Spring naar bijdragen
ketelbinkie

associaal gedrag

Recommended Posts

IK kwam vroeger regelmatig bij Gordijn in Rijswijk,waar een grote klant van ons opslag had.

Gordijn verzorgde daar de logistics en distributie,en de chef daar at ,als ontbijt, iedere morgen 4 citroenen, die hij dan wegspoelde met een fles azijn.

en dat droeg hij ook uit als je bij hem op t kantoor kwam.:hamer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook al eens zo'n leuk akkefietje gehad bij een fabriek in België. Zat daar zo'n wijf (mocht de naam vrouw niet eens hebben) op kantoor die, als je naar binnen stapte om aan te melden, meteen al snauwde dat je bij de deur moest blijven staan. Toen ze vroeg om mijn laadreferentie heb ik het papiertje dwarrelend haar kant op gegooid waardoor die 2 meter voor haar bureau op de grond lag. Of ik die maar ff wilde oppakken en normaal aangeven, dacht het niet..ik mag toch geen stap in je kantoor zetten dus kan dat ook niet. Je had die kop moeten zien van haar, heb nooit weer last van haar gehad. En nu helemaal niet meer want ze heeft, na de zoveelste klacht van een chauffeur, op staande voet ontslag gekregen. Die had ze ook afgesnauwd waarop die chauffeur dacht verrek maar en, in overleg met zijn planning, is omgedraaid en weg gereden. Terwijl die een belangrijke spoedzending moest laden LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die man bij Boon is ook met pensioen gegaan zelfs...

Ik heb laatst horen zeggen dat hij ooit een zoon verloren heeft door een ongeval met een vrachtwagen, vandaar die 'haat' en een conversatie die niet verder kwam dan "ja" als er 'n pallet gescand was.

Een conversatie die niet verder ging dan "ja"? Ik ben daar serieus ooit een keer helemaal verrot gescholden door die idioot, gewoon om niks. Écht, serieus waar...

Alweer een aantal jaren geleden, ik had een rit met twee klanten die begon bij Marskramer in Gouda. Kom met een pallet of 12 bij die klant in Gouda, bleek dat een order te zijn voor een week later en werd dus niet aangenomen. Ik kon mijn weg vervolgen naar mijn tweede klant, Boon Sliedrecht, ware het niet dat die 12 pallets voor Gouda nog steeds achterop stonden.
Omdat ik bij voorbaat al wist dat dit het gebruikelijke gezeik op zou gaan leveren met die mongool die daar in Sliedrecht rond liep, informeerde ik de planning tevoren al of ze even Boon wilden bellen en inlichten over de situatie zodat ik niet een hele bak stront over me heen zou krijgen van deze vriendelijke chef Goederen Ontvangst.

Zo gezegd zo gedaan, uiteraard en geheel in de lijn der verwachting werd er dus niks gebeld, en even later kom ik bij Boon aan. Ik meld me aan bij Schele Klaas en leg hem de situatie uit dat ik 12 pallets retour heb gekregen en ik ze ergens even op het perron of in de hal zal moeten neerzetten om vervolgens bij zijn handel te kunnen.

Even mompelt hij wat in zichzelf, waarna hij plots een schreeuw tegen me opzet waarbij het spuug letterlijk uit zijn bek viel en mij in niet mis te verstane bewoordingen en met prangende ogen en een wijzende vinger in mijn richting waarschuwde dat "zodra er ook maar één pallet in de weg stond, ik m'n hele tyfusbende retour kon nemen en op kon zouten!"
Daar kon ik het mee doen, ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden vanwege die uithaal van staatsmongool nr.1 van Zuid-Holland, en tegelijkertijd vroeg ik me zelf af of ik dit nou normaal moest vinden, óf hem gelijk een goeie pomp op zijn waffel moest geven óf gewoon m'n papieren terug moest vragen en met een volle auto handel te vertrekken terug richting Tilburg...

Nou ja...ik heb een gladde rug en wist al langer dat die vent niet wijzer is, dus ik besloot om me maar kalm te houden en netjes die pallets ergens op het perron neer te zetten en de firma Boon hun spullen te leveren. Omdat ik geen pompwagentje bij had vraag ik het sleuteltje aan Schele Klaas voor dat enige elektrische geval met vierkante wielen wat voorhanden was bij dit 'distributiecentrum'. Zonder morren kreeg ik een sleuteltje, en ik kon beginnen met lossen.

Omdat de trailer tot bijna aan de rand toe vol zat en de laatste drie euro's er in de lengte achterop stonden -2.40 breed, moest ik deze zien te lossen met een elektrische kar over een krom ijzeren klepje van ik schat 1.60 mtr. breed.
De middelste haalde ik er tussenuit, de linker -en de rechterpallet werd een iets ander probleem, maar ook daar had ik mijn handigheidjes voor natuurlijk.
Ik stak met de linkerlepel van de pompwagen in het rechter gat van de linkerpallet en trok deze dan een beetje schuin de klep op, om hem vervolgens met beide lepels compleet op te kunnen pakken en weg te zetten. Niet de meest ideale manier om 600 kg waspoeder op deze manier over een aftandse klep te moeten rijden, maar hier ging het even niet anders.
Ik ben goed en wel met die pallet bezig, steek voorzichtig een beetje schuin die lepel onder de pallet waarop plotseling zonder enige aanleiding de handbediening letterlijk uit mijn handen word getrokken door Schele Klaas, met een schreeuw die pijn deed aan mijn oren dat dit "Godverdomme de bedoeling niet was en hier die pompwagens niet voor gebruikt worden!"  Dacht altijd dat vloeken in die streek een zware zonde was, blijkbaar in Sliedrecht niet.

De sleutel werd uit het apparaat - niet genomen- maar getrokken en kreeg een snauw mijn richting dat er niet meer gelost werd...

Daar stond ik dan. Mijn vriend Klaas was met zijn sleutel natuurlijk in geen velden of wegen meer te bekennen, ik kon verders ook niks want ik had geen materiaal, geen papieren en er stond één pallet op het perron en ééntje half op de klep. Ik heb de planning gebeld, het verhaal uitgelegd, gezegd dat ik me door niemand zo liet behandelen en ik wat mij betreft mijn zooitje bij elkaar zou rapen en terug zou komen naar huis. Afijn, pak even een bak koffie, doe even rustig en of ik dan toch alsnog even probeerde om mijn handel daar te lossen.
Ik ben blijven wachten en had me toen tegelijkertijd al voorgenomen dat ongeacht wat er zou gebeuren, ik hier nooit meer naar toe zou gaan omdat dit vroeg of laat ooit een keer echt 'letterlijk' zou gaan botsen. Een half uur later, toen deze staatsgevaarlijke gek schijnbaar terug kwam van zijn pauze heb ik hem beleefd gevraagd om het sleuteltje van die palletwagen zodat ik verder kon.
Een los -en stapelploeg heeft me daarna verder mee geholpen met lossen en stapelen, Schele Klaas zat in zijn blauwe stofjas op kantoor en ik heb hem verder niet meer gehoord.

Ik was hier letterlijk écht goed van over de zeik. Dat ik me verdomme op zo'n manier af heb moeten laten blaffen door zo'n verschrikkelijk akelig eng mannetje omwille van het toch maar proberen te lossen van hún bestelde handel en ik eigenlijk niks terug kon doen.
Mezelf af laten blaffen door een wildvreemde die -zoals Leeuw al zegt- 'berucht' was bij alle chauffeurs, en waar tegenover ik me blijkbaar alles moest laten welgevallen omwille van het feit dat de klant altijd koning is en je baan er vanaf hangt wanneer je zo iemand verbaal of fysiek even tegengas geeft en goed op zijn nummer zet. Ik voelde me écht zo genaaid dat ik serieus wekenlang met het idee rondgelopen heb om hem na werktijd een keer te bezoeken en hem om de hoek in Sliedrecht op te wachten, om daar dan eens even te kijken wie er baas is. Ik had iets goed te maken met hem.

Wijselijk heb ik dat niet gedaan en heb me de reis naar Sliedrecht bespaart, maar dit verhaal doet zoveel jaren later nog steeds mijn bloed koken.

En zo gebeurt er wel eens wat in de havens, zo is er gezeik op grote industriële en petro-chemische plants, is er gedoe bij particulieren etc., maar dit soort verhalen in mijn optiek toch écht kenmerkend voor die hele levensmiddelendistributie. Er zullen ongetwijfeld weer mensen zijn die dit tegenspreken, maar Klaas is namelijk niet de enige die berucht was, al was hij wel extreem. Ik kan nog wel wat namen en voorbeelden aandragen, na zoveel jaar ervaring bij de diverse DC's lijkt het lijstje haast oneindig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En zo gebeurt er wel eens wat in de havens, zo is er gezeik op grote industriële en petro-chemische plants, is er gedoe bij particulieren etc., maar dit soort verhalen in mijn optiek toch écht kenmerkend voor die hele levensmiddelendistributie. 

Dat soort "gasten" kom je overal wel tegen inderdaad, al staan de havens en ook het Ruhrgebied er wel om bekend. Het zijn over het algemeen degenen die zich niet op hun plek voelen/thuis problemen hebben/zich ondergewaardeerd voelen etc. En hun tekortkoming proberen ze te compenseren door zich zo te gedragen. Ik heb voor ik chauffeur werd ruim 23 jaar in de projectstoffering gewerkt, daar ben je hoe dan ook de lul van de bouw (niet persoonlijk maar wel betreffende je werk). Is het niet omdat je veel ruimte nodig hebt om je werk te kunnen doen (en een ander daar dus niet aan het werk kan) dan is het wel omdat een uitvoerder je 4 weken eerder laat starten om druk uit te voeren op de eindplanning en daardoor een bonus op te strijken. Wat ik in die tijd heb geleerd hanteer ik nog steeds en werkt perfect in dat soort situaties en dat is lachen. Als er 1 reactie is die ze niet verwachten dan is het lachen, daar weten de meesten dan ook niet mee om te gaan waardoor jij gewoon je ding kan doen. 

De enkeling die dan nog stug volhoud pak ik dan letterlijk op z'n woorden, zoals ik al beschreef in mijn vorige reactie.

Laat niet onverlet dat ook ik vind dat er genoeg bullebakken zijn die de kogel nog niet waard zijn maar die zijn mijn ongerief naar hun ook niet waard al vervloek ik ze inwendig wel eens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

(...) Laat niet onverlet dat ook ik vind dat er genoeg bullebakken zijn die de kogel nog niet waard zijn maar die zijn mijn ongerief naar hun ook niet waard al vervloek ik ze inwendig wel eens.

Dat is het niet Albert, we zijn gewoon veel te netjes en slikken het altijd maar in het kader van 'de klant is koning' en de gevolgen die het kan hebben als je een keer goed uitpakt. En dat weten die hufters ook, daarom menen ze dat ze alles kunnen zeggen tegen Jan Lul de chauffeur.
Bij de Plus in Hendrik-Ido-Ambacht loopt ook zo'n bloedzuiger, die pinda. Een grote smoel waar je misselijk van word, irritant als de neten met zijn continu gefluit.
Het liefst zou je zo'n gast een keer door heel de hal heen schoppen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan is het in de stenen toch beter, overal is er koffie ( en vaak cup-a-soup)  voor nop, de meeste kennen jou ook gewoon bij naam (en niet omdat je zo'n l*l bent).
Bij een fabriek in België werd er zelfs koffie voor ons gezet ( wat ze normaal nooit deden voor chauffeurs), helaas komen we daar nooit zelf meer anderen doen dat vervoer goedkoper als terugvracht terwijl wij meestal leeg op gingen.
Je hebt er ook wel eikels bij, maar niet zulke als in de verhalen hierboven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het niet Albert, we zijn gewoon veel te netjes en slikken het altijd maar in het kader van 'de klant is koning' en de gevolgen die het kan hebben als je een keer goed uitpakt......
Het liefst zou je zo'n gast een keer door heel de hal heen schoppen...

Ik trek hem voor het gemak even naar mezelf want ik kan niet voor een ander spreken (ik snap wel wat je bedoelt want legio denken op die manier) maar ik blijf inderdaad netjes...tot een bepaald punt. 

De klant is koning..zeker..maar we leven niet in de middeleeuwen

En die gevolgen als je een keer goed uitpakt, tja mijn planner weet hoe ik de zaken aanpak. Als het dan zover komt dat er flink heibel ontstaat weet hij ook dat het niet ligt aan onze werkwijze maar aan die betreffende klant. En mijn manier van werken moet passen bij het bedrijf maar omgekeerd ook. Ik zet me altijd 120% in maar als zoiets een reden voor discussie moet zijn ben ik weg en dat is tot op heden nog nooit aan de orde geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan is het in de stenen toch beter, overal is er koffie

(...) Je hebt er ook wel eikels bij, maar niet zulke als in de verhalen hierboven.

Koffie is meestal wel te krijgen op de DC's. Dat dit vaak inhoud dat je uren moet wachten om van je handel af te komen is dan weer een andere discussie.

En over dat soort eikels en de wantoestanden en ellende op de DC's zijn al legio topics geschreven op dit forum.. :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Schele Klaas" van Boon Sliedrecht...
De grootste bloedzuiger die ik ooit ben tegengekomen in dat DC-werk. Wat een ongelooflijke zak van een vent was dat, daar loopt serieus een streep door. Die spoort gewoon niet..
Het was zowiezo een ballentent daar met dat gestapel en een paar docks die nog stammen uit de tijd van Napoleon, maar met die mafkees had iedereen altijd ruzie.

En daar wordt niks aan gedaan en die Boon vindt 't ook allemaal prima? Vreemd. Heel vreemd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En daar wordt niks aan gedaan en die Boon vindt 't ook allemaal prima? Vreemd. Heel vreemd.

Er is niemand die protesteert Matthieu! Dat is het probleem nu juist. Iedereen accepteert het maar met de wetenschap dat je bij bepaalde adressen nu eenmaal dat soort gezeik en geouwehoer met kantoor -of loodspersoneel hebt.

Ander voorbeeld wat beslist zeker een aantal forumleden zullen kennen: Frico Leerdam...

Daar zat een ongelooflijke kut..eeeehm hork van een griet op kantoor. Amper de 20-25 volgens mij gepasseerd, maar op een bepaalde manier boezemde zij met haar branie, bijdehande en minachtende pose zoveel ontzag, angst, -noem het maar hoe je het wil- in bij de chauffeurs, dat iedereen steeds weer met gebogen hoofd naar zijn auto werd gestuurd om vervolgens zonder enig begrip of medewerking van mevrouw op kantoor opnieuw 3- 4- of 5 uur als een hond naar zijn auto terug te worden gestuurd en te moeten gaan wachten...werkelijk een drama, en iedereen had het erover, waar je ook kwam...
Van een planning van omhoog gevallen scholieren -zoals bij de jou bekende vorige broodheren van mij- hoefde ik dan ook geen reactie te verwachten: daar was het standaard antwoord, tsja,...we kunnen er niets aan doen i.p.v. zich te verplaatsen in de situatie hoe je afgesnauwd werd als volwassen man door een tuthola van amper 25 jaar...
Tot op een gegeven moment de directeur van één of andere vaste vervoerder ook steeds weer klachten ontving van zijn chauffeurs en zichzelf na verloop van tijd aan de balie presenteerde als ook zogenaamd chauffeur. Ook hier weer het verhaal idem dito, een hoop gesnauw en gezeik, waarna deze man contact opnam met de directie en mevrouw per direct op een andere functie werd gezet door Frico Leerdam zelf.
Ik spreek nu wel over meer dan een jaar geleden, gelukkig kom ik er niet meer en hoop er werkelijk ook nooit meer te hoeven komen...:D

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 18 jaar lang bij Sligro Veghel gekomen, en vind dit nog steeds één van de meest slechte bedrijven om als chauffeur te moeten komen. Het is naar verloop van tijd iets beter geworden toen er meerdere depots bij kwamen, maar nog steeds blijft met stip de KW-afdeling aan de Trumanweg een baggeradres.

Heb zelf een paar jaar filliaal ritten bij VDB in Veghel gereden, bestaat trouwens niet meer en is in 2008 overgenomen door VDN uit Giessen.

Vond het altijd wel leuk als we eens een rit mee terug brachten, en er weer een filliaal rit achter zat.
Kwam je terug net in de pause, ff bellen met expeditie dat je moest wachten, dus niet daar zorgde de expeditie dan wel weer voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-9-2018 om 10:23 zei Pierre:

Ik ben 18 jaar lang bij Sligro Veghel gekomen, en vind dit nog steeds één van de meest slechte bedrijven om als chauffeur te moeten komen.

Ik ken Sligro niet door en door ,maar toch neb ik er positieve ervaringen mee.

Jaren terug,in mijn "Fransen tijd"laaiden wij op de M.I.N. Rungis allerlei specialiteiten voor Sligro,hun inkoper destijds was een Limburger,uit Maëstreech, die ook in een programma over voeding van Tineke de Nooij zat destijds.

Na belading op de verschillende lokaties met mensen van Sligro,die hij om de beurt meenam naar Rungis gingen we naar C3 ( waar de douane domicilie haD) ,waarde documenten gemaakt werden,intussen hij de documenten verzorgden gingen wij aan de omeletten en koffie,die hij afrekende.

Daarna echter,ging t zo snel de lepel gieten kon naar Veghel ,waar je in de late namiddag aankwam,daar werd de auto tegen de ramp gezet ,wachten was er niet bij,werd gedeeltelijk gelost en weer geladen voor Drachten,die chauffeur kreeg en bonnetje voor het restaurant en als je terugkwam was de auto weer geladen en ging je als n speer naar Drachten.

Verder heb ik in mijn Bas tijd veel wijn gelost bij Sligro,wij waren n.l. "prefered transporter"van Hooijen ,en later dus,voor jouw huidige baas; KLG w.b. de wijn uit Italie en Spanje,dat deden ze zelf niet meer de laatste jaren.

IN het begin losten we die wijn altijd nog op de oude lokatie (De corridor heet dat geloof ik) later hebben ze voor de wijn een hele  nieuwe loods gebouwd ,dat liep als n speer daar,nooit wachten ,altijd koffie.

Enige nadeel was dat je daar geen ruil euro's terug kreeg,die moest je dan weer bij de emballage afdeling op de corridor halen.

Al met al heb ik er dus geen slechte ervaringen mee.:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei europeaan:

Ik ken Sligro niet door en door ,maar toch neb ik er positieve ervaringen mee.

(...)

Enige nadeel was dat je daar geen ruil euro's terug kreeg,die moest je dan weer bij de emballage afdeling op de corridor halen.

Al met al heb ik er dus geen slechte ervaringen mee.:ok:

Als je mijn relaas en antwoord naar Lientje goed gelezen hebt, dan zie je dat ik daar precies hetzelfde in zeg.
Die keren dat ik nu nog kom is om een vrachtje wijn te lossen, dat is dat nieuwe ding wat jij bedoelt, De Doornhoek.
Het gesodemieter was voornamelijk bij de Trumannweg, en dan specifiek de KW-afdeling. Daar werkte toen wel zo'n verschrikkelijk volk...het was altijd iets daar.
Op héél af en toe de Doornhoek kom ik voor de rest niet meer bij Sligro. En dat hoop ik tot mijn pensioen -al duurt dat nog wat jaren- zo te houden...:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik dan een van de weinigen die zich niet af laat bekken? Ik heb het gelukkig nog nooit bij de hand gehad, maar het gaat ook niet gebeuren. Grote bek? Jammer joh, geen handel. Het is wel goed, ik ben geen hond.

Een collega van mij heeft het ooit bij een winkel gehad. Hij komt aan en de manager begint even het mannetje uit te hangen. Even zijn personeel laten zien dat hij de baas is en niet dat chauffeurtje. Ik weet niet precies meer waar het om ging, maar het was niet fraai in elk geval. Mijn collega heeft zonder een woord te zeggen de klep weer dicht gedaan en het dc gebeld. Daar kreeg hij na zijn uitleg zonder morren toestemming om met die hele vracht terug te komen. Pas de volgende dag heeft die winkel vracht gehad en dat dappere baasje hield zich vanaf dat moment heel koest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden