[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Brexit,waarom wel en waarom juist niet,en een Nexit,waarom wel en waarom beslist niet


Gast geworden

Recommended Posts

Nee, het gaat fout wanneer je in plaats van gewoon om een onderbouwing te vragen, gaat veronderstellen dat ik je iets wil aansmeren. Leuk dat je daar dan meteen van uitgaat, dat zegt wel iets...:rolleyes:

 

Natuurlijk heb ik een onderbouwing: Denk je nu echt dat ik zonder tenminste één onderbouwing hier iets ga roepen?

https://www.volkskrant.nl/economie/cijfers-liegen-niet-maar-geldt-dat-voor-werkloosheid-~b69a8733

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verborgen_werkloosheid

https://www.geotrendlines.nl/werkloosheid-nederland-hoger-dan-gedacht

 

En voor wie nog een iets andere kijk wil: http://delangemars.nl/2017/02/23/zijn-werkloosheidscijfers-opgeklopt-voor-verkiezingen  Sla vooral "Voorstelling van zaken" niet over: We hebben dus 4,3 miljoen werklozen! :cool:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarvan er heel veel huismoeder zijn en niet hoeven/willen/kunnen werken.
Ook een aantal die niet willen werken en geen uitkering hebben, en dan nog degene die het echt niet kunnen omdat ze of te ziek zijn of ongeschikt zijn, zo kun je ook de cijfers opkloppen.

En dan heb je ook nog de studerenden, zoals mijn dochter die druk in jou hoek op de universiteit zit, wel op zoek gaat naar een bijbaantje trouwens, hoeft niet van ons, wij betalen al een heel deel mee.

Werklozen zijn in mijn ogen mensen die kunnen werken en nu een werkloosheid uitkering/bijstand hebben.
Als je echt naar het aantal personen kijkt die zouden gezien de leeftijd in het werk proces zouden moeten kunnen werken kom je wel aan een hele hoop zogenaamde werklozen.

En degene die nu parttime werken, zoals mijn vrouw, en ikzelf trouwens ook dan val ik volgens jou ook in het kopje werkloze voor 8 uur en mijn vrouw voor 20 uur, maar we willen en hoeven niet meer te werken dan we nu doen, we verdienen voldoende om te doen wat we willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Doornekamp33:

En degene die nu parttime werken, zoals mijn vrouw, en ikzelf trouwens ook dan val ik volgens jou ook in het kopje werkloze voor 8 uur en mijn vrouw voor 20 uur, maar we willen en hoeven niet meer te werken dan we nu doen, we verdienen voldoende om te doen wat we willen.

 

Neen... Er staat duidelijk mensen die part-time werken en meer zouden willen werken. Dat wil jij niet, dat wil je vrouw niet, dus geldt dat helemaal niet voor jullie.

 

Nu kun je er van alles bijhalen en die 4,5 miljoen is natuurlijk overtrokken, maar het laat wel mooi zien hoe je met andere maatstaven een heel ander beeld kunt scheppen. En de maatstaven die nu gehanteerd worden, sluiten mensen uit die eigenlijk wel als werkloos/werkzoekend zouden kunnen gelden:

- Iemand één uur per week werkt, al is het maar als vrijwilliger, wordt al niet meer in de officiële cijfers meegenomen.

- Iemand die niet meteen aan het werk kan, valt ook buiten de boot.

- En dan nog diegenen die ontmoedigd zijn, die ondanks hun eerder pogingen niet aan de bak komen. Niet recent gesolliciteerd = volgens de normen niet werkzoekend.

 

Volgens berekeningen van de Nederlandse Bank kunnen er zo'n half miljoen mensen bij de CBS-cijfers opgeteld worden. Dat is niet niks...  Natuurlijk, cijfers zijn natuurlijk slechts cijfers, maar als de regering zich met deze "opgepoetste" cijfers op de borst gaat kloppen, dan vind ik dit geen eerlijke voorstelling van zaken.

 

En als dan ondanks de gedaalde werkloosheid (ja, het gaat beter) en de bloeiende economie, veel huishoudens hun koopkracht ook in 2019 alleen maar verder zullen zien dalen, denk ik dat dit gegoochel met cijfers ook benoemd mag worden. Of zie ik dat verkeerd?

 

 

En om nu terug te komen, waar we met dit hele verhaal begonnen: Zelfs als er slechts 319.000 Oostblokkers in plaats van een miljoen vervangen zouden kunnen worden door Nederlanders, dan zou dat voor onze economie een heel goede ontwikkeling zijn. Of niet soms?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei scania 440:

Ik zou hier nog even op terug komen emoji6.png,

Als een Oostblokker 1 op 1 wordt omgeruild wel ja (kom ik zo weer op), maar al die gasten die het zogenaamde werk doen wat wij niet (willen) doen of geen mensen voor te vinden zijn daar verdienen zij geld mee wat ze weer meenemen (wat sommigen ook verschrikkelijk vinden) en thuis weer uitgeven aan veelal spullen die in west Europa geproduceerd worden en dan is dat ook gunstig voor onze werkgelegenheid, er is daar dus een hele grote markt open gegaan waar wij gretig aan kunnen leveren, waar ze het vroeger met een trabant moesten doen kunnen ze zich nu een VW of BMW veroorloven.

Ik denk dat ik al zie waar we hetzelfde bedoelen maar anders begrijpen, "het omruilen van 1 oostblokker voor 1 Nederlander" ik zeg daar eigenlijk hetzelfde dat het op die manier niet gunstig werkt maar dat het enige nuance behoeft om te begrijpen waarom dat destijds gebeurde dat had naar mijn mening met de crisis van doen.

Laatste gewoon eens, zie hierboven.

 

 

De grote autofabrieken produceren natuurlijk ook in het oostblok, dus je kunt je afvragen, of het geld wat meegenomen wordt naar hun huis, aan zaken wordt uitgegeven die in West-Europa worden geproduceerd. Dat zou in het geval van Polen misschien nog het geval kunnen zijn hoor, bij de Roemenen en Bulgaren denk ik eigenlijk van niet. Omdat hun levensstandaard en wat voor hen "duur" is, op een heel ander niveau ligt als bij ons.

Dat men het vroeger met een Trabant moest doen, lag meer aan de grenzen dan dat men het geld niet had voor een auto. In de DDR tenminste hadden de mensen wel geld om iets te kopen, maar vaak was er in de winkel niet zoveel te koop. Hoe dat in Polen zat weet ik niet, daar zul jij misschien meer over weten.

 

Ja, Nederlanders die werk niet willen doen maar wel een uitkering krijgen... Laten we het erop houden, dat het asociale gedrag van diegenen aangepakt mag worden!

 

Verschrikkelijk dat geld meegenomen wordt naar het thuisland van de arbeidsmigranten... Uit hun perspectief begrijp ik het volledig, maar ik zou veel liever zien dat het hier in de economie blijft. Langzaamaan schijnen trouwens ook fabrikanten te zien, dat geld wat zij uitgeven aan arbeidsmigranten goeddeels weg is en niet aan hun producten uitgegeven wordt: Die zien hun afzet krimpen. Dan is een Nederlandse werknemer misschien toch niet zo'n foute keuze, wanneer diegene wel zijn geld hier uitgeeft en hun producten koopt...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei scania 440:

 

Heb de wikipedia pagina even grof doorgenomen en het klopt dat het eigenlijk al in 2007 begon maar zoals je zelf ook al zegt eind 2008 zijn hoogtepunt bereikte en de boel klapte.

 

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het in 2007 of tot half 2008 te merken was in het werk wat ik deed, daarna wel dat de klanten die we aandeden er een hele kleine voorraad op na hielden en eigenlijk alleen bestellingen deden als het te produceren produkt ook verkocht werd.

 

Oneens

Eens

 

Hier ben ik het met Doornkamp eens dat je wel met cijfers moet rekenen die nu gehanteerd worden, dat ze dat vroeger anders deden zal allemaal wel.

 

 

Zoals bekend, reed ik in die tijd voor Heisterkamp. Dus trok ik trailers voor diverse klanten. Als die klanten dan weinig te doen hadden, hadden wij dat ook. Dat zag ik een beetje als indicator van hoe goed het gaat met de sector of zelfs de economie: Want in een goed draaiende economie moet er veel getransporteerd worden.

 

En ik kan er geen datum aanhangen, maar volgens mij is het na de zomer van 2007 niet meer erg druk geworden en tegen de winter zakte het helemaal in.

 

Tot slot: Ik snap het belang van het hanteren van eenduidige cijfers en eenzelfde manier van registeren. Ook al omdat je dan cijfers kunt vergelijken. Maar zoals aangegeven vind ik het niet terecht, dat die cijfers nu dienen om te laten zien dat de werkloosheid zo enorm laag is, terwijl de vergelijking met cijfers van voor 2015 een vertekend beeld geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei scania 440:


Kom ik net wat tegen moet ik wat rectificeren, er is Europese subsidie op het evt kunnen starten van je transport bedrijfje,

https://nos.nl/artikel/2253088-van-bankier-naar-chauffeur-met-europees-geld.html

Even( ter zijde) een citaat uit je link:

 

© 

Dus koos oud-bankier Ger Limburg voor heel iets anders met een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. "Het duurt zo'n acht maanden met drie theorie-examens. Ik ga ervan uit dat ik daar slim genoeg voor ben", lacht Limburg. "Ik reed weleens met een paardentrailer, dus dacht: dan moet een vrachtwagen ook wel kunnen."

Gehaktbal

De zelfstandigheid spreekt Ger aan. "Geen gedoe meer met managers en zo. Gewoon een opdracht uitvoeren en klaar. Ik moet misschien wel nog leren om een gehaktbal te eten of een paar hamburgers naar binnen te werken, wat niet mijn favoriete hap is." © 

 

Kansloos dus,onze Ger.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, nu koppel je.2.zaken die zo niet in dat artikel.genoemd worden. 

Men kan een startbedrag voor een eigen onderneming krijgen OF omscholen naar een ander beroep. Dát gaat die.kerel doen. Dus eigenlijk zo'n STL traject maar dan uit een ander potje.:p

 

Ik begrijp die kerel wel. Herken wel iets in zijn redenatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Even( ter zijde) (,.

Gehaktbal

De zelfstandigheid spreekt Ger aan. "Geen gedoe meer met managers en zo. Gewoon een opdracht uitvoeren en klaar. Ik moet misschien wel nog leren om een gehaktbal te eten of een paar hamburgers naar binnen te werken, wat niet mijn favoriete hap is." © 

 

Kansloos dus,onze Ger.:D

 

Waarom, vanwege dat vlees?

Och, iemand moet 'm allen ff vertellen dat je.ook.gewoon.karbonade kan.eten. 

 

..en dat in.sommige takken.van.transport.de.tijd.voor.een.warme.hap gewoon.ontbreekt OF dat er.op.tijdstippen wordt gewerkt.dat er gen.frituurwerk te krijgen.is.bij de pompshop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei scania 440:

Heb in 2009 ook nog voor Heisterkamp gewerkt, nacht pendels Travemunde en af en toe een dag rit maar alleen als ik zin had maar werd elke dag gebeld, misschien was het toen al weer wat drukker daar.

Is ook een goeie indicatie, hoe drukker op de weg hoe beter het gaat.

 

Zouden ze het daarom gedaan hebben, om de cijfers omlaag te krijgen?

 

Geen idee, want ik ben er maart 2008 gestopt en ik weet nog goed, dat er verderop op Hanzepoort, een heel stel trekkers op een afgesloten terrein geparkeerd werd. Dat je elke dag werd gebeld kan ik me voorstellen: Er was op enig moment nogal een gebrek aan oproepkrachten, maar ja, als je een duits contract aanbiedt omdat je dan per uur minder hoeft te betalen...

 

Ik denk niet dat de rekenmethode (alleen maar) aan de internationale manier is aangepast om een rooskleurig beeld te krijgen (lagere cijfers), maar het komt natuurlijk wel mooi uit wanneer je een vergelijking over een langere termijn maakt...

19 uur geleden zei Durashift:

Waarom, vanwege dat vlees?

Och, iemand moet 'm allen ff vertellen dat je.ook.gewoon.karbonade kan.eten. 

 

..en dat in.sommige takken.van.transport.de.tijd.voor.een.warme.hap gewoon.ontbreekt OF dat er.op.tijdstippen wordt gewerkt.dat er gen.frituurwerk te krijgen.is.bij de pompshop.

 

Het beste oordeel is een vooroordeel... Als die Ger zich eens een klein beetje verdiept in zijn toekomstige baan en collega's, snapt hij misschien ook wel dat een chauffeur niet alleen maar gehaktballen en hamburgers eet.

Van de andere kant: Als hij wel eens met een paardentrailer gereden heeft en daaruit opmaakt dat hij ook wel met een vrachtwagen overweg kan, weet ik niet of hij alles wel snapt.. :rolleyes:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Durashift:

 

Waarom, vanwege dat vlees?

Och, iemand moet 'm allen ff vertellen dat je.ook.gewoon.karbonade kan.eten. 

 

..en dat in.sommige takken.van.transport.de.tijd.voor.een.warme.hap gewoon.ontbreekt OF dat er.op.tijdstippen wordt gewerkt.dat er gen.frituurwerk te krijgen.is.bij de pompshop.

Ik dacht meer hierom:

 

"Ik reed weleens met een paardentrailer, dus dacht: dan moet een vrachtwagen ook wel kunnen."

 

:D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We moeten niet vergeten Engeland is altijd een apart land geweest Kijk maar naar de terug vrachten daar wordt zo goed als niks voor betaald

Hebben jullie ook na gedacht dat het inklaren en uitklaren weer aan zit te komen Wie gaat de wacht tijden betalen Ik hoop de chauffeur toch niet

Wie weet wat een T document is De moderne chauffeur moet het allemaal weer gaan leren

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei lambiek:

Goeie morgen Huub

Huub dat inklaren zal wel net eender gaan als in Zwitserland tegenwoordig

Alles is al aangemeld via de computer, ja het is niet meer als in de 90´r jaren !

De Engelse douane nog kennend van vroeger vrees ik dat t vergelijk met Zwitserland niet zo1,2,3, opgaat.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei scania 440:



Met Zwitserland zijn gewoon afspraken en zij hebben ook een deal met de EU, Europeaan heeft dat hierboven al ergens uit de doeken gedaan.

Dat zal dadelijk ongetwijfeld met het VK ook gebeuren, die Engelse zijn niet gek.

Voor mij hebben ze groot gelijk weer baas in eigen land !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

Dat zal dadelijk ongetwijfeld met het VK ook gebeuren, die Engelse zijn niet gek.

Voor mij hebben ze groot gelijk weer baas in eigen land !!!!!!

Dat zal dan een deal moeten worden zoals de overige E.E.R. ;landen,Noorwegen ,Zwitserland,Ijsland en Liechtenstein ook hebben.

en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee,die het VK nou net niet wilt.

Verder zullen ze zich  dan aan bepaalde maatregelen moeten houden die in Brussel bepaald worden en waar ze zelf geen zeggenschap over hebben.

Dus dat "baas in eigen land"is ook maar betrekkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei europeaan:

Dat zal dan een deal moeten worden zoals de overige E.E.R. ;landen,Noorwegen ,Zwitserland,Ijsland en Liechtenstein ook hebben.

en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee,die het VK nou net niet wilt.

Verder zullen ze zich  dan aan bepaalde maatregelen moeten houden die in Brussel bepaald worden en waar ze zelf geen zeggenschap over hebben.

Dus dat "baas in eigen land"is ook maar betrekkelijk.

WE zullen zien wat het brengt , maar ik heb zo het idee dat als er  een schaap over de dam is er wel meer zullen volgen .

Ook in Nederland wordt de roep om eens te stoppen met die Brussel idioterie steeds groter.

Samen handelen oké , maar het is nu toch aan alle kanten aan het doorslaan.

En dan hebben ook nog Mark R. die zomaar 2 miljard weggeeft aan bedrijven  die het niet nodig hebben! . Hij zal er zelf wel flink beter van worden heb ik zo het idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei scania 440:

Bij een harde Brexit verbreekt het VK alle banden met de EU en vervallen daarmee ook de afspraken omtrent iets simpels als verzekeringen, je kunt nu ook niet zomaar naar een land buiten de EU met je auto rijden als er met dat land geen afspraken gemaakt zijn over verzekeringen.

Met Zwitserland zijn gewoon afspraken en zij hebben ook een deal met de EU, Europeaan heeft dat hierboven al ergens uit de doeken gedaan.

Zelf je kunt nog in de problemen komen met je zorgverzekering Het kan zo ver gaan dat je een visum in jou paspoort nodig hebt En zo als vroeger het kenteken invoer en uit voer

En kunnen nog problemen genoeg komen Want Engeland gaat terug naar het jaar 1900 We blijven lachen met de domme Engelsen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei opa bert:

WE zullen zien wat het brengt , maar ik heb zo het idee dat als er  een schaap over de dam is er wel meer zullen volgen .

Ook in Nederland wordt de roep om eens te stoppen met die Brussel idioterie steeds groter.

Samen handelen oké , maar het is nu toch aan alle kanten aan het doorslaan.

En dan hebben ook nog Mark R. die zomaar 2 miljard weggeeft aan bedrijven  die het niet nodig hebben! . Hij zal er zelf wel flink beter van worden heb ik zo het idee.

Nee dat is om werk binnen te halen Engeland Betaal je geen belasting als je met een bedrijf komt daar Haast alle E.U.Landen hebben hun eigen regels Nederland is zo eerlijk dat ze naast hun schoenen lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden