Spring naar bijdragen
Tony.Macaroni

Tijd voor tijd

Recommended Posts

7 uur geleden zei steenhaas1:

uit de CAO vrijwillige TVT:

1. Behoudens de zaterdaguren geeft elk dienstuur dat wordt opgespaard in het kader van de vrijwillige tijd-voor-tijd-regeling tussen 160 uur en de grens op grond van artikel 30 leden 1 en 3, recht op 1,3 uur vrije tijd of 1 uur vrije tijd en een toeslag van 30% van het uurloon.

Dan zou volgens jouw redenatie een tvt-uur wat voor  1,3 uur telt ook nog  een toeslag krijgen  van 30%, zeker boven een vrije week van 40uur.

Maar TS laat weken van 40 uur uitbetalen, werk (40) of TVT ( zou 30u46min moeten zijn)

Nee natuurlijk niet....

Je haalt hier de uitleg aan over de vrijwillige TVT-regeling. Voor het overgrote deel van de werknemers die met een TVT-regeling te maken hebben, is dat een verplichte TVT-regeling met een totaal andere uitleg.

Overigens zeg ik juist -uitgaande van een verplichte regeling- dat een (over)uur wat boven de TVT-grens uitkomt, aangemerkt word als een TVT-uur en verder in de CAO staat dat een TVT-uur rect geeft op één uur vrije tijd. 

Nergens, maar dan ook nergens in de CAO staat beschreven dat deze uren als zijnde in waarde of in tijd uitbetaald dienen te worden met een toeslag van 30% ofwel vermenigvuldigd dienen te worden met factor 1,3.

U mag best zelf vinden dat dit zo dient te gebeuren, maar het staat dus helemaal nergens, enkel dat een uur TVT recht geeft op een uur vrije tijd. Niks meer, niks minder...een grijs gebied dus.

Gelukkig heb ik zelf maar 18 jaar met dit TVT-systeem gewerkt, ik weet heel goed waar ik het over heb. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Buiten t feit hoeveel uren  precies vergoed worden( 100 % bij een verplichte of 130 % bij een vrijwillige) ;ik vind t stinken omdat T.S zegt dat hij voor 40 uur T.V.T uren € 150  minder krijgt.

Volgens mij word hij hier bestolen, de uitspraak van zijn boekhouder,dat t overuren,en dus zwaarder belast zijn,klopt van geen kanten.

Tijd voor tijd uren zijn altijd overuren, maar als ze als gewone uren uitbetaald worden tellen ze ook maar als gewone uren voor je inkomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Nee natuurlijk niet....

Je haalt hier de uitleg aan over de vrijwillige TVT-regeling. Voor het overgrote deel van de werknemers die met een TVT-regeling te maken hebben, is dat een verplichte TVT-regeling met een totaal andere uitleg.

Maar waar we op reageren is de TVT van Toni Macaroni en die kan alleen vrijwillig zijn volgens de gegevens van Toni. 

We kunnen wel de hele CAO wel weer doornemen, maar maak dan een ander topic aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei steenhaas1:

1. Maar TS laat weken van 40 uur uitbetalen, werk (40) of TVT ( zou 30u46min moeten zijn)

T.s. moet 30 uur en 46 werken á 130 % om 40 uur á 100 % vrij te kunnen hebben.

IN een vrijwillige T.v.T regeling.

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei steenhaas1:

Maar waar we op reageren is de TVT van Toni Macaroni en die kan alleen vrijwillig zijn volgens de gegevens van Toni. 

We kunnen wel de hele CAO wel weer doornemen, maar maak dan een ander topic aan.

Ik weet niet of dat zo wel is. Tony Macaroni zegt dat er sprake is van een vrijwillige TVT-regeling. Gaat hij hier van uit omdat dit vastgelegd is in zijn contract, of omdat hij 'maar' 40 uur TVT uitgekeerd krijgt in tegenstelling tot 11 of 11,5 bij een verplichte regeling? Niet altijd en overal word aan hieraan vastgehouden.

Bij beide werkgevers waar ik met een verplichte TVT-regeling te maken heb of heb gehad is -en was het ook altijd verschillend hoeveel TVT er weggeschreven werd.
Nam ik een week vrij, werden er 40 snipperuren en 15 TVT-uren afgeschreven. Wilde ik mijn TVT-saldo een beetje naar beneden bijstellen, werd er 5 x 11 uur TVT afgeschreven. Dit omdat men altijd uitging van 55 uur per week. Daar hadden we zelf zeggenschap in, dus niet dat men volgens de CAO altijd standaard 11 uur uitkeerde.
Neem ik nu een dag vrij en wil daar TVT voor opnemen, is dat ook gewoon 8 uur, ondanks een verplichte TVT-regeling. Wil ik daar 11,5 uur (TVT-grens 230 uur) voor hebben, ook geen probleem
De CAO kan wel voorschrijven dat een bij een verplichte TVT altijd 11 of 11,5 uur uitbetaald dient te worden, als werkgever en werknemer samen overeenkomen om dat anders te doen dan de CAO voorschrijft dan gebeurt dat waarschijnlijk bij de meeste bedrijven gewoon zo .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk via een payrool / uitzend werk bij een werkgever. Het maakt voor mijn werkgever niet uit of ik t.v.t spaar of elke week alles betaald krijg.

Dat maakt het een vrijwillige t.v.t regeling.

Zou ik een contract voor bepaalde tijd hebben dan en het zou van uit het bedrijf komen omdat die mij door betalen dan is het verplicht.

Wat mijn probleem met de situatie is dat het een tijd voor tijd regeling is. Je werkt het ene moment en neemt die uren op een andere moment op je er van uit mag gaan dat je het zelfde salaris houd.

Als het zo is dat ik elke week 150.- inlever voor een week die ik vrij neem dan heb ik ze liever direct uitbetaald en als er geen werk meer is dan zoek ik wat anders.

.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Tony.Macaroni:

Ik werk via een payrool / uitzend werk bij een werkgever.

Daar bouw je toch ook vakantie uren, bovenwettelijk verlofuren en ATV uren op.

Dit samen is bij een volle werkweek ongeveer een halve dag die je opbouwt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ELZEN106:

Daar bouw je toch ook vakantie uren, bovenwettelijk verlofuren en ATV uren op.

Dit samen is bij een volle werkweek ongeveer een halve dag die je opbouwt.

Dat zijn wettelijke en bovenwettelijke verlofuren. Dat heeft toch niks te maken met tijd-voor-tijd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei ELZEN106:

Die kan hij toch ook opmaken bij een week verlof.

Jazeker. Maar dat was het onderwerp in deze discussie niet.
Het ging hier over de opname van TVT-uren, waarbij hij -zoals het er nu naar uitziet- waarschijnlijk 'om de tuin is geleid' door het pay-roll bedrijf die hem uitkeert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Pierre:

waarbij hij -zoals het er nu naar uitziet- waarschijnlijk 'om de tuin is geleid' door het pay-roll bedrijf die hem uitkeert.

of het gebeurd zo in opdracht van de opdrachtgever van het pay - roll bedrijf . {het bedrijf waar ie voor rijdt }

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei opa bert:

of het gebeurd zo in opdracht van de opdrachtgever van het pay - roll bedrijf . {het bedrijf waar ie voor rijdt }

Ik weet niet hoe het zit met dat soort constructies. Daarom ook de reden dat ik er ver van weg blijf.
Maar hij word betaald door het pay-roll bedrijf, niet door de 'werkgever' waar hij rijd.  Hij zal dus verhaal moeten halen bij dat pay-roll bedrijf lijkt mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Doornekamp33:

Nee hoor, hij staat op de loonlijst bij dat pay-roll bedrijf, dus dat is zijn werkgever, is gewoon een veredeld uitzendbureau.

Ja , klopt helemaal, met die verstande dat de werkgever de uren die gewerkt zijn door moet geven aan de pay-roller , als dat na de nodige "aanpassingen " gebeurd dan krijg je echt niet meer betaald dan dat er opgegeven wordt ! En als er doorgegeven wordt 40 tvt uren zijn uren van 100% , dan beur je echt niet meer 

En idd. pay-rol is "n vorm van uitzenden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei opa bert:

(...) En als er doorgegeven wordt 40 tvt uren zijn uren van 100% , dan beur je echt niet meer 

En idd. pay-rol is "n vorm van uitzenden. 

Of er 100% of 130% uitgekeerd word voor een TVT-uur, is toch echt een zaak voor het payrollbedrijf. Chauffeur -in dit geval Tony Macaroni- krijgt salaris van het payrollbedrijf, niet van de opdrachtgever -cq transportbedrijf waar hij de uren gewerkt heeft.

Bij geschillen gaat het toch echt tussen het payrollbedrijf en betrokkene, opdrachtgever heeft daar niets mee van doen. Juist daarom werkt men met een payrollbedrijf, men geeft salarisadministratie en betalingen uit handen.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei opa bert:

klopt helemaal , de betaling gaat dus  via de gegevens die de werkgever aanlevert !

Dat heeft niks te maken met het niet juist uitbetalen van de uren.

De werknemer heeft een contract bij het payrollbedrijf, niet bij het bedrijf waar hij werkt.

Betalingen en geschillen hierom zijn een zaak tussen deze partijen, het bedrijf wat het payrollbedrijf inhuurt heeft hier dus niks mee van doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uren die de opdrachtgever doorgeeft worden verwerkt en dat gaat op zich prima.

50 uur is 40 uur met 10 overuren.

Die zie ik ook terug op de salaris strook.

40 + 13 tvt

Het gaat verkeerd bij de opname van tvt

13e maand vakantiegeld
Eenmalige uitkeringen gaan tegen een hoger belasting tarief.

Tvt is niets anders dan eerder gemaakt uren op een andere tijd stil uitbetaald.

Dat gaat tegen het reguliere tarief en bij 40 uur het zou je het zelfde week salaris moeten ontvangen.

Daar gaat het niet goed het parool doet het tegen het eenmalige hoge tarief waar door zo'n groot verschil ontstaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tvt is niets anders dan eerder gemaakt uren op een andere tijdstip uitbetaald.

Dat lijkt mij de enige juiste conclusie.

Je zou de belastingdienst eens kunnen benaderen om te zien hoe zij hier over denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor alle zekerheid e.e.a. nagevraagd op de zaak , de uren die opgegeven worden  door  de inlener worden betaald , en als de inlener opgeeft het zijn 100% uren dan wordt dat betaald ,dat  telt ook voor tvt uren . 

Verder ben je  in dienst bij de uitzender of payroller ,alle afdrachten moeten hun doen , ziek meldingen risico uitzender/payroller, daarom is het bij de inlener populair , de risico's liggen bij het uitzend buro / payroller. je valt dan ook onder het uitzend pensioenfonds, zoals altijd zijn de voordelen voor de inlener.!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alleen de voordelen, hij betaald wel wat meer per uur voor de werknemer, maar hij heeft maar 1 risico, als de werknemer niet op komt dagen blijft die met werk zitten, kost hem aan personeel niks maar wel aan de andere kant, blijft de auto staan en de vracht niet weg levert hem ook niks op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden