[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dienstijd


kiepenboer

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^ 4 en un half uur staan lossen.

Boer van 80 jaar oud en 1 jochie van uitzendburau die nog nooit een kip gezien had, laat staan vastgehouden:D

Gelukkig was de verkoper van de broederij erbij en die pakte hard mee aan, zelf een collega kwam nog ff helpen, anders was er nog wel een uurtje 3 bij gekomen.

Tja en om dan ergens bij Culemborg om 15.30 op vrijdagmiddag te blijven staan is ook weer zoiets.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

^^ 4 en un half uur staan lossen.

Boer van 80 jaar oud en 1 jochie van uitzendburau die nog nooit een kip gezien had, laat staan vastgehouden:D

Gelukkig was de verkoper van de broederij erbij en die pakte hard mee aan, zelf een collega kwam nog ff helpen, anders was er nog wel een uurtje 3 bij gekomen.

Tja en om dan ergens bij Culemborg om 15.30 op vrijdagmiddag te blijven staan is ook weer zoiets.

En ook om 15.30 stil staan was dan fout, je bent om 0.30 begonnen (dus meerdere nachturen) en mag dus max 10 werkuren + pauze maken. Zeg ff totaal 1,5 uur pauze maakt dat je om 12.00 uur moest stil staan. Voor zover de moraalridder modus :D

Je had ook die verkoper kunnen laten verkopen, je collega zijn eigen werk laten doen, dan was je 7,5 uur bezig geweest. Had je mooi nog ff 1,5 uur over om die uitzendkracht de kneepjes bij te brengen en met die boer ff rustig aan de boerenkoolstamppot te gaan voordat je 9 uur rust op de pas staat :rolleyes:

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

 

Je had ook die verkoper kunnen laten verkopen, je collega zijn eigen werk laten doen, dan was je 7,5 uur bezig geweest. Had je mooi nog ff 1,5 uur over om die uitzendkracht de kneepjes bij te brengen en met die boer ff rustig aan de boerenkoolstamppot te gaan voordat je 9 uur rust op de pas staat :rolleyes:


Helaas, moet de motorwagen eerst leeg, en dan de aanhanger erbij,
Wanneer het leeggoed er weer opstaat, aanhanger wegzetten en de motorwagen erbij om leeggoed te laden,
Dus een hoop op en neer gerij, en dus zou dat op out of scope moeten, maar ja je weet het niet van te voren, en normaal is dat een klusje van max 2 uur lossen.

Oplegger is ook geen optie want die kan nie genoeg laden en zoiezoo al niet op losplek komen.

Wat die max 10 uur betreft denk ik dat er maar weinig hier op het forum en in den lande die zich daar wat van aantrekken.

Moet er ook wel bij zeggen dat ik in 36 jaar nog maar 1 keer aan de grens Salzburg 20 mark heb betaald omdat toen de rijtijd niet klopte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 


Helaas, moet de motorwagen eerst leeg, en dan de aanhanger erbij,
Wanneer het leeggoed er weer opstaat, aanhanger wegzetten en de motorwagen erbij om leeggoed te laden,
Dus een hoop op en neer gerij, en dus zou dat op out of scope moeten, maar ja je weet het niet van te voren, en normaal is dat een klusje van max 2 uur lossen...........
Wat die max 10 uur betreft denk ik dat er maar weinig hier op het forum en in den lande die zich daar wat van aantrekken......

Laden/lossen jullie via de achterkant dan of hoe gaat dat? Als het via de zijkant gebeurd kun je toch, als de ruimte er is, de mw en ahw elk aan een kant zetten?

 

Wat betreft die 10 uur zullen de meesten dat niet bij houden idd (ik had niet voor niets een smiley d'r bij gezet). Maar jij vroeg of die tijden mochten, nee dus met mijn uitleg van wat wettelijk mag waarmee ik dus niet zeg dat we allemaal brave kindertjes moeten zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

Laden/lossen jullie via de achterkant dan of hoe gaat dat? Als het via de zijkant gebeurd kun je toch, als de ruimte er is, de mw en ahw elk aan een kant zetten?

 

 



Altijd via laadklep achterkant, in dit geval gaas containers, 51 MW en 53 AH.
Meestal rijden we met kratten waarvan 43 stapels op MW en 42 AH,  en 6 of 7 of 8 hoog.

Meestal 7 hoog en die kunnen meestal wel zo binnen, soms moeten er extra onderstellen mee omdat 6 hoog max is om binnen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

Die hennen zijn al verkocht hoor;). Vermoedelijk voor een dikke prijs...zodat er voor de boer geen fatsoenlijke losploeg vanaf kon..🇹🇬:rolleyes:


Die verkoper nam het klusje van los begeleider op zich omdat hij dat wel leuk vond, en hij deze job sinds 3 weken deed.

Ik zei dus dat hij dan wel een beste plek had uitgezocht, maar hij had voorheen ook zat s,nachts hennen geladen en was dus wel iets gewend.

Sinds de hennen niet meer in een legbatterij met 5 per hokje zitten is er tegenwoordig meestal een los begeleider bij om te zorgen dat er in de verschillende afdelingen in de stal de juiste aantallen gelost worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
 

Ze hadden je ook op kunnen halen 

 

 

Er loopt er hier heen die heeft dat meerdere keren aan de hand gehaald. En is daar nog trots op ook. Gewoon een beetje van te voren je tijd inplannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

 

 

Er loopt er hier heen die heeft dat meerdere keren aan de hand gehaald. En is daar nog trots op ook. Gewoon een beetje van te voren je tijd inplannen.

 

Flauw shompie, je (kan) we(e)t(en) dat daar een reden voor is.

 

Tijd van te voren plannen???  Is het transport nou niet per definitie een tak van sport waarin je wél je vertrektijd weet maar nooit je eindtijd?

(riep mijn rij-instructeur luid en duidelijk bij aanvang van de lessen) :D

 

Levende have kan je moeilijk laten staan.. vinden diervriendelijke 'clubs' niet zo fijn enzo..;)

 

E.e.a. komt op mij over dat het gewoon niet goed geregeld was qua personele inzet. Boer moet ook van z'n oude dag gaan genieten, lijkt mij. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

En ik altijd maar denken dat het altijd in kratten is die dan in een soort van boxpallet staan en via de zijkant gelost kunnen worden. (..)

 

Ja, dat heb je ook (als ik nogmaals voor 'mijn beurt' mag antwoorden..;)).

Is meer van de uitgaande 'productie'.  Vleeskuikens / moederdieren blijven ook wat makkelijk 'zitten' in zo'n boxpallet dan 17 weken jonge hennen.. die vliegen gelijk de box uit, denk.. :D

 

Bij de firma waar ik het vangen een tijdje gedaan heb deden wij de moederdieren met kratten op een plaat en dan met de manitu de stal in en kratten volstouwen.  

 

tja, die metalen kooikarren hebben van die moeizame klepjes.. en dan zet je in de stal de klepjes open.. willen die beesten er niet uit.. :eek::(

Net vliegen in de autocabine.. doe je de deur voor ze open om eruit te laten...vliegen ze gewoon weer terug de cabine in.. is mijn ervaring.. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

 

 

E.e.a. komt op mij over dat het gewoon niet goed geregeld was qua personele inzet. Boer moet ook van z'n oude dag gaan genieten, lijkt mij. :zegtniets:

Gaan genieten van zijn oude dag? Ik ken werkelijk niet een boer van die generatie of de generatie erna die niet leeft voor zijn "beroep". Beroep tussen aanhalingstekens omdat het dat niet is maar een passie, die mensen leven elke dag voor, en genieten elke dag van de omgang met hun dieren en de verzorging er van.

Iets wat, vooral mede dankzij alle regelgeving, bij de generaties erna een stuk minder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 

 

Ja, dat heb je ook (als ik nogmaals voor 'mijn beurt' mag antwoorden..;)).

Is meer van de uitgaande 'productie'.  Vleeskuikens / moederdieren blijven ook wat makkelijk 'zitten' in zo'n boxpallet dan 17 weken jonge hennen.. die vliegen gelijk de box uit, denk.. :D

 


Vleeskuikens zitten meestal in een hok met een vlakke vloer waar alleen water en voer voorziening in zit.
Deze dieren lopen wat moeilijk en worden niet opgejaagd in een vangkooi om in de kratten te laden, maar zoals je zei met manitou en pallets het hok uit

Moederdieren opfok ook, maar de legstallen daar zitten ook de legnesten in waar deze dieren hun ei kwijt kunnen:D
daar is geen plaats voor manitou en worden de kraten die op onderstellen staan het hok in gereden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
 

 

Flauw shompie, je (kan) we(e)t(en) dat daar een reden voor is.

 

Tijd van te voren plannen???  Is het transport nou niet per definitie een tak van sport waarin je wél je vertrektijd weet maar nooit je eindtijd?

(riep mijn rij-instructeur luid en duidelijk bij aanvang van de lessen) :D

 

Levende have kan je moeilijk laten staan.. vinden diervriendelijke 'clubs' niet zo fijn enzo..;)

 

E.e.a. komt op mij over dat het gewoon niet goed geregeld was qua personele inzet. Boer moet ook van z'n oude dag gaan genieten, lijkt mij. :zegtniets:

 

 

Waarom flauw?

 

Ik loop al een tijdje mee en heb lang in een branche gereden waarin "je uren" ondergeschikt waren.

 

Weet je hoe vaak ik een bekeuring gehad heb....

 

Vrijdag weg en zondag lossen Madrid. En geen bekeuring. Slim je tijd inplannen. Dat is een kunst tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei shompie:

 

 

Waarom flauw?

 

Ik loop al een tijdje mee en heb lang in een branche gereden waarin "je uren" ondergeschikt waren.

 

(..)

 

Het gaat niet om jouw kennis of kunde.

 

 

Flauw slaat op, vind ik, dat er hier een algemene opmerking over 'laten ophalen' wordt geschreven.. en dat joj daar dan direct een forummer bij moet halen die daar, inderdaad, anders in staat dan dat jij van mening bent. 

Is toch niet nodig, dat 'persoonlijke'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
15 minuten geleden zei Durashift:

 

Het gaat niet om jouw kennis of kunde.

 

 

Flauw slaat op, vind ik, dat er hier een algemene opmerking over 'laten ophalen' wordt geschreven.. en dat joj daar dan direct een forummer bij moet halen die daar, inderdaad, anders in staat dan dat jij van mening bent. 

Is toch niet nodig, dat 'persoonlijke'?

 

 

Zolang ik geen namen noem.

 

Maar ik ben van mening dat heel veel van dat soort onzin voorkomen kan worden.

 

Ik rij nu 30 jaar. En ik heb zoiets nog nooit aan de hand gehad.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden