen raken, en dus wil men de Britten zwaar laten boeten voor deze beslissing en zo andere landen angst inboezemen...

Dit gaat niet om de belangen van de burger of de handel, maar om de goedgevulde zakken van de EU-politici.

Deze EU-politici zijn dus een enorme belasting voor de handel, want hun vetpot wordt mede door de handel in stand gehouden...

Dit is jouw visie,en in sommige opzichten heb je een punt.

Mijn visie is ,hoewel die niet rechtstreeks tegen de jouwe ingaat,toch iets anders.

Europa "bestaat" uit veel landen,waarvan er slecht twee geen deel uitmaken van de EU,Zwitserland en Noorwegen,om toch te kunnen handelen met de EU,en daar de voordelen uit te halen ,zijn Noorwegen en Zwitserland lid geworden van de E.E.R, (samen met IJsland).

Als je kijkt wat de verplichtingen van deze landen zijn zit daar niet zo veel verschil in als wat de EU landen onderling aan elkaar verplicht zijn .

 

Verder vind ik niet dat het VK "gestraft"word door hun voorgenomen Brexit; men wil daar,op eigen initiatief, uit de EU treden,en als je dan zo eens leest wil May een beetje de krenten uit de pap vissen en er weinig voor tegenover stellen.

Dat men hier in "Brussel"niet intrapt kan ik heel goed begrijpen;die wachten op wat het VK voorstelt,ik zou dat ook doen,probleem is echyter dat het VK niet overde brug komt met redelijke voorstellen.

 

"Brussel"wil,net als vele weldenkende mensen in het VK ,gewoon dat het VK deel uit blijft maken van de EU, 

Denk erom: zo n Brexit gaat ons,NL en de rest van Europa zowiezo geld kosten,maar  de Engelsen zelf nog veel meer.

DE "vetpot"waar je op duidt, blijft ook zonder het VK lidmaatschap wel in stand.:D

 

Die Nigel Farance heeft een vuurtje gestookt onder nationalistische gevoelens( Britain rules the waves :D),maar nu dat vuurtje zich ontwikkeld heeft tot een uitslaande brand ( in het VK) is hij nergens te zien om te helpen blussen ( en die Boris Johnson overigens ook niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei europeaan:

"Brussel"wil,net als vele weldenkende mensen in het VK ,gewoon dat het VK deel uit blijft maken van de EU, 

 

Al die mensen die voor de Brexit hebben gestemd, zijn dus geen weldenkende mensen? Nee hoor, dit is gewoon het gebruik van de drogreden:

"Ieder weldenkend mens zal het ermee eens zijn dat..."

 

Uitleg:

De opzet is om tegenstanders ervan te weerhouden het standpunt tegen te spreken, doordat de opponent impliciet zou toegeven geen weldenkend mens te zijn.

(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden )

 

Ik heb genoeg van dit soort drogredenen en het "guilty by association" waarmee discussie's hier steeds weer vervuild worden en ga daar geen energie meer in steken.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Leeuw:

 

 

 

Ik heb genoeg van dit soort drogredenen en het "guilty by association" waarmee discussie's hier steeds weer vervuild worden en ga daar geen energie meer in steken.

M.a.w. Als ik je mening niet deel begin je te stampvoeten en word je pissig.:p

Daar kun je Plato en Aristoteles bij halen ,maar ik verwoord slechts wat ik van vele Engelsen die ik sprak hoorde.

Zelfs een heel landsdeel( Schotland) overwoog nog uit het VK te stappen vanwege dreigende Brexit .

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brexit

 

Zelfs in het kiesdistrict Londen koos een meerderheid voor een "remain"( blijven),dat bedoel ik met "weldenkende mensen"

Na de verkiezingen ,toen de storm wat was gaan liggen bleek dat de meerderheid van de brexit stemmers zich alleen hadden laten leiden door de taal die Farage ,en Johnson hun hadden aangepraat.

 

Lees dit ook eens :

 

https://www.businessinsider.nl/er-hebben-al-zo-veel-britten-spijt-van-hun-brexit-stem-dat-de-uitslag-nu-anders-zou-uitpakken/

 

Of dit:

 

https://www.independent.co.uk/voices/brexit-wont-really-happen-second-referendum-markets-value-housing-pound-a7106996.html

 

Als er nu weer een referendum zou komen over een Brexit( wat veel mensen willen) zou de uitslag wel eens ver in het voordeel van de remainers,ded blijvers dus, uit kunnen vallen.

 

Dus;zet effe je oogkleppen af en kijk eens rond in de wereld die EU en VK heet,voor je mij van het brengen van drogredenen beschuldigd.

 Praat eens met de Engelsman in de straat ontmoet,chauffeurs,klanten,Engelsen die je met de vakantie ontmoet.

bewerkt door europeaan
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Peter, ik word pissig wanneer mensen onwaarheden schrijven in discussie's. Iets waarover ik het met twee van je likers ook al eens aan de stok heb gehad.

 

Je snapt zelf ook wel dat de bewering dat weldenkende mensen op A stemmen en dus niet-weldenkende mensen op B, een onhoudbare bewering is. Het is bovendien respectloos jegens diegenen die weloverwogen een keuze hebben gemaakt die voor hun belangen de juiste leek.

 

De wens om een tweede referendum is begrijpelijk: Natuurlijk willen diegenen die hebben "verloren" graag een nieuwe en vooral andere uitslag.

Maar democratie betekent niet dat je kunt blijven stemmen, totdat de door jou gewenste uitslag uit de bus rolt. Anders kunnen we elke dag wel verkiezingen gaan houden: Er is altijd wel iemand die de uitslag niet aanstaat...

 

In 2014 stemde 55% van de Schotten ervoor om een onderdeel van het VK te blijven. Na de Brexit werd dit weer opgerakeld door de verliezers.

De wens naar zelfstandigheid bij een deel van de Schotten is al erg oud en staat los van de Brexit.

 

"We are being treated like f**ing pieces of shit and threatened not to leave the EU. They don't give a f*ck about our democracy!" <- Dat is wat een Engelse chauffeur tegen mij zei over dit thema... Lijkt me duidelijk zat.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Leeuw:

Nee Peter, ik word pissig wanneer mensen onwaarheden schrijven in discussie's. Iets waarover ik het met twee van je likers ook al eens aan de stok heb gehad.

 

 

Heb ik onwaarheden geschreven???

Ik heb slechts gezegd dat ik het op bepaalde punten niet eens ben met jouw visie.mag dat niet dan?

Verder maak ik zelf uit wie of wat ik wel of niet weldenkend vind

Hoe mijn likers daar overdenken is niet relevant

 

Overigens ;wie gelijk krijgt in het VK .,w.b. de Brexit zal de toekomst ons leren,en al zal mijn mening ook wel verschillen van de jouwe; de Britten zullen door een diep economisch dal gaan.

Wie dat niet inziet heeft oogkleppen op en is in mijn ogen niet "weldenkend

Dat heeft niks met "straffen "te maken,zij willen eruit en onder verplichtingen uitkomen,en daar hangt een prijskaart aan,en dat "Brussel openstaat voor voorstellen is mooi,maar "Brussel" hoeft niet zelf met deze voorstellen te komen,m.a.w. de bal ligt in Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Leeuw:

 

 

"We are being treated like f**ing pieces of shit and threatened not to leave the EU. They don't give a f*ck about our democracy!" <- Dat is wat een Engelse chauffeur tegen mij zei over dit thema... Lijkt me duidelijk zat.

 Democracy is popular rule, that includes accepting the consequences of democratic decisions.

 

Zeg dit maar tegen m.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei europeaan:

Heb ik onwaarheden geschreven???

-

Ik heb slechts gezegd dat ik het op bepaalde punten niet eens ben met jouw visie.mag dat niet dan?

-

Verder maak ik zelf uit wie of wat ik wel of niet weldenkend vind

-

Wie dat niet inziet heeft oogkleppen op en is in mijn ogen niet "weldenkend

 

Ja.

 

Natuurlijk mag je een andere visie hebben. Heb ik ook wel eens.

 

Wanneer je de helft van een volk als weldenkend neerzet omdat ze jouw mening delen en waarmee je impliceert dat de rest een foute keuze heeft gemaakt, moet je je misschien eens afvragen wie er nu eigenlijk oogkleppen draagt...

 

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Leeuw:

 

Ja.

 

Natuurlijk mag je een andere visie hebben. Heb ik ook wel eens.

 

Wanneer je de helft van een volk als weldenkend neerzet omdat ze jouw mening delen en waarmee je impliceert dat de rest een foute keuze heeft gemaakt, moet je je misschien eens afvragen wie er nu eigenlijk oogkleppen draagt...

 

:bey:

DE toekomst zal uitwijzen welke helft weldenkend geweest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-9-2018 om 21:13 zei Pierre:

'Jouw waarheid' hoeft nog niet de waarheid voor een ander te zijn, toch?

 

Op 9-9-2018 om 19:33 zei Murphy:

Men verward nogal eens zijn "bevindingen/mening" met waarheden….

 

Hee, da's een leuk één-tweetje. Ja, dat gebeurt nogal eens, net zoals nogal eens de balk in het oog van de één wordt gemist, in de zoektocht naar de splinter bij een ander.

 

Op 9-9-2018 om 20:01 zei scania 440:


Ondertussen beginnen de vakbonden zich ook te roeren in het VK, willen een nieuw referendum over de brexit.

Zouden ze langzaam in de gaten krijgen wat een brexit eigenlijk betekent voor de gewone burger?

https://www.telegraaf.nl/c/2534740/

 

Uit het bericht: "Veel vakbondsleden denken dat de werkgelegenheid minder wordt als Groot-Brittannië uit de Europese Unie stapt. Ook vrezen ze dat de levensstandaard omlaag gaat."

 

Op 9-9-2018 om 22:57 zei europeaan:

^^

Leeuw.....................

Kom er maar in.:D

 

Zie boven. De mensen gaan dus hun keuze baseren op angsten. We kennen een spreekwoord: "Angst is een slechte raadgever", maar je keuze op een spreekwoord baseren is natuurlijk net zoiets als deze keuze baseren op een angst. Een angst die -in mijn ogen tenminste- flink wordt aangejaagd.

 

Uit de EU stappen is duur, maar je kunt je ook afvragen of in de EU blijven op termijn niet duurder is?

Zoals ik vandaag van een lijstlid in Haaksbergen hoorde, wordt mijn -soms wat uitvoerige- onderbouwing tenminste door sommigen op prijs gesteld. Dus daar gaat 'ie nog een keer:

 

- De EU handelt grotendeels niet democratisch en houdt er belangen op na, die vaak niet stroken met de belangen van de burgers van de lidstaten.

- De EU probeert landen haar wil op te leggen. Voorbeeld: Omdat Hongarije weigert migranten (wel vluchtelingen!) op te nemen, braken diverse EU-politici allerlei dreigementen jegens Hongarije uit. Dit laat duidelijk zien, dat volgens de EU dus absoluut maling heeft aan een regering die dat doet wat ze het volk heeft belooft.

- De EU wil een soort Verenigde Staten van Europa scheppen, met een gemeenschappelijke grensbewaking, politie, leger maar ook belastingdienst. Dit heeft tot gevolg, dat de lidstaten als democratieën praktisch niets meer in de melk te brokkelen hebben. Weg is je land en daarmee ook een stuk van je identiteit. Dat klinkt voor velen overdreven, maar laat iedereen daar zelf maar eens over nadenken wat dat in potentie betekent.

- De EU eist een aanzienlijk deel van de begroting van elke lidstaat op. Ja, daarvan komt een deel terug maar een flink deel blijft ook aan de strijkstok hangen. Zoals je verder naar boven zelf ook aangeeft, die vetpot.

Ik kan je smiley daarachter niet zo goed plaatsen, want zou een weldenkend mens (ik waag me ook maar even aan die bewoording) niet liever zien dat dit geld goed besteed wordt en niet in de zakken van Brusselse politici verdwijnt?

 

Om deze redenen alleen al, zie ik als burger niets in de EU. Sterker nog, ik denk dat we met een stap terug (denk aan de EEG) veel beter uit zouden zijn. Natuurlijk willen diegenen die nu van de vetpot EU genieten dat niet en ze zullen dan ook hun best doen, om ons ervan te overtuigen dat de EU de enige ware en juiste keuze is. En als dat niet lukt (zie het VK), dan is er altijd nog de mogelijkheid om de mensen angst in te boezemen. "Als jullie het wagen om de EU verlaten, dan zullen wij jullie...".

 

Dat laatste is wat er volgens mij nu speelt, zowel wat het VK betreft als ook enkele Oost-Europese landen die nog niet zo heel lang geleden hebben ervaren wat het is om onder een dictatuur gebukt te gaan en ervoor passen, nu gebukt te gaan onder Brussel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2018 om 20:40 zei europeaan:

 Democracy is popular rule, that includes accepting the consequences of democratic decisions.

 

Leuk dat je dat zo stelt: Diegenen die de uitslag van een democratische beslissing dus niet kunnen of willen accepteren, zijn toch juist diegenen die een nieuw referendum willen? Omdat de uitslag hen niet aanstaat. Dan kunnen we toch stellen, dat zij niet democratisch zijn?

 

Ik vermoed dat de chauffeur die ik sprak, juist wel tevreden was met de eerste uitslag. Maar die wordt ongetwijfeld als dom, eurofoob of (vul maar in) weggezet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei Leeuw:

 

 

, zie ik als burger niets in de EU. Sterker nog, ik denk dat we met een stap terug (denk aan de EEG) veel beter uit zouden zijn.

Dan heb je het probleem gelijk bij zijn staart: er is geen EEG meer.

Het is meedoen of niet,doe je mee dan op de voorwaarden die de meerderheid( de overige landen) stellen.

Mijn idee hoor,terug naar een soort van EEG ,zoals vroeger,maar als land alleen redt je dat niet.

Ook Nederland niet.ondanks we met zn allen een grote bek hebben zijn we ,economisch gezien, maar een pisvlek op het wereldtoneel.

Dat geld ook voor Engeland,niemand wil Engeland "straffen"hoe kom je op dat onzalige idee,"wij"hebben nog steeds economische belangen in het VK.

Maar het VK nam zelf het initiatief om uit de EU te treden,zegt daarmee zijn verplichtingen op, maar komt er niet toe om goede overeenkomsten af te sluiten,en zal op 19 maart 2019 dus "alleen"staan .

Omdat ze zelf uittreden is het toch niet aan "Brussel"om het VK allerlei regelingen"aan"te bieden,het initiatief ligt aan de overkant van het water.

Dus over straffen kun je niet spreken,het zal aan hun eigen kont draaierij te danken zijn ,mocht het fout lopen.:D

 

Wat betreft Hongarije :ik heb me daar weinig in verdiept.

Wat ik wel weet is dat de Hongaren geil genoeg waren om toe te treden,en als je toetreed bij een club aanvaard je de voorwaarden zoals die club die stelt.

Dat hadden de Hongaren ( en de Polen) zich terdege moeten realiseren toen ze toegang kregen tot de( in het verleden) "verafschuwde westerse vleespotten"

Het volk wil helemaal niks daar,die hebben ,voor ze bij de EU kwamen nog nooit een democratie gekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Leeuw:

 

?

 

Ik vermoed dat de chauffeur die ik sprak, juist wel tevreden was met de eerste uitslag. Maar die wordt ongetwijfeld als dom, eurofoob of (vul maar in) weggezet...

 Nee hoor,ik ben alleen bang dat die man niet verder gekeken heeft dan zijn neus lang is,en hoop van harte voor hem dat zijn baantje over enkele jaren nog bestaat.

( anders krijgen wij in NL misschien wel een invasie van migranten uit het VK)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leeuw, je weet dat ik niet ga ondersteunen meer met linkjes. 

 

Maar als jij daar zo goed in bent weet je ook de onderzoeken te vinden die het tegendeel bewijzen op jouw standpunten. Jij beschuldigd mij en medestanders ervan de waarheid te veranderen. Terwijl zelfs SKIP erkent dat zij een overwinning hebben behaald door de ontevredenheid van het volk op de toenmalige regerende regering. Pols nu laten zien dat 92% van de bevolking geen Bexit willen. Labor en Conservatives hebben nu al gezegd dat mocht de huidige regering vallen Brexit van de baan is.

 

Het is gewoon zo dat maar 19% van kiezers kijken naar standpunten die ook daadwerkelijk toe doen, en 70% kiezen gewoon iets anders omdat ze het niet eens zijn met keuzes die zijn gemaakt. Ook hier in Nederland, wat men wel ziet: verpleging, lastenverhoging, bankrekening. Wat ziet men niet, dat we op dit moment een overschotsfinanciering hebben van ruim 1.28% waardoor Nederland minder leent en meer dan 2.28milj per jaar aan lastenverlichting kan doorvoeren. Zo makkelijk te vergeten is dat als die er niet is we weer meer moeten lenen en als burger moeten bijbetalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.. en dus gaat het erom wáár die lastenverlichting terecht komt..

 

Vermoedelijk niet bij de burger die ervaart dat maatschappelijke taken/zorg(kosten) wederom 'geschrapt' of gekort worden..

 

~~~~~~~~~~

 

en ach.. straks is de afschaffing van de dividend belasting (voor buitenlandse aandeelhouders) een feit.. hebben de aandeelhouders van Unilever uiteindelijk vóór het hoofdkantoor in Londen gestemd.. en mag 'meneer Rutte cs' gaan bijlenen om die 2 miljard te betalen.. :(:zegtniets::rolleyes:

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

.

 

en ach.. straks is de afschaffing van de dividend belasting (voor buitenlandse aandeelhouders) een feit..

 Het maakt voor de meeste buitenlandse aandeelhouders niet veel uit, nu gaat  hun thuisland de (een) belasting over het dividend heffen. Het geld wat ons land misloopt komt in andere landen positief op de begroting.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei europeaan:

Dan heb je het probleem gelijk bij zijn staart: er is geen EEG meer.

Het is meedoen of niet,doe je mee dan op de voorwaarden die de meerderheid( de overige landen) stellen.

Mijn idee hoor,terug naar een soort van EEG ,zoals vroeger,maar als land alleen redt je dat niet.

 

Nu doe je alsof een stap terug naar de EEG of iets soortgelijks een onmogelijkheid is. Waarom? Ik denk dat het meer een kwestie van niet willen is, dan van niet kunnen.

 

13 uur geleden zei europeaan:

Ook Nederland niet.ondanks we met zn allen een grote bek hebben zijn we ,economisch gezien, maar een pisvlek op het wereldtoneel.

Dat geld ook voor Engeland,niemand wil Engeland "straffen"hoe kom je op dat onzalige idee,"wij"hebben nog steeds economische belangen in het VK.

Maar het VK nam zelf het initiatief om uit de EU te treden,zegt daarmee zijn verplichtingen op, maar komt er niet toe om goede overeenkomsten af te sluiten,en zal op 19 maart 2019 dus "alleen"staan .

 

- Nederland heeft in ieder geval als belastingparadijs wel een flinke rol op het wereldtoneel en is dus zeer interessant voor multinationals.

- Dat het straffe van de Britten wegens de Brexit een onzalig idee is, ben ik met je eens. Maar dat idee stamt dus niet uit mijn koker, hè...  Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd, kunnen je de dreigementen vanuit de EU (denk aan Juncker en Verhofstadt) toch eigenlijk niet ontgaan zijn?

- Ja, het VK nam zelf het initiatief en er is inderdaad nog geen overéénkomst gesloten. Het lijkt bij May ook aan de wil daartoe te ontbreken en aan de zijde van de EU lijkt dat niet anders te zijn. Dat is heel bitter voor de Britten (als in de bevolking), maar helaas niet anders dan in Nederland, waar we ook een kabinet hebben wat de bevolking negeert...

 

13 uur geleden zei europeaan:

Omdat ze zelf uittreden is het toch niet aan "Brussel"om het VK allerlei regelingen"aan"te bieden,het initiatief ligt aan de overkant van het water.

Dus over straffen kun je niet spreken,het zal aan hun eigen kont draaierij te danken zijn ,mocht het fout lopen.:D

 

Waarom je wel over straffen kunt spreken heb ik hierboven en sowieso al meer dan eens uitgelegd. De EU is boos omdat een succes volle Brexit weleens meer landen (volken) in die richting zou kunnen bewegen. En dat staat de droom van één groot Europa in de weg.

Daarnaast, niemand beweert dat Brussel het initiatief moet nemen om de Brexit goed te laten verlopen. Het sleutelwoord lijkt me in deze vooral: "samen". Maar zoals aangegeven, lijken geen van beide partijen stappen en te zetten en lijkt men op een mislukking daarvan aan te sturen. Waarna het VK "gewoon" in de EU blijft. Probleem opgelost, toch?...

13 uur geleden zei europeaan:

Wat betreft Hongarije :ik heb me daar weinig in verdiept.

Wat ik wel weet is dat de Hongaren geil genoeg waren om toe te treden,en als je toetreed bij een club aanvaard je de voorwaarden zoals die club die stelt.

Dat hadden de Hongaren ( en de Polen) zich terdege moeten realiseren toen ze toegang kregen tot de( in het verleden) "verafschuwde westerse vleespotten"

Het volk wil helemaal niks daar,die hebben ,voor ze bij de EU kwamen nog nooit een democratie gekend.

 

Natuurlijk willen armere landen graag toegang tot de zak met geld die hen vanuit Brussel voorgehouden wordt, maar de rest zie ik iets anders:

Het volk heeft na jarenlange onderdrukking door de grote broer, nu wel degelijk een besef van vrijheid. Meer dan wij dat hebben, voor ons is het immers iets heel normaals. Daarom heeft men er ook meer problemen mee dan wij, wanneer de EU hen zaken oplegt waartoe de EU eigenlijk helemaal geen mandaat heeft.

De EU is namelijk opgericht om de welvaart, het welzijn en de democratie te bevorderen. Dat men nu vanuit Brussel wil beslissen wat er in de lidstaten gebeurt schaadt die doelstellingen niet alleen, het is ook een teken dat men veel te ver doorschiet in het opleggen van hun idee hoe alles zou moeten gaan. Het de wil van Brussel opleggen aan lidstaten heeft dictatoriale trekken.

"Het volk daar wil helemaal niks" is een nietszeggende oneliner, die ook nog eens erg misplaatst lijkt, wanneer je zelf al stelt dat je je er maar weinig in hebt verdiept...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei HIT:

Leeuw, je weet dat ik niet ga ondersteunen meer met linkjes. 

 

Maar als jij daar zo goed in bent weet je ook de onderzoeken te vinden die het tegendeel bewijzen op jouw standpunten.

 

Ik lees hierboven : "Ik beweer hier wat en jij mag uitzoeken of mijn beweringen kloppen want ik verdom het deze met links te onderbouwen." Dat ga ik niet weer doen, HIT.

 

2 uur geleden zei Durashift:

.. en dus gaat het erom wáár die lastenverlichting terecht komt..

 

Vermoedelijk niet bij de burger die ervaart dat maatschappelijke taken/zorg(kosten) wederom 'geschrapt' of gekort worden..

 

Gezien de resultaten uit het verleden, vrees ik dat je gelijk hebt. Ook in de media wordt alweer gepoogd de negatieve zaken zo positief mogelijk te brengen. Dat mensen erop achteruitgaan is dan wel waar, maar hé: De minima gaan minder achteruit omdat de zorgtoeslag stijgt.

Prachtig: Er minder op achteruit gaan dan je dacht, terwijl de economie al jarenlang goed boert...

 

Bleef die afschaffing van die dividendbelasting maar beperkt tot éénmalig 2 miljard: Dit bedrag is jaarlijks. Waarmee wel duidelijk is, wiens belangen onze regering het liefst behartigt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden