Spring naar bijdragen
ketelbinkie

associaal gedrag

Recommended Posts

Wat een raar gedrag daarzo bij Steinweg handelsveem.
Is het normaal hoe ze daar met mensen omgaan?? Uitschelden, agressief, zomaar laten wachten pure pesterij!!
Wie heeft hier ook ervaring mee?

Schijnt de "haven mentaliteit" te zijn. Negatief kafferen en kankeren op alles wat ze niet aanstaat.

groeten Wesley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is het normaal hoe ze daar met mensen omgaan?? Uitschelden, agressief, zomaar laten wachten pure pesterij!!

Tis niet overal in de haven zo, tenminste dat is mijn ervaring maar dat bedrijf is t helaas de realiteit

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schijnt de "haven mentaliteit" te zijn. Negatief kafferen en kankeren op alles wat ze niet aanstaat.

Een keer in de haven van Amsterdam moeten laden voor het Kruidvat. Ja ook moeten wachten omdat ze pauze gingen houden.

Op mijn beleefde vraag hoe lang ze pauze hadden kreeg ik een grote bek.

Een half uur, en denk niet dat ik eerder terug ben want ik heb recht op een half uur pauze want wij hebben wel een goede vakbond :eek:

Nee de havens dat is geloof ik niet mijn ding. Wat een volk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een keer in de haven van Amsterdam moeten laden voor het Kruidvat. Ja ook moeten wachten omdat ze pauze gingen houden.
Op mijn beleefde vraag hoe lang ze pauze hadden kreeg ik een grote bek.
Een half uur, en denk niet dat ik eerder terug ben want ik heb recht op een half uur pauze want wij hebben wel een goede vakbond :eek:
Nee de havens dat is geloof ik niet mijn ding. Wat een volk
Tja zoals Danny al schreef,zal niet overal zo zijn. In Antwerpen op wat wachten na nooit geen problemen

groeten Wesley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We klagen met ons allen wel eens over retailers, maar zo als je hier behandeld wordt, niet normaal meer.

Kom er gelukkig niet meer, maar had wel eens het idee dat hier alleen maar kleine Adolfjes werken, al is dit laatste woord niet goed, sommige lopen er met behoud van hun aanwezigheidspremie. Arrogante vakbondsvolk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom ik om 11.50 bij de Sligro. Sorry we gaan zo eten. 

...Ik heb maar 1 palletje :angel: . Nee sorry geen mensen vrij.

Op mijn vraag hoe laat ze weer begginen krijg ik hier netjes antwoord, om 12.45, 

Kijk dan ken ik mooi mijn 45 minuten maken. Als het een half uur wad dan had ik weer een probleem dat ik dan 2x 30 minuten moet maken en daf schiet helemaal niet op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was laatst in france,

Moest naar een adres waar ik tot 1300 kon lossen, ennnnn.....

Natuurlijk kwam ik 1307 aan.

Ik melden.

Een loods vol mensen aan het werk en er kwam iemand bij de deur, die al wijzend naar een bord met de los tijden delegeerde.

Ik mijn werkgever bellen.

Die natuurlijk ook pist.(hij kent het goed, want hij heeft 20 jaar op Frankrijk gereden)

Zij zei” knoop die pallet maar met een spanband een spant van het gebouw,

En rop het er maar uit!!

Als het maar op het terein ligt!

Zo deed ik het wel vaker

Dus..........

Tja?

Wat is asociaal?

Zij of ik?

Ik vind zelf dat ik het was, maar mijn werkgever vind van niet🤣🤣

Ik moet er ook bij vertellen, dat ik nog 3 adressen zuidelijker moest lossen die dag, en dat ik de volgende dat (staat niet op tijd) losgestorte handel moet terug laden.

Wat is die stiptheid bij die Fransen?????

Alles is een zootje daar, dus volgens mij kan het wat leien🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke Steinweg in Rotterdam??:eek:

IK kom wel eens aan de Theemsweg ,maar krijg daar alle medewerking,en zelfs koffie.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is asociaal?

Zij of ik?

ik geloof dat zij asociaal zijn, omdat dat zij iets bestellen,

ze weten wat er komt, en hebben er ook voor betaald.

en dan degene straffen die hun spullen komen brengen.

een soort van uitdagen, kijken hoe ver ze kunnen gaan .

alleen deze keer had je een uitgelezen kans LOL 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt  tis alleen jammer dat je met die stinkende platkoppen in het zelfde hok moet wachten :rolleyes:

Zou je de volgende keer misschien iets selectiever willen zijn in jou woordkeuze?
Voor we het weten hebben we hier weer de poppen aan het dansen... :angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ook genoeg mee gemaakt,

bij boon sliedrecht had ik het toch wel ver door gedreven,

bij de eerste keer aanmelden , zei die ouwe dat ik moest opflikkeren,

dus ik omgedraaid, en een kwartier later weer geprobeerd.

hij zag me .... : ik zei toch dat je moest op flikkeren?

ik zei ik heb jou spullen bij.

hij wees me naar de uitgang, en niemand deed of zei iets.

de planning gebeld en uitgelegd, maar ik moest toch maar proberen.

ik weer naar binnen, en naar het loket gelopen zonder dat die ouwe dat zag,

maar volgens mij hield hij mij in de gaten, ik moest weer naar buiten.

toen ben ik er naar toe gelopen, en gezegd dat ik gebeld had, 

en ik moest die ouwe voor zijn ballen trappen, en de spullen gewoon neer zetten :D 

daarop was ik nooit welkom meer. ik mocht nooit meer komen :D 

het vervolg, een andere chauffeur kwam ging met mijn wagen aan het dock om te lossen.

ik hoefde daar nooit meer naar toe.

ik heb nog tal van deze verhalen, maar het brengt niks op,

wil ook nooit meer dit soort werk doen, ben wel een mens , geen straathond waar je tegen aan kunt schoppen :nee:

dit was heeel vroeger wel anders , toen was er nog respect. 

als ik nu mijn lading kom brengen, zijn de ontvangers blij, en zelfs minder blij als je wat later komt LOL 

maar nog altijd welkom :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke Steinweg in Rotterdam??

IK kom wel eens aan de Theemsweg, maar krijg daar alle medewerking, en zelfs koffie.

gij hed waarschijnlijk ginne vrachtwaggel bij??

Zeker wel. Ik kom regelmatig bij Steinweg aan de Theemsweg, en kan niet zeggen dat ik er ooit moeilijkheden heb gehad of lang heb moeten wachten. Als je zorgt dat je tevoren alle laadnummers enz. goed op een briefje hebt, dan loopt het allemaal zonder problemen daar. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit vrij uniek vind.
De laatste keren dat ik in de Rotterdamse havens kwam stamt alweer van misschien 10 jaar geleden of langer, we laadden toen veel vaten met vruchtenpuree voor een paar klanten in Duitsland. Overal gezeik, altijd uren wachten en precies zoals ik hier lees in de diverse reacties, werd je afgesnauwd en behandeld als nog minder dan een stuk stront.
Nogmaals, het verbaasde me daarom serieus toen ik na zoveel jaren weer -met knikkende knieën en mijn eerdere ervaringen in het Rotterdamse- naar een bedrijf als Steinweg moest, maar iedere keer weer zonder gezeik en moeilijkheden de plaats afreed. Het zal dan op deze vestiging misschien wél goed geregeld zijn, al het andere wat ik lees over 'de Rotterdamse Haven' is mij totaal niet vreemd.

Kom ik om 11.50 bij de Sligro. Sorry we gaan zo eten. 

...Ik heb maar 1 palletje :angel: . Nee sorry geen mensen vrij.

Op mijn vraag hoe laat ze weer begginen krijg ik hier netjes antwoord, om 12.45 (...)

Ik ben 18 jaar lang bij Sligro Veghel gekomen, en vind dit nog steeds één van de meest slechte bedrijven om als chauffeur te moeten komen. Het is naar verloop van tijd iets beter geworden toen er meerdere depots bij kwamen, maar nog steeds blijft met stip de KW-afdeling aan de Trumanweg een baggeradres.
Het feit dat ze om 11.50 de deur voor je neus dichttrekken voor die 5 minuten werk om één pallet te lossen getuigd gewoon van hufterigheid. Ik kan daar bijzonder slecht tegen, het heeft te maken met een beetje empathie voor de mensen die hún spullen komen brengen en meer te doen hebben op een dag als alleen een palletje lossen in Veghel, dat ontbreekt totaal bij een paar van die hufters die er rond lopen. Je komt met één pallet, niet met een volle auto...
Je lijkt er dan ook nu niet mee te zitten, het kwam jou nu goed uit dat je je pauze hier kon maken maar wat als je nóg een paar klanten had gehad die je vóór een bepaalde tijd ergens had moeten lossen? Een halve auto mee retour omdat zij menen dat er om 11.50 al niet meer gelost word. "Niet mijn probleem, dat zoekt de planning maar uit", hoor ik nu al een paar mensen denken... maar zo werkt dat niet helemaal vind ik.
De ervaring bij deze ballentent leerde mij ook altijd dat die pauze wel tot 12.45 duurde, maar dat het zeker tot na 13.00 was voordat de heren van O.G. het laatste beetje motivatie bij elkaar gezocht en gevonden hadden en voornemens waren om weer eens iets te gaan doen.

Ik was laatst in france,

Moest naar een adres waar ik tot 1300 kon lossen, ennnnn.....

Natuurlijk kwam ik 1307 aan.

Ik melden.

Een loods vol mensen aan het werk en er kwam iemand bij de deur, die al wijzend naar een bord met de los tijden delegeerde.

Tsja, je bent te laat. Niks aan te doen...:D
Heb het een paar weken gelden in Dijon gehad: ergens in de middag gekoppeld recht voor de deur van een klant met een collega die leeg verder moest , vervolgens vol goede moed met m'n papieren naar kantoor om 6 pallets materiaal te lossen.
Staan ze met 4 man een beetje te hangen en een peuk te roken bij de roldeur open en de heftruck ernaast,  lossen tot 12.00 op vrijdag werd er gezegd.
Op m'n beste Frans het verhaal een beetje uitgelegd dat dat nergens vermeld stond, en of we dan samen snel even de boel zouden lossen. Maar niks, ze verdomden het om het er even uit te halen. "Kom morgen maar terug"... riep de chef zelf en gingen gewoon verder met slap lullen.
"Nou, dacht het niet" zei ik. "Oh, wanneer dan" werd me verbaasd gevraagd.
"Of nu lossen, of retour Pays-Bas en dan misschien ergens volgende week of over twee weken misschien" antwoordde ik weer terug, in de hoop dat nu ze toch vlug werden.
Maar niks van dat alles, men raakte er niet bepaald van onder de indruk... Ik heb de planning geïnformeerd en een half uur later werd bevestigd dat het tot 12.00 lossen en anders niet. Ondanks dat ze 4 man nog steeds stonden te kijken en met nog geen 10 minuten werk klaar waren geweest: zij hadden hun handel gehad en mij had dit weer een uur gescheeld. Ik blijf altijd netjes, heb ze prettig weekend toegeroepen maar heb ze in mezelf natuurlijk allemaal de ziekte gewenst...
Ik heb het er daarna bij een co-transporteur gelost waar ik toch moest zijn dus het was allemaal zo'n groot probleem niet.

Overigens is dit zomaar een voorbeeld in Frankrijk, legio andere zelfde soort situaties die ik mee heb gemaakt, of dat nou bij de Sligro in Nederland, de Aldi in Duitsland, de Cora in Luxemburg of de Carrefour in België was. Gewoon de starre houding van personeel dat waarschijnlijk nog nooit een school heeft afgemaakt en te stom is om hun eigen naam te schrijven, dat zonder enige vorm van inlevingsvermogen leeft en werkt, dan ook nergens mee lijkt te zitten en waarvoor het enige wat telt de klok is die met de seconde vooruit tikt tot het moment dat de zoemer om 15.00 gaat om zo snel als mogelijk de deur achter zich dicht te trekken om naar huis te gaan.
En of jij daar nou nog met 1 palletje staat om 15.00 's middags, amper iets fatsoenlijks te eten kunt krijgen in de buurt of voor mijn part door dit soort ongein het weekend niet eens thuis komt...het zal ze allemaal een worst wezen. Welkom in de wereld van de logistiek...

ik heb ook genoeg mee gemaakt,

bij boon sliedrecht had ik het toch wel ver door gedreven,

bij de eerste keer aanmelden , zei die ouwe dat ik moest opflikkeren,

"Schele Klaas" van Boon Sliedrecht... :D
De grootste bloedzuiger die ik ooit ben tegengekomen in dat DC-werk. Wat een ongelooflijke zak van een vent was dat, daar loopt serieus een streep door. Die spoort gewoon niet..
Het was zowiezo een ballentent daar met dat gestapel en een paar docks die nog stammen uit de tijd van Napoleon, maar met die mafkees had iedereen altijd ruzie.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We klagen met ons allen wel eens over retailers, maar zo als je hier behandeld wordt, niet normaal meer.

Kom er gelukkig niet meer, maar had wel eens het idee dat hier alleen maar kleine Adolfjes werken, al is dit laatste woord niet goed, sommige lopen er met behoud van hun aanwezigheidspremie. Arrogante vakbondsvolk.

Ja gerard

Wat heb jij dan hier zoal meegemaakt?? Ik zou graag meer ervaringen van jullie bij Steinweg willen lezen.

Ik vind het te bizar hoe je daarzo word behandeld. Respectloos!! Ik zag  dat ze een Russische chauffeur gewoon niet wilde helpen, Zeggen ze had je maar niet een vliegtuig uit de lucht moeten schieten.

ik ben zelf door een manager recht in mijn gezicht uitgelachen. Echt wat een volk daarzo!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^gij hed waarschijnlijk ginne vrachtwaggel bij??

Ja hoor,bij mijn vorige baas kwam ik er zowat wekelijks,als je je ordernummers bij de hand hebt en die bij de portier gelijk opgeeft ,ben je in no time langs t kantoor en bij de laadplaats.

Voor je t weet ben je ook weer geladen.

Wat wel is daar; als ze opmerkingen op je hebben,over je auto ofzo,moet je ze gewoon gelijk geven,dan krijg je alle medewerking.

Zelfs "manutention"het verzetten van andermans goederen die al op jouw auto staan is nooit een probleem geweest daar(zolang het bij 'één of twee palletjes blijft)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 18 jaar lang bij Sligro Veghel gekomen, en vind dit nog steeds één van de meest slechte bedrijven om als chauffeur te moeten komen. Het is naar verloop van tijd iets beter geworden toen er meerdere depots bij kwamen, maar nog steeds blijft met stip de KW-afdeling aan de Trumanweg een baggeradres.
Het feit dat ze om 11.50 de deur voor je neus dichttrekken voor die 5 minuten werk om één pallet te lossen getuigd gewoon van hufterigheid. Ik kan daar bijzonder slecht tegen, het heeft te maken met een beetje empathie voor de mensen die hún spullen komen brengen en meer te doen hebben op een dag als alleen een palletje lossen in Veghel, dat ontbreekt totaal bij een paar van die hufters die er rond lopen. Je komt met één pallet, niet met een volle auto...
Je lijkt er dan ook nu niet mee te zitten, het kwam jou nu goed uit dat je je pauze hier kon maken maar wat als je nóg een paar klanten had gehad die je vóór een bepaalde tijd ergens had moeten lossen? Een halve auto mee retour omdat zij menen dat er om 11.50 al niet meer gelost word. "Niet mijn probleem, dat zoekt de planning maar uit", hoor ik nu al een paar mensen denken... maar zo werkt dat niet helemaal vind ik.
De ervaring bij deze ballentent leerde mij ook altijd dat die pauze wel tot 12.45 duurde, maar dat het zeker tot na 13.00 was voordat de heren van O.G. het laatste beetje motivatie bij elkaar gezocht en gevonden hadden en voornemens waren om weer eens iets te gaan doen.

Dit was DC Doornhoek, het viel allemaal wel mee.

Als je om die tijd aan komt weet je dat je het risico loopt dat je moet wachten. Nu stond ik vooraan in de rij :D

Vlak na mij kwam er nog een met 1 pallet dus zo blijven ze daar aan de gang. Ik kan mij wel voorstellen dat ze zoiets hebben van 

pauze is pauze. De volgende keer weet ik het. Het had ook zo kunnen zijn dat er nog een paar voor mij had. 

Maar waar het mij om ging is dat ze gewoon beleeft kunnen zeggen hoe lang hun pauze duurt. In plaats van een antwoord van dat merk je vanzelf :kill:

45 minuten dus, als je dat als chauffeur weet kun je dat zelf inplannen op je dag. En om 12.45 kwam er netjes iemand naar de auto’s gelopen voor welk dok ierder mocht. Er waren nog zo’ n 6 auto’s bij komen staan ondertussen.

Het hoofd dc ben ik niet vaak geweest. Ik verdwaal daar altijd en heb het idee dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurt.

Gelukkig staat er tegenwoordig voor dat adres een telefoon in de bc nummer dus hoef ik mij niet bij meerdere loketten te melden :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Schele Klaas" van Boon Sliedrecht... :D
De grootste bloedzuiger die ik ooit ben tegengekomen in dat DC-werk. Wat een ongelooflijke zak van een vent was dat, daar loopt serieus een streep door. Die spoort gewoon niet..
Het was zowiezo een ballentent daar met dat gestapel en een paar docks die nog stammen uit de tijd van Napoleon, maar met die mafkees had iedereen altijd ruzie.

Die goede man was niet beroemd, maar vooral berucht  :cool: 

Boon heeft nu een nieuw pand in Dordrecht, met fatsoenlijke deuren en dockshelters. En geen ompakken op kleine palletjes meer :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die man bij Boon is ook met pensioen gegaan zelfs...

Ik heb laatst horen zeggen dat hij ooit een zoon verloren heeft door een ongeval met een vrachtwagen, vandaar die 'haat' en een conversatie die niet verder kwam dan "ja" als er 'n pallet gescand was.

Zielig, in meerdere opzichten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was DC Doornhoek, het viel allemaal wel mee.

(...)

Het hoofd dc ben ik niet vaak geweest. Ik verdwaal daar altijd en heb het idee dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurt.

Doornhoek kom ik heel af en toe nog wel eens om een vrachtje wijn te lossen. Dat is zeker de slechtste afdeling niet, nooit geweest ook niet. De 'bulk-afdeling' loopt over het algemeen ook best. Het was eigenlijk altijd te doen aan de Trumannweg. Een chagerijnige trut van een wijf die de papieren aan nam en altijd wat te zeiken had, en dan zo'n misbaksel wat daar rond liep, waar geen normaal woord of lach vanaf kon en continu bij iedereen het bloed onder de nagels wist te halen.
Koel dat ging dan ook nog wel, alleen mocht je daar met een beetje mazzel met een pompwagen je hele handel 3 hallen verderop neerzetten in de rij. :rolleyes:

Die goede man was niet beroemd, maar vooral berucht  :cool: 

Boon heeft nu een nieuw pand in Dordrecht, met fatsoenlijke deuren en dockshelters. En geen ompakken op kleine palletjes meer :ok:

Stapelen op kleine pallets hoefde al eventjes niet meer, daar hadden ze op het laatst een 'stapel-ploeg' voor.

Maar een nieuw pand in Dordrecht..toe maar. Dat wist ik niet, maar ik ben dan ook alweer een goed jaar uit dat werk. En zoals je wel zult begrijpen; ik mis er helemaal niks aan.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden