[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Brexit,waarom wel en waarom juist niet,en een Nexit,waarom wel en waarom beslist niet


Gast geworden

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Kortom, in de tussentijd groeien de tomaten wel door.:zegtniets:

Ja,je moet ze alleen nog zien te verkopen.'

Denk je dat andere landen geen tomaten en komkommers kunnen kweken,en deze ,in geval van een Nexit,gemakkelijker op de EU markt af kunnen zetten dan wij,als we uitgetreden zijn.

Denk alleen maar aan phytosanitaire eisen en controles op ge importeerde producten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Leeuw:

 

 

En nu kun je me een vervelend figuur vinden, maar elders schreef je in een discussie dat we energie kunnen bijmaken.

Ik ben nog heel erg benieuwd naar het antwoord op de vraag: Hoe dan?

 

Zonkracht, windkracht, waterkracht houd nooit op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Leeuw:

Maar dat zeg ik toch ook:

 

 

Niet alleen handel, ook veel andere sectoren hebben aan onze welvaart bijgedragen.

 

 

Maar is wel iets waar we groot in zijn en ons land sterk houd.

Hieronder een uitzending uit 2012, midden crisis over de zaadhandel.

Verder hebben wij hier in Nederland een uitstekend klimaat en goede grond, wat ze in andere landen niet hebben.

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei europeaan:

,geef eens een link.

 

Moet ik ook nog op commando blaffen? Je nam overigens zelf deel aan die discussie: https://www.chauffeursforum.nl/topic/37285-leeuws-belevenissen/?do=findComment&comment=818170

 

Mij ging het er vooral om, dat lientje denkt dat we voor onze gastoevoer niet op Rusland kunnen vertrouwen, terwijl een fors deel van onze aardolie daar wel al jaren vandaan komt. En vervolgens stelt dat gas ooit opraakt (aardolie ook...) en we energie bij kunnen maken.

 

3 uur geleden zei lientje:

Zonkracht, windkracht, waterkracht houd nooit op.

 

 

Zeg nooit nooit...

Maar het enige wat we dan doen, is de energie van zon, wind en water omzetten in een andere vorm, meestal elektrische energie. Je maakt dus geen nieuwe energie die er nog niet was.

 

Daarnaast zijn al die windmolens die we nu hebben, slechts goed voor een kwart van hun nominale vermogen. us zijn we enorm veel van nodig.

Die windmolens zorgen op zee ook nog eens voor een ecologische ramp: In Denemarken bijvoorbeeld spoelen tal van walvissen aan in de buurt van windparken,. Ook zeehonden en tal van vissen blijken windparken te mijden als de pest...

En tot slot: Wanneer de levensduur van de wieken erop zit, blijken ze niet te recyclen en worden ze in Afrika gedumpt. (mijn broer heeft ze gemaakt totdat de fabriek afbrandde)

 

Nee, voor deze milieumaffia heb ik geen goed woord over. Het is een geloof geworden, gebaseerd op list en bedrog, met als gevolg dat er veel geld vloeit maar we eigenlijk niets opschieten. We kunnen ons beter richten op het besparen van energie en daartoe zijn er best nog wel mogelijkheden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei europeaan:

Denk je dat andere landen geen tomaten en komkommers kunnen kweken,en deze ,in geval van een Nexit,gemakkelijker op de EU markt af kunnen zetten dan wij,als we uitgetreden zijn.

Denk alleen maar aan phytosanitaire eisen en controles op ge importeerde producten.

 

Tuurlijk kunnen ze dat, maar waarom zouden ze?

Nederland levert toch een goede kwaliteit en als we fatsoenlijk kunnen handelen, ook met de huidige afnemers, is er niets aan de hand.

Maar daar zit 'm de knijp, want hoewel je steeds stelt dat het VK niet onder druk gezet wordt, is dat wel degelijk wat er speelt.

Toch leuk dat zelfs een Unilever dat anders ziet, gezien hun beslissing het hoofdkantoor gewoon in het VK te laten, ongeacht het feit dat Rutte met miljarden stond te wuiven...

 

Zouden we, wanneer we uit de EU stappen, ineens niet meer voldoen aan de gezondheidseisen voor landbouwproducten?

Wordt onze grond dan op slag ondeugdelijk en de boeren stom of wat is dat nu voor onzin en bangmakerij? Hou toch eens op man...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Leeuw:

 

Moet ik ook nog op commando blaffen? Je nam overigens zelf deel aan die discussie: https://www.chauffeursforum.nl/topic/37285-leeuws-belevenissen/?do=findComment&comment=818170

 

Mij ging het er vooral om, dat lientje denkt dat we voor onze gastoevoer niet op Rusland kunnen vertrouwen, terwijl een fors deel van onze aardolie daar wel al jaren vandaan komt. En vervolgens stelt dat gas ooit opraakt (aardolie ook...) en we energie bij kunnen maken.

 

 

 

Zeg nooit nooit...

Maar het enige wat we dan doen, is de energie van zon, wind en water omzetten in een andere vorm, meestal elektrische energie. Je maakt dus geen nieuwe energie die er nog niet was.

 

Daarnaast zijn al die windmolens die we nu hebben, slechts goed voor een kwart van hun nominale vermogen. us zijn we enorm veel van nodig.

Die windmolens zorgen op zee ook nog eens voor een ecologische ramp: In Denemarken bijvoorbeeld spoelen tal van walvissen aan in de buurt van windparken,. Ook zeehonden en tal van vissen blijken windparken te mijden als de pest...

En tot slot: Wanneer de levensduur van de wieken erop zit, blijken ze niet te recyclen en worden ze in Afrika gedumpt. (mijn broer heeft ze gemaakt totdat de fabriek afbrandde)

 

Nee, voor deze milieumaffia heb ik geen goed woord over. Het is een geloof geworden, gebaseerd op list en bedrog, met als gevolg dat er veel geld vloeit maar we eigenlijk niets opschieten. We kunnen ons beter richten op het besparen van energie en daartoe zijn er best nog wel mogelijkheden...

 

Dat zijn nogal woorden Leeuw. Milieu maffia.... 

 

Ook windmolens worden gerecycled,  ze gaan veel jaar nieuw Zeeland en Australië waar ze bij boerenbedrijven komen te staan waar ze nog jaren meekunnen. Oh ja, ik ken de verhalen ook van windmolens (turbines) die worden vervangen voordat ze versleten zijn ivm subsidie. Maar milieu maffia? Dan denk ik aan milieu defensie en dat soort linkse clubjes.

 

Bij slootdorp komen er weer honderd heb ik gehoord. Ik had iig de hele winter wel werk 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei shompie:

Dat zijn nogal woorden Leeuw. Milieu maffia.... 

 

Ook windmolens worden gerecycled,  ze gaan veel jaar nieuw Zeeland en Australië waar ze bij boerenbedrijven komen te staan waar ze nog jaren meekunnen. Oh ja, ik ken de verhalen ook van windmolens (turbines) die worden vervangen voordat ze versleten zijn ivm subsidie. Maar milieu maffia? Dan denk ik aan milieu defensie en dat soort linkse clubjes.

 

Bij slootdorp komen er weer honderd heb ik gehoord. Ik had iig de hele winter wel werk 🤣

 

Mag ik nu een keer? "Verdiep je er eens in", dan snap je misschien ook waarom ik dat zeg...

 

Zou je mij eens een bron willen geven, voor dat verhaal dat windmolen die hier afgedankt zijn, naar Zeeland en Australië worden verscheept?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leeuw:

 

Mag ik nu een keer? "Verdiep je er eens in", dan snap je misschien ook waarom ik dat zeg...

 

Zou je mij eens een bron willen geven, voor dat verhaal dat windmolen die hier afgedankt zijn, naar Zeeland en Australië worden verscheept?

 

Lieve Leeuw. Ik heb ze een tijdje gereden, ook gebruikte. Dan krijg je papieren mee waarop staat waar ze.heengaan. Maar iets in mij zegt me dat dat niet is wat jij wil horen dat heeft namelijk niets met milieu maffia te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn topic staat daar nog wel.ergens een paar foto's van op. Misschien zelfs wel met dit verhaaltje erbij.

 

Kan goed 5 of 6 jaar geleden zijn. Ik ga iig  niet zoeken voor je. Jammer dat je alles wat ik zeg in twijfel trekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@shompie en @HIT Dank jullie wel! :ok:

 

@shompie het gaat me er niet persé om dingen die jij zegt in twijfel te trekken, maar ik had er dus nog nooit van gehoord.

Daarnaast weet ik niet anders, of wieken zijn na een x-aantal jaren "versleten". Dat heeft met de bedrijfsveiligheid te maken: Je wilt geen wiek die afknapt en naar beneden komt. Misschien wordt daar in andere werelddelen anders tegenaan gekeken of zijn de normen daarvoor hier juist overdreven streng? Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Leeuw:

Daarnaast weet ik niet anders, of wieken zijn na een x-aantal jaren "versleten".

Dat is met de oude houten en metalen idd, voorbeelden ervan hebben wij in Flevoland ondervonden. 

De composieten is nog niets over bewezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- De krachten van de wind die erop spelen zijn niet bepaald kinderachtig.

- Daarnaast komen er centrifugale krachten vrij door het draaien, en

- Ze staan voortdurend bloot aan weer en wind.

Als je logisch denkt kun je wel beredeneren, dat deze wieken niet eeuwig kunnen meegaan. Dat zou namelijk een godswonder zijn en waarom zouden we dan niet alles om ons heen van composieten maken? Nogmaals -mijn broer maakte die dingen-: Ik weet niet beter of ze zijn na een aantal jaren versleten, als in: Niet voldoende stevig meer.

 

En dan kunnen vindingrijke ontwerpers met hippe ideeën komen om stukken van een wiek als bushokje te gaan gebruiken of er een speeltuin van te maken: Echt duurzaam is dat niet. Waarom niet? Nou, de stroom aan versleten wieken zal aanhouden en de markt voor versleten weken is op enig moment verzadigd. Net zoals de markt voor tweedehands windmolens, waarbij het aanbod de vraag in 2016 al oversteeg (zie je eigen link naar het NOS bericht hierboven). En dan blijf je zitten met heel veel afval, wat gedumpt of verbrand moet worden.

 

Lekker milieuvriendelijk, zo'n windturbine, als je de hele lifecycle van zo'n ding in acht neemt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde verhaal als met electrische auto's: Het is milieuvriendelijk want stroom is schoon. Dat die stroom elders, vaak met fossiele energie opgewekt moet worden, wordt daarbij vergeten...

 

Het verhaal herhaalt zich: Waar stoomlocomotieven het grote nadeel hadden, dat ze hun eigen energiebron (kolen en water)mee moesten slepen en hun reikwijdte daardoor beperkt werd, waren de electrische treinen een grote vooruitgang. Nu gaan we in auto's weer grote, zware accu's plaatsen, waarmee we het rendement van de auto naar beneden halen: Dat extra gewicht moet je immers wél de hele dag meeslepen en het beperkt de reikwijdte...

In plaats dat men meer op zuinige auto's inzet (denk aan de 3L auto), gaat men grote, zware electrische auto's promoten. De wereld op z'n kop...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar Leeuw, ga jij dan eens verzinnen waar we onze energie vandaan moeten halen wanneer onze olie en gasbronnen op zijn.....

Jij draait elke discussie naar jou waarheid en haalt er ieder keer weer wat anders bij.

Deze brexit heeft opeens weer een hele andere wending gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei Leeuw:

….

En dan kunnen vindingrijke ontwerpers met hippe ideeën komen om stukken van een wiek als bushokje te gaan gebruiken of er een speeltuin van te maken:

…..

Enig idee hoeveel bushokjes er zijn? En nog beter, hoeveel bushokjes er nog niet aanwezig zijn, daar waar ze wel gewenst zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei lientje:

Maar Leeuw, ga jij dan eens verzinnen waar we onze energie vandaan moeten halen wanneer onze olie en gasbronnen op zijn.....

Jij draait elke discussie naar jou waarheid en haalt er ieder keer weer wat anders bij.

Deze brexit heeft opeens weer een hele andere wending gekregen.

 

Als ik hét enige juiste antwoord zou hebben, was ik allang wereldberoemd. Maar dat is helaas niet het geval. Gelukkig zijn de olie- en gasbronnen ook nog lang niet uitgeput (hetzelfde geldt voor kolen), maar dat wil niet zeggen dat we met een goed plan moeten komen. En tot die tijd, zuinig moeten zijn op wat we hebben...

 

Edit: Met een goed plan, bedoel ik iets wat ook écht duurzaam zou kunnen zijn, zonder dat onze kinderen straks met een boel troep zitten en anderen met een enorme zak geld... Anders hadden we net zo goed gewoon de kerncentrale's kunnen aanhouden.

 

Wat me verbaast is hoe makkelijk mensen zich voor een karretje laten spannen, zich laten uitmelken, alleen maar omdat iets goed zou zijn voor het milieu. Net zoals het roepen dat Rusland niet te vertrouwen is als het om gasleveringen gaan, terwijl we voor 1/3 van onze aardolie al jarenlang gewoon op Rusland vertrouwen. Zonder enige probleem.
Sorry, als je je daar ongemakkelijk bij voelt, maar bovenstaande zijn gewoon feiten en het is niet "mijn waarheid"...

 

Mocht je dat anders zien, sla me dan alsjeblieft eens met feiten om mijn oren in plaats van het gel*l over met "mijn waarheid" te komen en dat ik er steeds weer iets anders bij haal. Het één staat niet los van het ander, verdiep je toch allemaal eens in het hele verhaal. Er zou maar zo een wereld voor je open kunnen gaan...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Leeuw:

 

 

 

Zouden we, wanneer we uit de EU stappen, ineens niet meer voldoen aan de gezondheidseisen voor landbouwproducten?

Wordt onze grond dan op slag ondeugdelijk en de boeren stom of wat is dat nu voor onzin en bangmakerij? Hou toch eens op man...

Hier laat je duidelijk blijken dat je er weinig mee te maken hebt gehad;juist op het gebied van gezondsheids eisen in land ,tuinbouw en veeteelt werden deze gezondheids eisen nogal een gebruikt(of misbruikt) om het de tegenstander( de exporteur) moeilijk te maken.

 

Je kunt dat onzin of bangmakerij noemen,maar met de realiteit onder ogen zien en vooruit kijken komen we verder dan met het"we drinken een glas,doen een plas en alles blijft zoals  t was"mentaliteit van jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-10-2018 om 11:22 zei Leeuw:

 

 

 

 

 

@europeaan stelt dat onze economie door de handel (en niet ook door andere sectoren) groot is geworden en dat is gewoon niet waar.

Lezen is echt je sterkste punt niet hé.

Ik stel nergens dat Nederland groot is geworden van de handel alleen.

Ik stel dat Nederland groot geworden is mede dank zij de internationale handel,en dat daardoor andere sectoren ook groot geworden zin daardoor is alleen maar meegenomen.

Zonder de internationale handel zouden er eenvoudigweg een hoop banen in de "andere sectoren"niet bestaan of nooit bestaan hebben,zoals ons eigen beroep: chauffeur.

 

Ik zou graag zien dat je eens stopt met mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei europeaan:

Hier laat je duidelijk blijken dat je er weinig mee te maken hebt gehad;juist op het gebied van gezondsheids eisen in land ,tuinbouw en veeteelt werden deze gezondheids eisen nogal een gebruikt(of misbruikt) om het de tegenstander( de exporteur) moeilijk te maken.

 

Grappig: Recent zat je nog vol te houden dat het VK écht niet onder druk gezet wordt en nu geef je juist aan dat er tal van manieren zijn, om andere landen op een vuile manier dwars te zitten. :rolleyes:

 

1 uur geleden zei europeaan:

Lezen is echt je sterkste punt niet hé.

Ik stel nergens dat Nederland groot is geworden van de handel alleen.

Ik stel dat Nederland groot geworden is mede dank zij de internationale handel,en dat daardoor andere sectoren ook groot geworden zin daardoor is alleen maar meegenomen.

 

Kijk eens:

"onze economie is groot geworden omdat onze voorouders met beide handen de mogelijkheden om handel te drijven met twee handen aangrepen"

 

Er is iets is gebeurt (onze economie is groot geworden) omdat iemand iets deed (onze voorouders...handel drijven).

 

1 uur geleden zei europeaan:

Ik zou graag zien dat je eens stopt met mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb.

 

Ik zou graag weten of je dit nu terugneemt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Leeuw:

 

 

Ik zou graag weten of je dit nu terugneemt...

Nee,want jij zegt dat ik stel dat onze economie uitsluitend door de handel groot geworden is.

Dat heb ik nooit beweerd,ik stel MEDE ( een zeer groot deel) door de wereldhandel,en als je dat niet inziet leef je al wel erg lang onder een steen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Leeuw:

 

Grappig: Recent zat je nog vol te houden dat het VK écht niet onder druk gezet wordt en nu geef je juist aan dat er tal van manieren zijn, om andere landen op een vuile manier dwars te zitten. :rolleyes:

 

 

 

Het beschermen van de gezondheid word niet gezien als een "vuile manier"om het een ander moeilijk te maken.

Maar als je er ,als exporterend land,mee te maken krijgt is dat bijna niet te bewijzen.

Overigens zal,in geval van een Brexit, het VK van deze "manier van zakendoen"gebruik kunnen maken,wij,als exporteur zullen daar alleen het slachtoffer van kunnen zijn,zodat niet wij de Engelsen ,maar de Engelsen ons in de tang zouden kunnen *nemen

 

*"IK zeg niet dat t gebeurt ,ik zeg dat t zou kunnen gebeuren. ( dit ter verduidelijking) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, je kwam pas hier https://www.chauffeursforum.nl/topic/41473-de-brexitwaarom-wel-en-waarom-juist-nieten-een-nexitwaarom-wel-en-waarom-beslist-niet/?do=findComment&comment=819086  met "Naruurlijk,onze economie heeft ook een belangrijk deel van de maakindustrie voortgebracht, het ene brengt het andere voort."

 

Ik speel in ieder geval voorlopig niet meer met je en kruip weer lekker onder mijn warme steen.   :bey:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Leeuw:

Nee hoor, je kwam pas hier https://www.chauffeursforum.nl/topic/41473-de-brexitwaarom-wel-en-waarom-juist-nieten-een-nexitwaarom-wel-en-waarom-beslist-niet/?do=findComment&comment=819086  met "Naruurlijk,onze economie heeft ook een belangrijk deel van de maakindustrie voortgebracht, het ene brengt het andere voort."

 

Ik speel in ieder geval voorlopig niet meer met je en kruip weer lekker onder mijn warme steen.   :bey:

 

:kiss:  en vergeet je oogkleppen niet op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden