Spring naar bijdragen
Doornekamp33

De Brexit,waarom wel en waarom juist niet,en een Nexit,waarom wel en waarom beslist niet

Recommended Posts

20 uur geleden zei scania 440:

Heb in 2009 ook nog voor Heisterkamp gewerkt, nacht pendels Travemunde en af en toe een dag rit maar alleen als ik zin had maar werd elke dag gebeld, misschien was het toen al weer wat drukker daar.

Is ook een goeie indicatie, hoe drukker op de weg hoe beter het gaat.

Zouden ze het daarom gedaan hebben, om de cijfers omlaag te krijgen?

Geen idee, want ik ben er maart 2008 gestopt en ik weet nog goed, dat er verderop op Hanzepoort, een heel stel trekkers op een afgesloten terrein geparkeerd werd. Dat je elke dag werd gebeld kan ik me voorstellen: Er was op enig moment nogal een gebrek aan oproepkrachten, maar ja, als je een duits contract aanbiedt omdat je dan per uur minder hoeft te betalen...

Ik denk niet dat de rekenmethode (alleen maar) aan de internationale manier is aangepast om een rooskleurig beeld te krijgen (lagere cijfers), maar het komt natuurlijk wel mooi uit wanneer je een vergelijking over een langere termijn maakt...

19 uur geleden zei Durashift:

Waarom, vanwege dat vlees?

Och, iemand moet 'm allen ff vertellen dat je.ook.gewoon.karbonade kan.eten. 

..en dat in.sommige takken.van.transport.de.tijd.voor.een.warme.hap gewoon.ontbreekt OF dat er.op.tijdstippen wordt gewerkt.dat er gen.frituurwerk te krijgen.is.bij de pompshop.

Het beste oordeel is een vooroordeel... Als die Ger zich eens een klein beetje verdiept in zijn toekomstige baan en collega's, snapt hij misschien ook wel dat een chauffeur niet alleen maar gehaktballen en hamburgers eet.

Van de andere kant: Als hij wel eens met een paardentrailer gereden heeft en daaruit opmaakt dat hij ook wel met een vrachtwagen overweg kan, weet ik niet of hij alles wel snapt.. :rolleyes:

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Durashift:

Waarom, vanwege dat vlees?

Och, iemand moet 'm allen ff vertellen dat je.ook.gewoon.karbonade kan.eten. 

..en dat in.sommige takken.van.transport.de.tijd.voor.een.warme.hap gewoon.ontbreekt OF dat er.op.tijdstippen wordt gewerkt.dat er gen.frituurwerk te krijgen.is.bij de pompshop.

Ik dacht meer hierom:

"Ik reed weleens met een paardentrailer, dus dacht: dan moet een vrachtwagen ook wel kunnen."

:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We moeten niet vergeten Engeland is altijd een apart land geweest Kijk maar naar de terug vrachten daar wordt zo goed als niks voor betaald

Hebben jullie ook na gedacht dat het inklaren en uitklaren weer aan zit te komen Wie gaat de wacht tijden betalen Ik hoop de chauffeur toch niet

Wie weet wat een T document is De moderne chauffeur moet het allemaal weer gaan leren

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei lambiek:

Goeie morgen Huub

Huub dat inklaren zal wel net eender gaan als in Zwitserland tegenwoordig

Alles is al aangemeld via de computer, ja het is niet meer als in de 90´r jaren !

De Engelse douane nog kennend van vroeger vrees ik dat t vergelijk met Zwitserland niet zo1,2,3, opgaat.:nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
en waarom zouden die niet verzekerd zijn ? Zwitserland hoort ook niet bij de EU daar ben je toch ook gewoon verzekerd !
Bij een harde Brexit verbreekt het VK alle banden met de EU en vervallen daarmee ook de afspraken omtrent iets simpels als verzekeringen, je kunt nu ook niet zomaar naar een land buiten de EU met je auto rijden als er met dat land geen afspraken gemaakt zijn over verzekeringen.

Met Zwitserland zijn gewoon afspraken en zij hebben ook een deal met de EU, Europeaan heeft dat hierboven al ergens uit de doeken gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei scania 440:

Met Zwitserland zijn gewoon afspraken en zij hebben ook een deal met de EU, Europeaan heeft dat hierboven al ergens uit de doeken gedaan.

Dat zal dadelijk ongetwijfeld met het VK ook gebeuren, die Engelse zijn niet gek.

Voor mij hebben ze groot gelijk weer baas in eigen land !!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat zal dadelijk ongetwijfeld met het VK ook gebeuren, die Engelse zijn niet gek.

Je zegt hier 2 dingen die niet samengaan.

Als ze een deal maken met de EU zijn ze niet meer volledig baas in eigen land, volledig baas in eigen land betekent geen deal.

Het probleem hier is dat May een deal wil sluiten met de EU waarin simpel gezegd ze wel de voordelen maar niet de nadelen wil en daar gaat de EU niet mee akkoord, daarom wordt ze ook telkens terug gestuurd om met iets beters te komen, intussen tikt de klok gewoon door en lijkt een No Deal steeds dichterbij te komen wat een harde Brexit betekent, met alle gevolgen van dien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei opa bert:

Dat zal dan een deal moeten worden zoals de overige E.E.R. ;landen,Noorwegen ,Zwitserland,Ijsland en Liechtenstein ook hebben.

en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee,die het VK nou net niet wilt.

Verder zullen ze zich  dan aan bepaalde maatregelen moeten houden die in Brussel bepaald worden en waar ze zelf geen zeggenschap over hebben.

Dus dat "baas in eigen land"is ook maar betrekkelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei europeaan:

Dat zal dan een deal moeten worden zoals de overige E.E.R. ;landen,Noorwegen ,Zwitserland,Ijsland en Liechtenstein ook hebben.

en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee,die het VK nou net niet wilt.

Verder zullen ze zich  dan aan bepaalde maatregelen moeten houden die in Brussel bepaald worden en waar ze zelf geen zeggenschap over hebben.

Dus dat "baas in eigen land"is ook maar betrekkelijk.

WE zullen zien wat het brengt , maar ik heb zo het idee dat als er  een schaap over de dam is er wel meer zullen volgen .

Ook in Nederland wordt de roep om eens te stoppen met die Brussel idioterie steeds groter.

Samen handelen oké , maar het is nu toch aan alle kanten aan het doorslaan.

En dan hebben ook nog Mark R. die zomaar 2 miljard weggeeft aan bedrijven  die het niet nodig hebben! . Hij zal er zelf wel flink beter van worden heb ik zo het idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei scania 440:

Bij een harde Brexit verbreekt het VK alle banden met de EU en vervallen daarmee ook de afspraken omtrent iets simpels als verzekeringen, je kunt nu ook niet zomaar naar een land buiten de EU met je auto rijden als er met dat land geen afspraken gemaakt zijn over verzekeringen.

Zelf je kunt nog in de problemen komen met je zorgverzekering Het kan zo ver gaan dat je een visum in jou paspoort nodig hebt En zo als vroeger het kenteken invoer en uit voer

En kunnen nog problemen genoeg komen Want Engeland gaat terug naar het jaar 1900 We blijven lachen met de domme Engelsen  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei opa bert:

WE zullen zien wat het brengt , maar ik heb zo het idee dat als er  een schaap over de dam is er wel meer zullen volgen .

Ook in Nederland wordt de roep om eens te stoppen met die Brussel idioterie steeds groter.

Samen handelen oké , maar het is nu toch aan alle kanten aan het doorslaan.

En dan hebben ook nog Mark R. die zomaar 2 miljard weggeeft aan bedrijven  die het niet nodig hebben! . Hij zal er zelf wel flink beter van worden heb ik zo het idee.

Nee dat is om werk binnen te halen Engeland Betaal je geen belasting als je met een bedrijf komt daar Haast alle E.U.Landen hebben hun eigen regels Nederland is zo eerlijk dat ze naast hun schoenen lopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei scania 440:

Je zegt hier 2 dingen die niet samengaan.

Als ze een deal maken met de EU zijn ze niet meer volledig baas in eigen land, volledig baas in eigen land betekent geen deal.

Het probleem hier is dat May een deal wil sluiten met de EU waarin simpel gezegd ze wel de voordelen maar niet de nadelen wil en daar gaat de EU niet mee akkoord, daarom wordt ze ook telkens terug gestuurd om met iets beters te komen, intussen tikt de klok gewoon door en lijkt een No Deal steeds dichterbij te komen wat een harde Brexit betekent, met alle gevolgen van dien.

Ze willen geen mensen import Moeten aan strenge regels voldoen  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Huub Klaassen:

Nee dat is om werk binnen te halen Engeland Betaal je geen belasting als je met een bedrijf komt daar Haast alle E.U.Landen hebben hun eigen regels Nederland is zo eerlijk dat ze naast hun schoenen lopen

Dat is in Nederland ook zo hoor Huub;je gaat pas belasting betalen als je omzet /winstgedraait hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei opa bert:

Als die mensen eens goed na gaan denken zal die roep wel snel verstommen.

IK ben het direct met je eens dat "een beetje minder(veel) Brussel"geen kwaad kan,maar zoals het Vk,als eenling eruit gaan snij je alleen jezelf in je vlees.

"NU"zitten we zelf nog aan tafel daar in "Brussel",en kunnen we bepaalde beslissingen nog be invloeden( als je er de juiste mensen wegzet.

Bij een eventuele Nexit en toetreding tot de E.E.R. ( zoals Noorwegen,Zwitserland,Ijsland en Liechtenstein) zegt "Brussel"'zo gaan we t doen en je doet maar mee,take it or leave it.

Heel anders word t als ook Duitsland en Frankrijk besluiten"uit te treden",maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei europeaan:

Heel anders word t als ook Duitsland en Frankrijk besluiten"uit te treden",maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Als Angela het niet meer voor het zeggen heeft , zou dat "voorlopig" wel sneller komen dan je denkt .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden